Elikkä tiedän että aiheesta on jo pitkä topic mutta tässä nyt kyselen noista mittaus-arvoista ym.
Auto on 530D Touring -00
ASC/ABS valot jää mittarostoon palamaan kun käynnistää.
Joskus (tosi harvoin) voi olla että valot eivät jää palamaan ja auto toimii täysin niin kauan kunnes sen sammuttaa ja käynnistää uudelleen.
Testeri sanoi seuraavaa:
"Molempien etupyörien pyörimisnopeus tieto virheellinen. Ajoittainen vika."
Vikakoodit nollattiin ja kilometrin koeajon jälkeen taas sama diagnoosi kun kytki testeriin.
Elikkä nyt tänään irrotin kummankin etuanturin, putsasin ne huolellisesti ja laitoin takaisin. Ei vaikutusta
Otin sitten liittimet auki ja mittasin antureita.
-Kuskin puoli näytti 127ohmia
-Hanttarin puoli 3,2Kilo-ohmia :think
Elikkä onko noista arvoista nyt kumpikaan lähelläkään oikeaa?
Mersujen kanssa kun olen pelaillut paljonkin niin niissä Arvo on ~1000ohmia ehjällä anturilla... Tokihan anturi ei ole aivan samanlainen...
Elikkä nyt apuja kaivattaisiin?
Jotenkin itsellä tuli mieleen heti boksi vika kun molempia antureita herjaa ja sitten jos sattuu että valot ei syty niin pelaa vaikkaa 10000km jos ei autoa sammuta välillä.
Jos anturi on rikki niin eikö valo syty heti kun anturilta tuleva tieto katkeaa?
Auto on 530D Touring -00
ASC/ABS valot jää mittarostoon palamaan kun käynnistää.
Joskus (tosi harvoin) voi olla että valot eivät jää palamaan ja auto toimii täysin niin kauan kunnes sen sammuttaa ja käynnistää uudelleen.
Testeri sanoi seuraavaa:
"Molempien etupyörien pyörimisnopeus tieto virheellinen. Ajoittainen vika."
Vikakoodit nollattiin ja kilometrin koeajon jälkeen taas sama diagnoosi kun kytki testeriin.
Elikkä nyt tänään irrotin kummankin etuanturin, putsasin ne huolellisesti ja laitoin takaisin. Ei vaikutusta
Otin sitten liittimet auki ja mittasin antureita.
-Kuskin puoli näytti 127ohmia
-Hanttarin puoli 3,2Kilo-ohmia :think
Elikkä onko noista arvoista nyt kumpikaan lähelläkään oikeaa?
Mersujen kanssa kun olen pelaillut paljonkin niin niissä Arvo on ~1000ohmia ehjällä anturilla... Tokihan anturi ei ole aivan samanlainen...
Elikkä nyt apuja kaivattaisiin?
Jotenkin itsellä tuli mieleen heti boksi vika kun molempia antureita herjaa ja sitten jos sattuu että valot ei syty niin pelaa vaikkaa 10000km jos ei autoa sammuta välillä.
Jos anturi on rikki niin eikö valo syty heti kun anturilta tuleva tieto katkeaa?
Comment