Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 coolant level varoitus, nesteet hukassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    #16
    Updatea hiukan.

    Tarkistin paisuntasäiliön, mutta se vaikuttaa ehjältä, eikä sen allakaan ole kosteutta.

    Sensijaan. Keulaltapäin katottuna, syyläristä joku 30-40cm eteenpäin, keskilinjasta joku 20cm vasemmalle (eli vänkärin puolelle), niin vaikuttaa olevan jotain märkää stuffia enemmän pohjapellin päällä. Mistä silloin voi olettaa vuodon tapahtuvan ?

    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)

    Comment

    • Juho_P
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 313
      • p-pohjanmaa

      #17
      Originally posted by teropa View Post
      Updatea hiukan.

      Tarkistin paisuntasäiliön, mutta se vaikuttaa ehjältä, eikä sen allakaan ole kosteutta.

      Sensijaan. Keulaltapäin katottuna, syyläristä joku 30-40cm eteenpäin, keskilinjasta joku 20cm vasemmalle (eli vänkärin puolelle), niin vaikuttaa olevan jotain märkää stuffia enemmän pohjapellin päällä. Mistä silloin voi olettaa vuodon tapahtuvan ?

      Tero
      Jos melkeen puoli metriä liikkuu syyläristä eteenpäin niin eikö olla autosta ulkona? Meinaan vaan että semmonen vuoto voi olla vaikka naarurin koirasta.

      Mutta oikeasti sieltä lohkon kyljestä jostain siis kuulostaisi tulevan. Mitenkäs tuossa vehkeessä lähtee lämppärin putket?

      Ja yleensä vuoto on aika helppo havaita koska jättää vuotokohtaan vähäisinäkin määrinä yleensä semmosta vaaleaa läiskää.
      pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

      Comment

      • jarkkil
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 264

        #18
        Mulla halkes 535 e39:n syyläri. Siihen yläletkun viereen tuli äärimmäisen pieni hiushalkeama josta vedet valu pikkuhiljaa mäelle. Sit samaisessa autossa vuosi myös termarin kotelo...

        Comment

        • teropa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 3855
          • Oulu

          #19
          Niin siis keulaltapäin katsottuna (kuten mainitsin), nuo mitat...

          Joo, ei näy mitään vaaleita läiskiä lohkossa eikä missään lähellä. Voiskohan se olla vaan tuo syyläri halki jostain.

          Tero
          E60 520dA M-sport
          ---Ex
          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
          E90 330iA, 325iA, 320dA
          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

          PPL(A)

          Comment

          • tuomoo
            Bimmer Rookie
            • Jun 2006
            • 97
            • Kla

            #20
            Originally posted by teropa View Post
            Niin siis keulaltapäin katsottuna (kuten mainitsin), nuo mitat...

            Joo, ei näy mitään vaaleita läiskiä lohkossa eikä missään lähellä. Voiskohan se olla vaan tuo syyläri halki jostain.

            Tero
            Voihan se olla.. Ja ei varmaan näkyvästi vuoda kovinkaan paljon. "Höyrynä" kai se tulee jos pieni halkeema jossain. Ei muutako ajelet lämpimäks katteleen vuotoja.

            Comment

            • jam75
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 654
              • Tornio

              #21
              Originally posted by teropa View Post
              Alrite, kiitos kaikille vinkeistä!

              Kiikutan auton pajalle kunhan ehdin, ja kun pääsee tarkemmin kattomaan noita mahollisia vuotokohtia.

              Tero
              Meinasiks pajalla ite sitä katsoa vai ihan oikeasti jonnekki korjaamoon viedä. Näppärästi ne ainakin kaverin autoon bemuliikkeessä hakivat vuodon, väriainetta järjestelmään ja uv-lampulla vuotoa metsästään. Löytyhän se pieni kiveniskemä syyläristä, mutta vika oli termostaatin jumiminen, painetta keräs järjestelmään ja korkin kautta tuli nesteet pihalle pikkuhiljaa. En muista, että menikö syylärin korkkikin uusiksi, mutta termostaatti ainakin vaihdettiin ja nesteet alko pysymään sisällä.

              Comment

              • teropa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 3855
                • Oulu

                #22
                On se perkele.

                Pajalla vaihdettiin perjantaina uus vesipumppu. Vanha pumppu oli jo vähä akseliltaan väljä, ja yhden mutterin juuressa oli pienen pieni noro ainetta. Muuten vuotoja ei ollut missään... Paine ei laskenut puolessa tunnissa yhtään. Sitten kaveri varmisti vielä, että kannentiiviste ei falskaa. Joten vaihdettiin pumppu.

                No eikö siltikin tänään illalla kun lähdin liikenteeseen, niin taas tullut tuo varoitus, ja oli nestettä hukassa... Auto ei ollut edes vielä kerennyt kauheasti jäähtyä. Mihinhän helkkariin tuo neste katoaa...

                Grrrr

                Tero
                E60 520dA M-sport
                ---Ex
                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                E90 330iA, 325iA, 320dA
                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                PPL(A)

                Comment

                • Valkman
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2006
                  • 712
                  • Helsinki

                  #23
                  Eikä pajallakaan huomattu mitään muuta vuotavaa tai värjääntynyttä kohtaa? Jos vaan pystyt, aja keula ylös rampeille, ota pohjamuovi pois ja tarkastele koko alakerta. Jossain on pakko olla vihreätä tuolla nestehävikillä. Öljykin lienee ihan öljyn väristä? Syylaria ei oikein tahdo mistään kulmasta nähdä kunnolla, joten kokeile raottaa tuulettimen koppaa konetta päin ja fikkarilla löytää, josko huomaisit kosteaa kohtaa syylarista. Kyllä se selkenee ja vika on loppujen lopuksi varmaan yksinkertainen (ei välttämättä tietenkään halpa).

                  Vesipumpun vaihto tuskin meni turhien hommien piikkiinkään, jos kerran näytti jo väljyyden merkkejä. Itselläkin homma kohta edessä ihan varmuuden vuoksi.

                  Comment

                  • Stone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 4074
                    • Helsinki

                    #24
                    Originally posted by teropa View Post
                    On se perkele.

                    Pajalla vaihdettiin perjantaina uus vesipumppu.
                    Tero
                    Laitettiinko uusi termarikotelon tiiviste?
                    E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                    VW Pornstarter (työjuhta)
                    Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                    Finnmaster T8







                    Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                    Comment

                    • teropa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 3855
                      • Oulu

                      #25
                      Tere,

                      Auto oli tosiaan ilman pohjamuovia nosturilla, ja siellä ei näkynyt vuotoja. Ainut paikka oli tuo vesipumpun yksi mutteri sekä sitten nestelohkon kyljessä olevan jonkin reiän lähestyvillä (todella vähän), joka on tiivistetty semmosella tulpalla. Siinä on siis semmonen reikä, jossa on tulppa (ihan kuuluu olla, ei mikään oma viritys).

                      Termarin kotelo ei kuulemma ollut kastunut yhtään. Ja öljy lienee öljyn väristä, kun kaveri sanoi, että kannentiiviste ei ainakaan vuoda (sen voi jotenkin testata).

                      Mystinen juttu kyllä...

                      Tero
                      E60 520dA M-sport
                      ---Ex
                      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                      E90 330iA, 325iA, 320dA
                      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                      PPL(A)

                      Comment

                      • Kentsu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2004
                        • 1397
                        • Tuusula

                        #26
                        Originally posted by teropa View Post
                        On se perkele.

                        Pajalla vaihdettiin perjantaina uus vesipumppu. Vanha pumppu oli jo vähä akseliltaan väljä, ja yhden mutterin juuressa oli pienen pieni noro ainetta. Muuten vuotoja ei ollut missään... Paine ei laskenut puolessa tunnissa yhtään. Sitten kaveri varmisti vielä, että kannentiiviste ei falskaa. Joten vaihdettiin pumppu.

                        No eikö siltikin tänään illalla kun lähdin liikenteeseen, niin taas tullut tuo varoitus, ja oli nestettä hukassa... Auto ei ollut edes vielä kerennyt kauheasti jäähtyä. Mihinhän helkkariin tuo neste katoaa...

                        Grrrr

                        Tero
                        Merkkiliike vaihtoi samaiseen koneeseen mulle nesteet (ilmaus päin persettä tai tekemättä, mutta se on toinen juttu...), jonka jälkeen jonkun verran ajeltuani huomasin vajetta paisuntasäiliössä. Tämähän on aika normaalia jos ilmausta ei ole tehty viimeisen päälle ja lopulta tarkastettu nestepintaa. Laitas vielä kerran nesteet kylmään koneeseen paisarin merkkiviivaan ja seuraa tilannetta.
                        En nyt tietenkään tiedä oletko tuon jo kerennyt tehdä :think

                        Edit: Ja siis itse kun kerran vain lisäsin niin siellä ne on pysyneet.
                        Last edited by Kentsu; 26-11-2006, 21:36. Reason: add
                        Ex: 523iA '97, 520iA '89
                        /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                        Comment

                        • -james-
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2004
                          • 34

                          #27
                          Selvisikö sulla vika?
                          Mulla on sama tilanne että vesipumppu ja termostaatti vaihdettu pajalla ja eikun ilmoittelee että neste vähissä. Lieneekö sitten ilmaus hoidettu huonosti?
                          Syyläristäkään en vuotoa löytänyt. Mylly siis m62b35

                          Comment

                          • teropa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 3855
                            • Oulu

                            #28
                            Menee pajalle uudestaan ens viikon torstaina. Toivottavasti sitten selviää...

                            Tero
                            E60 520dA M-sport
                            ---Ex
                            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                            E90 330iA, 325iA, 320dA
                            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                            PPL(A)

                            Comment

                            • Nobody
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2003
                              • 224
                              • KOTKA

                              #29
                              Aja auto lämpimäksi ja jätä käyntiin. Katso koneen ja tulipellin välissä olevaa lämppärin letkua, monessa ollut halkeama klemmarin vieressä, jos vuotaa vähän tippuu putkelle ja haihtuu höyrynä. Seuraava vois olla tosiaan toi paisari, sitäkään ei huomaa millään jossei auto ole käynnissä ja lämmin, flektin muovi irti ja sit paisari takas paikalleen & käyttelemään ... pitäisi olla sen verran rakoa et näkee vuotokohdat. Jos ei vieläkään natsaa, auto lämpimäksi ja pahvinpala auton alle (pohjamuovi irti), sit käyttelee niin kauan että jonneen niitä pisaroita ilmestyy.
                              - Nobody is perfect -

                              Comment

                              • teropa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 3855
                                • Oulu

                                #30
                                Moro,

                                Noniin minun autosta syy selvisi: termarikoppa vuotaa.

                                Kumma, ettei tuota viimeksi huomattu... silloin meni vesipumppu vaihtoon (ei tosin turhaan, kilsat oli täynnä).

                                Auto kylmänä korjaamon pihalla -> painetta järjestelmään -> nestesuihku termarikopasta. Siinäpä diagnostiikka lyhykäisyydessään.

                                Kylläpä ne syyt on melkein aina näitä yleisimpiä... vaikkei siltä aluksi näyttäiskään. . Se on kanssa jännä, että tähän pre-faceliftiin kuulemma tuon kopan voi vaihtaa siis erikseen, ja uudempaan faceliftiin tulee aina termari sen kopan kanssa mukana. Varaosanumerot on kyllä erit realoemista, mutta ulkonäkö sama. Pistääköhän korjaamon setät omiaan...

                                Tero
                                E60 520dA M-sport
                                ---Ex
                                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                                E90 330iA, 325iA, 320dA
                                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                                PPL(A)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎