1. Mistä aloittaa vian etsintä, kun E39 520d on pari kertaa tehnyt seuraavan? Lukittaessa ovia, kaikki ovet eivät mene lukkoon, mutta menevät kyllä kun painaa välillä auki, ja sitten lukkoon. Tämän seurauksena seuraavalla käynnistyskerralla auton kaikki mittarivalot (ja midi) ovat pimeänä, eikä auto starttaa. Kun käy ulkona, käyttää ovet lukossa ja auki, niin auto käynnistyy ilman ongelmaa. (reilun kuukauden aikana käynyt 1 tai 2 kertaa näin...yhdestä olen varma)
2. Virtalukko tuntuu vähän löysälle ja on pari kertaa "pätkäissyt" virtoja käynnistettäessä. Voiko jotenki kiristää...? Olisko edellinen kohta täysin sattumaa, ja kysymyksessä on virtalukon vika
3. Moottorissa on kuollut alue välillä tyhjäkäynti-1100 rpm, eli kakkosella ei tahdo pystyä ajamaan risteyksiä, vaikka ei tarvitse kokonaan pysähtyä. Väännöt kyllä tulevat erittäin nopeasti, kun auto vähänkään kiihtyy.
4. Mitä haittaa on siitä, että autolla ajaa hyvin pienillä kierroksilla (esimerkiksi ~1000rpm diesel tai 1500 bensa)? Jossain on lukenut, ettei tekniikka kestä. Kulutusmittari siitä ainakin tykkää, eli pysyy alhaalla. Onko tässä eroa bensan ja diisselin tekniikoiden välillä?
2. Virtalukko tuntuu vähän löysälle ja on pari kertaa "pätkäissyt" virtoja käynnistettäessä. Voiko jotenki kiristää...? Olisko edellinen kohta täysin sattumaa, ja kysymyksessä on virtalukon vika
3. Moottorissa on kuollut alue välillä tyhjäkäynti-1100 rpm, eli kakkosella ei tahdo pystyä ajamaan risteyksiä, vaikka ei tarvitse kokonaan pysähtyä. Väännöt kyllä tulevat erittäin nopeasti, kun auto vähänkään kiihtyy.
4. Mitä haittaa on siitä, että autolla ajaa hyvin pienillä kierroksilla (esimerkiksi ~1000rpm diesel tai 1500 bensa)? Jossain on lukenut, ettei tekniikka kestä. Kulutusmittari siitä ainakin tykkää, eli pysyy alhaalla. Onko tässä eroa bensan ja diisselin tekniikoiden välillä?
Comment