Taas toimii
Eli kyllähän se ihan itse vaihdettavissa oli. BMW TIS(Technical Information System) auttaa kyl tässä harrastuksessa... Oon nähny saabin vastaavan WIS:n mut on jotenkin aika hankala käyttää verratuna tähän Bimmerin softaan. Anturipaketin kehyksen ruuvaaminen auki onnistu hienosti ihan talttameisseli vasara periaatteella varovasti. Kiinnipäin oli wähän mietintää et miten kovasti sitä pitää kiertää ja lommahtaa helposti pois paikaltaan jos kiertää liikaa kiinnipäin, jäi vähän epävarma olo tuon pitävyydestä mut pitää ottaa tankki täyteen ja ajella se taas tyhjäx ja sit purkaa vielä sen verran et näkee onko läikkyny. En tiedä sitten auttaisiko jos asettelisi tiivisteen reikään ensin niinkuin huomasin jälkeen TIS:ssä olevan kuvan eikä korkkiin, saattas mennä paremmin paikoilleen. Toivossa eläen vaihdoin siirtopumpun ensin mut eihän siinä tod näk mitään vikaa ollut mut toi tankin pumppu tais olla tosiaan sökö, tuli kyl muutamassa sekunnissa suodattimen jälkeiseen kirkkaaseen letkuun taas löpöö kun oli tankin pumppu kunnossa. Kiitti vinkeistä ja parempaa uutta vuotta kaikille. Toivottavasti nyt sais taas ajella vaihteex wähän aikaa = )
530 d nyt se sitten sammu kokonaan
Collapse
X
-
Nonii, TIS löyty, siinä oikein kuvalliset ohjeet!! tankin pumppu tullut. sopivasti joulupäivä ettei ainakaan lisävaraosia/työkaluja saa mistään jos tulee pula = ) ihan täydellinen päivä aloittaa homma remonttioluella. Kiitos ohjeista taas!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by nippetee View PostNyt on vaihdettu kuskin penkin kohdalla oleva siirtopumppu ja suodatin. Siirtopumppua pois ottaessani testasin vähän laittaa virtoja päälle että tuleekon tankin pumpulta löpöö... tankissa luokkaa 40l tavaraa ettei pitäs siitä olla kiinni mut ei tippaakaan tuu siirtopumpulle asti. Tankin pumppu ilmeisesti rikki.... Onkos joku joskus itse vaihtanut tankin pumppua... näyttäs wähän ikävältä hommalta, tai jos on vaihdattanut tankin pumpun niin mitä siitä on joutunut kustantamaan?
Tankki kannattaa ajaa varsin tyhjäksi tai ainakin osin tyhjentää pumpulla. Takapenkin istuinosa irtoaa reippaasti nostamalla. Apukuskin puolelta kumitulppa irti. Eristemattoon pitää leikata reikä tankin kannen kohdalle, muistaakseni valmiiksi perforoitu. Kannen ruuvit auki. PA-letkut ja sähköliitin irti. Anturipaketin kehys ruuvataan auki, soveltaen esim. "venäläisellä". Nostetaan anturi pois. Alta löytyy pumppu, joka on kiinni muoviklipsuilla. Pumpun vaihdossa huomioitava PA-letkun ja sähköjohdon asettelu vanhan mallin mukaisesti, ettei letkuun jää tankkiin asennuksen jälkeen vääntörasitusta, joka painaisi sitä linttaan. Jos vieläkin arvelluttaa, hommaa jostain ote TIS:in ohjeista.
Leave a comment:
-
-
Nyt on vaihdettu kuskin penkin kohdalla oleva siirtopumppu ja suodatin. Siirtopumppua pois ottaessani testasin vähän laittaa virtoja päälle että tuleekon tankin pumpulta löpöö... tankissa luokkaa 40l tavaraa ettei pitäs siitä olla kiinni mut ei tippaakaan tuu siirtopumpulle asti. Tankin pumppu ilmeisesti rikki.... Onkos joku joskus itse vaihtanut tankin pumppua... näyttäs wähän ikävältä hommalta, tai jos on vaihdattanut tankin pumpun niin mitä siitä on joutunut kustantamaan?
Leave a comment:
-
-
Kauan se ilo kesti... pahimpaan kohtaan moottoritietä sitten jätti taas... Toiverikkaana seuraavaksi suodatin kauppaan ostamaan polttoainesuodatin, ettei olis polttoainepumppu tankissa... näytti olevan helppo waihtaa. Kovaa metakkaa alko nyt toisen tiellejättämisen jälkeen pitämään se pumppu siellä takana, joten ainakin se pyörii ja vois loogisesti ajatella et jos suodatin on ihan tukossa kaikesta moskasta mitä se on sieltä tankin pohjalta vetänyt, kun kerran meni tyhjäksi niin laittaa pumpun koville ja ähkimään... noh iltasella tietää sitten enemmän. onnex toi nordean kaskon hinausturva toimii = )
Leave a comment:
-
-
On se helppoa kun tietää = ) Juuri näinhän se meni, hain vielä varmuuden vuoksi lisää polttoainetta niin, että vajaa 15 litraa oli lisätty tyhjenemisen jälkeen ja selkeesti näki letkusta koska ilmaa ei enää ollut mukana. viisi kertaa virta pois ja päälle jonka jälkeen kiersi noin 10 kertaa ja hörähti käymään. Iso kiitos nopeasta vastauksesta!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by nippetee View PostTässä nyt näyttäs olevan keskustelua puolin ja toisin eli jos polttoaine loppuu niin pitääkö ilmata wai pitäskö lähtee polttoaineen lisäämisen jälkeen käymään... itse laitoin luokkaa 7 litraa lisää starttailin aikani ja odottelin jne mut ei vaan lähe käymään. Onkos jollain kokemusta voiko tota kuitenkin jotenkin käsin ilmata waikka automaatti-ilmaus olisikin??
Leave a comment:
-
-
E39 -99 530DAT diesel loppu ja mites nyt oikeesti se ilmaus?
Tässä nyt näyttäs olevan keskustelua puolin ja toisin eli jos polttoaine loppuu niin pitääkö ilmata wai pitäskö lähtee polttoaineen lisäämisen jälkeen käymään... itse laitoin luokkaa 7 litraa lisää starttailin aikani ja odottelin jne mut ei vaan lähe käymään. Onkos jollain kokemusta voiko tota kuitenkin jotenkin käsin ilmata waikka automaatti-ilmaus olisikin??
Leave a comment:
-
-
Nyt se sitte taas toimii ja 500 e (osa + työt) kiitos ja näkemiin. Elämä on...
Niin siirtopumppu oli särki - potkimalla heräsi henkiin mutta siltikin vaihdettin.
Leave a comment:
-
-
No niin statusta väliin eli kaikki mahdolliset hälyt oli päällä mitä noiden mainittujen johdosta voi olla eli
- korkeapainehäly -> pumppu rikki?
- nokka-akselinhäly hieman ihmeellinen kun oli jotain virheellisestä signaalista...
- siirtopumppuhäly -> rikki -> korkeapainehäly aktivoituu myös
Se ei ainakaan (minulle) selvinnyt että tuliko pumppuhäly tuosta tankissa vai pohjassa olevasta. No, vaan se selviää jahka tutkivat lisää. Ajatuksena oli että jos olisi heittänyt vain nokka-akselihälyn niin olisi saanut auton heti mukaan tyyliin pikadiagnoosi -> pikakorjaus vaan ei.
Alkoi kiinnostamaan tuonlaisen yksinkertaisen vikalukijan hankkiminen eli onko porukat sellaisia laittaneet talleihinsa ja mitä vaatinut;
- laittestoa
- softaa
Vanhoja PCtä saa liki ilmaiseksi joten sellainen riittää varmaan muutaman hälyn lukemiseen.
Leave a comment:
-
-
larmatille (ja muillekin) eli kengittää tankkia ja sitten ilmaus odottaa x min ja sitten käynnistää?
On nimittäin vika päällä eli e39 diesel jäi kaupan pihalle.
Pyörittää konetta mutta ei vaan käynnisty, ei hälyjä, eikä mitään ennakkovaroituksia ...kele. Ajamalla normaalisti pihalle pihalle, käynti kaupassa ja sitten dööd. Varmoina vikoina kaiketi pidetään joko noita jompaakumpaa d-pumppuja tai nokka-akselin asentotunnistinta. Jännitys kohoaa huomenissa jahka saa pirssin letkun päähän - mutta olisko raadilla muita 'pika-apuja' ennen huomista? Sulakkeet näyttivät olevan kunnossa.
Auto seisoi 2 vrk ennen päivän lyhyttä 3 km ajoa ja kelit on keikkuneet tuossa 0 molemmin puolin... josko olis jotain kosteutta tms. jossain?
Leave a comment:
-
-
Se tankissa oleva pumppu taitaa olla jotain 140 euroa. Toinen siirtopumppu on jotain 400 euroa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Marko.Kelikkäs tossa töistä tullessa auto sammu kokonaan että ei enää ees starttaa, huomasin tänään että polttoaine letkussa virtaa enemmän ilmaa kun itse dieseliä, tuosta ainakin johtui toi vika että auto sammu vauhdista ku anto kaasua, mutta nyt sit auto ei lähde enään ollenkaan käyntiin vaikka kuinka yrittää startata, missäköhän mahdollinen VIKA??? saapa nähdä mitä autoliike on mieltä kun soitan huomenna hinauksista ja mahdollisista korjauksista...saavat kyllä maksaa kaiken jokasta penniä myöten, auto ei o ehtiny olee mulla vasta ku 4viikkoa ja viikko sitten alko jo oikkuilemaan...Suomeksi sanottuna paskan möivät
vikana sulla on toimimaton tankin siirtopumppu.
käy potkasee tankin pohjaan apparin puolelle niin sitten taas rupee auto toimimaan kestää hetken että se ilmaa itsensä.
tässä mallissa ilmaus on automaattinen niinkuin suurimmassa osassa commonrail dieseleitä.
tässä on kaksi siirtopumppua piirissä ja jos tankin pumppu hajoaa ( aika yleinen vika E39 kopassa) niin konehuoneen letkussa menee ilmaa enemmän kun laki sallii.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by WiliDiesel pitää aina ilmata jos pumpun "imupuoli" saa ilmaa, muuten ruiskupumppu rupeaa kavitoimaan ja sen jälkeen se on tattis.
Leave a comment:
-
Leave a comment: