Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530D -99 turbo kömö kone jumissa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • thimppa
    Newbiemmer
    • Nov 2006
    • 6
    • Kotka

    E39 530D -99 turbo kömö kone jumissa...

    kävihän tuossa alkuviikosta niin että e39 530d 3/99 turbo poksahti, kesken ajon veto hävisi, ajoin hissutellen verstaan pihalle n.5km kun en viitsinyt jäädä lumisateeseen moottoritien varteen muitten kiusaksi. Matkalla kuuntelin ettei taida turbo ahtaa ollenkaan, muuten käuntiäänet normaalit. No ei muuta kun imuputki pois, toteamus turbo aivan paskana n.5mm sivuvälystä, auto jäi pajan pihaan. Uusi tilaukseen. Menin iltasella takaisin pajalle tarkoituksena ajaa kosla sisälle kuivamaan jotta aamulla mukavampi asennella uutta puhallinta, mutta kuinkas kävikään, moottoripa ei ota pyöriäkseen ollenkaan startatessa (lisävirrasta ei apua motti ikäänkuin jumissa), meinas turahtaa munkki punttiin kun mietin remontin euroja... oliskos mitään vinkkiä kokeneemmilla 530d miehillä tähän asiaan...???
    ex audi a6 avant 2,5 v6 tdi
    ex volvo v70 tdi
    ex volvo 855 t5-r a
    ex dodge ram van 318
    ex bmw e30 316/m3
    ex bmw 2002
    ex bmw e30 320
    ex bmw e28 535 alpina
    ex bmw e21 320
  • thimppa
    Newbiemmer
    • Nov 2006
    • 6
    • Kotka

    #2
    käy ja kukkuu taas

    Keskiviikkoaamuna (ei niin hyvin) nukutun yön jälkeen mietiskelin vesisateessa ja pimeässä tehtyä diagnoosia... ei kun kiintolenkkiä käteen ja hihnapyörästä pyörittämään => ihan normaalistihan se liikkui, uusi diagnoosi yleismittarilla => akun jännite 9.9V!! mystisesti parin päivän aikana kadonnut akusta jännitteet, eikä edes webastoa ole käytetty, annoin kyllä illalla konehuoneen lisävirtatöpöön boosterilla virtaa, mutta aamulla kun laitoin suoraan akulle sprintteristä lisää hötyä niin kävi ja kukkui normaalisti!!! eli ei muuta kuin vanha puhallin pois ja uusi tilalle, välijuäähdyttimestä kaadoin 2-3dl öljyä pois, ja pakoputkikin näytti nielleen reilusti öljyä. Voi sitä öljynsavun määrää ensimmäisen kerran kun annoin loikottaa rampilta motarille oikein reilusti, ei näkynyt peileistä kuin HELEVETISTI savua , no 10km motarilla 120km/h poltti öljyt poies putkista. On muuten ihan erilailla voimoo uudella puhaltimella, ihmekös tuo kun herkästi nyt pyörii ... ohessa pari turbo damage kuvaa puhelimesta...
    Attached Files
    ex audi a6 avant 2,5 v6 tdi
    ex volvo v70 tdi
    ex volvo 855 t5-r a
    ex dodge ram van 318
    ex bmw e30 316/m3
    ex bmw 2002
    ex bmw e30 320
    ex bmw e28 535 alpina
    ex bmw e21 320

    Comment

    • MakeJ
      BTCF Member
      • Jun 2005
      • 324
      • Hml

      #3
      Omassa vessassa odotettavissa kans turbon vaihto. Mistä ostit uuden turbon? Ja paljonko kustansi?
      E60 535dA LCI -07 M-sport
      E39 530dAT -99 "M-sport"

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6327
        • P-Pohjanmaa

        #4
        Itseä kanssa hinta kiinnostaa,tuon voisi vaikka vaihtaa ihan ennakkoon jottei porsi esim jossain lomareissulla..saksa lienee oikea paikka hankkia halpa fööni
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • Stone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 4074
          • Helsinki

          #5
          Tuolta saksan ebaystä noita saa ainakin käytettynä.
          Uusiakin silloin tällöin on tarjolla. Alla yks käytetty vaihtoehto..



          Tuossa yks uus..

          Last edited by Stone; 11-11-2006, 10:37.
          E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
          VW Pornstarter (työjuhta)
          Dodge RAM Cummins (venejuhta)
          Finnmaster T8







          Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

          Comment

          • Keimo
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2032
            • Kekkoslovakia

            #6
            En ostaisi käytettynä. Ebayssa on useasti myös uusia myytävänä ja niiden hinnat on 5-600 euron tuntumassa.

            Comment

            • Guest's Avatar

              #7
              Mystiseen virran katoamiseen E39:ssä voi olla syynä tämä:



              Kannattaa seurailla lämppärin puhallinta.

              Comment

              • kani
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2003
                • 699
                • Espoo

                #8
                Montako km kesti ja mikä öljynvaihtoväli/laatu?? Tästä turbon eliniästä voisi melkein tehdä jonkun kyselyn foorumiin. Kovasti jännitän ainakin kauanko ropeli pyörii.
                E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                Comment

                • Stone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 4074
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by Keimo View Post
                  En ostaisi käytettynä. Ebayssa on useasti myös uusia myytävänä ja niiden hinnat on 5-600 euron tuntumassa.
                  Joo, käytetyn jos ostaa voi mennä niin sanotusti perse edellä puuhun. Uus on aina uus...
                  E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                  VW Pornstarter (työjuhta)
                  Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                  Finnmaster T8







                  Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                  Comment

                  • thimppa
                    Newbiemmer
                    • Nov 2006
                    • 6
                    • Kotka

                    #10
                    föönin hinta

                    Tilasin uuden puhaltimen pro turbo systemsiltä lappeenrannasta, kustansi 1270 postikuluineen, tiesi veijari langan toisessa päässä että on n. 300 halvempi kuin merkkiliikkeestä... en tiedä sitten... hermot kun meni niin tilasin sieltä kun sain 1,5 päivän varoajalla... autoa kun tarvitsen joka päivä työn puolesta, niin ei tarvinnut kauan järjestellä...
                    autolla nyt n228tkm, ja turbo on vaihdettu takuuseen 80tkm kohdalla, eli kesto ~150tkm, öljyt huolto-dingelidongeli-indikaattorin mukaisesti vaihdettuna
                    ex audi a6 avant 2,5 v6 tdi
                    ex volvo v70 tdi
                    ex volvo 855 t5-r a
                    ex dodge ram van 318
                    ex bmw e30 316/m3
                    ex bmw 2002
                    ex bmw e30 320
                    ex bmw e28 535 alpina
                    ex bmw e21 320

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎