Olivat tilanneet jonkun pumpun tuolta korjaamolta. Eipä voi siis itse juuri valita. Tarvikepumppu AD:lla Oulussa 40€ 6-pyttysiin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 535 vesipumppu jälleen paskana...??
Collapse
X
-
Nyt on sitte faktaa hinnoista. Kl-varaosa pyysi 135. Lappeenrannasta jostain varaosalikkeestä (serkku soitteli) ois saanu 100 mutta viikon toimitus aika. Paikallinen tarvikeliike pyysi 120. toimitus ens viikolla. Sitte menin AD varaosaliikkeeseen josta saan pumpun huomenna 119 jöröllä. En viitsi enenmpiä haeskella. Tämä siis M62 koneella.
Comment
-
-
Originally posted by cccPäteekö tämä myös muiden kuin e39-mallien veispumppuihin?
Comment
-
-
Jarkkil: Harmi kun en nyt löytänyt kuittia vesipumpusta(toivottavasti kestää), mutta Laakkosella pumppu maksoi 135€ M62:een.
Sitten 9/98 vesiletkujen kiinnitystapa muuttui klemmarista "liitinmalliin" eli jos autosi on 98 valmistettu niin kannattaa nyt varmistaa, että saat oikean pumpun. Se uudempi nimittäin ei sovi mitenkään noihin ennen 9/98 valmistettuihin.
Petri.Kekkonen: Eikö sulla oireillut mitenkään ennen kuin hajosi? Tarkoitan kuuluiko mitään sihinöitä tai suhinoita?
Mulla nimittäin tuo pumpun laakeri sihisi koko syksyn ja alku talven kunnes sitten alkuvuodesta viimein hajosi. Taisi olla väärin asennettu tai alunperinkin rikki.
Comment
-
-
Vesipumpun elinkaarta lyhentää radikaalisti viskokytkin. Vanhan viskon epätasapainon (pystyheittoa) pystyi toteamaan helposti jo niillä nopeuksilla mitä käsillä pystyi pyörittämään.
Väittäisin että sähköflektiin siirtyminen tuplaa vesipumpun käyttöiän, kestäen täten kuten 'normiautoissa'.Ei mopolla mahottomia..
Comment
-
-
Originally posted by StoneNämä kaikki on täällä vaihdettu ja lisäksi vielä ilmamassamittari ja venttilikoppien tiivisteet, jotka pukkaa "hikoilemaan" oljyä läpi iänmyötä. Näitten korjausten jälkeen voikin laittaa sitten ehjän auton vaihtoon
Tuosta venakoppien tiivisteistä lähinnä tuli mieleen, että uusin huohotinputkistot paineensäätäjineen kylmän ilman vastaaviin. Oli aika kovia jo nuo putket (öljy...). Nuo venakopan tiivisteet alkaa hikoileen etenkin, jos päässyt jäätymään ilman eristettyjä huohotinputkia. Moneenkohan tuontipeliin tuo vaihto on tehty... aika vittumainen homma ainakin M52tu "putkia täynnä" imusarjan kanssa tapellessa.
Comment
-
-
Originally posted by JuiceOnneks on sähköflekti, pumppu kestänee pitkään. Klappia ei ainakaan tunnu (125tk).
Tuosta venakoppien tiivisteistä lähinnä tuli mieleen, että uusin huohotinputkistot paineensäätäjineen kylmän ilman vastaaviin. Oli aika kovia jo nuo putket (öljy...). Nuo venakopan tiivisteet alkaa hikoileen etenkin, jos päässyt jäätymään ilman eristettyjä huohotinputkia. Moneenkohan tuontipeliin tuo vaihto on tehty... aika vittumainen homma ainakin M52tu "putkia täynnä" imusarjan kanssa tapellessa.Tällä kun ei tarvitse -20 asteessa ajaa kun 800m niin lämmöt normaalissa
ja se tuntuu myös tankissa
Comment
-
-
Vesipumpun korjaus etenee.... pikkuhiljaa. Luulin saavani auton korjattuna tänään, mutta nyt vasta selvisikin (myös mulle) että varattu aika oli ensi viikon tiistaille. Pitäs kuunnella muutakin kuin se viikonpäivä!
No eipä sitten kuin keksimään muita paikkoja pumpun vaihtoon. Wetterillä oli jonoa myös reippaasti, mutta löytyi sentään toinen paja joka lupasi vaihtaa huomenna pumpun. Ostin pumpun tuolta ekasta huollosta kun olivat ehtineet tilata. Ei ois ollu ees pakko ostaa kun pihalla odotteli toinenkin hopeanvärinen E39 pumpunvaihtoa...
Pumppu näytti olevan espanjalainen Airtex. Haukkukaas nyt valmiiksi kannattaako tuollaista vääntää paikoilleen?Last edited by Petri.Kekkonen; 23-08-2006, 10:18.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by StonePetri.Kekkonen: Eikö sulla oireillut mitenkään ennen kuin hajosi? Tarkoitan kuuluiko mitään sihinöitä tai suhinoita?E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Mulla ois samainen operaatio perjantaina edessä. Pumppu näyttäis olevan GWT gutmann.. Tiedä kans sitten. Mullahan toi pumppu ei täysin rikkoontunut vaan pientä klappia on havaittavissa. Ainoostaan vituttaa, kun sillo kun tutkin kyseistä vaurioo ja samalla "tunasin" sitä viskon lämpölevyä. Nyt visko sitten ottaa kiinni jatkuvasti ja humina on ihan perkeleellinen. Ei viitsi paljoa ajella. Kysyin eri threadilla jo asiasta mutta ymmärsinkö oikeen että "levyn" täytyy olla kohtuu suorassa (kylmänä) jolloin se painaa sitä venttiiliä..?
Comment
-
-
Ja taas etenee, eli pumppu vaihdettu, mutta kuulemma hihnapyörä on ottanut kiinni pumppuun ja tarttee myös vaihtaa. KL-Varaosista löytyi hyllystä, mutta Oulusta ei ainakaan Wetteriltä. Jäähdyttimessäkin on kuulemma osumaa, mutta ei se minusta vuotanut niin ei viitti huvikseen vaihtaa.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.KekkonenVesipumpun korjaus etenee.... pikkuhiljaa. Luulin saavani auton korjattuna tänään, mutta nyt vasta selvisikin (myös mulle) että varattu aika oli ensi viikon tiistaille. Pitäs kuunnella muutakin kuin se viikonpäivä!
No eipä sitten kuin keksimään muita paikkoja pumpun vaihtoon. Wetterillä oli jonoa myös reippaasti, mutta löytyi sentään toinen paja joka lupasi vaihtaa huomenna pumpun. Ostin pumpun tuolta ekasta huollosta kun olivat ehtineet tilata. Ei ois ollu ees pakko ostaa kun pihalla odotteli toinenkin hopeanvärinen E39 pumpunvaihtoa...
Pumppu näytti olevan espanjalainen Airtex. Haukkukaas nyt valmiiksi kannattaako tuollaista vääntää paikoilleen?
Comment
-
-
Originally posted by jarkkilOlikos sulle annettu minkäänlaista kustannus arviota pelkän pumpun vaihdosta?E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Comment