Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottorinlämmitin E39 540?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • V-Power
    replied
    Originally posted by Valkman View Post
    Tänks,

    eli siis ilmeisesti rengaskotelon ja matkustamon välissä, eikä puskurin takana?

    Realissa on jotain noista liitoksista, eli http://www.realoem.com/bmw/showparts...98&hg=64&fg=65, mutta ottaako noista nyt tarkasti selvää... Ideana olisi ehkä hankkia tarvittavat letkunpätkät merkkiliikkeestä, niin menisi siististi tuo asennus.
    juu ei puskurin takana vaan juurikin rengaskotelon ja matkustamon välissä.
    Multa löyty vakio webaston thermo toppi ainakin sieltä!

    Leave a comment:


  • Valkman
    replied
    Originally posted by V-Power View Post
    Kuskin puolelta,etulokarinkaaresta muovipeitteet irti niin sieltä löytyy.
    Liitoksista en osaa kertoa mitn
    Tänks,

    eli siis ilmeisesti rengaskotelon ja matkustamon välissä, eikä puskurin takana?

    Realissa on jotain noista liitoksista, eli http://www.realoem.com/bmw/showparts...98&hg=64&fg=65, mutta ottaako noista nyt tarkasti selvää... Ideana olisi ehkä hankkia tarvittavat letkunpätkät merkkiliikkeestä, niin menisi siististi tuo asennus.

    Leave a comment:


  • V-Power
    replied
    Originally posted by Valkman View Post
    Liitetäänpä vielä tähän kyssäreitä...

    M62 koneeseen webasto - missä se sijaitsee alkuperäisesti ja onko liitokset vesiletkuihin tehty miten?
    Kuskin puolelta,etulokarinkaaresta muovipeitteet irti niin sieltä löytyy.
    Liitoksista en osaa kertoa mitn

    Leave a comment:


  • Valkman
    replied
    Liitetäänpä vielä tähän kyssäreitä...

    M62 koneeseen webasto - missä se sijaitsee alkuperäisesti ja onko liitokset vesiletkuihin tehty miten?

    Leave a comment:


  • hoikkas
    replied
    Originally posted by jarkkil View Post
    Rupee kohta tuntuu siltä että taidan unohtaa muutenkin ton bensa lämmitin hässäkän. Siihen on oikeestaan jo järkisyitäkin. Ensinnäkin koti ja työmaalla on kummasakin päässä sähköpistokkeet ja työmatka on naurettavan lyhyt eli sen akun kanssa vois käydä kehnosti..
    Kysyin tänään defalta lohkolämmitintä sisäpistokkeella ja hinnaksi sanoivat 359€ +asennus. Ei sinänsä paha kun siinä on kaikkea lähes tuplamäärä. Mut olishan se webasto vaan niin perkeleen PORNO
    Juuri näin itselläkin ajatus ja käytäntö. Säteilijät varmasti erittäin kustannustehokkaat. Ja tosiaan kun säteilijöitä laitetaan V8:iin kaksi, niin muiden puhuista ymmärtää että tehoaa paremmin kuin suoriin kutosiin, jossa on vain yksi säteilijä.

    Leave a comment:


  • jarkkil
    replied
    Rupee kohta tuntuu siltä että taidan unohtaa muutenkin ton bensa lämmitin hässäkän. Siihen on oikeestaan jo järkisyitäkin. Ensinnäkin koti ja työmaalla on kummasakin päässä sähköpistokkeet ja työmatka on naurettavan lyhyt eli sen akun kanssa vois käydä kehnosti..
    Kysyin tänään defalta lohkolämmitintä sisäpistokkeella ja hinnaksi sanoivat 359€ +asennus. Ei sinänsä paha kun siinä on kaikkea lähes tuplamäärä. Mut olishan se webasto vaan niin perkeleen PORNO

    Leave a comment:


  • m5 lemans
    replied
    Mulla oli ämmässä ennen n.s. putkilämmitin (niin kuin kuulemma joissakin VAG konsernin autoissa). Syvältä Vaihdoin viime keväänä (X5/540) kasikoneen säteilylämmittimiin (ja sisäpistoke). Defalla tai Kalixilla ei ole M5:seen tehty lämmitin. Mutta nyt rokkaa.

    Leave a comment:


  • jarkkil
    replied
    Vedetääs tätä vanhaa topiccia taas ylöös!!
    Joo eli asiaan. Kävin tänään tampereen metro-autossa kysymässä e39 -99 540:seen bemariini webastoa jota voi ohjata midin kautta mutta vastaus oli lyhyt ja ytimekäs, EI ONNISTU. Bmw:n tehdas on kieltänyt koodaamasta uusia webastoja midin yhteyteen... häh ja miks? Asseri (myyjä) sanoi ja väitti että heidän koneillaan ei enää edes pääse koodaamaan kyseistä laitetta. Totta vai tarua..:think
    Millä helvetillä ne korjaavat sitten vanhoja laitteistoja joita bemarit on taatusti täynnä esimerkkinä 530d jossa tietääkseni webasto on vakiona.
    Jos nyt jostain sattuisi löytymään tälläinen bemarin "oma" webasto laitteisto niin pystyyköhan sitä koodaamaan missäänpäin maailmaa vai rupeanko vaan suoraan katsomaan tarvike webastoa..??
    Niin sitten viel tää vanha legenda että pystyykö diesel käyttöisen lämmittimen muuttamaan bensiini käyttöiseksi ainoastaan tulppaa vaihtamalla?

    Leave a comment:


  • leifeugen
    replied
    Kyllä se oli yli 2000€ joten kyllä pääsee halvemmalla jos asentaa Webaston omalla paneelilla+kaukosäätimellä,mutta kun halusin että se toimii navin näytöstä niin se piti tilata kaikki BMW:ltä.(540IA-02).Se siitä hyvin toimii,ehkä jos nyt olisin hankkimassa lämmitintä voisi niitä säteilyjuttuja kokeilla.Mun edellisessä(528IAT-99) tosin oli se säteilylämmitin ja toimi se ainakin siinä.

    Leave a comment:


  • EOL
    replied
    Mitäs toi alkuperäisen webasto asennutus tuli kaiken kaikkiaan maksamaan? ja mikä oli työn, webaston, ilmastointi paneelin hinta?

    Leave a comment:


  • Arnolds
    replied
    Kyllähän noita säteiliöitä kaikki morkkaa mutta varmasti kaikki lämpö tuli se sitten säteiliästä tai muusta laitteesta on talvella pelkästään hyväksi moottorille. Säteiliöiden lämmöstä osa tietysit menee vähän harakoille mutta hyvin pelasi viime talvena omassa. Pitää kovilla pakkasilla vaan lämmittää vähän enemmän kuin perinteisellä lohkolla.

    Leave a comment:


  • -KK-
    replied
    Itse asennutin viime syksynä 540iA E39 vm -99 saksantuontiin säteilylämmittimet. Mittailin mielenkiinnosta niiden ottamaa sähkötehoa ja muistaakseni noin 800W oli yhteensä. Eli 400W per elementti.

    Muuten on vähän vaikea kommentoida tuon tehoa, kun tuntuu joka tapauksessa lämpiävän hyvin tuo V8 ajossa parissa minuutissa lämpimäksi

    Leave a comment:


  • leifeugen
    replied
    Minä tosin asennutin alkuperäisen BMW webaston tosin hinnakas,mutta kyllä se toimii hyvin asennutin Defan akkulaturin+sisäpistoke,sillä ajan niin lyhkäsiä matkoja että akku saattais muuten tyhjentyä.Ilmastointipaneeli meni vaihtoon
    koska vanhassa ei ollut väylää Webastolle.Ehkä ne säteilylämmittimet olisi riittänyt,mutta silloin kukaan ei ehdottanut niitä tai haukkuivat tehottomiksi.
    No hyvä se joka tapauksessa on saa käyntiiin navin paneelista tai kaukosäätimellä.

    Leave a comment:


  • Stone
    replied
    Originally posted by Esko View Post
    Ihme horinaa

    Todetusti noi säteilylämmittimet on surkeimmat jos jotain lämmittimiä vertaillaan!
    Toisekseen en tiedä mikä muiden autoja vaivaa, mutta ainakin porukoiden touring lämpeni alkuperäisellä webastolla myös sisältä mukavan lämpimäksi ja ikkunat suli yli -20 asteen pakkasellakin
    Voi nyt hyvänen aika..

    Jos säteilijällä M62:en lämpiää 25 asteen pakkasella 2 tunnin lämmityksellä +25 asteeseen niin ei se voi olla huono!! Toisaalta jos pidät sitä horinana niin sinä ilmeisesti käytät ympäri vuoden webastoa, että saat lämmöt yli tuon 25 asteen ennen starttausta. Webasto on hyvä jos ei ole sähköa saatavilla tai vaikka juuri ennen kun tukholmasta lähdet lentäen helsinkiin ja soitat puhelimella auton vastaanottimeen niin kärry on sopivasti lämmin kun pääsee terminaalista ulos. Suurin haitta tuossa on se. että ohjesäännön mukaan jatkuvassa käytössä pitäisi ajaa yhtä pitkään kuin on lämmitetty eli 60 min lämmitys jonka jälkeen 60 min ajoa tai akku menee pilalle kohtuullisen nopeasti. Sitten on kiva joku ilta tulla sieltä tukholmasta kun akku on.. ja pakkasta -25. Soita sitten taksi ja jätä penari siihen. Defalla on tietenkin laturi jolla saa ladattua akkua silloin kun webasto/eberi käy jolloin akku ei rasitu, mutta silloin ei enää tästä lämmittimessä(webasto) ole järkeä! Ja vielä toiseksi viimeksi. Jos pakkasta on 20-25 niin M62:nen on yli kolmen tuntia seisottuaan vielä yli +20 asteinen jolloin ei edelleenkään tarvitse webastoa! Viimeiseksi M62:nen lämpiää alle puolen kilsan ajon jälkeen 65 asteeseen tai yli, joka tarkoittaa sitä, että sisätila ei ehdi jäähtyä ennenkuin moottori lämpiää. Tässä sitä taas oli lisää horinoita eskolle.

    Ed: Jos topikkelin aloittajalla olisi esim. M52:nen johon tulee vain yksi vastus niin vaakakuppi vois kääntyä polttoaineella toimivan lämmittimen hyväksi....kai..
    Last edited by Stone; 06-10-2006, 20:10.

    Leave a comment:


  • EOL
    replied
    Jaahas elikkäs siis jos noista kommenteista voisi päätellä niin se säteily lämmitin on ilmeisen hyvä kun noin paljon on positiivisia kokemuksia. Tuossa soittelijn merkki huoltoon niin sieltä kehuttiin et jos haluan autooni sen bmw:n webaston niin täytyisi vaihtaa ilmastoinnin ohjaus paneeli että saisi myös sisätuuletuksen toimiin ja sitä vähän ihmettelin että mitä eroavaisuuksia näissä sitten on kun itsellä on automaatti ilmastointi?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎