E39 -96 + ZF 5hp18

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 525TDS Touring
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 483
    • Sahalahti

    #16
    Originally posted by -Tapi
    Dexron III on pääluokka mutta sen sisällä voiteluaineet eroavat vielä jonkin verran koostumukseltaan. Toki tuo pääluokka kertoo että aine kelpaa autovalmistajalle, joka vaatii kyseisen luokan. Castrolkin tekee (ja teettää) monia ATF-öljyjä, joiden luokka on Dexron III mutta ne eroavat toisistaan.
    Vain Castrol TQ Dexron III ja Transmax Z ovat Dexron III luokkaa.

    Ex-525TDSa Touring -98
    Ex-MB E220T CDi -02
    E61 520D -09
    F11 518d -16

    Comment

    • 525TDS Touring
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 483
      • Sahalahti

      #17
      Originally posted by -Tapi
      Melkein. Loota on melkoisesti GM:n TH400:sen Hydramaticin kaltainen mutta se ei tee siitä GM:n laatikkoa. Kopion se tekee (ellei lootan ranskalainen valmistaja ole tehnyt lisenssisopimusta GM:n kanssa).
      GM: n lisenssillä tehty.
      Ex-525TDSa Touring -98
      Ex-MB E220T CDi -02
      E61 520D -09
      F11 518d -16

      Comment

      • -Tapi
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 3121
        • Välisuomi

        #18
        Originally posted by 525TDS Touring
        Vain Castrol TQ Dexron III ja Transmax Z ovat Dexron III luokkaa.
        Sinun hyllyssäsi vai kaupassa? Kaupan hyllyiltä kun löytyy noiden lisäksi useita Dexron III vaatimukset täyttäviä Castrolin ATF:ia. Se, ettei Suomen virallinen jälleenmyyjä laita niitä luetteloonsa ei tarkoita etteikö niitä olisi kauppojen hyllyissä. Iso osa öljyistä tulee muiden maahantuojien kautta isoina erinä ostettuna mitä mielenkiintoisimpien maiden markkinoilta. Esim. Kaukomarkkinat ei voi myydä Castrolia samaan hintaan kuin halpahallit, koska Kaukomarkkinoiden sisäänostohinta on usein korkeampi vaikka kyseinen yritys on Castrolin virallinen maahantuoja.

        Pureskele vaikka noita aikasi:




        Kaikki linkkien öljyt ovat Castrolin Dexron III vaatimukset täyttäviä/ylittäviä tuotteita. Ominaisuustaulukkoa tutkimalla huomaat että ne eivät ole samaa tavaraa. esim viskositeetti -40 asteessa eroaa huomattavasti.

        Pointtinani oli siis alunperinkin se, että kaupan hyllyllä öljyä ostaessa onkin syytä tarkistaa ensin käyttöohjekirjasta mitä vaatimuksia autovalmistajalla öljyn suhteen on. Vasta sitten kun ne vaatimukset ovat täyttyneet purkin pienellä präntätystä, voidaan ryhtyä brassailemaan merkkiuskollisuudella (Castrol vs muut).
        ---

        Comment

        • juster
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 624

          #19
          No tämä nyt ei varsinaiseen otsikkoon mitenkään liity. Mutta eikö tämä E39 dieseleissä esiintyvä A5S390 ole GM:n Ranskassa valmistettu Hydra-matic 5L40-E?

          Muutenkin GM on tehnyt nimenomaan Jenkeissä tehtyihin ja myytyihin Bemareihin automaatti laatikoita. Eli yhteistyöllä on pitkät perinteet, tosin nyt valmistetuissa autoissa ei GM:n laatikoita enää käytetä?
          Last edited by juster; 11-09-2006, 12:04.

          Comment

          • 525TDS Touring
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 483
            • Sahalahti

            #20
            Originally posted by -Tapi
            Sinun hyllyssäsi vai kaupassa? Kaupan hyllyiltä kun löytyy noiden lisäksi useita Dexron III vaatimukset täyttäviä Castrolin ATF:ia. Se, ettei Suomen virallinen jälleenmyyjä laita niitä luetteloonsa ei tarkoita etteikö niitä olisi kauppojen hyllyissä. Iso osa öljyistä tulee muiden maahantuojien kautta isoina erinä ostettuna mitä mielenkiintoisimpien maiden markkinoilta. Esim. Kaukomarkkinat ei voi myydä Castrolia samaan hintaan kuin halpahallit, koska Kaukomarkkinoiden sisäänostohinta on usein korkeampi vaikka kyseinen yritys on Castrolin virallinen maahantuoja.

            Pureskele vaikka noita aikasi:




            Kaikki linkkien öljyt ovat Castrolin Dexron III vaatimukset täyttäviä/ylittäviä tuotteita. Ominaisuustaulukkoa tutkimalla huomaat että ne eivät ole samaa tavaraa. esim viskositeetti -40 asteessa eroaa huomattavasti.

            Pointtinani oli siis alunperinkin se, että kaupan hyllyllä öljyä ostaessa onkin syytä tarkistaa ensin käyttöohjekirjasta mitä vaatimuksia autovalmistajalla öljyn suhteen on. Vasta sitten kun ne vaatimukset ovat täyttyneet purkin pienellä präntätystä, voidaan ryhtyä brassailemaan merkkiuskollisuudella (Castrol vs muut).
            Juu kyllä ymmärrän pointtisi, ja saivarrellahan voi vaikka kuinka kauan, mutta kaikesta huolimatta pidän Castrolia yhtenä laadukkaimmista öljyistä. Noi minun Dexron III tyypithän ovat nimenomaan virallisia suomessa myytäviä tuotteita. Kyllähän halpahalleista ym. saa melkein millaisia öljytyyppejä tahansa. Sehän on kyllä tosiasia, että jos öljy maksaa tyylin 1€/litra, on se huonolaatuista merkistä riippumatta. Asia minun osalta käsitelty.
            Ex-525TDSa Touring -98
            Ex-MB E220T CDi -02
            E61 520D -09
            F11 518d -16

            Comment

            • Keimo
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2032
              • Kekkoslovakia

              #21
              Originally posted by -Tapi
              Melkein. Loota on melkoisesti GM:n TH400:sen Hydramaticin kaltainen mutta se ei tee siitä GM:n laatikkoa. Kopion se tekee (ellei lootan ranskalainen valmistaja ole tehnyt lisenssisopimusta GM:n kanssa).
              Se on GM:n laatikko, valmistuspaikka vaan on Ranska.

              ja Castrolista, että heidän mukaansa Transmax Z käy nimenomaan noihin GM:n (525d/530d) laatikoihin, joissa on vuodesta -01 ollut Texacon ETL 8075E -öljyt. Näin siis kertoo Castrolin oma tuotetuki, jolta vielä oikein tinkasin asiasta. Kuulemma tuo Transmax Z ylittää ominaisuuksiltaan sen heidän oman Dexron III -luokituksen omaavan öljyn. Sille ei vaan ole haluttu hakea tuota Dexron III -sertifikaattia, joka maksaa sekin.

              Jostain syystä öljyt vaihtuivat sen samaan aikaan tapahtuneen laatikkopäivityksen yhteydessä ETL 7045E:stä tuohon aiemmin mainittuun.
              Last edited by Keimo; 13-09-2006, 13:50.

              Comment

              • -PT-
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2006
                • 580
                • Rovaniemi

                #22
                Originally posted by osmola

                Minulla on kannettava tietokone. [B]Mistä löytäisin netistä ilmaiseksi diagnostiikka ohjelman jolla voisi katsoa vikakoodit? pistokkeen välille osaan kyllä tehdä vaikka itsekin. (mallin saan lainaksi.)
                Tässä olis linkki ilmaisohjelmista. http://www.scantool.net/?mode=displa...=Third%20Party
                Peugeot 407 HDi 136 -04
                Ex: E46 320i -00
                Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                Comment

                • ks528
                  Newbiemmer
                  • Jul 2006
                  • 26
                  • Hamina

                  #23
                  Laatikko

                  Mulla VIN coodin mukaan olisi A5S 310 Z kaltainen automaatti
                  Auto on 528 -96 E39. Mistä voisi varmistaa 100% että näin on.
                  kiitos KS.

                  Comment

                  • osmola
                    Newbiemmer
                    • Aug 2006
                    • 4

                    #24
                    Automaattilaatikon kyljessä kilpi mikä kertoo tyypin.
                    Linkki

                    Comment

                    • ks528
                      Newbiemmer
                      • Jul 2006
                      • 26
                      • Hamina

                      #25
                      Onko sama laatikko

                      Onko kyseessä sama laatikko A5S 310Z , ZF5 HP18
                      (Motonet myy suodatinta eri numeroilla )
                      KS.

                      Comment

                      • Rässi66
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2009
                        • 68
                        • Wempäälä

                        #26
                        On sama laatikko.

                        MUOKS: En sitten näköjään vanhempaa topikkiä löytänyt....
                        Last edited by Rässi66; 28-07-2009, 21:16.

                        - - -
                        Tarpeeksi voimaa murskata kiviä, tarpeeksi herkkyyttä murskata perhosia.

                        Comment

                        • ArcDucK
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2009
                          • 97
                          • espoo, kivenlahti

                          #27
                          tässä näitä kun lueskelee niin miettii taas että pitäisikö omaani vaihtaa kanssa.!

                          auto siis 523ia -96. lippalakki laatikolla eli ei ole stepistä tietoakaan.
                          ikiöljyt pitäisi olla ja 200 tuhatta on jo ylitetty.!

                          laatikon toiminta on suht verkkaista.. ja nuo vaihteen vaihdot huomaa selkeästi, melkein häiritsevästi. varsinkin kylmällä koneella tuo automaatin toiminta oikein nytkäyttää.

                          miten on.. onko bensiinikoneen laatikko miten herkkä tuolle "ensimmäiselle" öljynvaihdolle.? hajoaako helposti ja toisekseen parantaisiko se uusien öljyjen laittaminen tuota laatikon toimintaa. Eli piilottaisi noita vaihtoja ja kenties vaihtaisi jouhevammin, kenties jopa matalammilla kierroksilla.?

                          toisaalta kun ei varaa olisi rikkoa laatikkoa öljyjen vaihdolla, korjaus olisi sitten liiankin kallis.

                          autollahan ei ole vedetty koskaan mitään.

                          :think

                          Comment

                          • thimppa
                            Newbiemmer
                            • Nov 2006
                            • 6
                            • Kotka

                            #28
                            off topic mutta suunnitteilla e39 530DAT 3/99 automaattilaatikon huuhtelu ja öljynvaihto, vessalla sentään porattu kohta 300tkm ja ei koskaan vaihdettu/huuhdeltu laatikkoa...
                            löyty kupeesta GM:n kilpi ks.kuva... mikä mahtaa olla laatikon tyyppi???
                            Attached Files
                            ex audi a6 avant 2,5 v6 tdi
                            ex volvo v70 tdi
                            ex volvo 855 t5-r a
                            ex dodge ram van 318
                            ex bmw e30 316/m3
                            ex bmw 2002
                            ex bmw e30 320
                            ex bmw e28 535 alpina
                            ex bmw e21 320

                            Comment

                            • jannuh
                              Newbiemmer
                              • Apr 2010
                              • 1
                              • Oulu, Finland

                              #29
                              E46 318i A nykäisee vaihdossa 1->2

                              Moi

                              Näitä automaattivikoja tuntuu olevan käsittelyssä miljoonassa säikeessä, mutta tyrkkäänpä nyt kysymykseni tähän. Auto on siis 318i A vuosimallia 2001 ja kone on 2-litranen 105kw. Ongelmana siis se että kun automaattiloota vaihtaa 1->2 tuntuu selvä nykäisy ja jos oikein tarkkaan kuuntelee niin sellainen pieni grhhh -ääni. Missähän vois olla vika? Yksi tietysti mikä epäilyttää on edellisen omistajan teettämä laatikon öljynvaihto, joten liekö siinä mennyt jotain metsään. Autolla on kuitenkin ajettu vain 112tkm.

                              Hyviä neuvoja kaivataan...

                              Comment

                              • Plihal
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2010
                                • 65
                                • Seinäjoki

                                #30
                                Noni, nyt ollaan rekisteröidytty tänne.

                                Tähän asti ollut VAG-konernin tuotteita, ja japseja, mut ei niistä sen enempää..

                                Toivottavasti ei ole ensimmäinen ja viimeinen BMW.

                                Auto saksantuonti 523iA, vm-96, ajettu 180tkm.
                                Ostettaessa kävi ilmi että vaihteiston öljynjäähdyttimelle(miksi kaikki sanoo sitä lauhduttimeksi?) menevän liitoksen O-renkaat vuotaa.
                                Selvisi, että jäähdytin vuosi kuin seula, uusi vaihtoon, siinä samassa huomattiin että öljyä puuttui n2 litraa laatikosta.
                                En ajanut oston jälkeen kuin n.20km.
                                Onneksi ei ollu ehtiny tehdä tuhoa laatikon sisuskaluille.:think

                                Nyt taas toimii kuin unelma.Että semmosta...

                                Vai onko se lauhdutin??
                                BMW E39

                                Comment

                                Working...
                                X