Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Jarrutehostin + radio-ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 530DA
    Newbiemmer
    • Jan 2006
    • 17

    E39 Jarrutehostin + radio-ongelma

    BMW huolto sanoi että jarrutehostimessa vettä kun jarru nopeasti painaessa "porisee" ja tuntuu jäkältä painettaessa
    On kulemma tuttu juttu ja joku huohotin tukkeeessa jonka vuoksi vettä siellä kalvon seassa.
    Sanoi ettö jos kalut pysyy kädessä niin voi yrittää kuivata. Onko kellään kokemuksia / korjannut ko. ongelmaa?

    Myö radioon isolla monitoimi /TV näytöllä ei mene virta päälle- Onko kellään käynyt vastaavaa / korjausohjeita tähän

    Kiitos vastauksista
  • 530DA
    Newbiemmer
    • Jan 2006
    • 17

    #2
    Originally posted by 530DA View Post
    BMW huolto sanoi että jarrutehostimessa vettä kun jarru nopeasti painaessa "porisee" ja tuntuu jäkältä painettaessa
    On kulemma tuttu juttu ja joku huohotin tukkeeessa jonka vuoksi vettä siellä kalvon seassa.
    Sanoi ettö jos kalut pysyy kädessä niin voi yrittää kuivata. Onko kellään kokemuksia / korjannut ko. ongelmaa?

    Myö radioon isolla monitoimi /TV näytöllä ei mene virta päälle- Onko kellään käynyt vastaavaa / korjausohjeita tähän

    Kiitos vastauksista
    Eikö kellään tietoa

    Comment

    • 530DA
      Newbiemmer
      • Jan 2006
      • 17

      #3
      VIKa löytyi

      Originally posted by 530DA View Post
      Eikö kellään tietoa
      Jarrutehostimen alla oleva peltikaukalo oli täynnä vettä josta tehostin sitä hörppi - Putsasin vesireiän ja taas pelittää

      Comment

      • joakim
        Newbiemmer
        • Dec 2005
        • 14
        • Kaakkois-Suomi

        #4
        Originally posted by 530DA View Post
        Jarrutehostimen alla oleva peltikaukalo oli täynnä vettä josta tehostin sitä hörppi - Putsasin vesireiän ja taas pelittää
        Mistä se tehostin hörppii vettä? Eikö sen pitäisi olla ilmatiivis.Ja jos tehostimessa on vettä,niin mitä pakkaset tekee.

        Comment

        • M535iM
          Bimmer Rookie
          • Mar 2006
          • 60
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by 530DA View Post
          Jarrutehostimen alla oleva peltikaukalo oli täynnä vettä josta tehostin sitä hörppi - Putsasin vesireiän ja taas pelittää
          Terve, eli mulla (e39 kombi -01) oli tänä aamuna sama ongelma ku yöllä ja aamulla tuli ihan kiitettävästi vettä, poljinta kun painoi niin kuului aikamoinen porina, ajattelin että kuullostaapa kalliilta vialta, mutta selviääkö tosiaan sillä että avaan sieltä "jostain" kaukalon poistoreiän eikä tarvitsisi tehdä tehostajalle/jollekkin muulle jotain puhdistus proggista? jarrut siis toimivat kyllä ihan ok, siis ainakin tuntui siltä!
          kiitti vastauksista etukäteen.
          316 -77 (1982->1986)
          325 -86 (1986->1987)
          m535i -86 (1987->2007)
          528it -01 (2007->

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9142
            • Oulu

            #6
            Originally posted by M535iM View Post
            Terve, eli mulla (e39 kombi -01) oli tänä aamuna sama ongelma ku yöllä ja aamulla tuli ihan kiitettävästi vettä, poljinta kun painoi niin kuului aikamoinen porina, ajattelin että kuullostaapa kalliilta vialta, mutta selviääkö tosiaan sillä että avaan sieltä "jostain" kaukalon poistoreiän eikä tarvitsisi tehdä tehostajalle/jollekkin muulle jotain puhdistus proggista? jarrut siis toimivat kyllä ihan ok, siis ainakin tuntui siltä!
            kiitti vastauksista etukäteen.
            Ota kuskinpuoleinen raitisilmasuodattimen kotelo irti ja kurkkaa sinne lokeron pohjalle. Lokeron vedenpoistoreikä on hieman piilossa tehostimen alla. Tehostimen elvytyksestä spekulointia. KLIK
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Delphin
              BTCF Member
              • Mar 2006
              • 231
              • Nurmijärvi

              #7
              Onko kukaan saanu onnistuneesti kuivattua tehostinta sisältä? Itselläni oli vuosi sitten mennyt e39:ssä jarrutehostimen kaukalon tyhjennysreikä tukkoon ja tehostin oli vesihauteessa. Vieläkin yli 10 asteen pakkasilla jarrupoljin jäätyy paikoilleen vaikka kaukalo on ihan kuiva. Uusi tehostin maksaa 400 e , joka on kai se viimenen keino korjata vika.
              Vanhoja katiskoja.

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9142
                • Oulu

                #8
                Originally posted by Delphin View Post
                Onko kukaan saanu onnistuneesti kuivattua tehostinta sisältä? Itselläni oli vuosi sitten mennyt e39:ssä jarrutehostimen kaukalon tyhjennysreikä tukkoon ja tehostin oli vesihauteessa. Vieläkin yli 10 asteen pakkasilla jarrupoljin jäätyy paikoilleen vaikka kaukalo on ihan kuiva. Uusi tehostin maksaa 400 e , joka on kai se viimenen keino korjata vika.
                Tuolla toisessa topikissa oli asiasta jo turinaa. Ota ensimmäiseksi tehostimen alipaineletku irti ja ime tehostimen etukammio tyhjäksi (ohut letku + ruisku). Jos saat saalista, jäännöskosteuden sitomiseen voit käyttää jotain alkoholia, esim. jäänesto (isopropanoli). Ruiskit sitä sinne tyhjätyn etukammion seinämille ja imet uudelleen tyhjäksi. Jälkihoitona tehostimelle voi antaa esim. puhaltimella lämpöä alipaineletku edelleen irrotettuna. Jos ei tuon jälkeen tokene, vettä on kalvon toisellakin puolella, eikä sitä kyllä tyhjennä irrottamatta tehostinta. Tuossa vaiheessa lienee jo järkevintä etsiä "uusi" tehostin purkuautosta, mielellään hölskymätön versio.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Ari K
                  Newbiemmer
                  • Nov 2007
                  • 16
                  • Kaivopuistosta Ivaloon

                  #9
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Tuolla toisessa topikissa oli asiasta jo turinaa. Ota ensimmäiseksi tehostimen alipaineletku irti ja ime tehostimen etukammio tyhjäksi (ohut letku + ruisku). Jos saat saalista, jäännöskosteuden sitomiseen voit käyttää jotain alkoholia, esim. jäänesto (isopropanoli). Ruiskit sitä sinne tyhjätyn etukammion seinämille ja imet uudelleen tyhjäksi. Jälkihoitona tehostimelle voi antaa esim. puhaltimella lämpöä alipaineletku edelleen irrotettuna. Jos ei tuon jälkeen tokene, vettä on kalvon toisellakin puolella, eikä sitä kyllä tyhjennä irrottamatta tehostinta. Tuossa vaiheessa lienee jo järkevintä etsiä "uusi" tehostin purkuautosta, mielellään hölskymätön versio.
                  On muuten Clavurion tuo tyhjääminen toiminut tuossa omassa pommissa. Eli tehostin ei ole mitenkään oireillut pakkasillakaan sen jälkeen kun touhusitte samppasian kanssa tuon jarrupuolen kimpussa. Eli tuota kannattaa kokeilla.
                  __________________________________
                  Land Cruiser 3.0 D4D '07
                  VW Coiravelle 2.5 TDI '06

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9142
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by Ari K View Post
                    On muuten Clavurion tuo tyhjääminen toiminut tuossa omassa pommissa. Eli tehostin ei ole mitenkään oireillut pakkasillakaan sen jälkeen kun touhusitte samppasian kanssa tuon jarrupuolen kimpussa. Eli tuota kannattaa kokeilla.
                    Hyvä hyvä! Meinasin jo laittaakin sulle viestiä että, miten on pelannut.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎