Announcement

Collapse
No announcement yet.

'99 E39 Ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Teemu
    Bimmer Rookie
    • Sep 2006
    • 36

    '99 E39 Ei käynnisty

    Lisää ongelmia. Tälläkertaa ym. 528 ei meinaa lähteä kylmänä käyntiin. Useamman kerran täytyy jurnuttaa.

    Suunnilleen tämän vian alkamisen aikoihin huomasin, että ilman kaasua bensankulutus ei laske nolliin ja jarrun painaminen, varsinkin juuri ennen pysähtymistä, nostaa mittarin mukaan kulutusta hetkellisesti yli 10n litran.

    Muuten auto toimii kuten pitääkin. Ei pätki ja tehotkin tuntuvat olevan tallessa.

    Vikakoodit käyn lukettamassa maanantaina.

    Searchin perusteella voisi epäillä nokan asennontunnistinta?
  • -Teemu
    Bimmer Rookie
    • Sep 2006
    • 36

    #2
    Nyt ei käynnisty ollenkaan. Muutaman kerran käynnistyi noin sekunniksi, nyt vaan pyörittää starttia eikä lupaakkaan.

    Taitaa joutua hinauttamaan Laakoselle. Prkl.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Mikähän valmistuskuukausi on kyseessä? Jos 9/98-vanhempi, niin suurella todennäköisyydellä kampiakselin asentotunnistin. Mikäli malli oikeasti on -99, niin siinä tapauksessa voi ongelmasta muodostua kalliskin?

      Comment

      • arska84
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1356
        • Seinäjoki

        #4
        Ettei olisi bensapumppu rikki. Vähä vaikuttais siltä Koitappa laittaa joku starttaamaan ja koputtelet jollaki tankkiin.
        BMW PREMIUM

        BMW E46 318

        Comment

        • -Teemu
          Bimmer Rookie
          • Sep 2006
          • 36

          #5
          Auto on mallia 12/99.

          Kävin uudestaan kokeilemassa ja tälläkertaa lähti ensimmäisellä yrittämällä käyntiin. Kumma juttu. Liikkeessä auto ei nyi, mutta tosiaan moottorijarrutuksessa kulutusmittari laskee 2-5l kohdalle, ei nolliin.

          Saas nähdä miten nopeasti Laakkoselta saa ajan.

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4630
            • Tampere

            #6
            Originally posted by -Teemu View Post
            Auto on mallia 12/99.

            Kävin uudestaan kokeilemassa ja tälläkertaa lähti ensimmäisellä yrittämällä käyntiin. Kumma juttu. Liikkeessä auto ei nyi, mutta tosiaan moottorijarrutuksessa kulutusmittari laskee 2-5l kohdalle, ei nolliin.

            Saas nähdä miten nopeasti Laakkoselta saa ajan.

            kaasuläpänasentotunnistin?
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • teropa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 3855
              • Oulu

              #7
              Bensan paineensäädin.

              Omassa 523:ssa just samat oireet kesällä, ja katosi kun vaihdoin säätimen.

              Jos pumppu olis rikki, niin se ei inahtaiskaan, hyvin luultavasti.

              Tero
              E60 520dA M-sport
              ---Ex
              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
              E90 330iA, 325iA, 320dA
              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

              PPL(A)

              Comment

              • Luntti
                2Wheel Driver
                • Jul 2003
                • 5021
                • Yka

                #8
                Meneekö kulutusmittari nollaan jos hieman painat kaasua moottorijarrutuksessa?

                Comment

                • -Teemu
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2006
                  • 36

                  #9
                  Välillä menee, välillä ei. Yleensä kaasulla on kuitenkin vaikutusta.

                  Comment

                  • Luntti
                    2Wheel Driver
                    • Jul 2003
                    • 5021
                    • Yka

                    #10
                    Tarkoitin, että oikein pitkä moottorijarrutus ja todella vähän kaasua.
                    Ihan vain milli pari.
                    Silloin jos menee nollille niin kaasuläpän asentotunnistimessa vois olla häikkää.

                    Comment

                    • -Teemu
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2006
                      • 36

                      #11
                      Sori, vastasin vähän hölmösti Eli kaasun painaminen vaikuttaa just tuohon kulutuksen nollaan tippumiseen useimmiten.

                      Katotaan nyt mitä käy, aamulla ei herännyt henkiin. Täytyy työpäivän jälkeen hinauttaa vehje johonkin.

                      Comment

                      • -Teemu
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2006
                        • 36

                        #12
                        Arska84 osui oikeaan, eli bensapumppu meni vaihtoon. 195€ + työt Laakkosella!

                        Comment

                        • teropa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 3855
                          • Oulu

                          #13
                          Toivottavasti se vika sitten kanssa on siinä. Mullekin olisivat vaihtaneet tuon pumpun "lämpimikseen", mutten antanut lupaa. Vika olikin omassa kaarassa onneksi muualla.

                          Tero
                          E60 520dA M-sport
                          ---Ex
                          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                          E90 330iA, 325iA, 320dA
                          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                          PPL(A)

                          Comment

                          • Havis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1838
                            • Kotona/Poissa

                            #14
                            Originally posted by -Teemu View Post
                            ...moottorijarrutuksessa kulutusmittari laskee 2-5l kohdalle, ei nolliin.
                            Kommenttia vanhaan aiheeseen:
                            Omassa E39:ssa ilmeni myös samaa oiretta. Moottorijarrussa kulutusmittari jäi usein makaamaan 2-4 l/100 kohdalla, saattoi laskea nollaa muutaman sekunnin päästä, tai sitten ei.

                            Ihan muista syista johtuen autoon vaihdettiin tovi sitten separaattori, venttiilikopan ja separaattorin välinen putki sekä öljynmittatikun ja separaattorin välinen letku (tämä oli lähes poikki).

                            Ja kas kummaa, nyt kulutusmittari menee nollaan moottorijarrussa niin että napsahtaa.

                            Eli sanoisin, että tuo kulutusmittarin virhenäyttö moottorijarrutuksessa on todennäköisesti merkki jonkinlaisesta imuvuodosta.
                            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                            E60 523iA -08

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎