Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 528 touring ohjauskulmat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuomoo
    Bimmer Rookie
    • Jun 2006
    • 97
    • Kla

    e39 528 touring ohjauskulmat?

    Oisko kellään heittää ohje arvoja camper ja aurauskulmille? Kävin säädättämässä kulmat ni olivat laittaneet e34 525 touringin mukaan, ammattitaitoista porukkaa prkl
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Ne muutaman kymmentä mittaarvoa tulevat kyllä mittalaitteilta suoraan kun OIKEAT auton tiedot sinne syötetään. Millään yksittäisillä arvoilla et tee tässä kohdin yhtään mitään. Joten ainoa mikä pitää jättää mittaajalle on auton tyyppi ja mallitiedot(ihan kaikki Toyotalla ajavat huoltotöitä tekevät eivät tiedä mikä ero on e34:lla ja e39:llä varsinkin kun tätä tietoa ei löydy rekisteriotteesta.

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #3
      Tuossa olis vakioalustaiselle.
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • tuomoo
        Bimmer Rookie
        • Jun 2006
        • 97
        • Kla

        #4
        Originally posted by Hemi View Post
        Ne muutaman kymmentä mittaarvoa tulevat kyllä mittalaitteilta suoraan kun OIKEAT auton tiedot sinne syötetään. Millään yksittäisillä arvoilla et tee tässä kohdin yhtään mitään. Joten ainoa mikä pitää jättää mittaajalle on auton tyyppi ja mallitiedot(ihan kaikki Toyotalla ajavat huoltotöitä tekevät eivät tiedä mikä ero on e34:lla ja e39:llä varsinkin kun tätä tietoa ei löydy rekisteriotteesta.
        Nii nimenomaan ja tiesi kyllä mittaaja et ei oo sama korimalli kyseessä. Olivat sitte arponeet tuon e34 lähimmäksi ku ei ollu löytyny koneelta ko autoa.

        Comment

        • tuomoo
          Bimmer Rookie
          • Jun 2006
          • 97
          • Kla

          #5
          Kiitokset Lekalle tiedoista!

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Siis jos kulmia mittaavan laitteen kovalevyltä ei löydy mittatietoja e39:lle, niin kierrä ko.nyrkkipaja kaukaa. Ilman täydellistä mittaohjelmaa ei koko mittausta voida kalibrointeineen edes suorittaa, joten pelkillä camber/casterarvoilla et tee yhtään mitään.

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10045
              • KVLA

              #7
              Originally posted by Hemi View Post
              Siis jos kulmia mittaavan laitteen kovalevyltä ei löydy mittatietoja e39:lle, niin kierrä ko.nyrkkipaja kaukaa. Ilman täydellistä mittaohjelmaa ei koko mittausta voida kalibrointeineen edes suorittaa, joten pelkillä camber/casterarvoilla et tee yhtään mitään.
              Näin juuri.Hae ihmeessä turhaan maksamasi rahat takaisin ja maksa niillä kulmamittauksia OIKEASTI tekevälle korjaamolle kunnolla tehdystä työstä.

              Comment

              • tuomoo
                Bimmer Rookie
                • Jun 2006
                • 97
                • Kla

                #8
                No nii kävin valtuutetulla BMW korjaamolla ja sanoivat et ei oo merkittäviä eroja noissa aurauksissa, campereitahan noissa ei voi säätää.

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by tuomoo View Post
                  No nii kävin valtuutetulla BMW korjaamolla ja sanoivat et ei oo merkittäviä eroja noissa aurauksissa, campereitahan noissa ei voi säätää.
                  Takapäässä on kyllä camberien säätämistä varten säädöt ja edessä pitää käyttää säätöosia. Kaikkea minkä on ihminen valmistanut, voi kyllä ajoittaisista päinvastaisista "tiedoista" huolimatta säätää.

                  Comment

                  • base78
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2006
                    • 31
                    • Vantaa

                    #10
                    Originally posted by Hemi View Post
                    Takapäässä on kyllä camberien säätämistä varten säädöt ja edessä pitää käyttää säätöosia. Kaikkea minkä on ihminen valmistanut, voi kyllä ajoittaisista päinvastaisista "tiedoista" huolimatta säätää.
                    jaa mitäköhän säätöosia siellä edessä käytetään..? Nämä osathan ovat sitten varmaan BMW alkuperäisosia, merkkihuollossa kun ei oikein muita käytetä..:think

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Merkkihuollossa vaihdetaan etupään osia+orggisjousia, niin kauan, kunnes kulmat ovat orggisarvoissa. Etupään cambersäätöhän onnistuu perssonin yläpäähän poltattavalla epäkeskolevyllä. Tosin e39:n erittäin hienosti/nerokkaasti rakennettu etupää kestää runsaitakin madalluksia ilman negatiivisia cambermuutoksia(toisin kuin esim.e36).

                      Comment

                      • tuomoo
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2006
                        • 97
                        • Kla

                        #12
                        Joo kyllä taidan ajaa merkkihuoltoon seuraavalle säädölle. Tutkin tuossa autoa ja kas kummaa takarengas antoi periksi sivusuunnassa. On menny tukivarsi vai millänimellä nyt onkaan väljäksi. Eli osaako joku sanoa suorilta et voiko tuo hajottaa laakerin? Osa 10 näkyy tuossa kuvassa-> http://www.realoem.com/bmw/showparts...24&hg=33&fg=30

                        Nii ja tuumasivat vielä et säätöä ei voi tehdä jos jossain on väljää.
                        Last edited by tuomoo; 23-09-2006, 14:07.

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Nyt tietenkin ihmetyttää vieläkin enemmän, että minkälaisella "suuntauksella" ko.auto on oikein ollut? Ei aikakaan nelipyöräsuuntauksessa, jos on jotain mittailu ja saatu tuloksiakin väljillä puslilla???? Välysten tsekkkaus tehdään jo ENNEN mittalaitteiden kiinnitystä/kalibrointia.

                          Comment

                          • tuomoo
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2006
                            • 97
                            • Kla

                            #14
                            Originally posted by Hemi View Post
                            Nyt tietenkin ihmetyttää vieläkin enemmän, että minkälaisella "suuntauksella" ko.auto on oikein ollut? Ei aikakaan nelipyöräsuuntauksessa, jos on jotain mittailu ja saatu tuloksiakin väljillä puslilla???? Välysten tsekkkaus tehdään jo ENNEN mittalaitteiden kiinnitystä/kalibrointia.
                            Näin on kysyin vielä asiaa erikseen, mut ei ni ei. Täytyy varmaan mennä maanantaina mennä kinuaan rahoja takaisin ja vaihtaa nuo varret tuonne.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎