530 d nyt se sitten sammu kokonaan
Collapse
X
-
Ihmetyttää oman auton tankinpumppu. Vasen puoli tyhjenee ensin, mutta kun se alkaa olemaan tyhjä loppuu meneminen. Eikös auton pitäisi ottaa polttoaine oikean puoleisesta kaukalosta?
-
-
Originally posted by johniemi View PostEli jos joku fiksu osaisi summata minkä osan vaihtoon mun kannattaa alkaa seuraavilla oireilla, auto E39 525d:
-Ajettu aika monesti tankki ns. nahkoille eli ajotieturin mukaan löpöä ollut jäljellä 10-20km useaankin otteeseen tässä vuoden sisään
-Tänään oli kostea plussakeli, ajotieturi näytti n. 40km löpöä jäljellä
-Ajoin pitkää loivahkoa ylämäkeä n. 200 metriä ja auto sammui, ei enää suostunut hörähtämään ennenkuin...
-Lyötiin tankkiin 10 litraa dieseliä kaverin kannusta ja matka jatkuu
Eli mikä pumppu (tai suodatin tai... tai...) ois vaihtokunnossa?
Leave a comment:
-
-
Eli jos joku fiksu osaisi summata minkä osan vaihtoon mun kannattaa alkaa seuraavilla oireilla, auto E39 525d:
-Ajettu aika monesti tankki ns. nahkoille eli ajotieturin mukaan löpöä ollut jäljellä 10-20km useaankin otteeseen tässä vuoden sisään
-Tänään oli kostea plussakeli, ajotieturi näytti n. 40km löpöä jäljellä
-Ajoin pitkää loivahkoa ylämäkeä n. 200 metriä ja auto sammui, ei enää suostunut hörähtämään ennenkuin...
-Lyötiin tankkiin 10 litraa dieseliä kaverin kannusta ja matka jatkuu
Eli mikä pumppu (tai suodatin tai... tai...) ois vaihtokunnossa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostNo 15 näyttää mittari.
Minkästakia ei muuten ilmaa kunnolla jos tankki on vajaa? Ei oo järjellä selitettävissä, pitäishän se ilmata kun auto kuitenkin käy vajaalla tankilla.
Kerran kyllä autosta loppu polttoaine hyvin nopeesti opiskelijavalon alettua loistamaan, oiskohan tää ollu jo ennakkoa tälle vialle... :think
Jos tankkipumppu ei pyöri, niin siirtopumppu imee kyllä tankista ja auto toimii. Kuitenkin paluulinja tulee takaisin konehuoneesta siten että se pääsee palautumaan siirtopumpun imupuolelle ja mahdollinen ilma jää pyörimään järjestelmään. Kun tankkipumppu työntää polttoainetta kiertoon, niin silloin ylimääräinen polttoaine palautuu tankkiin ja mahdollinen ilma poistuu sitä kautta. Eli siinä on tavallaan 2 kiertoa jotka toisiinsa yhteydessä. Samalla tuo ylimääräinen polttoaine tulee vasemmassa tankkissa olevan injektorin kautta, joka imee polttoainetta oikealle puolelle jossa polttoaineen imu.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Clavurion View PostJos tankki on vajaa, niin pelkkä tankkaus "korjaa" vian tilapäisesti.
Minkästakia ei muuten ilmaa kunnolla jos tankki on vajaa? Ei oo järjellä selitettävissä, pitäishän se ilmata kun auto kuitenkin käy vajaalla tankilla.
Kerran kyllä autosta loppu polttoaine hyvin nopeesti opiskelijavalon alettua loistamaan, oiskohan tää ollu jo ennakkoa tälle vialle... :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Clavurion View PostJos tankki on vajaa, niin pelkkä tankkaus "korjaa" vian tilapäisesti.
Jos taas ongelma on pumpun heikko pyöriminen eli jättää vaan vasemmalle puolelle polttoainetta eikä siirry kunnolla oikealle, silloin tankkaus ja ilmaus virtoja päälle kääntelemällä riittää.
Leave a comment:
-
-
Jos tankki on vajaa, niin pelkkä tankkaus "korjaa" vian tilapäisesti.
Leave a comment:
-
-
Jaaha, nyt tais iteltäki hajota tankin pumppu, ilmaa menee enemmän kuin laki sallii ja oli aika pitkä vieteri kun tuossa käynnistin, ja kävi jotain 10 sekuntia...
Ensimmäinen fiilis oli et nyttekö se *tun pumppu hajos, korkeapaine siis... Mutta onneks tota ilmaa menee... Kuskin jalkatilan alla oleva pumppu kyllä vörssii ja sielläki menee ilmaa, sellasta roplotusta pitää. Pitää käydä kokeilemassa potkasta tankkiin
Ja samalla vaikka kävis sitte tilaamassa uuden pumpun sinne...
Leave a comment:
-
-
Tein itse sellaisen työkalun tuon avaamiseen, mutta kyllä niin lujassa oli että työkalu hajosi, oli kylläkin alumiinia. Leveä meisseli jossa lyöntipää ja moska tai pieni leka niin aukeaa, tosin se hammas mitä lyö on kyllä sen jälkeen melko entinen.
Leave a comment:
-
-
Ja vielä parempi jos saat kaverin avuksi, niin vastakkaisilta puolilta "venäläisellä" naputellessa ei tule kaulusta vääntävää voimaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HerttaJätkä View PostAvataan kuin pullon korkki. Naputtele varovasti "pykäliin" vaikka vasaraa ja meisseliä tai talttaa käyttäen. On alussa jäykähkö, koska kumitiiviste alla
kiitti vinkistä!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tonz3 View PostOisko jotain vinkkii miten sais sen metalli kaulus/kehyksen pois että pääsee siihen tankin pumppuun käsiks ? :think
Leave a comment:
-
-
Oisko jotain vinkkii miten sais sen metalli kaulus/kehyksen pois että pääsee siihen tankin pumppuun käsiks ? :think
Leave a comment:
-
-
Juu niinhän siinä kävi et urbona tungin sen tiivisteen vaan jotenkin siihen väliin niin eihän se siihen kunnolla jäänyt vaan sen takia ei saanut helmaa kierrettyä kunnolla kiinni ja kyl haisi diesel sit joka paikassa mihin pysäs. Eli piti asetella tiiviste ensin kunnolla reikään ja sit laskee anturipaketin kansi paikalleen ja johan alko helmaruuvin kertäminen ottaa voimille = ) pannaan nyt näitä kokemuksia kun kerran niitä on täs kantapään kautta kertätty... Mut nyt on homma paketissa ja voi taas luotettavaisin mielin painella gaasua!
Leave a comment:
-
Leave a comment: