Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 -96 + ZF 5hp18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • osmola
    Newbiemmer
    • Aug 2006
    • 4

    E39 -96 + ZF 5hp18

    Minulla on E39 523iA vm 96.Laatikko ZF 5hp18. Autolla on ajettu mittarin mukaan 174.000 km. Ongelma oli menon hyytyminen. Moottori otti kierroksia maks. 3000 ja tuntui, että laatikko luistaa. Vein auton huoltoon Hyvinkäällä autofit korjaamoon. Korjaamo on ollut BMW merkkikorjaamo viime vuoden puolella. Vika koodeissa ei löytynyt mitään. Korjaaja tarkisti öljyt laatikosta. Hänen mukaan öljyä oli riittävästi laatikossa, mutta automaattivaihteiston öljynlauhduttimen liitosputkien liitokset olivat jossain vaiheessa vuotaneet. Korjausarvio oli, että tehdaskorjattu laatikko ja uusi öljynlauhdutin. Siihen en onneksi suostunut. Vein itse vaihteiston korjaajalle Powermatic korjaamoon tarkistettavaksi. Korjaaja otti laatikon auki ja totesi, että 2. pakan levyt olivat kuluneet ja pieni öljyvuoto laatikon takaosassa. Uudet 2 pakan levyt 4 kpl, tiivistesarja, suodatinkitti, jousi, hela + työt; 1500€.

    Laatikko takaisin Autofit korjaamoon kiinnitettäväksi. Lasku sieltä 823 € sis. Laatikon irrotuksen ja kiinnityksen. Samalla vaihdettiin uusi automaattivaihteiston öljynlauhdutin (261€) ja tuulettimen ja laturin hihnat ja peränöljyn vaihto. Auto ajoon. Meno hyytyi samalla lailla kuin ennen laatikon korjaamista. Onneksi Powermatic Firman korjaaja Jari Pulkkinen oli lähellä työpaikkaani Järvenpäässä. Korjaaja koeajoin auton ja totesi; pakoputki tukossa. ”On niitä ennenkin otettu automaattilaatikoita auki ja sama vika vaan jatkuu.”

    Auto takaisin korjaamoon missä ne ottivat laatikon auki. Siellä korjaaja otti rälläkällä katalysaattorin auki ja tukossahan se oli. Silppu oli kuulemma tukkinut takapöntölle menevän putken kokonaan. Korjaaja hitsasi lapun katalysaattorin päälle. Lasku 50€. Tällä hetkellä autossa ei ole toimivaa katalysaattoria. Sain auton eilen ajoon. Nyt se liikkuu paremmin kuin koskaan. Hain itse auton 3 vuotta sitten Saksasta. Mittarilukema oli 109.000 km. Arvidsonin kautta uuden katalysaattorin saisi kuulemma 500€ + työt.


    Öljyistä vielä. Tällä hetkellä laatikossa on Dexron III-öljyt. Powermatic:in korjaajan mukaan vihreät ikiöljyt ovat "pe......". Öljyt eivät todellakaan ole suunniteltu kestämään 200.000 km ajoa.
    Korjaamossa ne kuulemma laittavat aina Dexron III öljyt kaikkiin korjaamiinsa laatikoihin.

    Kysyin automaattilaatikon öljynvaihtoväliä: 30.000 km + suodatin.

    Olen varannut vielä ensiviikon perjantaiksi ajan Hyvinkään BMW:n merkkikorjaamolle. Autofit:in Bosh merkkisellä testerillä ei kuulemma pysty muutakuin lukemaan vikakoodit. Mitään ohjelmointia ei pysty tekemään. Mitä ohjelmointia ZF 5hp18 laatikolle BMW:n omalla testerillä laatikolle pystytään tekemään? Nyt vaihteisto toimii todella pehmeästi. Vaihtamista tuskin huomaa. Vaihteet vaihtuvat alle 2000 kierroksen 1, 2, 3. Ennen korjaamista 1, 2.selle kierrokset nousivat selvästi yli 2000 kierroksen melkein 2500.
  • 525TDS Touring
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 483
    • Sahalahti

    #2
    Originally posted by osmola
    Minulla on E39 523iA vm 96.Laatikko ZF 5hp18. Autolla on ajettu mittarin mukaan 174.000 km. Ongelma oli menon hyytyminen. Moottori otti kierroksia maks. 3000 ja tuntui, että laatikko luistaa. Vein auton huoltoon Hyvinkäällä autofit korjaamoon. Korjaamo on ollut BMW merkkikorjaamo viime vuoden puolella. Vika koodeissa ei löytynyt mitään. Korjaaja tarkisti öljyt laatikosta. Hänen mukaan öljyä oli riittävästi laatikossa, mutta automaattivaihteiston öljynlauhduttimen liitosputkien liitokset olivat jossain vaiheessa vuotaneet. Korjausarvio oli, että tehdaskorjattu laatikko ja uusi öljynlauhdutin. Siihen en onneksi suostunut. Vein itse vaihteiston korjaajalle Powermatic korjaamoon tarkistettavaksi. Korjaaja otti laatikon auki ja totesi, että 2. pakan levyt olivat kuluneet ja pieni öljyvuoto laatikon takaosassa. Uudet 2 pakan levyt 4 kpl, tiivistesarja, suodatinkitti, jousi, hela + työt; 1500€.

    Laatikko takaisin Autofit korjaamoon kiinnitettäväksi. Lasku sieltä 823 € sis. Laatikon irrotuksen ja kiinnityksen. Samalla vaihdettiin uusi automaattivaihteiston öljynlauhdutin (261€) ja tuulettimen ja laturin hihnat ja peränöljyn vaihto. Auto ajoon. Meno hyytyi samalla lailla kuin ennen laatikon korjaamista. Onneksi Powermatic Firman korjaaja Jari Pulkkinen oli lähellä työpaikkaani Järvenpäässä. Korjaaja koeajoin auton ja totesi; pakoputki tukossa. ”On niitä ennenkin otettu automaattilaatikoita auki ja sama vika vaan jatkuu.”

    Auto takaisin korjaamoon missä ne ottivat laatikon auki. Siellä korjaaja otti rälläkällä katalysaattorin auki ja tukossahan se oli. Silppu oli kuulemma tukkinut takapöntölle menevän putken kokonaan. Korjaaja hitsasi lapun katalysaattorin päälle. Lasku 50€. Tällä hetkellä autossa ei ole toimivaa katalysaattoria. Sain auton eilen ajoon. Nyt se liikkuu paremmin kuin koskaan. Hain itse auton 3 vuotta sitten Saksasta. Mittarilukema oli 109.000 km. Arvidsonin kautta uuden katalysaattorin saisi kuulemma 500€ + työt.


    Öljyistä vielä. Tällä hetkellä laatikossa on Dexron III-öljyt. Powermatic:in korjaajan mukaan vihreät ikiöljyt ovat "pe......". Öljyt eivät todellakaan ole suunniteltu kestämään 200.000 km ajoa.
    Korjaamossa ne kuulemma laittavat aina Dexron III öljyt kaikkiin korjaamiinsa laatikoihin.

    Kysyin automaattilaatikon öljynvaihtoväliä: 30.000 km + suodatin.

    Olen varannut vielä ensiviikon perjantaiksi ajan Hyvinkään BMW:n merkkikorjaamolle. Autofit:in Bosh merkkisellä testerillä ei kuulemma pysty muutakuin lukemaan vikakoodit. Mitään ohjelmointia ei pysty tekemään. Mitä ohjelmointia ZF 5hp18 laatikolle BMW:n omalla testerillä laatikolle pystytään tekemään? Nyt vaihteisto toimii todella pehmeästi. Vaihtamista tuskin huomaa. Vaihteet vaihtuvat alle 2000 kierroksen 1, 2, 3. Ennen korjaamista 1, 2.selle kierrokset nousivat selvästi yli 2000 kierroksen melkein 2500.
    Riippuu siitä mitä päästömittaus näyttää, kannattaako uutta kattia laittaa. Jos ei mene raja-arvojen yli, niin ei kannata. Dexron III öljyä se "iki" öljykin on, ja luultavasti suurin ero on siinä, että se on täyssynteettistä. Toimii takuulla normi Dexron III öljylläkin. Itse suosittelisin Castrolin öljyä. Halvat teboilit, nesteen, sun muut kannattaa unohtaa. Ensimmäinen vaihto vois olla viisasta tehdä n. 1000km: n jälkeen, varsinkin jos turbiinia ei puhdistettu samalla. Ohjelmointi on periaatteessa turhaa, ainakin jos laatikko toimii nyt noin hyvin kun kuvailit. Sehän on oppivaa sorttia kai jo tuonkin ikäisessä autossa. Toisaalta kun miettii noita vikoja, katti ja laatikon kytkimien kuluminen, tuntuu, että autolla olisi rullattu vähintään tulpamäärä kilometrejä. Varsinkaan laatikon ei pitäisi vielä tuolla määrällä noin kulua, mutta kaikkihan tietty on mahdollista.
    Ex-525TDSa Touring -98
    Ex-MB E220T CDi -02
    E61 520D -09
    F11 518d -16

    Comment

    • -Tapi
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 3117
      • Välisuomi

      #3
      Jos E39:ssa on ZF5HP18, niin eikös se ole silloin sitä "ei steptronic"-ikäluokkaa? Tällöin se olisi E34 lootien kanssa samanlainen.

      BTW: 'Castrol' ei ole öljyluokitus kuten ei myöskään 'Teboil'. Pelkän merkin perusteella öljyä ostaessasi kapsahdat helposti katajaan. Siksi niissä on luokitukset ja tuoteselosteet. Castrolillakin on useita eri ATF-versioita, joista heikoimmat ovat varmasti huonompia kuin halpahallin King-oilit.
      ---

      Comment

      • osmola
        Newbiemmer
        • Aug 2006
        • 4

        #4
        Kiitos vastauksestasi.

        Itsekin aloin epäilemään kilometrejä.
        Olen kyllä vetänyt telikärryssä niin suuria ja painavia kuormia autolla, että vika voi olla itse aiheutettu.

        Vien auton ensimmäiseksi pakokaasupäästö mittaukseen. Sitten katin kunto saadaan selville.

        Minulla on kannettava tietokone. Mistä löytäisin netistä ilmaiseksi diagnostiikka ohjelman jolla voisi katsoa vikakoodit? Jos, tulee jotain vastaavaa niin aikaa ei tuhraantuisi korjaamolle odottaessa näin kauan. Tällä kertaa aikaa meni 5 viikkoa odotteluun. Piuhan tietokoneen ja moottorin pistokkeen välille osaan kyllä tehdä vaikka itsekin. (mallin saan lainaksi.)

        Comment

        • 525TDS Touring
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 483
          • Sahalahti

          #5
          Originally posted by -Tapi
          Jos E39:ssa on ZF5HP18, niin eikös se ole silloin sitä "ei steptronic"-ikäluokkaa? Tällöin se olisi E34 lootien kanssa samanlainen.

          BTW: 'Castrol' ei ole öljyluokitus kuten ei myöskään 'Teboil'. Pelkän merkin perusteella öljyä ostaessasi kapsahdat helposti katajaan. Siksi niissä on luokitukset ja tuoteselosteet. Castrolillakin on useita eri ATF-versioita, joista heikoimmat ovat varmasti huonompia kuin halpahallin King-oilit.
          Ahaa, mullakin on sitten varmaan joku piru vaihtanu E34: sen laatikon, vaikka onkin vm.-98 E39. Minkäs tyyppisiä sitten bensakoneiden stepit on jos ei 5HP18, esim. 523? Ja sitten Castrolista, tuossa on linkki ATF sivulle ja aika selkeästi lukee, että Dexron III luokkaa on vain TQ DEXRON III. Transmax Z käy myös, mutta hinta on kalliimpi kuin LT71141. Ja aivan takuulla viralliset Castrolin öljyt parempia kuin mitkään KINGIT. Ja tästä kirjoituksesta sitten kunnolla herneet nenään. http://www.castrol.com/castrol/multi...tentId=6030026
          Ex-525TDSa Touring -98
          Ex-MB E220T CDi -02
          E61 520D -09
          F11 518d -16

          Comment

          • 525TDS Touring
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 483
            • Sahalahti

            #6
            Originally posted by osmola
            Kiitos vastauksestasi.

            Itsekin aloin epäilemään kilometrejä.
            Olen kyllä vetänyt telikärryssä niin suuria ja painavia kuormia autolla, että vika voi olla itse aiheutettu.

            Vien auton ensimmäiseksi pakokaasupäästö mittaukseen. Sitten katin kunto saadaan selville.

            Minulla on kannettava tietokone. Mistä löytäisin netistä ilmaiseksi diagnostiikka ohjelman jolla voisi katsoa vikakoodit? Jos, tulee jotain vastaavaa niin aikaa ei tuhraantuisi korjaamolle odottaessa näin kauan. Tällä kertaa aikaa meni 5 viikkoa odotteluun. Piuhan tietokoneen ja moottorin pistokkeen välille osaan kyllä tehdä vaikka itsekin. (mallin saan lainaksi.)
            No toi kärryn vetäminen kyllä selittää laatikon kulumisen. Carsoft 6.5.0.6 on softa millä onnistuu. Googlella löytyy latauspaikka.
            Ex-525TDSa Touring -98
            Ex-MB E220T CDi -02
            E61 520D -09
            F11 518d -16

            Comment

            • juster
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 624

              #7
              Dexron III-öljy on kyseisen automaatti öljyn luokitus, kuten Osmola itse mainitsi. ESSO LT 71141 on vihreä lätkäisen iki öljyn merkki. Jota on ehdottomasti käytettävä, mikäli öljyä ainoastaan lisätään tai vaihdetaan osittain. Sinänsä on mielenkiintoista, että isoissa määrissä kuten 20 litran astiassa on tuolle ”iki öljyllä” merkitty viimeinen käyttöpäivä. Ei ilmeisesti ole sitten kuitenkaan ikuista.

              Olen itse vaihtanut neljään vihreä lätkäiseen laatikkoon öljyt ja suodattimen, Joka kerta tämän jälkeen vaihtaminen tapahtuu pienemmillä kierroksilla, pehmeämmin ja laatikko tuntuu kiinteämmältä, kuminauha fiilis puuttuu. Sekä monesti vaihteiston vaihtaessa ykköseltä kakkoselle tuntuva nykäys poistuu.

              Originally posted by osmola
              Öljyistä vielä. Tällä hetkellä laatikossa on Dexron III-öljyt. Powermatic:in korjaajan mukaan vihreät ikiöljyt ovat "pe......". Öljyt eivät todellakaan ole suunniteltu kestämään 200.000 km ajoa.
              Powermatic:in Jari Pulkkisen kanssa samaa mieltä. Varsinkin kun on avannut laatikonöljypohjan ja katsonut öljysuodatinta, jonka suodatintehosta on jäljellä silmämääräisesti enää 20 %. Suodatustehon laskiessa likapartikkelit lisääntyvät öljynkierrossa, voisi kutsua vanhaa öljyä leikkisästi hiontatahnaksi.

              Comment

              • 525TDS Touring
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 483
                • Sahalahti

                #8
                Originally posted by juster
                Dexron III-öljy on kyseisen automaatti öljyn luokitus, kuten Osmola itse mainitsi. ESSO LT 71141 on vihreä lätkäisen iki öljyn merkki. Jota on ehdottomasti käytettävä, mikäli öljyä ainoastaan lisätään tai vaihdetaan osittain. Sinänsä on mielenkiintoista, että isoissa määrissä kuten 20 litran astiassa on tuolle ”iki öljyllä” merkitty viimeinen käyttöpäivä. Ei ilmeisesti ole sitten kuitenkaan ikuista.

                Olen itse vaihtanut neljään vihreä lätkäiseen laatikkoon öljyt ja suodattimen, Joka kerta tämän jälkeen vaihtaminen tapahtuu pienemmillä kierroksilla, pehmeämmin ja laatikko tuntuu kiinteämmältä, kuminauha fiilis puuttuu. Sekä monesti vaihteiston vaihtaessa ykköseltä kakkoselle tuntuva nykäys poistuu.




                Powermatic:in Jari Pulkkisen kanssa samaa mieltä. Varsinkin kun on avannut laatikonöljypohjan ja katsonut öljysuodatinta, jonka suodatintehosta on jäljellä silmämääräisesti enää 20 %. Suodatustehon laskiessa likapartikkelit lisääntyvät öljynkierrossa, voisi kutsua vanhaa öljyä leikkisästi hiontatahnaksi.
                Aivan samaa mieltä ja samanlaiset kokemukset "iki" öljyjen vaihdosta.
                Ex-525TDSa Touring -98
                Ex-MB E220T CDi -02
                E61 520D -09
                F11 518d -16

                Comment

                • -Tapi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 3117
                  • Välisuomi

                  #9
                  Originally posted by 525TDS Touring
                  Ahaa, mullakin on sitten varmaan joku piru vaihtanu E34: sen laatikon, vaikka onkin vm.-98 E39. Minkäs tyyppisiä sitten bensakoneiden stepit on jos ei 5HP18, esim. 523?
                  -Saatan hyvin kin olla väärässä, muistelin vaan että 'ei-steptronic' ja steptronic olisivat eri laatikoita. Onko jollakulla avustavaa tietoa?


                  Originally posted by 525TDS Touring
                  Ja aivan takuulla viralliset Castrolin öljyt parempia kuin mitkään KINGIT.
                  -En ole koskaan tutkinut King-merkkisiä öljyjä tarkemmin mutta Castrolin eri variaatioista on työn puolesta kokemusta jonkin verran. Usko huviksesi ettei brändi ole sama kuin luokitus. Eri öljyjä tehdään eri käyttötarkoituksiin, Castrolillakin löytyy monia eri laatuja. Karrikoidusti voisi sanoa että jos tämän unohtaa niin voi laittaa Moottoriöljyn tilalle Vaseliinia, kunhan se on tiettyä merkkiä
                  ---

                  Comment

                  • sailor
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2003
                    • 369
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Ja tästä päästäänkin aasinsiltana seuraavaan kysymykseen: Kuka/kenelle tuon öljynvaihdon uskaltaa antaa Keski-Suomen alueella. Laakkosen asentajat eivät (kokemuksesta) vakuuta. Vai pitääkö sitä Vantaalle (powermatic) ajella öljynvaihtoon. 528iA vm.96.

                    Jani

                    Comment

                    • osmola
                      Newbiemmer
                      • Aug 2006
                      • 4

                      #11
                      Mielestäni öljynvaihdon voi suorittaa henkilö, joka on ennenkin pelannut automaattilaatikoiden kanssa. Tärkeitä hommassa on, että vaihteistoöljy mitä laitetaan laatikkoon takaisin olisi samanlaatuista, kuin mitä sieltä on valutettu pois. Ei sieltä kuulemma öljyn vaihdossa tule kuin muutama litra. Suurin osa jää laatikkoon sisään. ZF 5HP18 Laatikon kokonaisöljyn määrä on n. 10,5.(Vaihto ohje linkki)

                      Esim. Vihreälätkäiseen, jossa on täys-synteettiset bemarin ”ikiöljyt” (vihreää) 36€/l. - kallista
                      Jos laatikko on kertaalleen avattu ja kaikki öljyt on jo vaihdettu niin kuin meikäläisen tapauksessa.
                      Niin Dexron III öljy (punaista) maksaa 6€/l. – halpaa.
                      Powermatic kaveri lupasi hoitaa seuraavan öljynvaihdon 200€. (työt+tarvikkeet)

                      Tärkeää on myös vaihtaa suodatin.

                      Autobile-lehden mukaan jenkeissä Cadillac merkkisellä -autolla olisi ajettu 1,6 miljoonaa mailia. Konetta ja laatikkoa ei olisi avattu. Velipojalla on ollut jenkki ja siihen kyllä kuului vaihteistoöljyn vaihto. Naapurillani on VW Passat automaattilaatikolla. Sama laatikko ZF 5HP 18 ja siihen kyllä kuuluu vaihteistoöljyn vaihto 60.000km välein. Eli kyllä vehkeet kestää, jos niitä huolletaan.

                      Comment

                      • 525TDS Touring
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2004
                        • 483
                        • Sahalahti

                        #12
                        Originally posted by -Tapi
                        -Saatan hyvin kin olla väärässä, muistelin vaan että 'ei-steptronic' ja steptronic olisivat eri laatikoita. Onko jollakulla avustavaa tietoa?
                        Laatikon tyyppi pysyy periaatteessa samana, mutta on ns. eri variaatio. Oma lukunsa ovat tietty 530d ja ilmeisesti 525d, missä on GM loota.


                        Originally posted by -Tapi
                        -En ole koskaan tutkinut King-merkkisiä öljyjä tarkemmin mutta Castrolin eri variaatioista on työn puolesta kokemusta jonkin verran. Usko huviksesi ettei brändi ole sama kuin luokitus. Eri öljyjä tehdään eri käyttötarkoituksiin, Castrolillakin löytyy monia eri laatuja. Karrikoidusti voisi sanoa että jos tämän unohtaa niin voi laittaa Moottoriöljyn tilalle Vaseliinia, kunhan se on tiettyä merkkiä
                        Siinä lauseessa, missä suosittelin Castrolia, olin juuri edellisessä lauseessa maininnut tuosta Dexron III luokituksesta. Kyllähän nyt normaalisti pitäisi ymmärtää kun samassa aiheessa pysytään, ettei heti seuraavassa lauseessa tarkoiteta mitään muuta kuin juuri tuota Dexron III tyypin Castrolia. Minulle on myös henkilökohtaisesti Castrolin tuotteet tuttuja jo 15v. ajalta.
                        Ex-525TDSa Touring -98
                        Ex-MB E220T CDi -02
                        E61 520D -09
                        F11 518d -16

                        Comment

                        • 525TDS Touring
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2004
                          • 483
                          • Sahalahti

                          #13
                          Originally posted by osmola
                          Esim. Vihreälätkäiseen, jossa on täys-synteettiset bemarin ”ikiöljyt” (vihreää) 36€/l. - kallista
                          Jos laatikko on kertaalleen avattu ja kaikki öljyt on jo vaihdettu niin kuin meikäläisen tapauksessa.
                          Niin Dexron III öljy (punaista) maksaa 6€/l. – halpaa.
                          Varaosamaailmassa Esso LT71141 on muistaakseni 15€/litra, joka on sama öljy kuin Bemarin numerolla myytävä, siis ZF5HP18 laatikkoon tarkoitettu. Mutta sun laatikkoon ei tietenkään kannata tuota Essoa laittaa. Powermatikki varmaan käyttää Valvolinea, Kendallia, Mobilia tai mitä niitä jenkkimerkkejä nyt onkaan. Ajavat varmaan asiansa. Tai Valvoline on kai hollantilainen...
                          Ex-525TDSa Touring -98
                          Ex-MB E220T CDi -02
                          E61 520D -09
                          F11 518d -16

                          Comment

                          • -Tapi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 3117
                            • Välisuomi

                            #14
                            Originally posted by 525TDS Touring
                            Siinä lauseessa, missä suosittelin Castrolia, olin juuri edellisessä lauseessa maininnut tuosta Dexron III luokituksesta.
                            Dexron III on pääluokka mutta sen sisällä voiteluaineet eroavat vielä jonkin verran koostumukseltaan. Toki tuo pääluokka kertoo että aine kelpaa autovalmistajalle, joka vaatii kyseisen luokan. Castrolkin tekee (ja teettää) monia ATF-öljyjä, joiden luokka on Dexron III mutta ne eroavat toisistaan.
                            ---

                            Comment

                            • -Tapi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 3117
                              • Välisuomi

                              #15
                              Originally posted by 525TDS Touring
                              Oma lukunsa ovat tietty 530d ja ilmeisesti 525d, missä on GM loota.
                              Melkein. Loota on melkoisesti GM:n TH400:sen Hydramaticin kaltainen mutta se ei tee siitä GM:n laatikkoa. Kopion se tekee (ellei lootan ranskalainen valmistaja ole tehnyt lisenssisopimusta GM:n kanssa).
                              ---

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎