Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 touring takaiskarit tehottomat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • duunari76
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 292

    E39 touring takaiskarit tehottomat

    Tulipas tuossa vaihdettua takaiskarit, kun katsastussetä oli sitä mieltä, että vaihtoon joutavat (arvot ~25). No nyt on uudet Gabrielit alla ja käytin leimalla -> arvot ihan samat Katsastusmieskin oli ihmeissään, mutta päästi läpi kuitenkin. Varsin erikoista tässä on se, että nuo entiset iskarit olivat selvästi löysät uusiin verrattuna, ja lullaefekti väheni lähes olemattomiin...mitenköhän tuo nyt on mahdollista, jos teho ei parantunut? Missäköhän on vikaa, kun nuo arvot on noin huonot?
  • wasq
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 31
    • Tampere

    #2
    Jaa-a, itselläni paperien mukaan n. 3 vuotta vanhat Koni Sportit ja katsastusmiehen mukaan "uutta vastaavat" eli täristyskoe meni läpi liputellen. Olisiko se sitten vähän tarkempaa minkälaista iskaria sinne laittaa?

    Comment

    • Rubu
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 809
      • Kuopio

      #3
      Mulla katsastusmies tuumaili että iskarit on takaa sököt-> vaihdoin ja ei kummasta eroa ollut kädellä painellessa eikä ajossa hirveesti tullut eroa.

      Joku väitti jossain että pemun iskareita ei voi mitata samoilla perusteilla kun normaaleja.

      Comment

      • wasq
        Bimmer Rookie
        • Jul 2006
        • 31
        • Tampere

        #4
        Ei noissa mitään erikoisvapauksia anneta merkistä riippumatta. Itselläni oli aiemmin Citroen Xantia, jossa ei iskareita ole ensinkään, kun on hydraulinen jousitus. Sama täristintesti tehtiin silti, tosin aina meni kyllä kirkkaasti läpi noista.

        Tuota sitikan jousituksen mukavuutta tässä kyllä jää kaipaamaan, bemarin jousitus tuntuu olevan edelliseltä vuosisadalta tuohon kaasu/neste-järjestelmään verrattuna.

        Comment

        • superfast
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2004
          • 567
          • Kurikka

          #5
          Itellä E21 uudet konin sportit ja auto on kuin ajais kivi reellä,silti oli takana aivan hylkäys rajalla 27
          Edessäkin näytti jotain 50
          E60 525 Msport
          E36 318ti compact

          Comment

          • huoppa81
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 638
            • Villähde, Finland

            #6
            E39 touringissa se on ominaisuus ettei iskari testeri anna kovin kummoisia lukemia. Varmaankin jousitus on sellainen että testeri sekoo jollain lailla, mutta kai se jo jokaisen katsastus miehen pitäs tietää ku niitä autoja on kuitenkin joka piirissä enemmän ku yksi.
            Garage:

            E21 323i -79
            E21 323i -82
            E30 325i Cabriolet -91
            E30 316i -89
            E39 520i -01
            Kadett C 1,2 -76

            Lynx Rave RE 600 -08

            Comment

            • duunari76
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2005
              • 292

              #7
              Mulle tuo katsastusmies totesi vaan, että ei tuo voi olla mikään tyypillinen juttukaan, kun kyllä näitä usein katsastetaan ilman "ongelmia". Pitänee kysellä tuolta Gabrielin maahantuojalta/tehtaalta, josko sais jotain selvitystä. Tietävät varmaan jotain myös wetterillä. Jos tuo pitää paikkaansa, että kyseessä on ominaisuus, niin saa pojat tarjota ainakin seuraavan vuosikatsastuksen ilmaiseksi, kun "turhaan" vaihdattivat

              Comment

              • Kentsu
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 1397
                • Tuusula

                #8
                Vika on siinä että nuo katsastusaseman vehkeet on pilipali. Nimittäin ne mittaa ainoastaan saman akselin vaimennuseroja, ja käsittääkseni muutenkin to systeemi / prosenttiarvo on vähän kyseenalainen. Mitä luultavimmin nuo asentamasi uudet iskarit on täysin iskukykyisiä.
                Ex: 523iA '97, 520iA '89
                /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                Comment

                • jms-btcf
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2003
                  • 696
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by Kentsu
                  Vika on siinä että nuo katsastusaseman vehkeet on pilipali. Nimittäin ne mittaa ainoastaan saman akselin vaimennuseroja, ja käsittääkseni muutenkin to systeemi / prosenttiarvo on vähän kyseenalainen. Mitä luultavimmin nuo asentamasi uudet iskarit on täysin iskukykyisiä.
                  Juu, näin on. Mulla näytti viimeksi konttorilla vanhoilla, finaalissa olleilla takaiskareilla arvot ~8 ja 13 eikä tullut mitään kommenttia kunnes kysyin asiasta kun leima oli jo lapussa. Inssi sanoi että varsinkin näillä e39:llä tulokset on ihan mitä sattuu ja he eivät sen perusteella hylsyä anna, testi on kuitenkin tehtävä tai ohjelma ei anna lopussa oikeanlaista paperia pihalle
                  e61 535d

                  Comment

                  • Rubu
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2006
                    • 809
                    • Kuopio

                    #10
                    Samalla kun vaihdoin uudet painellessa iskaria huomasin että bmw:n iskari ei "oikene" suoraksi asti vaan jää jouston keskivaiheille. Normaalit iskarithan menevät ihan suoraksi asti.
                    En tiiä johtuuko se testerin sekoaminen tästä...

                    Comment

                    • Sturmovik
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 360
                      • häme

                      #11
                      Originally posted by Kentsu
                      Vika on siinä että nuo katsastusaseman vehkeet on pilipali. Nimittäin ne mittaa ainoastaan saman akselin vaimennuseroja, ja käsittääkseni muutenkin to systeemi / prosenttiarvo on vähän kyseenalainen. Mitä luultavimmin nuo asentamasi uudet iskarit on täysin iskukykyisiä.
                      Joo mä yhdyn kans tähän komenttii. Kahta omaa autoa ja paria kaverin autoa leimalla käyttäny uusilla iskareilla ja testerit näyttää aina mitä sattuu.

                      Näistä autoista ainoostaan yks oli BMW.

                      Comment

                      • Samppasika
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2004
                        • 769
                        • Kempele

                        #12
                        Nyt otat ja menet katsastusasemalle maksattamaan turhan iskarien vaihdon. Pitäisi olla jo kaikkien katsastusmiesten tiedossa, ettei ne vehkeet osaa mitata E39 Touringin perän vaimennusta. Ainoa mitä siitä voivat mitata, on vaimennuksen ero oikea/vasen. Ota vaikka kuluttajan suojaan yhteyttä, jos alkavat vittuilla asiasta.
                        Ne vakioiskarit ovat todellakin lepotilassa "puolessa välissä" liikerataa ja niin niiden kuuluu ollakin. Luultavasti sait Gabrieleilla huonommin toimivan perän kuin vanhoilla iskareilla..

                        -S
                        Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                        E61 530d M-sport -08
                        E39 528i Touring -97

                        Yhteydenotot: [email protected] !!

                        Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                        Comment

                        • sailor
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2003
                          • 369
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Originally posted by Samppasika
                          Nyt otat ja menet katsastusasemalle maksattamaan turhan iskarien vaihdon. Pitäisi olla jo kaikkien katsastusmiesten tiedossa, ettei ne vehkeet osaa mitata E39 Touringin perän vaimennusta.
                          -S
                          Minullekkin sanoi 45% iskaritehosta että E39 (erittelemättä touring/sedania) ei anna suuria prosenttilukuja, vaikka iskarit olisivat hyvät. Itsellä M-alusta ja 4000 km ajetut iskarit. Ja auto 528iA SEDAN.

                          Jani

                          Comment

                          • MJV
                            Newbiemmer
                            • Oct 2004
                            • 12

                            #14
                            Minäkin tappelin katsastusmiehen kanssa emännän auton kanssa (Toyota) iskareista kun näytti testeri 23%. Autossa renkaat 205/45 16. Ostin uudet iskarit taakse ja aloin vaihtamaan ja huomasin että iskarit on uuden veroiset. Soitin konttorille ja haukuin katsastusaseman päälikön ja pyysin uutta mittausta.
                            Vaihdoin talvirenkaat (kitkat) jotka on 185/70 14 ja kas kummaa kun mitattiin niin 79% tuli testitulokseksi. Selvitettyäni asiaa niin renkaan profiili ja rengaspaineet vaikuttavat tulokseen erittäin paljon. Kuinkahan monet iskarit on suomessakin vaihdettu turhaan. Katsastusaseman päälikkö totesi vain että ei he voi tällaista tietää !!!! minä kiutenkin maksan siitä tietotaidosta heille kun autoa tuon katsastukseen ja he vain toteavat että "minusta" tuntuu että vikaa on ja vaihdattavat kalliita osia.

                            Comment

                            • Polarman
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2005
                              • 83
                              • Hämeenlinna

                              #15
                              Renkaiden ilmanpaineilla saa kikkailtua testeissä. Näin olen kuullut katsatusukkelilta
                              Iskaritestit ei ole luotettavia,vaan kyllä perstuntumalla huomaa koska on aika vaihtaa. Ainakin mun mielestä

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎