Announcement

Collapse
No announcement yet.

530Da vm.2000 tyhjäkäynti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rubu
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 809
    • Kuopio

    530Da vm.2000 tyhjäkäynti

    Onkos kellään sellaista ongelmaa kun tyhjäkäynnillä moottori tuntuu vähän kuin "hyrskyttäisi".

    Eli korissa tuntuu sellainen vaimea värähtely tasaiseen tahtiin, vaihde päällä samoin. Ehkä vähän voimakkaampana.

    Jarrua jos pitää siten että just ja just auto pysyy paikallaan tuntuu auto "tyrkkivän" itseään tämän "hyrskytyksen" tahtiin eteenpäin. Todellakin hentoisesti mutta kuitenkin.

    Nim. Hullu sekopää valittaa vähästä...
  • -Tapi
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 3117
    • Välisuomi

    #2
    Vikakoodien luku saattaa paljastaa suutinvian.
    ---

    Comment

    • Rubu
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 809
      • Kuopio

      #3
      Originally posted by -Tapi
      Vikakoodien luku saattaa paljastaa suutinvian.
      Luetutin ne tuossa pari viikkoa sitten ja ei mitään suuttimiin liittyvää...

      Poltto-ainesuodatin on vähän happaman näkönen, pitänee vaihtaa se ensin ja katsoa sitten... Suutinta itsekin epäilin että se ruikkii tai jotain...

      Comment

      • sand
        Bimmer Rookie
        • Aug 2004
        • 155
        • palokka

        #4
        Originally posted by Rubu
        Luetutin ne tuossa pari viikkoa sitten ja ei mitään suuttimiin liittyvää...
        Ei suutinvika minulla ainakaan ollut jättänyt mitään vikakoodia. Suuttimien polttoaineen syötön korjausarvot sen paljastivat.

        Comment

        • Rubu
          Bimmer Fanatic
          • May 2006
          • 809
          • Kuopio

          #5
          Originally posted by sand
          Ei suutinvika minulla ainakaan ollut jättänyt mitään vikakoodia. Suuttimien polttoaineen syötön korjausarvot sen paljastivat.
          Mitä sulla näky niissä korjausarvoissa?

          Epätasaisuutta vai mikä sen ilmoittaa?

          Comment

          • -Tapi
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 3117
            • Välisuomi

            #6
            Epätasaisuutta. Niille on jokin väli missä arvon pitää olla kun suutin on kunnossa mutta jossain vaiheessa suutin menee yli sen. Olikohan BMW:n testerillä 400-700 (suuretta en tiedä). Jos yksi suutin eroaa muista selvästi, se aiheuttaa mainitsemasi oireet.
            ---

            Comment

            • Sami
              BTCF Member
              • Oct 2002
              • 1332
              • Kajaani

              #7
              Originally posted by -Tapi
              Epätasaisuutta. Niille on jokin väli missä arvon pitää olla kun suutin on kunnossa mutta jossain vaiheessa suutin menee yli sen. Olikohan BMW:n testerillä 400-700 (suuretta en tiedä). Jos yksi suutin eroaa muista selvästi, se aiheuttaa mainitsemasi oireet.

              Jos suutimen korjaus on yli 4mg/puristus niin suutin vaihtoon..

              Comment

              • sand
                Bimmer Rookie
                • Aug 2004
                • 155
                • palokka

                #8
                Korjaslapusta luntattuna rajat on -5.0 - 4.0 mm³.

                Comment

                • Rubu
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2006
                  • 809
                  • Kuopio

                  #9
                  Huomasin tuossa ajellessa kaupungissa S:llä että kun antaa kaasua siten että kone vetää kevyesti veto on sellaista kevyesti nyhtävää ja jossain vaiheessa kun pitäisi isompaa vaihtaa ei laatikko oikein tiedä että vaihdetaanko vaiko ei...

                  Pitänee katsoa ne korjaus arvot jos se sieltä rupeaisi selviämään...

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎