Eli vaihdatin tänään 528:iin uuden kytkinpaketin, mutta uusi kytkin tärisee enemmän kuin vanha. tärinää ilmestyy kun lähtee varovasti liikkeelle. Mahtaakohan olla asennusrasvoja levyssä/asetelmassa vaiko uusi setti valmiiksi paskana??
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 uusi kytkin tärisee
Collapse
X
-
Eikös jotkut kytkimet täristä uutena hieman ja sit tasaantuu kun ajelee enempi?Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
-----------------------------
VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
Ford Sierra Cosworth Sapphire -90
Comment
-
-
Originally posted by TJK View PostNo vie ihmeessä auto takas sinne missä vaihatit sen.. Voihan se olla et ne on keskittän sen päin v**tuu.. :think
Kyllä kytkinakseli aina levyn keskittää kun laatikon saa vain paikoilleen...
Mutta asiaan, seuraa muutama päivä, todennäköisesti kyllä asettuu.
Voi olla että ovat putsanneet huonosti rasvat pinnoista tms...
Comment
-
-
Originally posted by Lanttu View PostOvatkohan unohtaneet voidella kytkinakselin boorit molybdeenisulfidirasvalla?e61 535d
Comment
-
-
Asetelma oli kuulemma kulahtanaut ja levy vain toiselta puolelta. Äsken soitin bemuosaan joka kytkimen vaihtoi. Tuumasi vain että vauhtipyörä remonttia tiedossa. Luulis, että olisivat tutkineet senkin samalla. Koeajolla muka ei tuntunut mitään. Öljyvuodoista eivät mitään maininneet. Olis pitänyt sittenkin nujuta lattialla ja vaihtaa kytkin ite.E39 528i vm. -96
Comment
-
-
Täällä oli vauhtipyörä totaalisen lopussa eikä oireena ollut muistaakseni tärinää liikkeellelähdössä kuin muutaman kerran (reilun kolmen vuoden aikana). Eli päällimmäisin oire vauhtipyörän leviämisessä ei ole tärinä liikkellelähdössä, ainakaan mulla ei ollut.
Vauhtipyörän kuntoa voi ehkä todeta parhaimmin kuulostelemalla kolinoita tyhjäkäynnillä tai sammuttamalla moottori kun kytkin on ylhäällä - haulla löytyy topikki jossa on paremmat ohjeet diagnoosille...
TISsin ohjeiden mukaan boorien rasvat ja erityisesti niiden jämien putsaaminen ennen uuden asennusta on aika oleellista - itse laitoin kytkinpaketin mukana tulleet vaseliinit ja hyvin on pelittänyt.
Mitä tuossa asennuksessa olisi voitu häslätä on:
-laittaa kytkinlevy väärinpäin
-jättää boorit putsaamatta ja rasvaamatta
-jättää asennusrasvat paineasetelmaan tai putsata kitkapinta muuten vaan huonosti
-jättää vaihtamatta kampikaselin stefa ja silmälaakeri (varsinkin jos on ollut vuotoa). Varmuuden vuoksi ne on hyvä vaihtaa joka tapauksessa kun on releet levällään kuitenkin
-asentaa painelaakeri väärään asentoon
-varmasti paljon muutakin...
PS. vaihtokuntoisesta vauhtipyörästä voi sitten tehdä vaikka rulettipöydän laakerine61 535d
Comment
-
-
Kiitoksia poijjaat! Elikkäs koneesta tunnu mitään ylimääräistä kolinaa kuuluvan ja jos ravistaminen lopu niin kytkin asennettu päin persettä tms, mutta katellaan vielä.
JMS-BTCF, mainitsin TISsistä. Kuinkas mä saan ladattua sen omalle koneelle. Jonkun torretin mä joskus latasin, mutta en tienny millä sen avaisin...E39 528i vm. -96
Comment
-
-
Asennat ensin p2p-softan esim. http://azureus.sourceforge.net/download.php
Seuraavaksi menet jollekin bittorrent hakusivulle kuten http://www.torrentspy.com ja laitat hakukenttään tis, tuloksena tulee mitä tulee. Klikkaa listasta haluamaasi torrenttia ja avautuvassa sivussa valitse "Download.torrent"
-> selaimen pitäisi kysyä millä linkki avataan
-> valitse azureus
-> azureuksen pitäisi käynnistyä ja alkaa ladata koneellesi ko. ohjelmaae61 535d
Comment
-
Comment