No niin nyt jatkoa seuraa... Huomenna (perjantaina) bemari tulee takas. Sanoivat eka että vievät Laakkoselle, kävi sit ilmi et ei VELJEKSET laakkoselle. No nyt oli diagnoosi sitten että 1,5 litraa liikaa öljyä löytyi tän alkuperäsen liikkeen öljynvaihdon jälkeen. Mitään vikakoodeja ei kuulemma oo saatu aikaseks ja toimii muuten. Seuraava toimnpide on sit kuulemma laatikon vaihto. Ai hitto että sylettää tää touhu. Liike kyllä ilmoitti että maksumieheksi en joudu jos näin käy joten ihan positiivista.Luulis että kun nää vehkeet on ihmisten suunnittelemia ja tekemiä että sais kuntoonkin.
e39 530dA 2001 laatikko ei vaihda.
Collapse
X
-
Mut eivät tietenkään halua maksaa kovinkaan paljon....Laakkoselta tuli tuomio, lodju vaihtoon ja 5000€ lasku autoliikkeelle. Liike lupasi että nyt laitetaan kuntoon laakkosella kun oli jo aikaa kulunu 1,5 kuukautta. Paskan liekit nyt se viedään bemu osaan seuraavaan hoitoon. Ja kaupanpurkua kun ehdotti niin aihe muuttui hyvin äkkiä. Mitenköhän "halvalla" tollasesta projektista voi mukamas päästä, onko kukaan peruskorjauttanu tollasta laatikkoa yleensäkkään?Last edited by hoge; 07-03-2007, 18:10.
Comment
-
-
Jos niitä öljyjä on liikkeessä vaihdeltu oikein urakalla ennen auton sinulle luovutusta, niin älä anna milliäkään periksi uuden laatikon kustannuksissa.
Sinne ei kuulu mitään öljyjä vaihdella...ja jos vaihdellaan niin artisti maksaa mahdolliset syntyvät ongelmat.
Ruotsista/Suomesta löytyy purkamoilta vähän ajettuja takuulaatikoita tuohon 1000€-2000€ haarukkaan.
Comment
-
-
Tässä taas nähdään kun automaattivaihteistossa on ongelmia, niin vasta sitten vaihdetaan öljyt. On silloin jo myöhäistä, kun laatikko on jo levinnyt. Vähän sama juttu jos rikkinäistä moottoria yritettäisiin korjata öljynvaihdolla.
Tämä mantra ikuisista öljyistä, on maksanut ja maksaa vielä monelle Bemaristille turhaan remontti ym. kuluja. Ainoat hyötyjät tästä tilanteesta ovat romukauppiaat.
Onneksi BMW on kääntänyt tässä asiassa kelkkansa ja nykyään uutena myytyihin autoihin vaihdetaan öljyt säännöllisesti huolto-ohjelman mukaisesti automaattivaihteistoon.
Comment
-
-
Originally posted by hoge View PostMut eivät tietenkään halua maksaa kovinkaan paljon....Laakkoselta tuli tuomio, lodju vaihtoon ja 5000€ lasku autoliikkeelle. Liike lupasi että nyt laitetaan kuntoon laakkosella kun oli jo aikaa kulunu 1,5 kuukautta. Paskan liekit nyt se viedään bemu osaan seuraavaan hoitoon. Ja kaupanpurkua kun ehdotti niin aihe muuttui hyvin äkkiä. Mitenköhän "halvalla" tollasesta projektista voi mukamas päästä, onko kukaan peruskorjauttanu tollasta laatikkoa yleensäkkään?F10 520dA 2013
Comment
-
-
Eikös tässäkin öljyt ollut vaihdetut ennen auton siirtymistä ostajalle?
Tai ainakin jossain vaiheessa lisätty?
Se miksi tuo öljynvaihto-ohjelma otettiin uudelleen käyttöön, johtuu juuri siitä että kuluttajat eivät ole vielä valmiita ns."ikiöljyihin", ja vaihtavat niitä kuitenkin jossan vaiheessa aiheuttaen näissä ongelmia.
Eli tällä tavoitellaan säännöllistä vaihto-ohjelmaa jolla vältetään tilanne jossa ensimmäinen öljynvaihto tulee toisen tai kolmannen omistajan toimesta +150tkm:n ajosuoritteen jälkeen. Samalla valmistaja voi pestä kätensä mahdollisilta ongelmista jotka syntyvät kyseisestä yhtälöstä ja takuukysymyksistä mikäli vaihdot on laiminlyöty.
Tällä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä ko.laatikoiden keston suhteen sinällään, vaan niillä mennään ihan tasan saman verran öljynvaihdoilla tai ilman. Eli kuluttajat vain eivät vielä ole valmiita ajatukseen että ZF:llä ym.laatikon valmistajilla inssit tietäisivät tästä asiasta loppukuluttajaa paremmin. Nythän kuluttaja maksaa täydellisen turhat öljynvaihdot ja lisää kiltisti omia käyttökulujaan vain siksi että ei ole velä valmis omaksumaan realistista käyttöelinkaariajattelua.
Kyse ei ole siis mistään "ikiöljyistä", koska sellaisia ei olekkaan...ei myöskään ZF:n laatikoissa.
Kyse on tekniikasta joka EI edellytä aktiivsta nesteenvaihtoa kestääkseen sen peruselinkaaren johon kyseinen tuote on valmistettu. Eli öljynvaihto ei lisää tuotteen peruselinkaarta kulumisen eikä edes akuuttien ongelmien suhteen.
Tässä maassa eikä varmasti missään muuallakaan ei ole olemassa ZF:n steppiä joka olisi selkeästi ajettu loppuun siitäkään huolimatta että öljynvaihtojen suhteen on toimittu kuten laatikon ja auton valmistaneet inssit ovat suositelleet.
Jos jollain on jotain vastakkaista faktaa, niin nyt ja tässä ne voi esitellä.
Me ketkä tässä autopurkamotoiminnassa Suomessa ja Ruotsissa toimitaan ja jossa nämä ongelmat nähdään kärjistetysti, nähdään kuitenkin ihan erilainen todellisuus. Samoin kuin monissa huotoliikkeissä joissa öljynvaihtojen riskit melko hyvin jo nykyisin tiedostetaan ja niistä jopa kieltäydytään.
Eli, nyt todellakin haluaisin kuulla jonkin FAKTAN/näytön siitä miten paljon bemun ZF:n elinkaari lyhenee mikäli toimitaan suositusten mukaisesti ja nesteitä ei laatikkoon vaihdeta? Eli nyt googlettamaan ja etsimään ne kuvat ja faktat loppuunajetusta stepistä ja arviot siitä kuinka pitkälle sitä olisikaan päästy 60tkm:n vaihtoväleillä?
Comment
-
-
Huoltoliikkeiden ammattitaito ei aina riitä, tai paremminkin ei ole tietoa miten öljynvaihto suoritetaan oikein. Tässä kyseisessä tapauksessa vaihteistoon tuli ongelma ja vasta sen jälkeen tehtiin öljynvaihto. Kun vika ei korjaantunut, vietiin auto toiseen korjaamoon missä todettiin öljyä olleen toista litraa liikaa ensimmäisen vaihdon jäljiltä.
Itse tosin epäilen että nyt siellä on toista litraa liian vähän öljyä, koska ylitäyttö ei onnistu helposti. Liian vähäinen öljyn täyttömäärä taas on liiankin helppoa. Syynä tällöin on että öljynmäärän lopullista tarkistusta ei tehdä moottori käynnissä tai vaihteiston öljyn lämpötila on väärä.
Ei huolto-ohjelmaan vaihteiston öljyvaihdon lisääminen, johtunut siitä että tehdas olisi huolestunut kuluttajien halusta vaihtaa öljyä vaihteistoon. Syynä oli, etteivät Jenkkiläiset kuluttajat hyväksyneet öljyn vaihtamattomuudesta lyhentynyttä vaihteiston käyttöikää. Siellä on näitten automaattivaihteistojen kanssa pelattu suunnilleen yhtä kauan kuin suomessa on ollut autoja.
Ei BMW ole ainoa automerkki, joka on taas ottanut vaihteiston öljynvaihdon taas huolto-ohjelmaan. Mersu on tehnyt samoin. He vaihtavat vaihteiston öljyt nykyään huollossa myös näihin vanhempiin autoihin, jotka ovat aiemmin olleet ns. ”huoltovapaita”
Miksi öljyt pitää vaihtaa? Suurin syy on että suodattimen suodatuskyky on rajallinen. Kun vaihteiston kitkapinnoista ym. kerääntyvä lika kertyy suodattimeen, sen suodatuskyky vähenee, kunnes suodatus teho on nolla. Näin öljyn kiertoon pääse likahiukkasia jotka ajan mittaan tuhoavat vaihteiston. Myöskään öljyn ominaisuudet eivät muuttumattomat vaan muuttuvat iän myötä. Mm. kondenssivesi pääse tekemään tuhojaan, kun öljyn sisältämä ruosteenestoaineiden teho vähenee iän myötä.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostEikös tässäkin öljyt ollut vaihdetut ennen auton siirtymistä ostajalle?
Tai ainakin jossain vaiheessa lisätty?
Se miksi tuo öljynvaihto-ohjelma otettiin uudelleen käyttöön, johtuu juuri siitä että kuluttajat eivät ..............................
Tätä BTCF palstaa on hyvin hyödyllistä lukea: muistan yhdenkin topikin missä pohdiskeltiin miten jarrulla pitää seistä, että joko startit ovat optimaalisia tai miten kumi palaa parhaiten. ja laatikkohan ei tietenkään ole moksiskaan moisesta...
Ja, kun mukaan laitetaan lastutus dieseleissä, ei erkkikään enää ota selvää miksi laatikot paukkuu/ei pauku.
Öljynvaihdoista: Tuntuisi uskomattomalta, että 60 tkm vaihtoväleillä laatikko kestäisi yhtä pitkään kuin vaihtamatta. En ihan heti usko.
Sen sijaan tuon kyllä uskon, että, jos eka vaihto tehdään + 150 tkm, se tosiaankin voi laittaa töhnät liikkeelle. Itse vaihdatin öljyt joskus takavuosian tuon verran ajettuun. Laatikko toimi ihan samalla tavalla kuin ennen vaihtoakin.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostJos niitä öljyjä on liikkeessä vaihdeltu oikein urakalla ennen auton sinulle luovutusta, niin älä anna milliäkään periksi uuden laatikon kustannuksissa.
Sinne ei kuulu mitään öljyjä vaihdella...ja jos vaihdellaan niin artisti maksaa mahdolliset syntyvät ongelmat.
Ruotsista/Suomesta löytyy purkamoilta vähän ajettuja takuulaatikoita tuohon 1000€-2000€ haarukkaan.Last edited by hoge; 08-05-2007, 15:52.
Comment
-
-
Originally posted by juster View Postsuodattimen suodatuskyky on rajallinen. Kun vaihteiston kitkapinnoista ym. kerääntyvä lika kertyy suodattimeen, sen suodatuskyky vähenee, kunnes suodatus teho on nolla.
Vaan se suodattimen suodatuskyky paranee ajan myötä. Se suodattaa sitä tiheämmin, mitä tukkeutuneempi se on. Näissä ei edes käsittääkseni ole ohivirtausventtiiliä, joten kaiken järjen mukaan käytetty suodatin pitää öljyt puhtaimpina. Suodattimen kapasiteetti on virtaukseen nähden jonkin verran ylimitoitettu, joten tukkeutunut, virtausta rajoittava suodatin on varma merkki vaihteistovauriosta.---
Comment
-
-
Suodattimen läpivirtauskyky täytyy olla aina suurempi maksimivirtaus. Siksi sen pitää olla kaikissa järjestelmissä maksimivirtaukseen nähden ylimitoitettu. Suodatuksen parantuminen suodattimen likaantuessa (ei pidä aina paikkaansa riippuen suodatinmateriaalista ja likapartikkelien muodosta) pitää paikkaansa ainoastaan siihen asti, kunnes suodattimen läpäisykyky on järjestelmän virtausta pienempi. Tästä eteenpäin yhä suurempi osa öljystä ohittaa suodatusjärjestelmän ja palaa kiertoon suodattamatta.
Ilman ohivirtausventtiiliä likapartikkeleista tukkeutuneen suodattimen virtauksen läpäisykyvyn tulisi säilyä myös matalissa lämpötiloissa, myös jähmepisteessä. Tällaisessa tilanteessa ilman ohitusventtiiliä on ensimmäisenä seurauksena järjestelmään syntyvä vastapaine, ja pahimmassa tapauksessa kavitointi. Tällä tavoin toteutettuna ei vaihteiston elin ikä liene kovin pitkä suomen vaihtelevissa olosuhteissa.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostEikös tässäkin öljyt ollut vaihdetut ennen auton siirtymistä ostajalle?
Tai ainakin jossain vaiheessa lisätty?
Se miksi tuo öljynvaihto-ohjelma otettiin uudelleen käyttöön, johtuu juuri siitä että kuluttajat eivät ole vielä valmiita ns."ikiöljyihin", ja vaihtavat niitä kuitenkin jossan vaiheessa aiheuttaen näissä ongelmia.
Eli tällä tavoitellaan säännöllistä vaihto-ohjelmaa jolla vältetään tilanne jossa ensimmäinen öljynvaihto tulee toisen tai kolmannen omistajan toimesta +150tkm:n ajosuoritteen jälkeen. Samalla valmistaja voi pestä kätensä mahdollisilta ongelmista jotka syntyvät kyseisestä yhtälöstä ja takuukysymyksistä mikäli vaihdot on laiminlyöty.
Tällä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä ko.laatikoiden keston suhteen sinällään, vaan niillä mennään ihan tasan saman verran öljynvaihdoilla tai ilman. Eli kuluttajat vain eivät vielä ole valmiita ajatukseen että ZF:llä ym.laatikon valmistajilla inssit tietäisivät tästä asiasta loppukuluttajaa paremmin. Nythän kuluttaja maksaa täydellisen turhat öljynvaihdot ja lisää kiltisti omia käyttökulujaan vain siksi että ei ole velä valmis omaksumaan realistista käyttöelinkaariajattelua.
Kyse ei ole siis mistään "ikiöljyistä", koska sellaisia ei olekkaan...ei myöskään ZF:n laatikoissa.
Kyse on tekniikasta joka EI edellytä aktiivsta nesteenvaihtoa kestääkseen sen peruselinkaaren johon kyseinen tuote on valmistettu. Eli öljynvaihto ei lisää tuotteen peruselinkaarta kulumisen eikä edes akuuttien ongelmien suhteen.
Tässä maassa eikä varmasti missään muuallakaan ei ole olemassa ZF:n steppiä joka olisi selkeästi ajettu loppuun siitäkään huolimatta että öljynvaihtojen suhteen on toimittu kuten laatikon ja auton valmistaneet inssit ovat suositelleet.
Jos jollain on jotain vastakkaista faktaa, niin nyt ja tässä ne voi esitellä.
Me ketkä tässä autopurkamotoiminnassa Suomessa ja Ruotsissa toimitaan ja jossa nämä ongelmat nähdään kärjistetysti, nähdään kuitenkin ihan erilainen todellisuus. Samoin kuin monissa huotoliikkeissä joissa öljynvaihtojen riskit melko hyvin jo nykyisin tiedostetaan ja niistä jopa kieltäydytään.
Eli, nyt todellakin haluaisin kuulla jonkin FAKTAN/näytön siitä miten paljon bemun ZF:n elinkaari lyhenee mikäli toimitaan suositusten mukaisesti ja nesteitä ei laatikkoon vaihdeta? Eli nyt googlettamaan ja etsimään ne kuvat ja faktat loppuunajetusta stepistä ja arviot siitä kuinka pitkälle sitä olisikaan päästy 60tkm:n vaihtoväleillä?
Mihin tutkittuun tietoon perustuu sitten tämä: "Tällä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä ko.laatikoiden keston suhteen sinällään, vaan niillä mennään ihan tasan saman verran öljynvaihdoilla tai ilman"
Ja mihin faktaan tämä: "Tässä maassa eikä varmasti missään muuallakaan ei ole olemassa ZF:n steppiä joka olisi selkeästi ajettu loppuun siitäkään huolimatta että öljynvaihtojen suhteen on toimittu kuten laatikon ja auton valmistaneet inssit ovat suositelleet."?
Minusta tämä on huippu :"Eli, nyt todellakin haluaisin kuulla jonkin FAKTAN/näytön siitä miten paljon bemun ZF:n elinkaari lyhenee mikäli toimitaan suositusten mukaisesti ja nesteitä ei laatikkoon vaihdeta?"
Eli itse suollat kehäpäätelmiäsi putkella ja muilta vaadit faktoja.
Joo, eli faktahan on nyt se, että ZF:n toiminta paranee kun säännöllisesti vaihdetaan öljyt ja filtteri, koska vanha paska ei kierrä ja tämä on fakta täällä ja muualla universumissa.
Hemi, paljon on sinulla tietoa, sitä ei käy kiistäminen, mutta jos omat pelkät perustelemattomat väitteesi on faktoja, niin kaukana on rakentavasta keskustelusta. Toisaalta myyt varaosia ja autoja ammatiksesi, niin joskus hämärtyy se, että myytkö tuotteitasi vaan tietoutta. Olethan itse jo todennut, että banneja ei kestä saada, koska tämän foorumin kautta tulee sen verran liikevaihtoa.
Comment
-
Comment