Oisko kellään heittää ohje arvoja camper ja aurauskulmille? Kävin säädättämässä kulmat ni olivat laittaneet e34 525 touringin mukaan, ammattitaitoista porukkaa prkl
Ne muutaman kymmentä mittaarvoa tulevat kyllä mittalaitteilta suoraan kun OIKEAT auton tiedot sinne syötetään. Millään yksittäisillä arvoilla et tee tässä kohdin yhtään mitään. Joten ainoa mikä pitää jättää mittaajalle on auton tyyppi ja mallitiedot(ihan kaikki Toyotalla ajavat huoltotöitä tekevät eivät tiedä mikä ero on e34:lla ja e39:llä varsinkin kun tätä tietoa ei löydy rekisteriotteesta.
Ne muutaman kymmentä mittaarvoa tulevat kyllä mittalaitteilta suoraan kun OIKEAT auton tiedot sinne syötetään. Millään yksittäisillä arvoilla et tee tässä kohdin yhtään mitään. Joten ainoa mikä pitää jättää mittaajalle on auton tyyppi ja mallitiedot(ihan kaikki Toyotalla ajavat huoltotöitä tekevät eivät tiedä mikä ero on e34:lla ja e39:llä varsinkin kun tätä tietoa ei löydy rekisteriotteesta.
Nii nimenomaan ja tiesi kyllä mittaaja et ei oo sama korimalli kyseessä. Olivat sitte arponeet tuon e34 lähimmäksi ku ei ollu löytyny koneelta ko autoa.
Siis jos kulmia mittaavan laitteen kovalevyltä ei löydy mittatietoja e39:lle, niin kierrä ko.nyrkkipaja kaukaa. Ilman täydellistä mittaohjelmaa ei koko mittausta voida kalibrointeineen edes suorittaa, joten pelkillä camber/casterarvoilla et tee yhtään mitään.
Siis jos kulmia mittaavan laitteen kovalevyltä ei löydy mittatietoja e39:lle, niin kierrä ko.nyrkkipaja kaukaa. Ilman täydellistä mittaohjelmaa ei koko mittausta voida kalibrointeineen edes suorittaa, joten pelkillä camber/casterarvoilla et tee yhtään mitään.
Näin juuri.Hae ihmeessä turhaan maksamasi rahat takaisin ja maksa niillä kulmamittauksia OIKEASTI tekevälle korjaamolle kunnolla tehdystä työstä.
No nii kävin valtuutetulla BMW korjaamolla ja sanoivat et ei oo merkittäviä eroja noissa aurauksissa, campereitahan noissa ei voi säätää.
Takapäässä on kyllä camberien säätämistä varten säädöt ja edessä pitää käyttää säätöosia. Kaikkea minkä on ihminen valmistanut, voi kyllä ajoittaisista päinvastaisista "tiedoista" huolimatta säätää.
Takapäässä on kyllä camberien säätämistä varten säädöt ja edessä pitää käyttää säätöosia. Kaikkea minkä on ihminen valmistanut, voi kyllä ajoittaisista päinvastaisista "tiedoista" huolimatta säätää.
jaa mitäköhän säätöosia siellä edessä käytetään..? Nämä osathan ovat sitten varmaan BMW alkuperäisosia, merkkihuollossa kun ei oikein muita käytetä..:think
Merkkihuollossa vaihdetaan etupään osia+orggisjousia, niin kauan, kunnes kulmat ovat orggisarvoissa. Etupään cambersäätöhän onnistuu perssonin yläpäähän poltattavalla epäkeskolevyllä. Tosin e39:n erittäin hienosti/nerokkaasti rakennettu etupää kestää runsaitakin madalluksia ilman negatiivisia cambermuutoksia(toisin kuin esim.e36).
Joo kyllä taidan ajaa merkkihuoltoon seuraavalle säädölle. Tutkin tuossa autoa ja kas kummaa takarengas antoi periksi sivusuunnassa. On menny tukivarsi vai millänimellä nyt onkaan väljäksi. Eli osaako joku sanoa suorilta et voiko tuo hajottaa laakerin? Osa 10 näkyy tuossa kuvassa-> http://www.realoem.com/bmw/showparts...24&hg=33&fg=30
Nii ja tuumasivat vielä et säätöä ei voi tehdä jos jossain on väljää.
Nyt tietenkin ihmetyttää vieläkin enemmän, että minkälaisella "suuntauksella" ko.auto on oikein ollut? Ei aikakaan nelipyöräsuuntauksessa, jos on jotain mittailu ja saatu tuloksiakin väljillä puslilla???? Välysten tsekkkaus tehdään jo ENNEN mittalaitteiden kiinnitystä/kalibrointia.
Nyt tietenkin ihmetyttää vieläkin enemmän, että minkälaisella "suuntauksella" ko.auto on oikein ollut? Ei aikakaan nelipyöräsuuntauksessa, jos on jotain mittailu ja saatu tuloksiakin väljillä puslilla???? Välysten tsekkkaus tehdään jo ENNEN mittalaitteiden kiinnitystä/kalibrointia.
Näin on kysyin vielä asiaa erikseen, mut ei ni ei. Täytyy varmaan mennä maanantaina mennä kinuaan rahoja takaisin ja vaihtaa nuo varret tuonne.
Comment