Elikkä Tuli tuommoinen 97 vuoden 540iA hommattua ja nyt on kaksi kertaa alkanut tärisyttäää ihan kuin ei saisi bensaa tarpeeksi ? tärinä on alkanut juuri reippaan kiihdytyksen jälkeen. kun painoi kaasua niin koko autotärisi ja sitten kun pysähtyi niin kävi huonosti mutta kun sammutti ja pisti takas käyntiin niin tärinä loppui siihen ja toimi normaalisti.. mistähän kannattaisi alkaa tutkia ja onkohan kuinka vakavaa ?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 540iA Tärisee ja käy huonosti !
Collapse
X
-
Originally posted by FASTrave View PostElikkä Tuli tuommoinen 97 vuoden 540iA hommattua ja nyt on kaksi kertaa alkanut tärisyttäää ihan kuin ei saisi bensaa tarpeeksi ? tärinä on alkanut juuri reippaan kiihdytyksen jälkeen. kun painoi kaasua niin koko autotärisi ja sitten kun pysähtyi niin kävi huonosti mutta kun sammutti ja pisti takas käyntiin niin tärinä loppui siihen ja toimi normaalisti.. mistähän kannattaisi alkaa tutkia ja onkohan kuinka vakavaa ?
-
-
Originally posted by FASTrave View PostElikkä Tuli tuommoinen 97 vuoden 540iA hommattua ja nyt on kaksi kertaa alkanut tärisyttäää ihan kuin ei saisi bensaa tarpeeksi ? tärinä on alkanut juuri reippaan kiihdytyksen jälkeen. kun painoi kaasua niin koko autotärisi ja sitten kun pysähtyi niin kävi huonosti mutta kun sammutti ja pisti takas käyntiin niin tärinä loppui siihen ja toimi normaalisti.. mistähän kannattaisi alkaa tutkia ja onkohan kuinka vakavaa ?
Vika selvisi viimmeinkin katti oli risa ja tukossa
Comment
-
-
Mulla tekee aivan saman 740 vm98:ssa myös joskus kovan kiihdytyksen jälkeen. Vika korjaantuu kun auton pysäyttää ja sammuttaa moottorin. Arvaukseni on tietokoneohjelmavika mutta saattaa olla jokin muukin. En ole ruvennut asiaa paremmin selvittämään kun tekee tämän vain kerran tai kaksi ajokauden aikana. Olisiko jollakin asiasta tietoa?
Comment
-
-
Tutkin asiaa USA harrastajasivuilta ja vika saattaa olla nokka akselin asentotunnistin. Jos moottoria kierrätti yli 5000 rmp niin tuli täristys ja huono käynti mutta moottorin pysäytyksen jälkeen uudelleen käynnistettäessä toimii normaalisti. Alemmilla kierroksilla toimii hyvin. Pitänee tutkia saako anturin kuntoisuuden mitattua. Niitähän on 2 kpl.
Comment
-
-
Originally posted by Jorma View PostTutkin asiaa USA harrastajasivuilta ja vika saattaa olla nokka akselin asentotunnistin. Jos moottoria kierrätti yli 5000 rmp niin tuli täristys ja huono käynti mutta moottorin pysäytyksen jälkeen uudelleen käynnistettäessä toimii normaalisti. Alemmilla kierroksilla toimii hyvin. Pitänee tutkia saako anturin kuntoisuuden mitattua. Niitähän on 2 kpl.
Comment
-
-
Ei ole luettu kun ei ole ollut tarvetta. Korjaan ja huollan autoni itse. Tätä vikaa en ole pitänyt niin kiireellisenä. Yhdellä korjaamon vikakoodien luvun hinnalla voi ostaa Saksasta oman vikakoodien lukulaitteen. Vikakoodien selitykset löytyvät internetistä. E38 malliin löytyy erittäin hyvät englanninkieliset sivut www.e38.org
Comment
-
Comment