Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 ohjaustehostimen neste

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rville
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 290
    • Pori

    e39 ohjaustehostimen neste

    Nyt pitäis taas jonkun vääntää rautalangasta hölmölle...
    Auto siis e39 528 tourinki steptronicci.
    Ohjaustehostimen säiliössä pinta alhaalla (Säiliö koneen oikeassa etukulmassa, korkissa ratin kuva ja ATF oil only teksti tjsp)
    Motonetistä kirjasta katsomalla ostin "speciaali" öljyä joka tarkoitettu juuri tuohon. väriltään vihreää ja melko juoksevaa.
    Avattuani korkin oli hämmästys suuri, kun säiliössä ruskehtavaa paksuhkoa öljyä, ettenkö sanoisi ATF öljyä
    Mitäs tonne uskaltaa lisätä?
    Käytössä Amerikkalainen sähkövatkain... , vaimolla f21, kun nautitaan otetaan 964 tallista
  • Jamperi
    Bimmer Fanatic
    • May 2005
    • 589
    • Tampere

    #2
    Tuostakin taitaa olla n+1 topickkia, mutta jos korkissa lukee atf only, niin eiköhän se silloin ole atf mitä sinne laitetaan. Jos ei ole varmuutta mitä siellä nyt sitten on, niin pumppaa ja kierrätä se vanha sieltä kokonaan pois ja lisää oikeaa sisään, niin varmasti pelittää.

    Kun itse tein ko. operaation, taisi olla omakin punainen atf muuttanut ajan mukana väriään ruskehtavaksi.

    ALPINA B3 3.3 Coupe #211
    ex. BMW 318 TI Compact -96 H&H Msport

    If you can see Chuck Norris, he can see you. If you can't see Chuck Norris you may be only seconds away from death.

    Comment

    • Cunttory
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2004
      • 1772
      • Kuopio

      #3
      Tosiaanki jos korkissa lukee atf,niin ei ole epäselvyyttä.Itse vaihdoin öljyt pari viikkoa sitten.Menin hakemaan öljyä paikallisesta öljynvaihtoliikkeestä ja pyysin atf-öljyä, myyjä sanoi että ei saa laittaa atf-öljyä sinne.Muistin että korkissa lukee (atf oil only),myyjä tarjosi väkisin vw-konsernin erikoisöljyä,ei uskonut että sinne tulee atf:fää ennen kuin hain säiliön korkin ja näytin sille!

      6€/litra oli atf 220:llä hintaa,alfamerin mukaan 1,5litraa menee öljyä.Vaihdoin säiliön letkut samalla,noin litran verran tuli öljyä pihalle.Olihan nuo öljyt vähän hiekkaa itseensä imaisseet.
      Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

      Comment

      • Lanttu
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 1643

        #4
        Kylmissä oloissa ei saisi laittaa ATF:ää, vaikka korkissa lukisi mitä tahansa.

        Comment

        • SledgeHammer82
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1651
          • Pk-seutu

          #5
          Originally posted by Lanttu View Post
          Kylmissä oloissa ei saisi laittaa ATF:ää, vaikka korkissa lukisi mitä tahansa.
          BS. Kuusi vuotta ajanut ympärivuotisesti autoilla, joissa ohjaustehostimen öljynä on toiminut MOBIL ATF 220. Kyseisen öljyn jähempiste on muunmuuassa -42 astetta, eikä myöskään käytännössä ole ollut mitään ongelmia tehostimen kanssa.

          Comment

          • -Tapi
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 3117
            • Välisuomi

            #6
            Originally posted by Lanttu View Post
            Kylmissä oloissa ei saisi laittaa ATF:ää, vaikka korkissa lukisi mitä tahansa.
            Mistähän tuo on keksitty? Kertooko sama lähde myös ettei automaattivaihteisia autoja tai Getracgeja voi käyttää kylmissä olosuhteissa?
            ---

            Comment

            • Guest's Avatar

              #7
              Ite vaihdoin alkuperäiset ATF öljyt tohon mobilin ATF:ään. Ja kyllä pakkasella ohjaus on edelleen alkuun aika raskas. KL:stä saa jotain vihreätä kamaa, sitähän joku täällä kehui laittaneensa ja jäykkyys hävisi. Pitää itekin päivittää tuo neste vielä kertaalleen. Omani siis 523 -97 ja korkissa ATF only.

              Toinen juttu on ,että TIS:ltä ymmärsin että koko säiliö tulisi vaihtaa uuteen jos öljy vaihdetaan. Syystä että säiliössä on integroituna suodatin. Ite en ole ainakaan keksinyt miten tuon suodattimen saisi erikseen irti säiliöstä. Suosittelen että se purkki vaihdetaan samalla kun öljytkin, todennäköisesti suodatin alkaa oleen tukossa ja haittaa kiertoa sekin.

              Comment

              • SledgeHammer82
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1651
                • Pk-seutu

                #8
                Originally posted by Brotofobia View Post
                Ite vaihdoin alkuperäiset ATF öljyt tohon mobilin ATF:ään. Ja kyllä pakkasella ohjaus on edelleen alkuun aika raskas. KL:stä saa jotain vihreätä kamaa, sitähän joku täällä kehui laittaneensa ja jäykkyys hävisi. Pitää itekin päivittää tuo neste vielä kertaalleen. Omani siis 523 -97 ja korkissa ATF only.

                Toinen juttu on ,että TIS:ltä ymmärsin että koko säiliö tulisi vaihtaa uuteen jos öljy vaihdetaan. Syystä että säiliössä on integroituna suodatin. Ite en ole ainakaan keksinyt miten tuon suodattimen saisi erikseen irti säiliöstä. Suosittelen että se purkki vaihdetaan samalla kun öljytkin, todennäköisesti suodatin alkaa oleen tukossa ja haittaa kiertoa sekin.
                Uutena Suomeen tuoduissa autoissa on öljynä CHF-öljyä, tarkempi öljyn tyyppi lukee säiliön korkkiin liimatussa tarrassa. Vihreää tehostinnestettä saa huhujen mukaan halvemmalla nimellä Citroen LHM-öljy. Ja vielä tuosta ATF-öljyn sopimattomuudesta, että käytetäänhän sitä vaihteistossakin ihan tehtaan ohjeen mukaankin.

                Vaihdoitko kaikki öljyt tehostimeen vai pelkästään säiliössä olleet öljyt? Ainakin koko järjestelmän tyhjäksi imemällä ja uudet öljyt lisäämällä ei ohjaus tunnu kylmänäkään raskaalta, ainoastaan aavistuksen verran kankeammalta. Tosin ei täällä etelässä kovin kylmissä oloissa ole autoa tarvinnutkaan ajoon repiä ja niinä harvoina päivinäkin kun auton antaa lämmitä hetken paikallaan, niin tilanne paranee jo huomattavasti.

                Siellä säiliön pohjassahan näkyy ruuvi, jolla jokin levy (suodattimeen liittyvä osa?) on kiinni säiliössä. Mielestäni levy (suodatin?) on niin iso, ettei se mahdu ulos säiliötä rikkomatta, joten tosiaan taitaa ainoa keino suodattimen vaihtamiseksi olla säiliön vaihto. IMO täysin naurettavaa suunnittelua vrt. esim. (ainakin vanhempien) mersujen toteutukseen, jossa ohjaustehostimen suodatin on helposti vaihdettavissa.

                Comment

                • Guest's Avatar

                  #9
                  Kyllä mä vaihdoin kaiken nesteen. Irrotin tuloputken säiliöstä, moottori käyntiin-> öljyt pihalle. Huhtelut bilteman ATF:llä ja tyhjäksi taas. Viimeisenä Mobil ATF:t.

                  Pitäis tarkistaa, että miten tuon kippo on hinnoiteltu, jotta sen suodattimenkin sais vaihdettua. Tunnetusti kylmänä öljy suodattuu huonosti, ja vielä likainen suodatin siis, toi vois olla mulla syynä jäykistelyyn...

                  Comment

                  • Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7434
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by SledgeHammer82 View Post
                    Uutena Suomeen tuoduissa autoissa on öljynä CHF-öljyä, tarkempi öljyn tyyppi lukee säiliön korkkiin liimatussa tarrassa.
                    Näin kuulemma Ruotsissakin jos tähän on uskomista:
                    De svensksålda brukar ha Pentosin CHF 11S i servosystemet, många privatimporterade bilar har ATF-olja i servosystemet. CHF-oljan är bättre i kalla klimat.
                    Pitääs tänään kattoa mitä mun ruottintuontiautossa onkaan öljynä.... Jos se onki vaikka Saksantuonti! Mitään ohjauksen jäykkyyttä ei ole ollu havaittavissa koskaan vaikka ois -30 lämpö. Edellisessä Carinassa taas sai vääntää urakalla rattia pari kertaa laidasta laitaan.
                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7434
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                      Pitääs tänään kattoa mitä mun ruottintuontiautossa onkaan öljynä.... Jos se onki vaikka Saksantuonti!
                      Tuli vihdoin katottua, vihreällä merkattu korkki ja siinä teksti "CHF 11S only". Eli on kai sitten aito pohjoisen oloihin viritetty Ruotsi-auto.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • Mustis
                        Newbiemmer
                        • Dec 2012
                        • 23
                        • Oulu

                        #12
                        Nestevuotoa auton alla - vihreää nestettä

                        Huomasin tänään, että autosta vuotaa vihreää nestettä, taitaa olla tehostimen nestettä? Harmi, kun en kerinnyt kattoa tarkemmin, kun vaihdatin öljyt yms..Liekkö helpointa vaihtaa letkut yms?
                        Autohan meni eilen katsastuksesta läpi ja mekaanikko kehui auton olevan priimaakunnossa(e39 523 A 4/98 Saksan tuonti)

                        Comment

                        • Mik@
                          BTCF Member
                          • Jul 2010
                          • 1413
                          • Nurmes

                          #13
                          Liekkö tämä oikeeta litkua tehostimeen? BMW-ohjaustehostinöljy vihreä
                          edit: vai tämä keltavihreä?
                          E61 520Da

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9157
                            • Oulu

                            #14
                            Febi S6161 = Pentosin CHF11/S
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              #15
                              Originally posted by Clavurion View Post
                              Febi S6161 = Pentosin CHF11/S
                              Samalla osanumerolla Motonet myy myös Topran öljyä, sitä olen käyttänyt ja hyvin toimii.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎