Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530D Suuttimen paluuvuoto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JAkke99
    Newbiemmer
    • Jan 2006
    • 15

    E39 530D Suuttimen paluuvuoto?

    Merkkiliikkeen testerissä nelospytyn suuttimen "korjausarvo" oli toleranssista (-4,0 - +5,0) pihalla (olisko ollu +5,2). Tämä kuulemma aiheutti pientä ylim. värinää tyhjäkäynnillä ja 2000 kierroksen paikkeilla. Kaveri kertoi, että jos ei Forte-käsittely auta, pitää tehdä suutinremppa (arvio 600 ekeä).

    Aikani pureskeltuani teetätin rempan paikallisessa dieselhuoltoliikkeessä (meni 500 ekeä). Päivän päätteeksi kaveri sanoi:"Viitospytyssä on muuten myös liikaa paluuvuotoa. Sama homma sille edessä."

    Eikö näitä perkeleen suuttimia voi muutakuin vaihtaa uusiin? Pitääkö näitä kuukauden välein vaihtaa pytty kerrallaan?

    Olisko Tampereen seudulla joku joka osais muutakin kuin heittää uutta osaa tilalle? Tai jos ei muuta voi, niin kuka tekisi sitä kohtuuhintaan?

    Kiitoksia etukäteen.
  • Keimo
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2032
    • Kekkoslovakia

    #2
    Mikä on autosi vuosimalli? TIS:n mukaan injektorin varaosanumero on vaihtunut 3/00 eli onkohan ollut häikkää aikaisemman vuosikerran autoissa. Sen jälkeen uudistuksia ei ole tehty.

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9142
      • Oulu

      #3
      Eikö näitä suuttimia voi testata penkissä? Joka tapauksessa Forte-käsittely on kosmetiikkaa verrattuna suutinten puhdistukseen irrotettuna UÄ-pesurissa.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Lanttu
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 1643

        #4
        Minkäänlaisia Common Rail -suuttimia ei voi testata penkissä.

        Comment

        • MakeJ
          BTCF Member
          • Jun 2005
          • 323
          • Hml

          #5
          Omaan vessaan (530D) pitäisi kans tehdä suutinrempaa piakkoin, joten kiinnostaa kovasti tietää mitä muita vaihtoehtoja on kuin vaihtaa v..un kallis uusi suutin tilalle?

          Siis eikö suuttimien paluuvuotoa muka pysty testaamaan penkissä? Pitääkö siis suutin olla autossa kiinni, että paluuvuodon voi mitata? Suuttimiin saa uutta kärkiosaa joka makssa selvästi alle satasen, mutta tämä ei kuulemma vaikuta paluuvuotoon mitenkään. Mikähän siinä suuttimessa on vikana kun paluuvuoto on liian iso?
          E60 535dA LCI -07 M-sport
          E39 530dAT -99 "M-sport"

          Comment

          • JAkke99
            Newbiemmer
            • Jan 2006
            • 15

            #6
            Lämmittelen aihetta vielä.

            Mun auto tosiaan on 5/99 vuosikertaa, eli sillä vanhemmalla suutinmallilla.

            Onko joku saanut paluuvuodon / suuttimen korjausarvot toleranssiin irroituksella ja uä-pesulla tai muuten kuin uutta osaa vaihtamalla?

            Comment

            • Sami
              BTCF Member
              • Oct 2002
              • 1332
              • Kajaani

              #7
              Common rail suutin toimii samalla periaatteella kun tavallinen jakajapumpun suutin eli paine avaa suuttimen...common railissa vaan sähköinen käämi hoitaa ohjauksen....Suuttimen sisällä on todella pieniä kanavia jotka menevät huonon likaisen polttoaineen tai korkeapainepumpusta irtoavien hiukkasten ansiosta tukkoon ja suutimen neula ei ole tiivis tai kanavat menee tukkoon...näin ollen suutin voi vuotaa sylinteriin tai yleisimmin paluu kanavaan...

              Paluu kanavaan vuotavan suuttimen löytäminen on helppoa ja tästä löydät juttua varmasti näiltä sivuilta searchilla...Mutta vuotava suutinhan aiheuttaa sen että railpaine ei nouse tarpeeksi (120 bar) ja moottori ei käynnisty...

              Yleisimmin moottori ei käynnisty kun ilma pakastuu...kun auto tuodaan lämpimään niin auto lähtee käyntiin yleensä kun palmun alta jos noin voi sanoa...Tästä voi jo epäillä suutin vikaa..Yleensä suutin vikainen auto toimii lämpimänä ok...Itsekin ehdottaisin ensimmäisenä forte käsittelyä ja jos se ei auta suutin vaihtoon tai puhdistukseen...

              Merkkiliikkeessä yleesä suutin vaihdetaan että voidaan antaa osalle takuu...Mutta suomessa on pajoja jotka voi puhdistaa suuttimia...takuuta tälle operaatiolle en tiedä..ja kun ottaa huomioon että bemarissa joutuu käyttämään imusarjaakin irti että saa suutimen vaihdettua niin jonkinlainen takuu hommalle on aina paikallaan kun töitä kertyy jonkin verran....

              Tietysti kannattaa muistaa sekin että partikkeli suodattimella varustettuihin autoihin ei tehdä mitään lisäaine käsittelyjä...

              Comment

              • Särki
                Bimmer Rookie
                • Dec 2005
                • 143
                • Veroparatiisi

                #8
                Ei se suutin tukkoon mene vaan sieltä halkeaa joku tiiviste jonka takia suutin vuotaa paluu puoleelle. jonkin sortin metalli o-rengas joka halkeaa.. semmosen vaihtamalla saa suuttimen kuntoon... privalla saa tietoja suuttimen korjaajista jos vuotaa paluupuolelle. Eikä commonrail-vehkeisiin kannata lykätä mitä tahansa puhdistus lientä tankkiin, voi pumppu tykätä huonoa...
                F20 116i
                EX: E92 335ia, F31 LCI 320xda, E90 330d M-Sport 302hv 656nm,E39 M5, E46 320i, E10 2002,E90 330xd M-Sport, Audi A4 3,0i quattro E30 316i m50b28+hx40, 330xd, 530dA, E30 324tds, E30 320i

                Comment

                • Keimo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2032
                  • Kekkoslovakia

                  #9
                  MIkäs Forten tuote on kysymyksessä?

                  Comment

                  • jms-btcf
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 696
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by Keimo View Post
                    MIkäs Forten tuote on kysymyksessä?
                    Tällaista on tullut joskus kaadettua purkillinen pa-suodattimeen...
                    e61 535d

                    Comment

                    • veku
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6324
                      • P-Pohjanmaa

                      #11
                      Originally posted by jms-btcf View Post
                      Tällaista on tullut joskus kaadettua purkillinen pa-suodattimeen...
                      Auttoko mitään..??
                      F11 M550D
                      E39 M5
                      F26 3.0 Da M-Sport
                      E61 535D M-Sport

                      Comment

                      • purola
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2007
                        • 59

                        #12
                        Originally posted by Särki View Post
                        Ei se suutin tukkoon mene vaan sieltä halkeaa joku tiiviste jonka takia suutin vuotaa paluu puoleelle. jonkin sortin metalli o-rengas joka halkeaa.. semmosen vaihtamalla saa suuttimen kuntoon... privalla saa tietoja suuttimen korjaajista jos vuotaa paluupuolelle. Eikä commonrail-vehkeisiin kannata lykätä mitä tahansa puhdistus lientä tankkiin, voi pumppu tykätä huonoa...

                        Yhdyn samaan, suuttimen putsausliemi tankkiin ja avot. Viikon sisään alko kusta naftaa korkeapaine pumpulta.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎