Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523i tukkonen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hannuk
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 2136
    • Capital

    #16
    Originally posted by Robi
    Jees samaa mieltä Jartsan kanssa....se kaks senttiä minkä litralta säästää 95e:llä ei ole sen rahan arvoista.
    Huomasin omassa melkein puolen litran kulutuseron kun siirryin käyttämään 98E:tä...ja itseasiassa vielä huomattava ero oli kun laittoi tankkiin 98E+:aa.
    Toimii kutoskoneissa, mutta kasissa mulla lisääntyi kulutus melkein litran kun kokeilin kolmisen tuhatta kilsaa 98e:tä. :shock: Mielenkiintoista.. Eikä suurempaa eroa käyttäytymisessäkään.
    - BMW x5 f15 m50d "navetta"
    - Porsche Cayenne S
    - Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
    - plus pari muuta

    Comment

    • loyal
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 1480
      • Vantaa

      #17
      Originally posted by Robi
      Originally posted by jartsa02
      Sama pannu meillä loyalin kans on, itseasiassa mun vehje on vanhempi sen ..

      Toi ilmafiltteri ja varsinkin toi Remuksen takapönttö kyllä just vaikutti paljon alavääntöön .. "lastua" ei oo vaihdettu, ainakaan mun toimesta (näihinhän ei vaihdeta lastua vaan niihin laitetaan vaan t-koneella uus softa, siks noilla myydään-osaston lastukavereilta ei löydy tähän vehkeeseen lastua).

      Kyllä siis toi loyalin tourinki kulki nätisti ja nykimättä, mutta vasta n. 4000 rpm jälkeen alko jotain tapahtuu .. noi kulutuslukemat vaan rupes vähän hämäämään, mun vehje kuluttaa n. 9l/100km ja loyalin vehje imuroi n.11.5l/100km .. ja mä vaan ajan 99% ajoista kehä 3:n sisäpuolella ja jonotan n. 10000km vuodessa kehä 1:n ruuhkissa ja viimesen vuoden aikana on tullut maantieajoa n. 200km, et oikeestaan mullahan sen koneen pitäis olla tukossa :shock:

      Kannattas varmaan tsekata ekana vaikka ilmafiltteri ja tulpat et missä kondiksessa ne on .. ne taitaa vähän vaikuttaa tohon kulkuun ..

      Yks juttu mitä mä jäin kelaamaan on se et millä bensalla sä loyal ajelet: 98:lla vai "köyhien"bensalla, meinaan vaan et sen minkä 95:lla säästää rahassa sen häviää kulutuksessa .. 98:lla vaan "tunnelma" on paljon hauskempi :wink:
      Jees samaa mieltä Jartsan kanssa....se kaks senttiä minkä litralta säästää 95e:llä ei ole sen rahan arvoista.
      Huomasin omassa melkein puolen litran kulutuseron kun siirryin käyttämään 98E:tä...ja itseasiassa vielä huomattava ero oli kun laittoi tankkiin 98E+:aa.

      Mulla on autossa lisäksi Boschin 4-kärkiset tulpat, K&N suodatin ja Marteliuksen rosteripönttö. Ja tukossa mun auto ei ainakaan ole...sen verran se saa toisinaan kenkää :wink:
      Joo 95:lla ajelen... Onko tosiaan noin että jos käytän 98 gasoo, niin kuluttas vähemmän?? :shock:
      Voi perkele, jos noin on niin siihen vaihdan.

      Comment

      • loyal
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 1480
        • Vantaa

        #18
        Originally posted by hannuk
        Originally posted by Rapamaha
        Originally posted by hannuk
        Kannattaa huomioida tuo yleinen 523:sen tukkoisuus jo heti ostovaiheessa.. :lol:
        Mutta jos kävis tukkoisella 523:lla konttorilla mutkan ja tulis pois ripeähköllä BMW-pakettiautolla? :shock:

        Kannattaa käydä koeajamassa jotain 1.2 kadettia, niin ei tunnu oma kiesi sen jälkeen enään niin tukkoiselta
        Parempi ettei noihin hiaceihin sotkeudu ollenkaan.. Jätetään ne pakettiautot ammattilaisille. :wink:

        Mutta miksi ostaa väkisin tukkoinen malli, kun sellaisia hmm. kaupassakäyntiin sopiviakin malleja on olemassa.

        Joko muuten Sebring on kiinni? :shock:
        Paska mutta maksettu :lol:

        Comment

        • Rapamaha
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2003
          • 683
          • -

          #19
          Originally posted by loyal
          Originally posted by hannuk
          Originally posted by Rapamaha
          Originally posted by hannuk
          Kannattaa huomioida tuo yleinen 523:sen tukkoisuus jo heti ostovaiheessa.. :lol:
          Mutta jos kävis tukkoisella 523:lla konttorilla mutkan ja tulis pois ripeähköllä BMW-pakettiautolla? :shock:

          Kannattaa käydä koeajamassa jotain 1.2 kadettia, niin ei tunnu oma kiesi sen jälkeen enään niin tukkoiselta
          Parempi ettei noihin hiaceihin sotkeudu ollenkaan.. Jätetään ne pakettiautot ammattilaisille. :wink:

          Mutta miksi ostaa väkisin tukkoinen malli, kun sellaisia hmm. kaupassakäyntiin sopiviakin malleja on olemassa.

          Joko muuten Sebring on kiinni? :shock:
          Paska mutta maksettu :lol:
          vyön alle tulevat "hiace"-kommentit piristävät päivää kummasti

          Hävettää tunnustaa mutta ei ole Sebring vieläkään kiinni... :oops: Niska punaisena tein pikaisen soittokierroksen eikä löytynyt paja-aikaa ennen v-loppuna alkavaa kesälomareissua.

          No, jos ajelis reissun päällä karstat pois, ottas perinteiseen tapaan yhdet reilut päiväsakot ja kuun vaihteessa laitatuttas pöntön ja filtterin paikoilleen Nikusella, niin vois käyttää samalla dynossa ja todeta virityksen onnistuminen alle 10% tehonlaskulla :rasta:

          Comment

          • jartsa02
            BTCF Member
            • Jun 2003
            • 1131
            • Helsinki

            #20
            Originally posted by loyal
            Joo 95:lla ajelen... Onko tosiaan noin että jos käytän 98 gasoo, niin kuluttas vähemmän?? :shock:
            Voi perkele, jos noin on niin siihen vaihdan.
            Joo, eiku ajat tankin tyhjäks ja sit 98:a kehiin ja sit jos vielä "boottaat" sen vehkeen ( :arrow: akunkenkä puoleks tunniks irti) niin sit se vehje lähtee niinku alusta laskemaan uusiks seoksia yms. juttuja.

            Originally posted by hannuk
            Toimii kutoskoneissa, mutta kasissa mulla lisääntyi kulutus melkein litran kun kokeilin kolmisen tuhatta kilsaa 98e:tä. :shock: Mielenkiintoista.. Eikä suurempaa eroa käyttäytymisessäkään.
            Ehkä se sit toimii noin noissa eläkeläismalleissa
            BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

            Comment

            • hannuk
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 2136
              • Capital

              #21
              Originally posted by Loyal
              Paska mutta maksettu :lol:
              Mutta sulla on siinä kuitenkin xenonit ledeillä.. :wink:

              Originally posted by Rapamaha
              Hävettää tunnustaa mutta ei ole Sebring vieläkään kiinni... Niska punaisena tein pikaisen soittokierroksen eikä löytynyt paja-aikaa ennen v-loppuna alkavaa kesälomareissua.
              Ei mullakaan SS:ää vielä.. Jos lomien jälkeen.. :oops:

              Originally posted by Rapamaha
              No, jos ajelis reissun päällä karstat pois, ottas perinteiseen tapaan yhdet reilut päiväsakot ja kuun vaihteessa laitatuttas pöntön ja filtterin paikoilleen Nikusella, niin vois käyttää samalla dynossa ja todeta virityksen onnistuminen alle 10% tehonlaskulla
              Optimisti.. Ensi viikolla länsi-rannikolla?

              Originally posted by jartsa02
              Ehkä se sit toimii noin noissa eläkeläismalleissa
              Lähdenkin tästä asennuttamaan käsikaasua.. :rasta:
              - BMW x5 f15 m50d "navetta"
              - Porsche Cayenne S
              - Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
              - plus pari muuta

              Comment

              • Rapamaha
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2003
                • 683
                • -

                #22
                Originally posted by hannuk
                Ei mullakaan SS:ää vielä.. Jos lomien jälkeen.. :oops:
                Kuinka imponoivaa

                Optimisti.. Ensi viikolla länsi-rannikolla?
                Joops, loppuviikosta päästäneen sinne, alkuviikosta käydään asuntomessuilla :shock:

                Lähdenkin tästä asennuttamaan käsikaasua.. :rasta:

                Comment

                • jartsa02
                  BTCF Member
                  • Jun 2003
                  • 1131
                  • Helsinki

                  #23
                  Originally posted by hannuk
                  Originally posted by Loyal
                  Paska mutta maksettu :lol:
                  Mutta sulla on siinä kuitenkin xenonit ledeillä.. :wink:
                  Mul onkin BiXenonit LEDeillä :nanaa:

                  Originally posted by hannuk
                  Originally posted by jartsa02
                  Ehkä se sit toimii noin noissa eläkeläismalleissa
                  Lähdenkin tästä asennuttamaan käsikaasua.. :rasta:
                  Eläkeläinen = tyyppi, jolla on jo toinen jalka haudassa (kytkinjalka).
                  BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                  Comment

                  • loyal
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2003
                    • 1480
                    • Vantaa

                    #24
                    Originally posted by jartsa02
                    Originally posted by hannuk
                    Originally posted by Loyal
                    Paska mutta maksettu :lol:
                    Mutta sulla on siinä kuitenkin xenonit ledeillä.. :wink:
                    Mul onkin BiXenonit LEDeillä :nanaa:

                    Originally posted by hannuk
                    Originally posted by jartsa02
                    Ehkä se sit toimii noin noissa eläkeläismalleissa
                    Lähdenkin tästä asennuttamaan käsikaasua.. :rasta:
                    Eläkeläinen = tyyppi, jolla on jo toinen jalka haudassa (kytkinjalka).
                    Hahaa :lol: Toi oli hyvä!!!!

                    Comment

                    • Teemu
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2002
                      • 829
                      • Vantaa

                      #25
                      Originally posted by hannuk
                      Toimii kutoskoneissa, mutta kasissa mulla lisääntyi kulutus melkein litran kun kokeilin kolmisen tuhatta kilsaa 98e:tä. :shock: Mielenkiintoista.. Eikä suurempaa eroa käyttäytymisessäkään.
                      Eikös noi isolohkot ole joka tapauksessa tehty "cubic inches vs. engineering" mentaliteetilla, eli pienet bensan kanssa kikkailut ja optimointiyritykset ei tuo enää mitään tulosta... Taitais käydä nätisti vaikka lamppuöljyllä kuten jenkkiläiset maamoottorit...

                      :wink:
                      | Teemu | Audi A8 | Corvette Stingray | Harley-Davidson Fatboy | Triumph Daytona | HSL bussikortti | Ex-BMW:t E92, E114, E39, E36, E30 |

                      Comment

                      • Tomi T
                        BTCF Member
                        • Apr 2003
                        • 3844
                        • Nokia

                        #26
                        BMW Club Finlandin foorumilta:

                        "Moottorin päällä olevan "muovilätkän" alla on imusarjan päällä kuminen huohotusletku. Letkun päällä oli n. 1,5 sentin repeämä .."

                        Tuon letkun uusimalla oli tulleet tehot takaisin ja kulutus laskenut. Olisikohan tämä kysessä tässäkin yksilössä.
                        BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                        ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                        ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                        BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                        BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                        ex. 53*BMW

                        Comment

                        • loyal
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2003
                          • 1480
                          • Vantaa

                          #27
                          Mistä muuten johtuu että noi ruuvien suojat, mitkä olen ympyröinyt kuvasta, oli lentänyt
                          koneesta irti ja löyty konehuoneesta, kun jartsan kanssa konetta tutkittiin?? :shock:

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #28
                            Tyyppivika näissä vanhemmissa koneissa. Löystyy jo pari kertaa irti kammetessa ja poistuvat tuuleen...Uudemmassa koneessa/tarvikkeena samat napit, mutta hieman eri muovilaadusta, jolloin kestävät pari ylimääräistä irroitusta.

                            Comment

                            • hannuk
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2002
                              • 2136
                              • Capital

                              #29
                              Originally posted by jartsa02
                              Originally posted by hannuk
                              Originally posted by Loyal
                              Paska mutta maksettu :lol:
                              Mutta sulla on siinä kuitenkin xenonit ledeillä.. :wink:
                              Mul onkin BiXenonit LEDeillä :nanaa:
                              :guns: :palvo:


                              Originally posted by loyal
                              Originally posted by jartsa02
                              Originally posted by hannuk
                              Originally posted by jartsa02
                              Ehkä se sit toimii noin noissa eläkeläismalleissa
                              Lähdenkin tästä asennuttamaan käsikaasua.. :rasta:
                              Eläkeläinen = tyyppi, jolla on jo toinen jalka haudassa (kytkinjalka).
                              Hahaa :lol: Toi oli hyvä!!!!
                              Jartsakin voisi tarvita varajalkaa, kun joutuu jarruttelemaan lenkkari ulkona ovesta kun on abs:it epäkunnossa..

                              Originally posted by Teemu
                              Eikös noi isolohkot ole joka tapauksessa tehty "cubic inches vs. engineering" mentaliteetilla, eli pienet bensan kanssa kikkailut ja optimointiyritykset ei tuo enää mitään tulosta... Taitais käydä nätisti vaikka lamppuöljyllä kuten jenkkiläiset maamoottorit...
                              Kävin viimeksi tankkaamassa Teboililla, eikö se ole melkein sama asia.. :lol:
                              - BMW x5 f15 m50d "navetta"
                              - Porsche Cayenne S
                              - Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
                              - plus pari muuta

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎