kävihän tuossa alkuviikosta niin että e39 530d 3/99 turbo poksahti, kesken ajon veto hävisi, ajoin hissutellen verstaan pihalle n.5km kun en viitsinyt jäädä lumisateeseen moottoritien varteen muitten kiusaksi. Matkalla kuuntelin ettei taida turbo ahtaa ollenkaan, muuten käuntiäänet normaalit. No ei muuta kun imuputki pois, toteamus turbo aivan paskana n.5mm sivuvälystä, auto jäi pajan pihaan. Uusi tilaukseen. Menin iltasella takaisin pajalle tarkoituksena ajaa kosla sisälle kuivamaan jotta aamulla mukavampi asennella uutta puhallinta, mutta kuinkas kävikään, moottoripa ei ota pyöriäkseen ollenkaan startatessa (lisävirrasta ei apua motti ikäänkuin jumissa), meinas turahtaa munkki punttiin kun mietin remontin euroja... oliskos mitään vinkkiä kokeneemmilla 530d miehillä tähän asiaan...???
E39 530D -99 turbo kömö kone jumissa...
Collapse
X
-
käy ja kukkuu taas
Keskiviikkoaamuna (ei niin hyvin) nukutun yön jälkeen mietiskelin vesisateessa ja pimeässä tehtyä diagnoosia... ei kun kiintolenkkiä käteen ja hihnapyörästä pyörittämään => ihan normaalistihan se liikkui, uusi diagnoosi yleismittarilla => akun jännite 9.9V!! mystisesti parin päivän aikana kadonnut akusta jännitteet, eikä edes webastoa ole käytetty, annoin kyllä illalla konehuoneen lisävirtatöpöön boosterilla virtaa, mutta aamulla kun laitoin suoraan akulle sprintteristä lisää hötyä niin kävi ja kukkui normaalisti!!! eli ei muuta kuin vanha puhallin pois ja uusi tilalle, välijuäähdyttimestä kaadoin 2-3dl öljyä pois, ja pakoputkikin näytti nielleen reilusti öljyä. Voi sitä öljynsavun määrää ensimmäisen kerran kun annoin loikottaa rampilta motarille oikein reilusti, ei näkynyt peileistä kuin HELEVETISTI savua
, no 10km motarilla 120km/h poltti öljyt poies putkista. On muuten ihan erilailla voimoo uudella puhaltimella, ihmekös tuo kun herkästi nyt pyörii
... ohessa pari turbo damage kuvaa puhelimesta...
ex audi a6 avant 2,5 v6 tdi
ex volvo v70 tdi
ex volvo 855 t5-r a
ex dodge ram van 318
ex bmw e30 316/m3
ex bmw 2002
ex bmw e30 320
ex bmw e28 535 alpina
ex bmw e21 320
-
Last edited by Stone; 11-11-2006, 11:37.
Comment
-
Brotofobia
Mystiseen virran katoamiseen E39:ssä voi olla syynä tämä:
Kannattaa seurailla lämppärin puhallinta.
Comment
-
Joo, käytetyn jos ostaa voi mennä niin sanotusti perse edellä puuhun. Uus on aina uus...Originally posted by Keimo View PostEn ostaisi käytettynä. Ebayssa on useasti myös uusia myytävänä ja niiden hinnat on 5-600 euron tuntumassa.
Comment
-
föönin hinta
Tilasin uuden puhaltimen pro turbo systemsiltä lappeenrannasta, kustansi 1270 postikuluineen, tiesi veijari langan toisessa päässä että on n. 300 halvempi kuin merkkiliikkeestä... en tiedä sitten... hermot kun meni niin tilasin sieltä kun sain 1,5 päivän varoajalla... autoa kun tarvitsen joka päivä työn puolesta, niin ei tarvinnut kauan järjestellä...
autolla nyt n228tkm, ja turbo on vaihdettu takuuseen 80tkm kohdalla, eli kesto ~150tkm, öljyt huolto-dingelidongeli-indikaattorin mukaisesti vaihdettunaex audi a6 avant 2,5 v6 tdi
ex volvo v70 tdi
ex volvo 855 t5-r a
ex dodge ram van 318
ex bmw e30 316/m3
ex bmw 2002
ex bmw e30 320
ex bmw e28 535 alpina
ex bmw e21 320
Comment
Comment