Originally posted by Robi
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 523i tukkonen?
Collapse
X
-
Originally posted by RobiOriginally posted by jartsa02Sama pannu meillä loyalin kans on, itseasiassa mun vehje on vanhempi sen ..
Toi ilmafiltteri ja varsinkin toi Remuksen takapönttö kyllä just vaikutti paljon alavääntöön .. "lastua" ei oo vaihdettu, ainakaan mun toimesta (näihinhän ei vaihdeta lastua vaan niihin laitetaan vaan t-koneella uus softa, siks noilla myydään-osaston lastukavereilta ei löydy tähän vehkeeseen lastua).
Kyllä siis toi loyalin tourinki kulki nätisti ja nykimättä, mutta vasta n. 4000 rpm jälkeen alko jotain tapahtuu .. noi kulutuslukemat vaan rupes vähän hämäämään, mun vehje kuluttaa n. 9l/100km ja loyalin vehje imuroi n.11.5l/100km .. ja mä vaan ajan 99% ajoista kehä 3:n sisäpuolella ja jonotan n. 10000km vuodessa kehä 1:n ruuhkissa ja viimesen vuoden aikana on tullut maantieajoa n. 200km, et oikeestaan mullahan sen koneen pitäis olla tukossa :shock:
Kannattas varmaan tsekata ekana vaikka ilmafiltteri ja tulpat et missä kondiksessa ne on .. ne taitaa vähän vaikuttaa tohon kulkuun ..
Yks juttu mitä mä jäin kelaamaan on se et millä bensalla sä loyal ajelet: 98:lla vai "köyhien"bensalla, meinaan vaan et sen minkä 95:lla säästää rahassa sen häviää kulutuksessa .. 98:lla vaan "tunnelma" on paljon hauskempi :wink:
Huomasin omassa melkein puolen litran kulutuseron kun siirryin käyttämään 98E:tä...ja itseasiassa vielä huomattava ero oli kun laittoi tankkiin 98E+:aa.
Mulla on autossa lisäksi Boschin 4-kärkiset tulpat, K&N suodatin ja Marteliuksen rosteripönttö. Ja tukossa mun auto ei ainakaan ole...sen verran se saa toisinaan kenkää :wink:
Voi perkele, jos noin on niin siihen vaihdan.
Comment
-
-
Originally posted by hannukOriginally posted by RapamahaOriginally posted by hannukKannattaa huomioida tuo yleinen 523:sen tukkoisuus jo heti ostovaiheessa.. :lol:
Kannattaa käydä koeajamassa jotain 1.2 kadettia, niin ei tunnu oma kiesi sen jälkeen enään niin tukkoiselta
Mutta miksi ostaa väkisin tukkoinen malli, kun sellaisia hmm. kaupassakäyntiin sopiviakin malleja on olemassa.
Joko muuten Sebring on kiinni? :shock:
Comment
-
-
Originally posted by loyalOriginally posted by hannukOriginally posted by RapamahaOriginally posted by hannukKannattaa huomioida tuo yleinen 523:sen tukkoisuus jo heti ostovaiheessa.. :lol:
Kannattaa käydä koeajamassa jotain 1.2 kadettia, niin ei tunnu oma kiesi sen jälkeen enään niin tukkoiselta
Mutta miksi ostaa väkisin tukkoinen malli, kun sellaisia hmm. kaupassakäyntiin sopiviakin malleja on olemassa.
Joko muuten Sebring on kiinni? :shock:
Hävettää tunnustaa mutta ei ole Sebring vieläkään kiinni... :oops: Niska punaisena tein pikaisen soittokierroksen eikä löytynyt paja-aikaa ennen v-loppuna alkavaa kesälomareissua.
No, jos ajelis reissun päällä karstat pois, ottas perinteiseen tapaan yhdet reilut päiväsakot ja kuun vaihteessa laitatuttas pöntön ja filtterin paikoilleen Nikusella, niin vois käyttää samalla dynossa ja todeta virityksen onnistuminen alle 10% tehonlaskulla :rasta:
Comment
-
-
Originally posted by loyalJoo 95:lla ajelen... Onko tosiaan noin että jos käytän 98 gasoo, niin kuluttas vähemmän?? :shock:
Voi perkele, jos noin on niin siihen vaihdan.
Originally posted by hannukToimii kutoskoneissa, mutta kasissa mulla lisääntyi kulutus melkein litran kun kokeilin kolmisen tuhatta kilsaa 98e:tä. :shock: Mielenkiintoista.. Eikä suurempaa eroa käyttäytymisessäkään.BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
-
Originally posted by LoyalPaska mutta maksettu :lol:
Originally posted by RapamahaHävettää tunnustaa mutta ei ole Sebring vieläkään kiinni... Niska punaisena tein pikaisen soittokierroksen eikä löytynyt paja-aikaa ennen v-loppuna alkavaa kesälomareissua.
Originally posted by RapamahaNo, jos ajelis reissun päällä karstat pois, ottas perinteiseen tapaan yhdet reilut päiväsakot ja kuun vaihteessa laitatuttas pöntön ja filtterin paikoilleen Nikusella, niin vois käyttää samalla dynossa ja todeta virityksen onnistuminen alle 10% tehonlaskulla
Originally posted by jartsa02Ehkä se sit toimii noin noissa eläkeläismalleissa- BMW x5 f15 m50d "navetta"
- Porsche Cayenne S
- Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
- plus pari muuta
Comment
-
-
Originally posted by hannukOriginally posted by LoyalPaska mutta maksettu :lol:
Originally posted by hannukOriginally posted by jartsa02Ehkä se sit toimii noin noissa eläkeläismalleissaBMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
-
Originally posted by jartsa02Originally posted by hannukOriginally posted by LoyalPaska mutta maksettu :lol:
Originally posted by hannukOriginally posted by jartsa02Ehkä se sit toimii noin noissa eläkeläismalleissa
Comment
-
-
Originally posted by hannukToimii kutoskoneissa, mutta kasissa mulla lisääntyi kulutus melkein litran kun kokeilin kolmisen tuhatta kilsaa 98e:tä. :shock: Mielenkiintoista.. Eikä suurempaa eroa käyttäytymisessäkään.
:wink:| Teemu | Audi A8 | Corvette Stingray | Harley-Davidson Fatboy | Triumph Daytona | HSL bussikortti | Ex-BMW:t E92, E114, E39, E36, E30 |
Comment
-
-
BMW Club Finlandin foorumilta:
"Moottorin päällä olevan "muovilätkän" alla on imusarjan päällä kuminen huohotusletku. Letkun päällä oli n. 1,5 sentin repeämä .."
Tuon letkun uusimalla oli tulleet tehot takaisin ja kulutus laskenut. Olisikohan tämä kysessä tässäkin yksilössä.BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
ex. 53*BMW
Comment
-
-
Originally posted by jartsa02Originally posted by hannukOriginally posted by LoyalPaska mutta maksettu :lol:
Originally posted by loyalOriginally posted by jartsa02Originally posted by hannukOriginally posted by jartsa02Ehkä se sit toimii noin noissa eläkeläismalleissa
Originally posted by TeemuEikös noi isolohkot ole joka tapauksessa tehty "cubic inches vs. engineering" mentaliteetilla, eli pienet bensan kanssa kikkailut ja optimointiyritykset ei tuo enää mitään tulosta... Taitais käydä nätisti vaikka lamppuöljyllä kuten jenkkiläiset maamoottorit...- BMW x5 f15 m50d "navetta"
- Porsche Cayenne S
- Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
- plus pari muuta
Comment
-
Comment