Auto on e39 530da 10/2002..
Viime keväänä kun mittarissa oli 130tuh, niin kerta kerralta käynnistyminen huononi ja tehojakin tuntui olevan hieman hukassa..lopulta sitten vietiin narun jatkona merkkihuoltoon ja testeri ilmoitti suutintukin paineen olevan liian alhainen eli jos on alle 100bar niin ei käynnisty.
noo.. suuttimet esille ja jokaiselle suuttimelle annettiin oma kokispullo (tyhjä) paluupuolelta vedettiin letkut pulloihin ja startattiin...yhteen pulloon tuli paljon ja kahteen vähemmän,kolme pysyi kuivana..eli 3 suutinta vuosi..siispä kaikki kuusi irti ja kiikutin ne alavieskan dieselhuoltoon jossa ukko vaihtoi uudet o-rengas tiivisteet kaikkiin (kolmessa oli murtuma)..
Tämän operaation jälkeen auto on toiminut kuin unelma (13tuh) viime viikonloppuun asti jolloin alkoi käynnistyvyys taas huonota..noo kun suuttimet on kevällä huollettu ,niin vika on joko kampiakselin asentotunnistin tai pumppu joka on pohjassa jalkojen alla (normi viat) ..auto testeriin kiinni ja yllätys yllätys tuttu vika "tukin paine liian alhainen"..noo on se varmaan kuitenkin se pumppu..uusi sellainen paikalle ja innolla starttaamaan.. :( fuk! ei käynnisty kunnolla... sitte raivolla suuttimet esille ja paluu letkut puloihin ja starttaamaan..KAPPAS taas 2 suutinta vuotaa.. nyt ois taas suuttimet huollettavana ja huomenna tietää tuomion..
KYSYMYS: Onko kenelläkään vastaavia vaivoja vai olenko jotenkin erillainen?
Viime keväänä kun mittarissa oli 130tuh, niin kerta kerralta käynnistyminen huononi ja tehojakin tuntui olevan hieman hukassa..lopulta sitten vietiin narun jatkona merkkihuoltoon ja testeri ilmoitti suutintukin paineen olevan liian alhainen eli jos on alle 100bar niin ei käynnisty.
noo.. suuttimet esille ja jokaiselle suuttimelle annettiin oma kokispullo (tyhjä) paluupuolelta vedettiin letkut pulloihin ja startattiin...yhteen pulloon tuli paljon ja kahteen vähemmän,kolme pysyi kuivana..eli 3 suutinta vuosi..siispä kaikki kuusi irti ja kiikutin ne alavieskan dieselhuoltoon jossa ukko vaihtoi uudet o-rengas tiivisteet kaikkiin (kolmessa oli murtuma)..
Tämän operaation jälkeen auto on toiminut kuin unelma (13tuh) viime viikonloppuun asti jolloin alkoi käynnistyvyys taas huonota..noo kun suuttimet on kevällä huollettu ,niin vika on joko kampiakselin asentotunnistin tai pumppu joka on pohjassa jalkojen alla (normi viat) ..auto testeriin kiinni ja yllätys yllätys tuttu vika "tukin paine liian alhainen"..noo on se varmaan kuitenkin se pumppu..uusi sellainen paikalle ja innolla starttaamaan.. :( fuk! ei käynnisty kunnolla... sitte raivolla suuttimet esille ja paluu letkut puloihin ja starttaamaan..KAPPAS taas 2 suutinta vuotaa.. nyt ois taas suuttimet huollettavana ja huomenna tietää tuomion..
KYSYMYS: Onko kenelläkään vastaavia vaivoja vai olenko jotenkin erillainen?
Comment