itse epäilen vesipumppua kun vanhassakin 528:issa teki samallailla mutta miksi tekee niin kovan paineen jäähdytysjärjestelmään että ampui ylävesiletkun irti eiköhän se ylipaine ylensä karkaa korkista,kokeilin vielä laittaa letkun kiinni ja ajaa niin kun lämmöt alkoi lähestyä punaista niin poksahti letku taas irti en kyllä laittanut sitä kovin kireälle mutta suht hyvin kuitenkin.elikä mikä tekee paineen sinne?ilmeisesti rikkinäinen vesipumppu voi tehdä myös näin :think voisiko tällä olla mitään merkitystä tuohon vikaan että puhallin puhalsi kuskin puolelle kuumaailmaa aina kun auto oli ajettu lämpimäksi tosin tätä se on tehnyt monta kuukautta todennäkösesti vesiventtiili jumittaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 540i lämmötnousi
Collapse
X
-
Kaverin e39 535 nosti painetta järjestelmään, mutta lämmöt ei noussu kuitenkaan yli sallitun. Korkista pukkas nestettä sit pihalle ku tilannetta seurattiin, että minne se neste häviää ja konetilassa haisi jäähdytinneste. Syy oli viallinen termostaatti. Searchilla varmaan löytyy muitakin vaihtoehtoja, kuten ylemmässä on copypastettu noita linkkejä.
Comment
-
-
Originally posted by Johnny View Post
Comment
-
-
Multa meni kans ylävesiletku ja jäähdyttimeen tuli hiushalkeama ylävesiletkun kiinnityskohtaan.
->laakkoselle, vaihdettiin letku, jäähdytin ja VIALLINEN vesipumppu.E70 X5 40d + F31 330d
Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
Myyty tämäkin335d E91 perheauto
Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996
Comment
-
-
Originally posted by Komu View PostMulta meni kans ylävesiletku ja jäähdyttimeen tuli hiushalkeama ylävesiletkun kiinnityskohtaan.
->laakkoselle, vaihdettiin letku, jäähdytin ja VIALLINEN vesipumppu.
Comment
-
-
Eikö tuo jäähdyttäjän putkennysän katkeaminen ole näiden "ominaisuus".Eli kun lämpövaihteluja ja tärinää on vuosien mittaan tullut tarpeeksi,niin silloin napsahtaa.Kokonaan tai pätkittäin.Ei siis välttämättä johdu liiasta paineesta järjestelmässä.Toki viallinen vesipumppu auttaa paineiden kehitykseen.
Comment
-
-
Originally posted by Lanttu View PostJaa-a...itse kyllä vaihtaisin jäähdyttimen, jos on tuohon tapaan lohkeillut. Mutta elämässähän täytyy tehdä valintoja.
Comment
-
-
no voi vittu ei pysy nesteet vieläkään sisällä,mielestäni ei vuoda edestä koska jäähdytin kuiva ja sen alla oleva pohjapanssari kuiva näyttää kuin vuotaisi jostain koneen takaa voisko olla lämppärinkenno.voiskohan tolla olla mitään merkitystä kun auto on puhaltanut kuskinpuoleelle kuumaa vaikka säädöt kylmällä tosin jo monta kuukautta tekee sen aina kun auto ajettu lämpimäksi epäilen että johtuisi vesiventiilistä.joutuuko tässä kohta alkaa epäilemään kannentiivistettä vaikka korjaaja sanoi kun vaihto vesipumpun ja termarin niin ei olis mitään kannentiivisteeseen viittaavaa.kahden päivän aikana joutunut lisäämään kaksi kertaa nestettä kun on ilmottanut että alarajassa,teki kivan pikku lammikon auton alle suurin pirtein koneen takaosan ja vaihdelaatikon välin kohdalta.
Comment
-
-
Originally posted by mikkis View Postno voi vittu ei pysy nesteet vieläkään sisällä,mielestäni ei vuoda edestä koska jäähdytin kuiva ja sen alla oleva pohjapanssari kuiva näyttää kuin vuotaisi jostain koneen takaa,teki kivan pikku lammikon auton alle suurin pirtein koneen takaosan ja vaihdelaatikon välin kohdalta.
Originally posted by mikkis View Posttuli kyllä katottua searchilla noita läpi.
Lueppa uudestaan.. veikkaan 64218391005
Comment
-
Comment