Originally posted by -Tapi
E39 -96 + ZF 5hp18
Collapse
X
-
Ex-525TDSa Touring -98
Ex-MB E220T CDi -02
E61 520D -09
F11 518d -16
-
Originally posted by -TapiMelkein. Loota on melkoisesti GM:n TH400:sen Hydramaticin kaltainen mutta se ei tee siitä GM:n laatikkoa. Kopion se tekee (ellei lootan ranskalainen valmistaja ole tehnyt lisenssisopimusta GM:n kanssa).Ex-525TDSa Touring -98
Ex-MB E220T CDi -02
E61 520D -09
F11 518d -16
Comment
-
Originally posted by 525TDS TouringVain Castrol TQ Dexron III ja Transmax Z ovat Dexron III luokkaa.
Pureskele vaikka noita aikasi:
Kaikki linkkien öljyt ovat Castrolin Dexron III vaatimukset täyttäviä/ylittäviä tuotteita. Ominaisuustaulukkoa tutkimalla huomaat että ne eivät ole samaa tavaraa. esim viskositeetti -40 asteessa eroaa huomattavasti.
Pointtinani oli siis alunperinkin se, että kaupan hyllyllä öljyä ostaessa onkin syytä tarkistaa ensin käyttöohjekirjasta mitä vaatimuksia autovalmistajalla öljyn suhteen on. Vasta sitten kun ne vaatimukset ovat täyttyneet purkin pienellä präntätystä, voidaan ryhtyä brassailemaan merkkiuskollisuudella (Castrol vs muut).---
Comment
-
No tämä nyt ei varsinaiseen otsikkoon mitenkään liity. Mutta eikö tämä E39 dieseleissä esiintyvä A5S390 ole GM:n Ranskassa valmistettu Hydra-matic 5L40-E?
Muutenkin GM on tehnyt nimenomaan Jenkeissä tehtyihin ja myytyihin Bemareihin automaatti laatikoita. Eli yhteistyöllä on pitkät perinteet, tosin nyt valmistetuissa autoissa ei GM:n laatikoita enää käytetä?Last edited by juster; 11-09-2006, 12:04.
Comment
-
Originally posted by -TapiSinun hyllyssäsi vai kaupassa? Kaupan hyllyiltä kun löytyy noiden lisäksi useita Dexron III vaatimukset täyttäviä Castrolin ATF:ia. Se, ettei Suomen virallinen jälleenmyyjä laita niitä luetteloonsa ei tarkoita etteikö niitä olisi kauppojen hyllyissä. Iso osa öljyistä tulee muiden maahantuojien kautta isoina erinä ostettuna mitä mielenkiintoisimpien maiden markkinoilta. Esim. Kaukomarkkinat ei voi myydä Castrolia samaan hintaan kuin halpahallit, koska Kaukomarkkinoiden sisäänostohinta on usein korkeampi vaikka kyseinen yritys on Castrolin virallinen maahantuoja.
Pureskele vaikka noita aikasi:
Kaikki linkkien öljyt ovat Castrolin Dexron III vaatimukset täyttäviä/ylittäviä tuotteita. Ominaisuustaulukkoa tutkimalla huomaat että ne eivät ole samaa tavaraa. esim viskositeetti -40 asteessa eroaa huomattavasti.
Pointtinani oli siis alunperinkin se, että kaupan hyllyllä öljyä ostaessa onkin syytä tarkistaa ensin käyttöohjekirjasta mitä vaatimuksia autovalmistajalla öljyn suhteen on. Vasta sitten kun ne vaatimukset ovat täyttyneet purkin pienellä präntätystä, voidaan ryhtyä brassailemaan merkkiuskollisuudella (Castrol vs muut).Ex-525TDSa Touring -98
Ex-MB E220T CDi -02
E61 520D -09
F11 518d -16
Comment
-
Originally posted by -TapiMelkein. Loota on melkoisesti GM:n TH400:sen Hydramaticin kaltainen mutta se ei tee siitä GM:n laatikkoa. Kopion se tekee (ellei lootan ranskalainen valmistaja ole tehnyt lisenssisopimusta GM:n kanssa).
ja Castrolista, että heidän mukaansa Transmax Z käy nimenomaan noihin GM:n (525d/530d) laatikoihin, joissa on vuodesta -01 ollut Texacon ETL 8075E -öljyt. Näin siis kertoo Castrolin oma tuotetuki, jolta vielä oikein tinkasin asiasta. Kuulemma tuo Transmax Z ylittää ominaisuuksiltaan sen heidän oman Dexron III -luokituksen omaavan öljyn. Sille ei vaan ole haluttu hakea tuota Dexron III -sertifikaattia, joka maksaa sekin.
Jostain syystä öljyt vaihtuivat sen samaan aikaan tapahtuneen laatikkopäivityksen yhteydessä ETL 7045E:stä tuohon aiemmin mainittuun.Last edited by Keimo; 13-09-2006, 13:50.
Comment
-
Originally posted by osmola
Minulla on kannettava tietokone. [B]Mistä löytäisin netistä ilmaiseksi diagnostiikka ohjelman jolla voisi katsoa vikakoodit? pistokkeen välille osaan kyllä tehdä vaikka itsekin. (mallin saan lainaksi.)Peugeot 407 HDi 136 -04
Ex: E46 320i -00
Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93
Comment
-
tässä näitä kun lueskelee niin miettii taas että pitäisikö omaani vaihtaa kanssa.!
auto siis 523ia -96. lippalakki laatikolla eli ei ole stepistä tietoakaan.
ikiöljyt pitäisi olla ja 200 tuhatta on jo ylitetty.!
laatikon toiminta on suht verkkaista.. ja nuo vaihteen vaihdot huomaa selkeästi, melkein häiritsevästi. varsinkin kylmällä koneella tuo automaatin toiminta oikein nytkäyttää.
miten on.. onko bensiinikoneen laatikko miten herkkä tuolle "ensimmäiselle" öljynvaihdolle.? hajoaako helposti ja toisekseen parantaisiko se uusien öljyjen laittaminen tuota laatikon toimintaa. Eli piilottaisi noita vaihtoja ja kenties vaihtaisi jouhevammin, kenties jopa matalammilla kierroksilla.?
toisaalta kun ei varaa olisi rikkoa laatikkoa öljyjen vaihdolla, korjaus olisi sitten liiankin kallis.
autollahan ei ole vedetty koskaan mitään.
:think
Comment
-
ex audi a6 avant 2,5 v6 tdi
ex volvo v70 tdi
ex volvo 855 t5-r a
ex dodge ram van 318
ex bmw e30 316/m3
ex bmw 2002
ex bmw e30 320
ex bmw e28 535 alpina
ex bmw e21 320
Comment
-
E46 318i A nykäisee vaihdossa 1->2
Moi
Näitä automaattivikoja tuntuu olevan käsittelyssä miljoonassa säikeessä, mutta tyrkkäänpä nyt kysymykseni tähän. Auto on siis 318i A vuosimallia 2001 ja kone on 2-litranen 105kw. Ongelmana siis se että kun automaattiloota vaihtaa 1->2 tuntuu selvä nykäisy ja jos oikein tarkkaan kuuntelee niin sellainen pieni grhhh -ääni. Missähän vois olla vika? Yksi tietysti mikä epäilyttää on edellisen omistajan teettämä laatikon öljynvaihto, joten liekö siinä mennyt jotain metsään. Autolla on kuitenkin ajettu vain 112tkm.
Hyviä neuvoja kaivataan...
Comment
-
Noni, nyt ollaan rekisteröidytty tänne.
Tähän asti ollut VAG-konernin tuotteita, ja japseja, mut ei niistä sen enempää..
Toivottavasti ei ole ensimmäinen ja viimeinen BMW.
Auto saksantuonti 523iA, vm-96, ajettu 180tkm.
Ostettaessa kävi ilmi että vaihteiston öljynjäähdyttimelle(miksi kaikki sanoo sitä lauhduttimeksi?) menevän liitoksen O-renkaat vuotaa.
Selvisi, että jäähdytin vuosi kuin seula, uusi vaihtoon, siinä samassa huomattiin että öljyä puuttui n2 litraa laatikosta.
En ajanut oston jälkeen kuin n.20km.
Onneksi ei ollu ehtiny tehdä tuhoa laatikon sisuskaluille.:think
Nyt taas toimii kuin unelma.Että semmosta...
Vai onko se lauhdutin??BMW E39
Comment
Comment