Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 facelift toinen parkki pimeänä ja vilkku palaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • toukopouko
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 162
    • Oulu

    E39 facelift toinen parkki pimeänä ja vilkku palaa

    Huomasin juuri autoillessani, että kun tuikkaan parkit päälle, toisella puolella ei ole enkeleissä valoa, vaan sen sijaan sen puoleinen vilkku palaa jatkuvasti. Toisella puolella siis normaalisti enkelissä parkit, toisella puolella vilkku palaa jatkuvasti. Kun valot ovat päällä, vilkku ei pala ja enkelirinkula pysyy pimeänä toiselta puolen.

    Mistä on kyse, onko parkkipolttimo palanut, auto on sen havainnut ja polttaa sen sijalla vilkkua(epätodennäköistä, kun ei se ainakaan siitä mitenkään ilmoita), vai onko tuossa joku muu häiriö kyseessä?

    Koitin pikaisesti haeskella forumista, mutta haaviin tarttui lähinnä kyselyitä parkkien värien vaihtamisesta.

    Kiitos etukäteen tietäjälle.
    - Vielä ehtis troijaan | Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205)
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Originally posted by toukopouko View Post
    Huomasin juuri autoillessani, että kun tuikkaan parkit päälle, toisella puolella ei ole enkeleissä valoa, vaan sen sijaan sen puoleinen vilkku palaa jatkuvasti. Toisella puolella siis normaalisti enkelissä parkit, toisella puolella vilkku palaa jatkuvasti. Kun valot ovat päällä, vilkku ei pala ja enkelirinkula pysyy pimeänä toiselta puolen.

    Mistä on kyse, onko parkkipolttimo palanut, auto on sen havainnut ja polttaa sen sijalla vilkkua(epätodennäköistä, kun ei se ainakaan siitä mitenkään ilmoita), vai onko tuossa joku muu häiriö kyseessä?

    Koitin pikaisesti haeskella forumista, mutta haaviin tarttui lähinnä kyselyitä parkkien värien vaihtamisesta.

    Kiitos etukäteen tietäjälle.
    Parkkipolttimo on finaaliss. Uusi maksaa kaupassa 25e, tai multa löytyy kympillä
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • AkiV
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 329

      #3
      taitaa olla vaan biimerin valoautomatiikkaa...mulla oli ihan sama kuvio, parkkivalo palanut niin se polttaa saman reunan vilkkua.

      parkkivalo vaihtoon vaan....
      E39 530dA Touring -00

      Comment

      • toukopouko
        Bimmer Rookie
        • Jan 2006
        • 162
        • Oulu

        #4
        Kiitos vastauksista. Pitänee hankkia siis uusi polttimo.
        - Vielä ehtis troijaan | Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205)

        Comment

        • toukopouko
          Bimmer Rookie
          • Jan 2006
          • 162
          • Oulu

          #5
          Originally posted by buksin-1 View Post
          Parkkipolttimo on finaaliss. Uusi maksaa kaupassa 25e, tai multa löytyy kympillä
          Sain lampun vaihdettua, Tarviketorilta löytyi uusi polttimo hintaan 3.90e. Alkuperäinen oli 10W, ja 10W lampun myyjä muka möikin, mutta tarkemmin (kotona, tietty) tutkittuani havaitsin tehoksi 20W. Noh, ei noissa kirkkauseroa kyllä huomaa... tai jos huomaa niin heittää toisellekin puolelle uuden :P

          Tässä vielä kätevän kompakti kännykameran kuva polttimosta:
          http://www.kebab.fi/bmw/etuparkkipolttimo.jpg
          - Vielä ehtis troijaan | Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205)

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            #6
            Originally posted by toukopouko View Post
            Sain lampun vaihdettua, Tarviketorilta löytyi uusi polttimo hintaan 3.90e. Alkuperäinen oli 10W, ja 10W lampun myyjä muka möikin, mutta tarkemmin (kotona, tietty) tutkittuani havaitsin tehoksi 20W. Noh, ei noissa kirkkauseroa kyllä huomaa... tai jos huomaa niin heittää toisellekin puolelle uuden
            Ja savun hälvettyä ostat uuden valomodulin ja facelift-umpion. Laita alkuperäinen 10W polttimo.
            E39 528iA

            Comment

            • toukopouko
              Bimmer Rookie
              • Jan 2006
              • 162
              • Oulu

              #7
              Originally posted by TJJ View Post
              Ja savun hälvettyä ostat uuden valomodulin ja facelift-umpion. Laita alkuperäinen 10W polttimo.
              Tottahan se paras ratkaisu olisi, pitää melkein katsella löytyykö noita polttimoita 10W malleina tarvikekaupasta.

              Ja mitä tuohon paniikin lietsomiseen tulee, kai tuolla valoboksilla sulake on, ehkä kaksikin? Ja noinkohan tuo umpio saman tien höyrystyy kohdatessaan 10W ylimääräisen tehon?
              - Vielä ehtis troijaan | Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205)

              Comment

              • toukopouko
                Bimmer Rookie
                • Jan 2006
                • 162
                • Oulu

                #8
                Tarviketorin myyjä kättelikin vain puoleksi. Ostamistani kahdesta hehkusta toinen oli 10W ja toinen 20W. Tuo varapolttimoksi jäänyt oli juuri sopivasti se liian iso.

                Mutta joo, ei varmaan kannata maksaa siitä alkuperäisestä polttimosta sitä 25 euroa .
                - Vielä ehtis troijaan | Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205)

                Comment

                • UGH!
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2006
                  • 237
                  • Nokia

                  #9
                  vika saattoi olla myös pelkässä liittimessä eli kosketus häiriö:think
                  sigpic

                  Comment

                  • toukopouko
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2006
                    • 162
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by UGH! View Post
                    vika saattoi olla myös pelkässä liittimessä eli kosketus häiriö:think
                    Vanhan polttimon hehkulanka oli selvästi poikki, ja lasissa musta läntti. Kosketushäiriö kyllä, mutta hehkulangassa
                    - Vielä ehtis troijaan | Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205)

                    Comment

                    • jussiupn
                      Newbiemmer
                      • Dec 2006
                      • 10
                      • Hyvinkää

                      #11
                      Mitenkäs toi polttimo irtoaa tuosta pidikkeestä ? Painamalla ja kääntämällä ?
                      mun nakkisormet ei meinaa mahtua tuohon kuvun sisään ja kääntelemään...

                      jussi

                      Comment

                      • Gyrus
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2007
                        • 72

                        #12
                        Nostetaas tätä aihetta takas ylös..

                        eli mitenkäs toi polttimo irtoo tuosta alustastaan? normaalisti kääntämällä se tulee vain puoliksi pois mutta kromi heijastin osassa ei ole niitä polttimoiden nyppylöiden koloja..
                        Plymouth Duster -70, BMW 520dx F11 -16

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #13
                          Originally posted by Gyrus View Post
                          Nostetaas tätä aihetta takas ylös..

                          eli mitenkäs toi polttimo irtoo tuosta alustastaan? normaalisti kääntämällä se tulee vain puoliksi pois mutta kromi heijastin osassa ei ole niitä polttimoiden nyppylöiden koloja..
                          Kärkipihdeillä lasista kiinni ja repii sen ulos. Sitä EI ole tarkoitettu vaihdettavaksi, vaikka se onnistuukin.

                          Comment

                          • Gyrus
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2007
                            • 72

                            #14
                            ok eli se oli niinku veikkasinkin eli väkivaltaa joutuu käyttämään... kiitos nopeasta varmistuksesta..
                            Plymouth Duster -70, BMW 520dx F11 -16

                            Comment

                            • kaol
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 5007
                              • Ilmajoki

                              #15
                              Jos oikein käsitin, niin et saa parkkipolttimoa irti kannastaan?

                              E39:ssä parkkipolttimon ohjuritapit ei ole suoraan toistensa vastapuolella, vaan hieman eri kohdissa. Luultavasti paikallaan oleva polttimo on sellainen, jossa tapit on suoraan toistensa vastapuolella ja se aiheuttaa sen, että polttimo jää toisesta tapista jumiin.

                              Eli lisää taittamista/vääntöä/pyörittämistä.
                              Kokeilemalla se selviää...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎