Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 uusi kytkin tärisee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hartza´s garage
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 137

    E39 uusi kytkin tärisee

    Eli vaihdatin tänään 528:iin uuden kytkinpaketin, mutta uusi kytkin tärisee enemmän kuin vanha. tärinää ilmestyy kun lähtee varovasti liikkeelle. Mahtaakohan olla asennusrasvoja levyssä/asetelmassa vaiko uusi setti valmiiksi paskana??
    E39 528i vm. -96
  • TJK
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 260
    • Kotka

    #2
    No vie ihmeessä auto takas sinne missä vaihatit sen.. Voihan se olla et ne on keskittän sen päin v**tuu.. :think
    BMW G20 330e M-Sport -20

    Comment

    • [BMW]
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2003
      • 700
      • Joensuu

      #3
      Eikös jotkut kytkimet täristä uutena hieman ja sit tasaantuu kun ajelee enempi?
      Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
      -----------------------------
      VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
      BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
      Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
      Ford Sierra Cosworth Sapphire -90

      Comment

      • Hartza´s garage
        Bimmer Rookie
        • May 2005
        • 137

        #4
        Pitää nyt muutama päivä kokeilla, että lakkaako tärinä. Jos ei niin sitten takas pajalle.
        E39 528i vm. -96

        Comment

        • Carman
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2002
          • 676
          • Vilppula

          #5
          Originally posted by TJK View Post
          No vie ihmeessä auto takas sinne missä vaihatit sen.. Voihan se olla et ne on keskittän sen päin v**tuu.. :think
          Aika mestareita tosiaan jos eivät ole saaneet kytkinlevyä keskelle:think
          Kyllä kytkinakseli aina levyn keskittää kun laatikon saa vain paikoilleen...

          Mutta asiaan, seuraa muutama päivä, todennäköisesti kyllä asettuu.
          Voi olla että ovat putsanneet huonosti rasvat pinnoista tms...

          Comment

          • Lanttu
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 1643

            #6
            Ovatkohan unohtaneet voidella kytkinakselin boorit molybdeenisulfidirasvalla?

            Comment

            • jms-btcf
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 696
              • Tampere

              #7
              Originally posted by Lanttu View Post
              Ovatkohan unohtaneet voidella kytkinakselin boorit molybdeenisulfidirasvalla?
              Voi olla , enpä laittanut itsekään tuollasta booreihin (ainakaan tietääkseni) ja ei tärise ainakaan toistaiseksi. Noin 3 tkm takana rempan jälkeen - kai tärinä olisi jo ilmennyt jos tuosta olisi kiinni?
              e61 535d

              Comment

              • pasir
                Newbiemmer
                • Feb 2006
                • 26
                • Nurmijärvi

                #8
                Saitko vanhan levyn täristyksen syyn selville?
                Eli oliko paketin jouset ja kitkapinnat loppu, vai oliko siellä lentänyt stefoista rasvaa?
                Pasi
                ---------------
                -99 523 manual
                kesäisin Triumph Herald 13/60

                Comment

                • Hartza´s garage
                  Bimmer Rookie
                  • May 2005
                  • 137

                  #9
                  Asetelma oli kuulemma kulahtanaut ja levy vain toiselta puolelta. Äsken soitin bemuosaan joka kytkimen vaihtoi. Tuumasi vain että vauhtipyörä remonttia tiedossa. Luulis, että olisivat tutkineet senkin samalla. Koeajolla muka ei tuntunut mitään. Öljyvuodoista eivät mitään maininneet. Olis pitänyt sittenkin nujuta lattialla ja vaihtaa kytkin ite.
                  E39 528i vm. -96

                  Comment

                  • jms-btcf
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 696
                    • Tampere

                    #10
                    Täällä oli vauhtipyörä totaalisen lopussa eikä oireena ollut muistaakseni tärinää liikkeellelähdössä kuin muutaman kerran (reilun kolmen vuoden aikana). Eli päällimmäisin oire vauhtipyörän leviämisessä ei ole tärinä liikkellelähdössä, ainakaan mulla ei ollut.
                    Vauhtipyörän kuntoa voi ehkä todeta parhaimmin kuulostelemalla kolinoita tyhjäkäynnillä tai sammuttamalla moottori kun kytkin on ylhäällä - haulla löytyy topikki jossa on paremmat ohjeet diagnoosille...
                    TISsin ohjeiden mukaan boorien rasvat ja erityisesti niiden jämien putsaaminen ennen uuden asennusta on aika oleellista - itse laitoin kytkinpaketin mukana tulleet vaseliinit ja hyvin on pelittänyt.

                    Mitä tuossa asennuksessa olisi voitu häslätä on:
                    -laittaa kytkinlevy väärinpäin
                    -jättää boorit putsaamatta ja rasvaamatta
                    -jättää asennusrasvat paineasetelmaan tai putsata kitkapinta muuten vaan huonosti
                    -jättää vaihtamatta kampikaselin stefa ja silmälaakeri (varsinkin jos on ollut vuotoa). Varmuuden vuoksi ne on hyvä vaihtaa joka tapauksessa kun on releet levällään kuitenkin
                    -asentaa painelaakeri väärään asentoon
                    -varmasti paljon muutakin...

                    PS. vaihtokuntoisesta vauhtipyörästä voi sitten tehdä vaikka rulettipöydän laakerin
                    e61 535d

                    Comment

                    • Hartza´s garage
                      Bimmer Rookie
                      • May 2005
                      • 137

                      #11
                      Kiitoksia poijjaat! Elikkäs koneesta tunnu mitään ylimääräistä kolinaa kuuluvan ja jos ravistaminen lopu niin kytkin asennettu päin persettä tms, mutta katellaan vielä.

                      JMS-BTCF, mainitsin TISsistä. Kuinkas mä saan ladattua sen omalle koneelle. Jonkun torretin mä joskus latasin, mutta en tienny millä sen avaisin...
                      E39 528i vm. -96

                      Comment

                      • jms-btcf
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2003
                        • 696
                        • Tampere

                        #12
                        Asennat ensin p2p-softan esim. http://azureus.sourceforge.net/download.php

                        Seuraavaksi menet jollekin bittorrent hakusivulle kuten http://www.torrentspy.com ja laitat hakukenttään tis, tuloksena tulee mitä tulee. Klikkaa listasta haluamaasi torrenttia ja avautuvassa sivussa valitse "Download.torrent"
                        -> selaimen pitäisi kysyä millä linkki avataan
                        -> valitse azureus
                        -> azureuksen pitäisi käynnistyä ja alkaa ladata koneellesi ko. ohjelmaa
                        e61 535d

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎