Yritin etsiä tietoa searchilla ja aika reilusti sitä löysinkin, mutta en täysin vastaavaa. Eli auton tyhjäkäynti ontuu joskus melko reilustikin ja nykii pintakaasulla ajettaessa, tehot tuntuvat olevan äkkiseltään tallessa. Kävin luettamassa vikakoodit ja sieltä paljastui seuraavaa:
Ohjainlaitediagnoosi BMW ABS/ASR 5.7 vikamuisti
31 Pyörintänopeusanturi, takaoikea katkos
67 Ajoittaiset suihkutusmäärän vaihtelut on havaittu
Ohjainlaitediagnoosi BMW Diesel EDC 15C4 vikamuisti
1028 Pakokaasun takais. kierr. säädin (ARF)
4704 Esisiirtopaineen valvonta alle käyttöpaineen
Ensi töikseni irrottelin ja puhdistin imusarjan sekä samalla tukin tuon EGR-venttiilille tulevan putken, mutta vika ei muuttunut tuolla yhtään. Mitä nuo koodit kertovat tarkemmin, onko jompi kumpi siirtopumpuista tekemässä laupeutta vai onkohan suuttimissa tai painepumpussa likaa? PA-suodattimen vaihdoin jokin aika sitten. Huomenna ajattelin laittaa Fortea tankkiin, tuskin siitä haittaakaan on. Onko jollain ollut samanlaista vikaa ja mistä sitä kannattaisi alkaa metsästämään?
Ohjainlaitediagnoosi BMW ABS/ASR 5.7 vikamuisti
31 Pyörintänopeusanturi, takaoikea katkos
67 Ajoittaiset suihkutusmäärän vaihtelut on havaittu
Ohjainlaitediagnoosi BMW Diesel EDC 15C4 vikamuisti
1028 Pakokaasun takais. kierr. säädin (ARF)
4704 Esisiirtopaineen valvonta alle käyttöpaineen
Ensi töikseni irrottelin ja puhdistin imusarjan sekä samalla tukin tuon EGR-venttiilille tulevan putken, mutta vika ei muuttunut tuolla yhtään. Mitä nuo koodit kertovat tarkemmin, onko jompi kumpi siirtopumpuista tekemässä laupeutta vai onkohan suuttimissa tai painepumpussa likaa? PA-suodattimen vaihdoin jokin aika sitten. Huomenna ajattelin laittaa Fortea tankkiin, tuskin siitä haittaakaan on. Onko jollain ollut samanlaista vikaa ja mistä sitä kannattaisi alkaa metsästämään?
Comment