Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 ohjaustehostimen neste

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bomb5
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2011
    • 726
    • Kivijärvi

    #16
    Originally posted by Clavurion View Post
    Febi S6161 = Pentosin CHF11/S
    Ostin tätä 2 purkkia Jyväskylän Fixukselta, taisi olla 12-14 euroa / pullo. Motonetissä kävin varmaan 2 kertaa kattomassa sitä Topranin pulloa, mutta halusin Febin. Ja joo, 1 pullon niistä sekoittamalla vaihdoin jo. Vanhat nesteet eivät olleet kovin pahan näköset, mutta hieman siistimmin käy pumppu käännellessä rattia paikallaan. Ennen vaihtoa saattoi hieman ääntää kuormittuessa, nyt on aika hiljanen. Ensi kesänä sitten koko säiliö vaihtoon ja toinen pullollinen.
    Last edited by Bomb5; 20-01-2013, 11:14.
    E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3667
      • seinäjoki

      #17
      Kuinkas teillä ohjaustehostimen voima jakautuu... tarkoita, että kuuluukos ohjauksen olla e39 hieman kankea? Eikä niin kun jossain toyotassa että yhdellä sormella pyörittää paikallaan rattia kevyesti? En vain muista millasia ovat olleet parissa muussa kokeilemassani e39:ssä.:think
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #18
        Originally posted by janke View Post
        Kuinkas teillä ohjaustehostimen voima jakautuu... tarkoita, että kuuluukos ohjauksen olla e39 hieman kankea? Eikä niin kun jossain toyotassa että yhdellä sormella pyörittää paikallaan rattia kevyesti? En vain muista millasia ovat olleet parissa muussa kokeilemassani e39:ssä.:think
        On se vakio ohjaus aika kankea, servotronicilla parempi.

        Comment

        • Bomb5
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2011
          • 726
          • Kivijärvi

          #19
          "Kankea" se on mullakin, mutta tykkään siitä juuri semmoisena. Saa paremmin tuntuman siihen, mitä siellä renkaiden päässä tapahtuu. Eli erottaa ajaako oikeata autoa vai videopeliä.
          E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3667
            • seinäjoki

            #20
            Originally posted by Bomb5 View Post
            "Kankea" se on mullakin, mutta tykkään siitä juuri semmoisena. Saa paremmin tuntuman siihen, mitä siellä renkaiden päässä tapahtuu. Eli erottaa ajaako oikeata autoa vai videopeliä.
            Joo, ilmanmuuta minäkin pidän tuosta kankean puoleisesta ohjauksesta, vaikka tällähetkellä ohjaus on ihan paska, kun kulmat on päin V... ja auto hyökkii mihin sattuu.
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • Havis
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1835
              • Kotona/Poissa

              #21
              Originally posted by janke View Post
              ...pyörittää paikallaan rattia kevyesti...
              Ratin kääntelyä paikallaan kannattaa muuten vältellä, oli tehostus kuinka kevyt hyvänsä. Siis jos haluaa optimoida pallonivelien ja raidertangon päiden elinikää. Ainakin pitävällä pinnalla. Lumella asialla ei liene suurtakaan merkitystä.
              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

              E60 523iA -08

              Comment

              • Mustis
                Newbiemmer
                • Dec 2012
                • 23
                • Oulu

                #22
                Paljonko säiliössä kuuluu olla nestettä?

                Avasin säiliön, siis musta säiliö (ATF Oil Only korkissa). kuuluuko säiliön olla täysi? Minulla uupuu pinnasta muutama sentti..

                Comment

                • marcus_108
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2012
                  • 578
                  • Hyllykallio

                  #23
                  Originally posted by Mustis View Post
                  Avasin säiliön, siis musta säiliö (ATF Oil Only korkissa). kuuluuko säiliön olla täysi? Minulla uupuu pinnasta muutama sentti..
                  Mulla on ainakin mittatikku siinä korkissa itessään.
                  Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
                  Ford Mondeo 1.8 Stw -01

                  Ex:
                  E39 523i touring -99
                  Opel kadett E 1.6 -89
                  Seat Toledo 1.8 -92
                  Toyota corolla Lb 1.6 -87
                  Vw passat farkku 1.8 -99

                  Comment

                  • Bomb5
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2011
                    • 726
                    • Kivijärvi

                    #24
                    Jep, ite oon tähdännyt siihen ylimmälle rinkulalle nestetason. Tosin onko kellään siitä tietoa, pitäisikö tuo tarkistaa korkki kierrettynä kiinni vai käyttämällä vaan siinä huulilla? Oon pyöritellyt sen yleensä kiinni tasoa tarkistaessa.
                    E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                    Comment

                    • Antsah
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1776
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Samalla osanumerolla Motonet myy myös Topran öljyä, sitä olen käyttänyt ja hyvin toimii.
                      Kaverille hain perjantaina tuota 6161 ja hylly oli täynnä Febin vihreää purkkia. Oulussa siis ainakin Febiä saatavissa jos joku miettii motonetistä ostamista.

                      Last edited by Antsah; 21-01-2013, 08:26.

                      Comment

                      • Havis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1835
                        • Kotona/Poissa

                        #26
                        Originally posted by Bomb5 View Post
                        Jep, ite oon tähdännyt siihen ylimmälle rinkulalle nestetason. Tosin onko kellään siitä tietoa, pitäisikö tuo tarkistaa korkki kierrettynä kiinni vai käyttämällä vaan siinä huulilla? Oon pyöritellyt sen yleensä kiinni tasoa tarkistaessa.
                        Siinä korkissa olevassa mittatikussa on kaksi olaketta. Ohjeet öljytason tarkistukseen Haynesin oppaan mukaan:

                        1. Tarkista taso moottori sammutettuna ja auto tasaiselle alustalle pysäköitynä.
                        2. Irroita korkki ja puhdista mittatikku.
                        3. Laita korkki 'huulille', siis ei kierretä lainkaan kiinnipäin.
                        4. öljynpinta on oikea kun se on mittatikun olakkeiden välissä

                        Suomen oloissa öljyn pitäisi aina olla CHF 11S. Ja se ohjetarra on vain tarra, joka on jo monesta vanhemmasta yksilöstä ajan saatossa irronnut. Näin jäljelle on jäänyt vain korkkiin stanssattu 'ATF Only' teksti, joka on yleispätevä lämpimissä maissa eikä Suomen oloon tarkoitettu.

                        Eli siis CHF:ää vaan säiliöön. Jos siellä on jostain syystä ruvettu käyttämään ATF:ää, kannattaa harkita samaa kuin minä, eli uusii öljyt CHF-tyyppiisiin, ja samalla ehdottomasti uusii säiliön, niin vaihtuu samalla se suodatinkin.

                        P.S.
                        Sanottakoon vielä se, etten kyllä tiedä kuinka haitallista ATF:n käyttö tuossa tilanteessa on, mutta tuskin ne laiteet ihan hetkessä räjähtää hajalle niistäkään.
                        Last edited by Havis; 21-01-2013, 09:17.
                        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                        E60 523iA -08

                        Comment

                        • ämsport
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2011
                          • 118
                          • Pori

                          #27
                          Itse vaihdoin kanssa huuhtelemalla tuon febin 6161:sen.Mutta sinänsä outo ja mikä jäi silloin aikoinaan askarruttamaan oli että hyllyssä oli vieressä valkoinen purkki febi 6162 (motonet) ja siinä vain luki BMW steering oil.Enkä muuta eroa niistä löytänyt kuin että tuo 62 on mineraali ton synteettisen 61:sen sijaan.

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9138
                            • Oulu

                            #28
                            Febi M6162 = Pentosin CHF7.1, jota käytetty vanhemmissa.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • ämsport
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2011
                              • 118
                              • Pori

                              #29
                              Originally posted by Clavurion View Post
                              Febi M6162 = Pentosin CHF7.1, jota käytetty vanhemmissa.
                              Ok.thanks.Eli oikeen öljyn laitoin,kerrankin ekalla

                              Comment

                              • hietase
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2012
                                • 539
                                • Espoo

                                #30
                                Voisiko joku normaalin värinäön omaava kertoa, onko nenäliinaan imeytetty ohjaustehostimen neste punaista (ATF) vai vihreää (CHF)? Itse en osaa sanoa juuta enkä jaata ja 7-v poikani mukaan se on ruskeaa.

                                Hieman on pinta vajaa ja täyttäisin normaaliksi, jos tietäisin mitä laittaisin. Pitää kolmen sekunnin urinan liikkeelle lähtiessä ja lopettaa sitten.

                                Auto tuotu Saksasta ensimmäiseltä omistajalta 2012, enkä usko että järjestelmässä olisi kylmään tarkoitettuja CHF-öljyjä heidän vaihtamanaan, mutta mistä sitä tietää. Auto on E39 530da vm. 2002 servotronicilla.
                                Last edited by hietase; 21-01-2017, 22:01.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎