Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 -97 pelkkä ASC ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwbil
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 230
    • Varsinais-Suomi

    #16
    Vartin asennus

    Poikkihan tuo on ilmiselvästi.



    Moottori irti.



    Tuolla kyljessä on näemmä luukku mikä pitää avata.



    Tuolla tuo katkennut pää näkyykin.





    Pistetään uusi vaijeri paikalleen.





    Sitten autoon kiinni. Hyvä, luistonesto toimii taas.
    Tuollaisilla olen tässä vuosien varrella ajellut.

    Fiat 600 -71, Ford Cortina -72, Saab 99 -72, Bmw 316- 78, Bmw 315 -82, Bmw 316 -84, Bmw 316 -85, (Chevrolet Corvette -85 summercar, Toyota corolla -87, Nissan -87 wintercars), Bmw E34 (91), Corvette C4 (94). Porsche 911 Carrera 4S (07)

    Now: Lamborghini Gallardo 2006
    Bmw E39 520 i M5 look (98)

    Comment

    • Jürgen_
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 2707
      • Mylsä

      #17
      Noin minä teinkin muttei silti toimi
      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

      Comment

      • bmwbil
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2007
        • 230
        • Varsinais-Suomi

        #18
        Onpas kiusallinen juttu. Luulisi, että täältä forumilta löytyisi joku joka osaisi neuvoa eteenpäin. Onhan tämäkin topikki ollut täällä esillä jo joitakin päiviä. :think
        Tuollaisilla olen tässä vuosien varrella ajellut.

        Fiat 600 -71, Ford Cortina -72, Saab 99 -72, Bmw 316- 78, Bmw 315 -82, Bmw 316 -84, Bmw 316 -85, (Chevrolet Corvette -85 summercar, Toyota corolla -87, Nissan -87 wintercars), Bmw E34 (91), Corvette C4 (94). Porsche 911 Carrera 4S (07)

        Now: Lamborghini Gallardo 2006
        Bmw E39 520 i M5 look (98)

        Comment

        • Jürgen_
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 2707
          • Mylsä

          #19
          Epäilys on että kuluneet hammaspyörät siellä, pyörähtääkö se niin paljon että näkyy koko kierros sen liike testin aikana? Miten muuten sen vaijerin säätö tapahtuu? Riittääkö se että kiertää löysät pois?
          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

          Comment

          • bmwbil
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2007
            • 230
            • Varsinais-Suomi

            #20
            Sen koommin en sitä edes testannut. Pistin vain paikalleen. Ensin muuten tuo ASC:n valo paloi kojelaudassa vaijerin vaihdon jälkeenkin ja mietin, että oliko koko homma turhaa. Kun olin ajanut jonkin matkaa, sammuttanut auton hetken ajaksi, niin luistonesto alkoi toimia. Löysät otin pois ihan vain kiristämällä vaijerin. Nuo kuluneet hammaspyörät kuulostaisi hyvinkin mahdolliselta vaihtoehdolta.
            Tuollaisilla olen tässä vuosien varrella ajellut.

            Fiat 600 -71, Ford Cortina -72, Saab 99 -72, Bmw 316- 78, Bmw 315 -82, Bmw 316 -84, Bmw 316 -85, (Chevrolet Corvette -85 summercar, Toyota corolla -87, Nissan -87 wintercars), Bmw E34 (91), Corvette C4 (94). Porsche 911 Carrera 4S (07)

            Now: Lamborghini Gallardo 2006
            Bmw E39 520 i M5 look (98)

            Comment

            • Carbonfiber
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 5224
              • Hki 43

              #21
              Kaverin e39:ssä abs toimii moitteetta, mutta asc ei ole virkannut mitään ostosta lähtien. Valo loimottaa mittaristossa ja vikakoodiksi carsoftilla antaa:

              38 Gas-Valve-Adjustment Error

              Mistä kannattais aloittaa? Tuon vaijerin ja moottorin tutkimisella?
              Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
              Z3 Roadster 2.8 '98
              isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
              ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
              Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
              Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

              Comment

              • MikkoK
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2007
                • 748
                • Oulu

                #22
                Tuon hammaspyörän kuulus ilmeisesti olla sormin pyöriteltävissä? Tai ainakin liikkua kun antaa suoraan 12 V liittimiin? Oma tuntus olevan jumissa..ei liiku sormin ja kun antaa virtaa niin napsahtelee vaan mutta ei liiku mihinkään. :think

                Originally posted by bmwbil View Post
                Poikkihan tuo on ilmiselvästi.



                Moottori irti.



                Tuolla kyljessä on näemmä luukku mikä pitää avata.



                Tuolla tuo katkennut pää näkyykin.





                Pistetään uusi vaijeri paikalleen.





                Sitten autoon kiinni. Hyvä, luistonesto toimii taas.

                Comment

                • Maili
                  BTCF Member
                  • Aug 2011
                  • 448
                  • E-pohjanmaa

                  #23
                  Mulla on tuo moottori sökönä. Todennäköisesti rattaasta puuttuu hampaita. Ei toennut pelkällä vaijerin vaihdolla. Voishan tuon poistaa koko luistoneston läpän ja vaihtaa haitarikumi. Emäntä tuolla joskus ajelee, niin vaatis kuulemma luistoneston toimivaksi.Tuota ei näytä saavan purettua kuin väkivalloin.Taitaa ainoaksi vaihtoehdoksi tulla purkaamolta uusi.
                  E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                  Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎