Nyt on hätä!! Moottorinohjausyksikkö sanoi sopimuksen irti kun sitä yritettiin pistokkeen kautta ohjelomoida/lastuttaa. Ohjelmoinnin aikana tuli ilmeisesti joku virta katkos mitä ei saa tulla. Asialla oli ihan osaava kaveri, mutta jokin vain meni pieleen ja ecu:sta joku komponentti hajosi ja koko boxi siis mykkä! Eli tietääkö kukaan korjaajaa tuolle tai mistä uusi. Laakkosella maksaa valmiiksi ohjelmoitu uusi 850€ ja saksasta saan ohjelmoimattoman 660€. Tietääkö kukaan mistä saisi halvemmalla kuin tuo 660€ ja voiko noita ecuja ohjelmoida muualla kuin merkkiliikkeessä jos sielläkään.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 M62 ECU hajosi --> kunnossa taas.
Collapse
X
-
Tags: None
-
-
Itselläni kävi kanssa tuossa kesän aikana sama homma E39 M-vitoseen, kesken ohjelmoinnin kone kaatui (kuin windows 95) ja sen jälkeen koko dme oli mykkä eikä siihen päässyt käsiksi.
Kaiken kukkuraksi kun tilattiin uusi dme niin sekään ei riittänyt vaan kaveriksi sille jouduttiin ottamaan vielä uusi ews koska uusi moottorinohjaus ei enään toiminut vanhalla ews:ällä.
Rahallahan ton sai kuntoon ja BMW liike maksoi koko homman
-
-
Originally posted by SpetkeKaiken kukkuraksi kun tilattiin uusi dme niin sekään ei riittänyt vaan kaveriksi sille jouduttiin ottamaan vielä uusi ews koska uusi moottorinohjaus ei enään toiminut vanhalla ews:ällä.
Missä autosi korjattiin?Autotalli:
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist
-66 Cadillac Coupe De Ville
Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci
Comment
-
-
Originally posted by SpetkeEi siis autoani korjattu vaan minä itse korjasin asiakkaan käyntivikaista M-vitosta.
Esimerkiksi: Jos ensiksi asennetaan uusi ews ja koitetaan käynnistää (autossa kiinni tässä vaiheessa vanha dme) -> ei käynnisty. Sitten laitetaan kiinni myös uusi dme, ja autossa on kiinni jo kerran käynnistetty ews, niin muuttuuko tämä uusi ews silloin taas ns. vanhaksi? Toisin sanoen meneeko ews:n muistiin jotakin lokiin tms. joka tekee siitä "vanhan" ja näin estää sen siirtämisen esim. autosta toiseen?Autotalli:
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist
-66 Cadillac Coupe De Ville
Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci
Comment
-
-
Originally posted by StoneNyt on hätä!! Moottorinohjausyksikkö sanoi sopimuksen irti kun sitä yritettiin pistokkeen kautta ohjelomoida/lastuttaa. Ohjelmoinnin aikana tuli ilmeisesti joku virta katkos mitä ei saa tulla. Asialla oli ihan osaava kaveri, mutta jokin vain meni pieleen ja ecu:sta joku komponentti hajosi ja koko boxi siis mykkä! Eli tietääkö kukaan korjaajaa tuolle tai mistä uusi. Laakkosella maksaa valmiiksi ohjelmoitu uusi 850€ ja saksasta saan ohjelmoimattoman 660€. Tietääkö kukaan mistä saisi halvemmalla kuin tuo 660€ ja voiko noita ecuja ohjelmoida muualla kuin merkkiliikkeessä jos sielläkään.
Comment
-
-
Väärään topicciin...Last edited by KFZ-Koenig; 15-09-2006, 18:27.Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
-
Originally posted by HemiIkävä kyllä, mutta tässä kohtaa taitaa uusi ohjelmoimaton ecu olla ainoa käytännön vaihtoehto ajonestojärjestelmän vuoksi. Huonolla tuurilla vaihtoon menee byös ews boxi ja vielä huonommalla tuurilla myös mittaristo. e39 on AINA kytkettävä lisavirtalähteeseen suoritettaessa mitä tahansa uudelleenohjelmointeja!!!
Mulla on ensi tiistaina varattu aika vanhan boxin uudelleen ohjelmointiin metro-autossa. Saa nähdä onnistuuko jos ei niin uutta osaa tilalle niin paljon, että tulee kuntoon. Ite en onneks ole toistaiseksi kuin osittain vastuussa asiasta. Mikä sekin tuntuu hieman oudolta,
koska vein ehjän auton ohjelmoitavaksi, mutta nyt en ole ajanut kahteen viikkoon kun on joutunut odottelemaan ties mitä sitä sun tätä!! Toisaalta ei tuo auton seisonta nyt ole mitenkään haitannut, mutta kuitenkin... Mistäs muuten voi varmistua, että ei metro-auton ukot vedä torvesta? Eli väittävät, että ei ohjelmointi onnistunut vaikka toisin olisikin ja eikun uutta osaa myymään täysin turhaan? Noi on nimittäin jotain vaihto-osia joissa vanha pitää antaa uuden tilalle eikä asiakas eli minä voi koskaan tietää oliko ecu todellisuudessa rikki vai ei.
Mikä tuo ews boxi nyt sitten oikein on?
Ed: Kaikki tarinat, kokemukset ja ehdotukset otetaan vastaan!!Last edited by Stone; 15-09-2006, 21:28.
Comment
-
-
Originally posted by StoneMikä tuo ews boxi nyt sitten oikein on?
Ed: Kaikki tarinat, kokemukset ja ehdotukset otetaan vastaan!!
Kuullostaa aika itä-saksalaiselta sähköpläjäyseltä...ainakin korjaamisen puolesta.
Eikö tuossa muutama numero sitten olleessa gti-lehdessä ollut juttua sinisestä E46 / 320 coupesta johon oli vaihdettu 330:n tekniikka. Auto ei lähtenyt kirveelläkään käyntiin ennen kuin tekniikan mukana oli vaihdettu ews, dme ja virtalukko. Kaikki muistaakseni piti olla samasta autosta = 330. Jos joku muistaa jutun paremmin niin korjatkoon...Autotalli:
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist
-66 Cadillac Coupe De Ville
Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci
Comment
-
-
Originally posted by StoneKaveri joka ohjelmoinnin suoritti laittoi akkulaturin latauspisteisiin ja yht'äkkiä lataus vain katkesi kesken ohjelmoinnin joten ohjelmointi ei siis tietenkään onnistunut. Latauksen katkaisi auton oma järjestelmä jostain syystä.
Comment
-
-
Originally posted by TJJMihin latauspisteisiin? Konehuoneessa oleviin? Eihän niiden ja akun välissä ole mitään mikä voisi katkaista latauksen, ainoa katkos on räjähdyspanos plussajohdossa akun lähellä mutta sitten auton virrat olisi kokonaan poissa. Joten latauksen on varmaankin katkaissut akkulaturi, ehkä auto otti liikaa virtaa tai latausjohdon liitos pätki ja laturin suojaus meni sen takia päälle, esim. Ctek-laturi on tehnyt minulla niin. Perinteinen painavalla muuntajalla varustettu laturi ei ole yhtä herkkä.
Asiaa kun selvitettiin niin kysyin onko merkitystä mistä tuo lataus/jännitteen menetys varmistetaan? Jännite ei saa kuulemma alittaa jotain tiettyä V määrää, mutta eikö tämä löydy jo akusta ja laturi vain on varmistus??
Ed: Jos tuo sun "väite" pitää paikkaansa niin lataus pitäisi varmistaa jostain muualta kuin akusta tai lataus pistesitä? Eikö?Last edited by Stone; 16-09-2006, 00:11.
Comment
-
-
Originally posted by f1zzAi se oli sinä joka tänään soittelit espooseen..
Ei voi muuta sanoa kuin paska tuuri. Kerro mitä metrossa tuumataan ja jos ei onnistu niin kyselen sitten vielä meidän sähkäriltä mietteitä asiasta.
Metron valitsin vain siksi kun se on mun reitille sopivin. No sain myös päivää ennemmin
Ed: Ai se olit sinä joka vastas taänään espoosta
Comment
-
-
Originally posted by StoneHetkinen.......Eli kyllä, konehuoneessaoleviin pisteisiin. Tyhmää kysyä, mutta oletko varma tästä katkeamattomuudesta!? Autossa ei virrat katkenneet missän vaiheessa. Mites ecu, voiko se katkaista latauksen noista pisteistä?Näin mulle väitettiin, että voi. Tässä uskossa siis olen edelleen...
Asiaa kun selvitettiin niin kysyin onko merkitystä mistä tuo lataus/jännitteen menetys varmistetaan? Jännite ei saa kuulemma alittaa jotain tiettyä V määrää, mutta eikö tämä löydy jo akusta ja laturi vain on varmistus??
Ed: Jos tuo sun "väite" pitää paikkaansa niin lataus pitäisi varmistaa jostain muualta kuin akusta tai lataus pistesitä? Eikö?
Comment
-
Comment