Tulipas tuossa vaihdettua takaiskarit, kun katsastussetä oli sitä mieltä, että vaihtoon joutavat (arvot ~25). No nyt on uudet Gabrielit alla ja käytin leimalla -> arvot ihan samat Katsastusmieskin oli ihmeissään, mutta päästi läpi kuitenkin. Varsin erikoista tässä on se, että nuo entiset iskarit olivat selvästi löysät uusiin verrattuna, ja lullaefekti väheni lähes olemattomiin...mitenköhän tuo nyt on mahdollista, jos teho ei parantunut? Missäköhän on vikaa, kun nuo arvot on noin huonot?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 touring takaiskarit tehottomat
Collapse
X
-
Ei noissa mitään erikoisvapauksia anneta merkistä riippumatta. Itselläni oli aiemmin Citroen Xantia, jossa ei iskareita ole ensinkään, kun on hydraulinen jousitus. Sama täristintesti tehtiin silti, tosin aina meni kyllä kirkkaasti läpi noista.
Tuota sitikan jousituksen mukavuutta tässä kyllä jää kaipaamaan, bemarin jousitus tuntuu olevan edelliseltä vuosisadalta tuohon kaasu/neste-järjestelmään verrattuna.
Comment
-
-
E39 touringissa se on ominaisuus ettei iskari testeri anna kovin kummoisia lukemia. Varmaankin jousitus on sellainen että testeri sekoo jollain lailla, mutta kai se jo jokaisen katsastus miehen pitäs tietää ku niitä autoja on kuitenkin joka piirissä enemmän ku yksi.Garage:
E21 323i -79
E21 323i -82
E30 325i Cabriolet -91
E30 316i -89
E39 520i -01
Kadett C 1,2 -76
Lynx Rave RE 600 -08
Comment
-
-
Mulle tuo katsastusmies totesi vaan, että ei tuo voi olla mikään tyypillinen juttukaan, kun kyllä näitä usein katsastetaan ilman "ongelmia". Pitänee kysellä tuolta Gabrielin maahantuojalta/tehtaalta, josko sais jotain selvitystä. Tietävät varmaan jotain myös wetterillä. Jos tuo pitää paikkaansa, että kyseessä on ominaisuus, niin saa pojat tarjota ainakin seuraavan vuosikatsastuksen ilmaiseksi, kun "turhaan" vaihdattivat
Comment
-
-
Vika on siinä että nuo katsastusaseman vehkeet on pilipali. Nimittäin ne mittaa ainoastaan saman akselin vaimennuseroja, ja käsittääkseni muutenkin to systeemi / prosenttiarvo on vähän kyseenalainen. Mitä luultavimmin nuo asentamasi uudet iskarit on täysin iskukykyisiä.Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
Originally posted by KentsuVika on siinä että nuo katsastusaseman vehkeet on pilipali. Nimittäin ne mittaa ainoastaan saman akselin vaimennuseroja, ja käsittääkseni muutenkin to systeemi / prosenttiarvo on vähän kyseenalainen. Mitä luultavimmin nuo asentamasi uudet iskarit on täysin iskukykyisiä.e61 535d
Comment
-
-
Originally posted by KentsuVika on siinä että nuo katsastusaseman vehkeet on pilipali. Nimittäin ne mittaa ainoastaan saman akselin vaimennuseroja, ja käsittääkseni muutenkin to systeemi / prosenttiarvo on vähän kyseenalainen. Mitä luultavimmin nuo asentamasi uudet iskarit on täysin iskukykyisiä.
Näistä autoista ainoostaan yks oli BMW.
Comment
-
-
Nyt otat ja menet katsastusasemalle maksattamaan turhan iskarien vaihdon. Pitäisi olla jo kaikkien katsastusmiesten tiedossa, ettei ne vehkeet osaa mitata E39 Touringin perän vaimennusta. Ainoa mitä siitä voivat mitata, on vaimennuksen ero oikea/vasen. Ota vaikka kuluttajan suojaan yhteyttä, jos alkavat vittuilla asiasta.
Ne vakioiskarit ovat todellakin lepotilassa "puolessa välissä" liikerataa ja niin niiden kuuluu ollakin. Luultavasti sait Gabrieleilla huonommin toimivan perän kuin vanhoilla iskareilla..
-SAlku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
E61 530d M-sport -08
E39 528i Touring -97
Yhteydenotot: [email protected] !!
Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.
Comment
-
-
Originally posted by SamppasikaNyt otat ja menet katsastusasemalle maksattamaan turhan iskarien vaihdon. Pitäisi olla jo kaikkien katsastusmiesten tiedossa, ettei ne vehkeet osaa mitata E39 Touringin perän vaimennusta.
-S
Jani
Comment
-
-
Minäkin tappelin katsastusmiehen kanssa emännän auton kanssa (Toyota) iskareista kun näytti testeri 23%. Autossa renkaat 205/45 16. Ostin uudet iskarit taakse ja aloin vaihtamaan ja huomasin että iskarit on uuden veroiset. Soitin konttorille ja haukuin katsastusaseman päälikön ja pyysin uutta mittausta.
Vaihdoin talvirenkaat (kitkat) jotka on 185/70 14 ja kas kummaa kun mitattiin niin 79% tuli testitulokseksi. Selvitettyäni asiaa niin renkaan profiili ja rengaspaineet vaikuttavat tulokseen erittäin paljon. Kuinkahan monet iskarit on suomessakin vaihdettu turhaan. Katsastusaseman päälikkö totesi vain että ei he voi tällaista tietää !!!! minä kiutenkin maksan siitä tietotaidosta heille kun autoa tuon katsastukseen ja he vain toteavat että "minusta" tuntuu että vikaa on ja vaihdattavat kalliita osia.
Comment
-
Comment