Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muutama ongelma/kysymys (E39)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • duunari76
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 292

    Muutama ongelma/kysymys (E39)

    1. Mistä aloittaa vian etsintä, kun E39 520d on pari kertaa tehnyt seuraavan? Lukittaessa ovia, kaikki ovet eivät mene lukkoon, mutta menevät kyllä kun painaa välillä auki, ja sitten lukkoon. Tämän seurauksena seuraavalla käynnistyskerralla auton kaikki mittarivalot (ja midi) ovat pimeänä, eikä auto starttaa. Kun käy ulkona, käyttää ovet lukossa ja auki, niin auto käynnistyy ilman ongelmaa. (reilun kuukauden aikana käynyt 1 tai 2 kertaa näin...yhdestä olen varma)

    2. Virtalukko tuntuu vähän löysälle ja on pari kertaa "pätkäissyt" virtoja käynnistettäessä. Voiko jotenki kiristää...? Olisko edellinen kohta täysin sattumaa, ja kysymyksessä on virtalukon vika

    3. Moottorissa on kuollut alue välillä tyhjäkäynti-1100 rpm, eli kakkosella ei tahdo pystyä ajamaan risteyksiä, vaikka ei tarvitse kokonaan pysähtyä. Väännöt kyllä tulevat erittäin nopeasti, kun auto vähänkään kiihtyy.

    4. Mitä haittaa on siitä, että autolla ajaa hyvin pienillä kierroksilla (esimerkiksi ~1000rpm diesel tai 1500 bensa)? Jossain on lukenut, ettei tekniikka kestä. Kulutusmittari siitä ainakin tykkää, eli pysyy alhaalla. Onko tässä eroa bensan ja diisselin tekniikoiden välillä?
  • Lanttu
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 1643

    #2
    Liian alhaisilla moottorin pyörintänopeuksilla ajaminen, varsinkin jos samalla kuormitetaan vaikkapa ylämäen muodossa, ohentaa voiteluöljykalvoa sylinterien seinämillä. Extreme-lämpimillä säillä viskokytkimellinen (tai kiinteäkin) jäähdytystuuletin ei pyöri tarpeeksi nopeasti. Nämä tulivat pikaisesti mieleen, listaa voi täydentää.

    Comment

    • Axum
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 4416
      • Kuopio

      #3
      Lisäksi aiheuttaa runkovärinöitä, joskus esson baarin pojat on vaittäny että alikierrokset on yhtä haitallisia koneelle kuin ylikierroksetkin

      P.S mulla olisi 1 virtalukon pohja myytävänä jos vika löytyy siitä
      - E30 325i M52B28TU Cabriolet
      - E39 528ia
      - KUOPION PUTKIMIEHET -team
      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

      Puretaan 520ia -97
      https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

      Comment

      • duunari76
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2005
        • 292

        #4
        Mutta eihän se silloin kuormita moottoria, jos se kulutusviisari on 4-6 välillä, vai? Onko tuo nyt sama asia bensassa ja diisselissä?

        Axum: Miten tuota voi tutkia omatoimisesti? Onko työläs vaihtaa, ja minkä hintainen osa?

        Comment

        • touring39
          BTCF Member
          • May 2005
          • 3901
          • Kaarina

          #5
          Vaihtaahan se automaattikin vähän päälle 1000 kierroksen kieppeille kuormittamattomassa ajossa, eli ei kai siitä nyt suurempia haittoja luulis olevan ?
          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

          Ex:
          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

          Comment

          • Jewgeni
            Bimmer Rookie
            • Jun 2004
            • 51
            • Lempäälä

            #6
            Tuntuis olevan kanssa vähän löysällä tuo virtalukko vai kuuluuko vähän heilua siis avain ja se muovinen kehys ?
            Voiko jotenkin kiristää ?

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎