Jos haluaa asennusta helpottaa niin hankkii räikkälenkin.. On aivan lyömätön esim. asentaessa kuskinpuoleista elementtiä.. Nykyisin löytyy räikkälenkit 6-32mm. Tänään viimeksi tarvitsin auton korjauksissa räikkälenkkejä, miten lie on ennen tullut toimeen ilman.
Laitatko vähän lisäinfoa asennuksesta, omaankin kiinnostais laittaa mutta konehuone näyttää niin ahtaalta .
On kyllä webasto mutta nykyään manuaalisella kaukokäynnistyksellä ja vaan 1km työmatka niin ei voi käyttää kun akku ei kerkeä koskaan lataantua.
Ja työkalut kyllä pysyy käsissä
Alhaalta päin, pohjamuovi pois, elementit tulevat pakosarjan pultteihin kiinni, oikean puoleinen on helpohko asentaa mutta vasemalla puolella on tilaa ( ei nakkisormille ) vähemmän mutta onnistuu, itse käytin kiinto avainta, muu ei sopinut. elementit on 871-881 numeroiset Defat. Ps. enemmän meneen aikaa johtosarja asennuksessa paikasta riippuen, itse laitoin puskurin ritilään jarrujen ilmanotto aukon viereen. Jos tästä jotain apua olisi.
Ite laitoin öljypohjaan ihan normi tasasella pinnalla olevan lämmittimen defalta, mallia en muista mutta asennin lattaraudan avulla. Terveen kuulosesti käynnisty vielä -35 pakkasesta.
Näitä lämmitinparejakin on (ainakin) kahta mallia.Toisessa setissä yksi säteilijä lohkoon veden lämmittimeksi ja toinen vastus öljypohjaan öljyn lämmittämissen.Toinen vaihtoehto on sellainen,missä molemmat säteilijät lämmittää moottorin lohkioa.Eli vesitilaa.
Toki voi käyttää vain yhtä säteilijää,mutta se ei kyllä riitä,kuin maksimissaan öljytilan lämmittämiseen.Iso vesitila ei yhdellä säteilijällä lämpeä.
En tiennytkään että M6X koneeseen ois saanu tuota toista versiota jolla saa öljypohjaa lämmitettyä. Onko sekin Defan, vai tuleeko Calixilta?
Tuo vois olla mukava webaston kanssa, kun saisi myös öljyt hieman lämpeemään. Vedet nousee kumminkin +40 jos tunnin kovalla pakkasella webattaa, puolella tunnilla ei pääse noin korkeelle jos meinaa myös sisätilaa lämmittää. :think
Näitä lämmitinparejakin on (ainakin) kahta mallia.Toisessa setissä yksi säteilijä lohkoon veden lämmittimeksi ja toinen vastus öljypohjaan öljyn lämmittämissen.Toinen vaihtoehto on sellainen,missä molemmat säteilijät lämmittää moottorin lohkioa.Eli vesitilaa.
Toki voi käyttää vain yhtä säteilijää,mutta se ei kyllä riitä,kuin maksimissaan öljytilan lämmittämiseen.Iso vesitila ei yhdellä säteilijällä lämpeä.
Onko kellään letkulämmitintä 540 e39:ssä vai onko säteilijät ainoa vaihtoehto?
Itellä on kyllä Webasto mutta työmatka on kilometri niin ei pysty käyttämään ilman ulkoista latausta.
Ja ei ole käyttöä tai tarvetta sisätilojen lämmitykselle, ainoastaan kovilla pakkasilla koneelle ettei olis startit niin rankkoja autolle.
Onko mahdollista et E39 M5 on saanut lohkolämmitimiä kun tuossa jokuaika sitten silmään tarttui autoliikkeen ilmoitus ja sen mukaan siinä olisi ollut lohkolämmitin?
Mulle kun lämppäriä laitettiin niin ei kyllä tuollaista vaihtoehtoa tullut esiin missään, eikä toisekseen normi vastukselle ole edes paikkaa ja kyllähän se lohkolämmitin tuo säteilijäkin on..:think
Mikähän on noiden (Defan kaiketi?) säteilijöiden tyyppinumerot?Ostin -99 540:n ja säteilijät oli laatikossa takakontissa.Varmistelen vaan,että sattuu olemaan oikeat tyypiltään,kun ensiviikolla olisi tarkoitus laittaa paikoilleen.
Kiitos vastauksista (myös privaan tulleista).Oli tosiaan 2kpl kutvosen lämmittimiä laitettu mukaan.No sain ne myyjäliikkeen kautta vaihdettua käypäsiin.Hyvä että tuli varmistettua.
Asennettiin eilen ja kesti tutun pajan kaverilla n. tunnin.Asennus ja vikakoodien luku maksoi 50€.Ei paha mielestäni.
Onko mahdollista et E39 M5 on saanut lohkolämmitimiä kun tuossa jokuaika sitten silmään tarttui autoliikkeen ilmoitus ja sen mukaan siinä olisi ollut lohkolämmitin?
Leave a comment: