Alkuperäisestä webastosta hajosi ohjauskortti jota ei saa erikseen varaosana. Tilalle on tulossa aivan normaali thermo top c oman kellonsa perään. Nyt kaikki vesi kiertää ensin webaston kautta ja menee sitten lämmityslaitteelle (tämä on se alkuperäinen kytkentä). Kysymys: Onko tuossa webastossa niin vähän virtausvastusta että tämä järejestely toimii vai pyöriikö aluperäisen webaston vesipumppu aina kun lämmityslaitteeseen tarvitaan lämpöjä?? Iso työhän tuohon ei ole laittaa ohitusta vesikierrolle ja siihen takaiskua, mutta jos jollain olisi jo valmsita tietoa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 530 DA webaston vesikierto
Collapse
X
-
Ei pyöri webaston vesipumppu aina. Itsellä kävi sama homma että alkuperäinen kortti paloi niin vaihdoin normaalin C:n tilalle. Ainakin automaatti-ilmastoinnillisessa autossa piti saada herätettyä ilmastoinnin ohjainyksikkö päälle kun webaston laitto päälle, että lämmönsäätö mangneettiventtiilit aukesivat, muuten kiehu heti vesi webastossa.F20 116i
EX: E92 335ia, F31 LCI 320xda, E90 330d M-Sport 302hv 656nm,E39 M5, E46 320i, E10 2002,E90 330xd M-Sport, Audi A4 3,0i quattro E30 316i m50b28+hx40, 330xd, 530dA, E30 324tds, E30 320i
-
-
Ilmastoinnin ohjausyksikköön piti antaa +15 piuhaan virtaa (johdon väriä en muista), niin se heräsi henkiin kun webaston laitto päälle. Eli normaalilla vaihtoreleellä virta yksikköön ja ohjaus releelle webaston vesipumpulta.F20 116i
EX: E92 335ia, F31 LCI 320xda, E90 330d M-Sport 302hv 656nm,E39 M5, E46 320i, E10 2002,E90 330xd M-Sport, Audi A4 3,0i quattro E30 316i m50b28+hx40, 330xd, 530dA, E30 324tds, E30 320i
Comment
-
-
Nyt on thermo top c paikallaan ja lämpöä riittää kabiiniin asti. Ei näytä ahdistavan kiertoa liikaa. Kunnolla ei ole päässyt testaamaan kuinka itse webasto toimii mut näyttäsi toimivan ihan OK. Suositteelen kaikille korttivikaisen webaston omistajille juuri tätä normaaliwebaston hankkimista ja siihen omaa kelloa. Nyt ei tarvitse rassata aina ajotietokoneen kautta ajastusta ja webaston saa päälle ja pois juuri silloin kun haluaa. Jostakin tältä foorumilta löytyi tarkat sähkökytkennät automaatti-ilmastointi malliin (taisi olla 525TDS) ja näyttäisi pelaavan. Saattaisi löytyä vielä omalta koneeltakin jos joku tarvii.Last edited by TAP; 11-10-2006, 20:35.----- F11 535 XD -12 ------
----- E39 530 DA -00 ------
Comment
-
-
Originally posted by TAP View PostNyt on thermo top c paikallaan ja lämpöä riittää kabiiniin asti. Ei näytä ahdistavan kiertoa liikaa. Kunnolla ei ole päässyt testaamaan kuinka itse webasto toimii mut näyttäsi toimivan ihan OK. Suositteelen kaikille korttivikaisen webaston omistajille juuri tätä normaaliwebaston hankkimista ja siihen omaa kelloa. Nyt ei tarvitse rassata aina ajotietokoneen kautta ajastusta ja webaston saa päälle ja pois juuri silloin kun haluaa. Jostakin tältä foorumilta löytyi tarkat sähkökytkennät automaatti-ilmastointi malliin (taisi olla 525TDS) ja näyttäisi pelaavan. Saattaisi löytyä vielä omalta koneeltakin jos joku tarvii.
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostNo toimiikos tuo sitten enään sillain kuin se on tehtaalta lähtiessä kuulunutkin toimia moottorin lisälämmittimenä. Eli lähteekö webasto itsekseen päälle kun käynnistät kylmän moottorin???F20 116i
EX: E92 335ia, F31 LCI 320xda, E90 330d M-Sport 302hv 656nm,E39 M5, E46 320i, E10 2002,E90 330xd M-Sport, Audi A4 3,0i quattro E30 316i m50b28+hx40, 330xd, 530dA, E30 324tds, E30 320i
Comment
-
-
..Mielettömästi..?
Ei se ole Artic, jota saa joka syksy korjata käyttämättömyyden takia vaan Webasto, jolle voi jo antaa jonkin verran arvoa. Itsellä ja kaveripiirissä on monia 530d-malleja joissa Webasto toimii lisälämmittimenä kuten se on tarkoitettukin (ajon aikana) ilman ihmeitä. Se on alunperin ohjelmoitu käymään lyhyenkin herätteen jälkeen jonkin aikaa, jolloin lämmöt tasaantuu ja karstanmuodostuminen on pienempää. Moni huomaakin että lyhyen siirron jälkeen pakkaskelissä Weba jaa muutamaksi minuutiksi puuhaamaan.
Jos kaikki ajelut ovat noita parin minuutin siirtelyitä, niin kehotan harkitsemaan bensakoneista autoa..
Ajonaikainen lisälämmitys tulee tarpeeseen talvella. Ei vielä.---
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostNo mikäs siinä sitten jos haluaa alilämpöisellä moottorilla ajella pakkas keleillä, mutta itse en tekisi moista kytkentää... mutta sehän on pää asia että itse tykkää.
JA -TAPI: Ei webasto todellakaan jää käyntiin auton sammuttamisen jälkeen. Liekki sammuu heti ja sen jälkeen tekee normaalin jälkijäähdytyspuhalluksen.
Kyllä vehkeissä on vika jos matka-ajossa tarvii webastoa että tarkeneeF20 116i
EX: E92 335ia, F31 LCI 320xda, E90 330d M-Sport 302hv 656nm,E39 M5, E46 320i, E10 2002,E90 330xd M-Sport, Audi A4 3,0i quattro E30 316i m50b28+hx40, 330xd, 530dA, E30 324tds, E30 320i
Comment
-
-
niin kauan kun tarve vaatii Eli miten määrittelet tarpeen? lämpömittaristako?
Kyllä vehkeissä on vika jos matka-ajossa tarvii webastoa että tarkenee
Siis kysehän ei ole tarkenemisesta (senhän voi säädellä vaatetuksen määrästä ) vaan pakkaskeleillä ei kertakaikkiaan moottori pysy normaali käyntilämpöisenä matkaajossa ilman lisälämmitintä. Siksihän se webasto on sinne alunperin jo laitettu ajolämmittimeksi, eikä suinkaan miksikään tauko / esi lämmittimeksi, toki sen sellaiseksi pystyy muuntamaan mikä nyt on tehty lähes kaikkiin peleihin.
Lämpömittari tosin jököttää varmastikkin puolessa välissä vaikka repisi koko webaston irti... koska sen tarkoitus ei ole näyttää todellista lämpötilaa vaan luoda kuljettajalle fiilis, että kone olisi normaalin lämpöinen... niimpä sen perusteella on hankalaa itse naputella vebastoa on-off...
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View Postniin kauan kun tarve vaatii Eli miten määrittelet tarpeen? lämpömittaristako?
Kyllä vehkeissä on vika jos matka-ajossa tarvii webastoa että tarkenee
Siis kysehän ei ole tarkenemisesta (senhän voi säädellä vaatetuksen määrästä ) vaan pakkaskeleillä ei kertakaikkiaan moottori pysy normaali käyntilämpöisenä matkaajossa ilman lisälämmitintä. Siksihän se webasto on sinne alunperin jo laitettu ajolämmittimeksi, eikä suinkaan miksikään tauko / esi lämmittimeksi, toki sen sellaiseksi pystyy muuntamaan mikä nyt on tehty lähes kaikkiin peleihin.
Lämpömittari tosin jököttää varmastikkin puolessa välissä vaikka repisi koko webaston irti... koska sen tarkoitus ei ole näyttää todellista lämpötilaa vaan luoda kuljettajalle fiilis, että kone olisi normaalin lämpöinen... niimpä sen perusteella on hankalaa itse naputella vebastoa on-off...Last edited by Särki; 13-10-2006, 22:12.F20 116i
EX: E92 335ia, F31 LCI 320xda, E90 330d M-Sport 302hv 656nm,E39 M5, E46 320i, E10 2002,E90 330xd M-Sport, Audi A4 3,0i quattro E30 316i m50b28+hx40, 330xd, 530dA, E30 324tds, E30 320i
Comment
-
Comment