memebuy23buy

530 d nyt se sitten sammu kokonaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • rle
    replied
    Kuinka tuon pumpun oikein pitäisi toimia? Näyttää netin kuvissa olevan erilaisia versioita letkujen osalta. Minulla (530D vm02) auto ottaa löpön ilman tankin pumppua oikealta puolelta ja pumppu ilmeisesti imee tankin pohjassa olevan telineen kautta aineen vasemmalta puolelta. Netin kuvissa pumpusta lähtevä letku menee suoraan moottorille lähtevään letkuun, mutta miten tässä versiossa aine saadaan vasemmalta puolelta oikealle?
    Viimeksi minulla loppui kulkeminen niin, että vasen puoli näytti tyhjenevän ensin ja oli lähes tyhjä. Oikealla puolella oli vielä ainetta.

    Ihmetyttää myös virtojen tuonti pumpulle, miten se voi toimia löpöön upotettuna?

    Linkin mukainen pumppu minulla

    Leave a comment:


  • juha_s
    replied
    Originally posted by TareJR View Post
    Korkeepainepumppun paineanturi, suodatin, siirtopumppu vaihettu, ja ei vielkää mitään sano.

    Vikakoodit mitä tulee on hehku modulelle jne... ja mikään ei häviä ja mitään ei tuu lisää vaikka piuhan ottaa nokka-akselin asentto tunnistimelta pois.

    Eli olisko vika tos nokka-akselin asentto tunnistimessa?
    Jos pyyhit ne koodit niin mitä tulee uudestaan? Pitäisi diisselin lähteä näillä keleillä kyllä käyntiin ilman hehkuja. Nehän ei automaattisesti häviä sieltä, muuttuu vaan not present.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by rle View Post
    Pitäisikö tankinpumpun olla kokoajan päällä koneen käydessä? Taitaa olla minulla pumppu sökö.ihmetyttää vain kun ei pierburgin kestänyt kuin alle vuoden. Minkä sulakkeen kautta virrat tulee pumpulle?
    Kyllä pumput käyvät jatkuvasti moottori käynnissä. Releen syöttö F31 ja releen kautta pumppujen syöttö F22. Sama syöttö siis sekä tankin- että siirtopumpulle.
    Last edited by Clavurion; 19-06-2016, 17:02.

    Leave a comment:


  • rle
    replied
    Pitäisikö tankinpumpun olla kokoajan päällä koneen käydessä? Taitaa olla minulla pumppu sökö.ihmetyttää vain kun ei pierburgin kestänyt kuin alle vuoden. Minkä sulakkeen kautta virrat tulee pumpulle?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by TareJR View Post
    Korkeepainepumppun paineanturi, suodatin, siirtopumppu vaihettu, ja ei vielkää mitään sano.

    Vikakoodit mitä tulee on hehku modulelle jne... ja mikään ei häviä ja mitään ei tuu lisää vaikka piuhan ottaa nokka-akselin asentto tunnistimelta pois.

    Eli olisko vika tos nokka-akselin asentto tunnistimessa?
    Kuten tuossa jo aikaisemmin kyseltiin, niin katso siirto ja rail-paineet. Se, että ainetta tulee ei vielä tarkoita mitään. Ellei sieltä löydy riittäviä paineita ei auto käynnisty.

    Leave a comment:


  • koz-528
    replied
    Mulla ei antanu vikakoodia nokka-akselin asentotunnistimesta.
    Autona e61 530d
    Last edited by koz-528; 16-06-2016, 13:12.

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    Originally posted by ilpopi View Post
    Mikä paineanturin vikakoodi on tarkalleen?
    Saisitko esim. Inpalla luettua polttoaineen esipaineen ja railipaineen, mitä ne näyttää?
    Korkeepainepumppun paineanturi, suodatin, siirtopumppu vaihettu, ja ei vielkää mitään sano.

    Vikakoodit mitä tulee on hehku modulelle jne... ja mikään ei häviä ja mitään ei tuu lisää vaikka piuhan ottaa nokka-akselin asentto tunnistimelta pois.

    Eli olisko vika tos nokka-akselin asentto tunnistimessa?

    Leave a comment:


  • ilpopi
    replied
    Originally posted by TareJR View Post
    Vikakoodit kertoo hehkumosulista jne...

    Mutta nokkaakselin aswntotunnistimen kubottaa irti niin samav viat, ei lisää vikakodeija eikä vähenne.

    Ja vikakoosit oli hehku module, paineanturi fuel, jne... ja paineanturi vaihettu uuteen
    Mikä paineanturin vikakoodi on tarkalleen?
    Saisitko esim. Inpalla luettua polttoaineen esipaineen ja railipaineen, mitä ne näyttää?

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    Originally posted by juha_s View Post
    Mitä sanoo vikakoodit? Ne kertoo kyllä anturiviat
    Vikakoodit kertoo hehkumosulista jne...

    Mutta nokkaakselin aswntotunnistimen kubottaa irti niin samav viat, ei lisää vikakodeija eikä vähenne.

    Ja vikakoosit oli hehku module, paineanturi fuel, jne... ja paineanturi vaihettu uuteen

    Leave a comment:


  • juha_s
    replied
    Originally posted by TareJR View Post
    Lainataas vähän tätä.

    Itsellä sama vika bmw:ssä.

    Auto sammui ajosta, ja ei lähde käyntiin.

    vaihdetuija osia ovat: korkeapaine pumppu, korkepainepumppun paine anturi, siirtopumppu, ainetta tulee kyllä korkeapainepumpulle, mutta ei siltikään lähte käyntiin.

    Olisko vika nokka-akselin asentto tunnistimessa?

    auto on siis E39 530d -97
    Mitä sanoo vikakoodit? Ne kertoo kyllä anturiviat

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    Lainataas vähän tätä.

    Itsellä sama vika bmw:ssä.

    Auto sammui ajosta, ja ei lähde käyntiin.

    vaihdetuija osia ovat: korkeapaine pumppu, korkepainepumppun paine anturi, siirtopumppu, ainetta tulee kyllä korkeapainepumpulle, mutta ei siltikään lähte käyntiin.

    Olisko vika nokka-akselin asentto tunnistimessa?

    auto on siis E39 530d -97

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Kyllä se löpö otetaan oikealta, jossa pumppukin on. Pumpun tuottamalla virtauksella sifoni"pumppu" ottaa vasemmalta polttoainetta mukaansa lappoperiaatteella.
    Jaa, no sitten se on silleen. Näpsäytin juuri Pierburgin tankkipumpun alkuperäisen hajonneen VDO:n tilalle. Muistin jopa katkaista webaston letkulähdönkin kuten kai tapana on. Pumpuissa oli erilaiset imusihdit ja pumpun rungossa/letkulähdössä eroja, mutta aikansa kun noita pyöritteli sinnehän se meni paikoilleen
    Last edited by schwarze; 15-06-2016, 19:54.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Kyllä se löpö otetaan oikealta, jossa pumppukin on. Pumpun tuottamalla virtauksella sifoni"pumppu" ottaa vasemmalta polttoainetta mukaansa lappoperiaatteella.

    Leave a comment:


  • rle
    replied
    Originally posted by schwarze View Post
    Ei vaan vasemmasta ottaa moottori. Oikeassa puoliskossa on tankinpumppu, joka siirtää ainetta vasemmalle puolikkaalle. Minullakin tuossa laatikossa odottelee masentavaa asentajaa(itse) uusi tankinpumppu. Kulkusuuntaan nähden tietysti ilmansuunnat
    Selva homma. Vaihdoin syksyllä uuden pumpun, mutta siinä tai liitännöissä on sitten vikaa.

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Originally posted by rle View Post
    Ihmetyttää oman auton tankinpumppu. Vasen puoli tyhjenee ensin, mutta kun se alkaa olemaan tyhjä loppuu meneminen. Eikös auton pitäisi ottaa polttoaine oikean puoleisesta kaukalosta?
    Ei vaan vasemmasta ottaa moottori. Oikeassa puoliskossa on tankinpumppu, joka siirtää ainetta vasemmalle puolikkaalle. Minullakin tuossa laatikossa odottelee masentavaa asentajaa(itse) uusi tankinpumppu. Kulkusuuntaan nähden tietysti ilmansuunnat

    Leave a comment:

Working...
X