Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 tdsa ei vaihda isompaa??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • micci
    Bimmer Rookie
    • Mar 2006
    • 95

    #16
    Eikös sen näin kuulukin tehdä että turbiini lukittuu vasta kun on lämmennyt tarpeeksi. Näin toimii mullakin ja mitä täältä olen lukenut niin samoin toimii muillakin.
    EDIT: Niin tuo 3:lle jättäminen on sitten eri juttu, mulla vaihtaa hienosti 4:lle asti kylmänä.
    525TDS A -98 Touring

    Comment

    • Keperi2
      Newbiemmer
      • Aug 2006
      • 16
      • Pirkkala

      #17
      Ahaa!!! Tuota en oo tiennytkään??? Huom, eka automaatti mulla

      Mut ennen tota rengasrikkoa auto kyllä laitto vitosenkin samantien kun lähti ajaan.... Ulkolämpötila oli silloin samaa luokkaa kun nytkin....

      Vielä kun tietäis selityksen, että miks se joskus jää kolmoselle....
      BMW 325i Cabrio

      Ex BMW E39 525TDSA

      Ex BMW E34 535i

      Ex BMW 320i cabrio

      Comment

      • hoge
        Bimmer Rookie
        • Oct 2003
        • 172
        • Helsinki

        #18
        Samoja oireita täällä ja laakkoselta ehdottivat vaihtolodjua...

        Comment

        • overboost
          Bimmer Rookie
          • Oct 2004
          • 181
          • E-Suomi

          #19
          "Piilevä" abs-anturivika aiheuttaa vaihteisto-ongelmia. Juurikin niin, että joutuu sportin kautta vaihtamaan isompaa. Ei kannata vaihdelaatikkoa ensimmäisenä alkamaan vaihtaa.
          Mulla on molemmat etuanturit menny rikki ja ennen abs-ongelmia(valo ei pala) vaihdelaatikko alkoi temppuilemaan.
          Last edited by overboost; 07-03-2007, 21:35.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #20
            Originally posted by overboost View Post
            "Piilevä" abs-anturivika aiheuttaa vaihteisto-ongelmia. Juurikin niin, että joutuu sportin kautta vaihtamaan isompaa. Ei kannata vaihdelaatikkoa ensimmäisenä alkamaan vaihtaa.
            Mulla on molemmat etuanturit menny rikki ja ennen abs-ongelmia(valo ei pala) vaihdelaatikko alkoi temppuilemaan.
            Nimenomaan näin. Eli epäilisin kysyjällä olevan viallisen abs anturin tai liittimen jommalla kummalla puolen etupäätä.
            Käy luetuttamassa absin vikamuisti, josta näet millä anturilla tuo valon sytyttänyt ongema oli(veikkaan vasenta etu anturia tai/ja liitntä).
            Jos tämä on "killissä" niin myös laatikko toimii kuvailemallasi tavalla ainakin dieselin perässä.
            Kannattaa todella katsoa antaako vikakoodiksi väärän vastusarvon vai väärän pyörintätiedon. Jälkimmäisessä ongelma löytyy abs hammaskehästä.
            Tuo pyörien eri vierintäkehä on antanut varmasti joka tapauksessa väärän pyörintätiedon.
            Ennen vikakooden lukua on kuitenkin mahdoton päätellä mistä on kyse.

            Comment

            • uotila
              Newbiemmer
              • Jan 2008
              • 5
              • Alastaro

              #21
              kiitos

              Oikean etupyörän abs-anturi oli likaantunut, laatikko kiukutteli kuin viimeistä päivää.
              Ehdin vaihtaa öljyt ja suodattimen laatikkoon, tai siis vesi ja vaseliini ulos ja öljyä tilalle.
              Onneksi löytyi täältä selkeä vaihtoehto todelliselle syylle.

              KIITOS!

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎