memebuy23buy

530 d nyt se sitten sammu kokonaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • rle
    replied
    Ihmetyttää oman auton tankinpumppu. Vasen puoli tyhjenee ensin, mutta kun se alkaa olemaan tyhjä loppuu meneminen. Eikös auton pitäisi ottaa polttoaine oikean puoleisesta kaukalosta?

    Leave a comment:


  • thth77
    replied
    Originally posted by johniemi View Post
    Eli jos joku fiksu osaisi summata minkä osan vaihtoon mun kannattaa alkaa seuraavilla oireilla, auto E39 525d:

    -Ajettu aika monesti tankki ns. nahkoille eli ajotieturin mukaan löpöä ollut jäljellä 10-20km useaankin otteeseen tässä vuoden sisään

    -Tänään oli kostea plussakeli, ajotieturi näytti n. 40km löpöä jäljellä

    -Ajoin pitkää loivahkoa ylämäkeä n. 200 metriä ja auto sammui, ei enää suostunut hörähtämään ennenkuin...

    -Lyötiin tankkiin 10 litraa dieseliä kaverin kannusta ja matka jatkuu

    Eli mikä pumppu (tai suodatin tai... tai...) ois vaihtokunnossa?
    auto vaihtoon jos löpö loppuu,tai sit kaveri tuo tiheämmin sitä dieseliä.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    ^ Olisiko sen tankin puolikkaat yhdistävä lappopumppu tehnyt stopin?Kannattaa kuitenkin tankkailla vähän aikaisemmin,niin lappopumppu ei hörppää tyhjää.
    Last edited by Heguli 31; 17-02-2014, 20:17.

    Leave a comment:


  • johniemi
    replied
    Eli jos joku fiksu osaisi summata minkä osan vaihtoon mun kannattaa alkaa seuraavilla oireilla, auto E39 525d:

    -Ajettu aika monesti tankki ns. nahkoille eli ajotieturin mukaan löpöä ollut jäljellä 10-20km useaankin otteeseen tässä vuoden sisään

    -Tänään oli kostea plussakeli, ajotieturi näytti n. 40km löpöä jäljellä

    -Ajoin pitkää loivahkoa ylämäkeä n. 200 metriä ja auto sammui, ei enää suostunut hörähtämään ennenkuin...

    -Lyötiin tankkiin 10 litraa dieseliä kaverin kannusta ja matka jatkuu

    Eli mikä pumppu (tai suodatin tai... tai...) ois vaihtokunnossa?

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    No 15 näyttää mittari.

    Minkästakia ei muuten ilmaa kunnolla jos tankki on vajaa? Ei oo järjellä selitettävissä, pitäishän se ilmata kun auto kuitenkin käy vajaalla tankilla.

    Kerran kyllä autosta loppu polttoaine hyvin nopeesti opiskelijavalon alettua loistamaan, oiskohan tää ollu jo ennakkoa tälle vialle... :think
    15 litraa, mutta kummalla puolella? Kun polttoaine vähenee, se käytää vasemman puolen ensin ja toimivalla tankkipumpulla vasen puoli pitäisi näyttää nollaa ja oikealla olla ainetta.

    Jos tankkipumppu ei pyöri, niin siirtopumppu imee kyllä tankista ja auto toimii. Kuitenkin paluulinja tulee takaisin konehuoneesta siten että se pääsee palautumaan siirtopumpun imupuolelle ja mahdollinen ilma jää pyörimään järjestelmään. Kun tankkipumppu työntää polttoainetta kiertoon, niin silloin ylimääräinen polttoaine palautuu tankkiin ja mahdollinen ilma poistuu sitä kautta. Eli siinä on tavallaan 2 kiertoa jotka toisiinsa yhteydessä. Samalla tuo ylimääräinen polttoaine tulee vasemmassa tankkissa olevan injektorin kautta, joka imee polttoainetta oikealle puolelle jossa polttoaineen imu.

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Jos tankki on vajaa, niin pelkkä tankkaus "korjaa" vian tilapäisesti.
    No 15 näyttää mittari.

    Minkästakia ei muuten ilmaa kunnolla jos tankki on vajaa? Ei oo järjellä selitettävissä, pitäishän se ilmata kun auto kuitenkin käy vajaalla tankilla.

    Kerran kyllä autosta loppu polttoaine hyvin nopeesti opiskelijavalon alettua loistamaan, oiskohan tää ollu jo ennakkoa tälle vialle... :think

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Jos tankki on vajaa, niin pelkkä tankkaus "korjaa" vian tilapäisesti.
    Joo, ajelin puoli vuotta salavalikon tankkimittareita seuraten ettei oikean puoleinen päässyt liian alas ja hörppään ilmaa. Mutta jos siellä on jo reilusti ilmaa eikä pumppu pyöri yhtään, millä se ilma saadaan sieltä kierrosta pois? Se pitäisi ilmata jostain paluulinjan kohdasta.

    Jos taas ongelma on pumpun heikko pyöriminen eli jättää vaan vasemmalle puolelle polttoainetta eikä siirry kunnolla oikealle, silloin tankkaus ja ilmaus virtoja päälle kääntelemällä riittää.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Jos tankki on vajaa, niin pelkkä tankkaus "korjaa" vian tilapäisesti.

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Jaaha, nyt tais iteltäki hajota tankin pumppu, ilmaa menee enemmän kuin laki sallii ja oli aika pitkä vieteri kun tuossa käynnistin, ja kävi jotain 10 sekuntia...

    Ensimmäinen fiilis oli et nyttekö se *tun pumppu hajos, korkeapaine siis... Mutta onneks tota ilmaa menee... Kuskin jalkatilan alla oleva pumppu kyllä vörssii ja sielläki menee ilmaa, sellasta roplotusta pitää. Pitää käydä kokeilemassa potkasta tankkiin

    Ja samalla vaikka kävis sitte tilaamassa uuden pumpun sinne...

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Tein itse sellaisen työkalun tuon avaamiseen, mutta kyllä niin lujassa oli että työkalu hajosi, oli kylläkin alumiinia. Leveä meisseli jossa lyöntipää ja moska tai pieni leka niin aukeaa, tosin se hammas mitä lyö on kyllä sen jälkeen melko entinen.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Ja vielä parempi jos saat kaverin avuksi, niin vastakkaisilta puolilta "venäläisellä" naputellessa ei tule kaulusta vääntävää voimaa.

    Leave a comment:


  • Tonz3
    replied
    Originally posted by HerttaJätkä View Post
    Avataan kuin pullon korkki. Naputtele varovasti "pykäliin" vaikka vasaraa ja meisseliä tai talttaa käyttäen. On alussa jäykähkö, koska kumitiiviste alla
    No perhana, tarvii siis vaan varovasti yrittää pyöritellä!
    kiitti vinkistä!

    Leave a comment:


  • HerttaJätkä
    replied
    Originally posted by Tonz3 View Post
    Oisko jotain vinkkii miten sais sen metalli kaulus/kehyksen pois että pääsee siihen tankin pumppuun käsiks ? :think
    Avataan kuin pullon korkki. Naputtele varovasti "pykäliin" vaikka vasaraa ja meisseliä tai talttaa käyttäen. On alussa jäykähkö, koska kumitiiviste alla

    Leave a comment:


  • Tonz3
    replied
    Oisko jotain vinkkii miten sais sen metalli kaulus/kehyksen pois että pääsee siihen tankin pumppuun käsiks ? :think

    Leave a comment:


  • nippetee
    replied
    Juu niinhän siinä kävi et urbona tungin sen tiivisteen vaan jotenkin siihen väliin niin eihän se siihen kunnolla jäänyt vaan sen takia ei saanut helmaa kierrettyä kunnolla kiinni ja kyl haisi diesel sit joka paikassa mihin pysäs. Eli piti asetella tiiviste ensin kunnolla reikään ja sit laskee anturipaketin kansi paikalleen ja johan alko helmaruuvin kertäminen ottaa voimille = ) pannaan nyt näitä kokemuksia kun kerran niitä on täs kantapään kautta kertätty... Mut nyt on homma paketissa ja voi taas luotettavaisin mielin painella gaasua!

    Leave a comment:

Working...
X