Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 535 vesipumppu jälleen paskana...??

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7438
    • Oulu

    #16
    Olivat tilanneet jonkun pumpun tuolta korjaamolta. Eipä voi siis itse juuri valita. Tarvikepumppu AD:lla Oulussa 40€ 6-pyttysiin.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • Autobahnboy
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2006
      • 400
      • Espoo

      #17
      Jos yhtään auttaa niin itellä e36:ssa motonetistä tilattu vesipumppu. Piti vaihtaa alkuperäisen M50 moottorin mukana tulleen muovisen tilalle. Tilatkaa vaan sieltä motonetistä jos vaan mahdollista. Kyllä ne on hyviä ja kestäviä!

      Comment

      • jarkkil
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 264

        #18
        Nyt on sitte faktaa hinnoista. Kl-varaosa pyysi 135. Lappeenrannasta jostain varaosalikkeestä (serkku soitteli) ois saanu 100 mutta viikon toimitus aika. Paikallinen tarvikeliike pyysi 120. toimitus ens viikolla. Sitte menin AD varaosaliikkeeseen josta saan pumpun huomenna 119 jöröllä. En viitsi enenmpiä haeskella. Tämä siis M62 koneella.

        Comment

        • jarkkil
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 264

          #19
          Originally posted by ccc
          Päteekö tämä myös muiden kuin e39-mallien veispumppuihin?
          Täytyy sanoa että en tiedä päteekö muihin malleihin.. Ainoostaan muistan lukeneeni Hemin kirjoituksia jossa sanoi olevan "alkuperäisiä" Ja kyllähän tuo Hemi tuntuu olevan aikasmoinen velho näissä bimmeri asioissa.

          Comment

          • Stone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 4074
            • Helsinki

            #20
            Jarkkil: Harmi kun en nyt löytänyt kuittia vesipumpusta(toivottavasti kestää), mutta Laakkosella pumppu maksoi 135€ M62:een.
            Sitten 9/98 vesiletkujen kiinnitystapa muuttui klemmarista "liitinmalliin" eli jos autosi on 98 valmistettu niin kannattaa nyt varmistaa, että saat oikean pumpun. Se uudempi nimittäin ei sovi mitenkään noihin ennen 9/98 valmistettuihin.

            Petri.Kekkonen: Eikö sulla oireillut mitenkään ennen kuin hajosi? Tarkoitan kuuluiko mitään sihinöitä tai suhinoita?
            Mulla nimittäin tuo pumpun laakeri sihisi koko syksyn ja alku talven kunnes sitten alkuvuodesta viimein hajosi. Taisi olla väärin asennettu tai alunperinkin rikki.
            E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
            VW Pornstarter (työjuhta)
            Dodge RAM Cummins (venejuhta)
            Finnmaster T8







            Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

            Comment

            • Lakeson
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2004
              • 649
              • Jyväskylä

              #21
              Vesipumpun elinkaarta lyhentää radikaalisti viskokytkin. Vanhan viskon epätasapainon (pystyheittoa) pystyi toteamaan helposti jo niillä nopeuksilla mitä käsillä pystyi pyörittämään.

              Väittäisin että sähköflektiin siirtyminen tuplaa vesipumpun käyttöiän, kestäen täten kuten 'normiautoissa'.
              Ei mopolla mahottomia..

              Comment

              • Juice
                BTCF Member
                • Apr 2003
                • 820

                #22
                Originally posted by Stone
                Nämä kaikki on täällä vaihdettu ja lisäksi vielä ilmamassamittari ja venttilikoppien tiivisteet, jotka pukkaa "hikoilemaan" oljyä läpi iänmyötä. Näitten korjausten jälkeen voikin laittaa sitten ehjän auton vaihtoon
                Onneks on sähköflekti, pumppu kestänee pitkään. Klappia ei ainakaan tunnu (125tk).

                Tuosta venakoppien tiivisteistä lähinnä tuli mieleen, että uusin huohotinputkistot paineensäätäjineen kylmän ilman vastaaviin. Oli aika kovia jo nuo putket (öljy...). Nuo venakopan tiivisteet alkaa hikoileen etenkin, jos päässyt jäätymään ilman eristettyjä huohotinputkia. Moneenkohan tuontipeliin tuo vaihto on tehty... aika vittumainen homma ainakin M52tu "putkia täynnä" imusarjan kanssa tapellessa.

                Comment

                • Stone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 4074
                  • Helsinki

                  #23
                  Originally posted by Juice
                  Onneks on sähköflekti, pumppu kestänee pitkään. Klappia ei ainakaan tunnu (125tk).

                  Tuosta venakoppien tiivisteistä lähinnä tuli mieleen, että uusin huohotinputkistot paineensäätäjineen kylmän ilman vastaaviin. Oli aika kovia jo nuo putket (öljy...). Nuo venakopan tiivisteet alkaa hikoileen etenkin, jos päässyt jäätymään ilman eristettyjä huohotinputkia. Moneenkohan tuontipeliin tuo vaihto on tehty... aika vittumainen homma ainakin M52tu "putkia täynnä" imusarjan kanssa tapellessa.
                  niin mulla siis M62B44 eli huohotinputket saa olla rauhassa Tällä kun ei tarvitse -20 asteessa ajaa kun 800m niin lämmöt normaalissa ja se tuntuu myös tankissa
                  E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                  VW Pornstarter (työjuhta)
                  Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                  Finnmaster T8







                  Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                  Comment

                  • Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7438
                    • Oulu

                    #24
                    Vesipumpun korjaus etenee.... pikkuhiljaa. Luulin saavani auton korjattuna tänään, mutta nyt vasta selvisikin (myös mulle) että varattu aika oli ensi viikon tiistaille. Pitäs kuunnella muutakin kuin se viikonpäivä!

                    No eipä sitten kuin keksimään muita paikkoja pumpun vaihtoon. Wetterillä oli jonoa myös reippaasti, mutta löytyi sentään toinen paja joka lupasi vaihtaa huomenna pumpun. Ostin pumpun tuolta ekasta huollosta kun olivat ehtineet tilata. Ei ois ollu ees pakko ostaa kun pihalla odotteli toinenkin hopeanvärinen E39 pumpunvaihtoa...

                    Pumppu näytti olevan espanjalainen Airtex. Haukkukaas nyt valmiiksi kannattaako tuollaista vääntää paikoilleen?
                    Attached Files
                    Last edited by Petri.Kekkonen; 23-08-2006, 10:18.
                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7438
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by Stone
                      Petri.Kekkonen: Eikö sulla oireillut mitenkään ennen kuin hajosi? Tarkoitan kuuluiko mitään sihinöitä tai suhinoita?
                      En minä ainakaan mitään kuullut koskaan. On tuota koneen käyntiä kuunneltu tyhjäkäynnillä pelti auki pariin kertaan eikä minusta siinä ollut mitään ihmeellistä.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • jarkkil
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 264

                        #26
                        Mulla ois samainen operaatio perjantaina edessä. Pumppu näyttäis olevan GWT gutmann.. Tiedä kans sitten. Mullahan toi pumppu ei täysin rikkoontunut vaan pientä klappia on havaittavissa. Ainoostaan vituttaa, kun sillo kun tutkin kyseistä vaurioo ja samalla "tunasin" sitä viskon lämpölevyä. Nyt visko sitten ottaa kiinni jatkuvasti ja humina on ihan perkeleellinen. Ei viitsi paljoa ajella. Kysyin eri threadilla jo asiasta mutta ymmärsinkö oikeen että "levyn" täytyy olla kohtuu suorassa (kylmänä) jolloin se painaa sitä venttiiliä..?

                        Comment

                        • Petri.Kekkonen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 7438
                          • Oulu

                          #27
                          Ja taas etenee, eli pumppu vaihdettu, mutta kuulemma hihnapyörä on ottanut kiinni pumppuun ja tarttee myös vaihtaa. KL-Varaosista löytyi hyllystä, mutta Oulusta ei ainakaan Wetteriltä. Jäähdyttimessäkin on kuulemma osumaa, mutta ei se minusta vuotanut niin ei viitti huvikseen vaihtaa.
                          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                          E39 523i M Sport '00, Titansilber

                          Comment

                          • jarkkil
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 264

                            #28
                            Vastaus omaan kysymykseen. Nimimerkillä "Särki" olikin jo vastannut viskon peltiä koskevaan kysymykseen. Eli pitäisi suoristaa.

                            Comment

                            • jarkkil
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 264

                              #29
                              Originally posted by Petri.Kekkonen
                              Vesipumpun korjaus etenee.... pikkuhiljaa. Luulin saavani auton korjattuna tänään, mutta nyt vasta selvisikin (myös mulle) että varattu aika oli ensi viikon tiistaille. Pitäs kuunnella muutakin kuin se viikonpäivä!

                              No eipä sitten kuin keksimään muita paikkoja pumpun vaihtoon. Wetterillä oli jonoa myös reippaasti, mutta löytyi sentään toinen paja joka lupasi vaihtaa huomenna pumpun. Ostin pumpun tuolta ekasta huollosta kun olivat ehtineet tilata. Ei ois ollu ees pakko ostaa kun pihalla odotteli toinenkin hopeanvärinen E39 pumpunvaihtoa...

                              Pumppu näytti olevan espanjalainen Airtex. Haukkukaas nyt valmiiksi kannattaako tuollaista vääntää paikoilleen?
                              Olikos sulle annettu minkäänlaista kustannus arviota pelkän pumpun vaihdosta?

                              Comment

                              • Petri.Kekkonen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 7438
                                • Oulu

                                #30
                                Originally posted by jarkkil
                                Olikos sulle annettu minkäänlaista kustannus arviota pelkän pumpun vaihdosta?
                                Ei noissa joissa olen sitä yrittänyt teettää. Wetterillä sanoivat että se on noin parin tunnin homma. Eli varmaan reilu 100€ siellä ja suunnilleen saman muuallakin.
                                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎