Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d e39 ei starttaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jozpen
    Bimmer Rookie
    • May 2010
    • 40
    • Itävalta

    #31
    muutaman viikon on saanut starttailla sekunnin pari pitempään kuin normaalisti. menin sitten tänään katsastamaan autoa, leima tuli ja kaikki hyvin. meinasin lähteä iloisin mielin nosturilta kotiin.. eipä lähtenytkään enää käymään... katsastusmies anto vähän apua työntämällä ja lähtikin käymään. aattelin että akku on loppu ja silta seisomalta ostamaan uutta akkua auto koko ajan käynnissä. vaihdoin akun ja kas kummaa ei auttanut.

    tutkin inpalla vikakoodeja "7717 rpm sensor (crankshaft sensor signal dynamic plausible)" oli jäänyt muistiin juuri niillä kilsoilla kun olin katsastuskonttorilla. eli ilmeisesti on nyt sitten joko kampiakselin tai nokka-akselin tunnistin pimeänä. nyt pitäs mennä vielä tutkimaan josko parin tunnin jälkeen lähtee käymään. olen 2 kertaa saanut auton käymään tän tapauksen jälkeen. töihinkin pitäis päästä huomenna, mutta eipä taida poppakonstit auttaa tähän hätään. kun auto lähtee käymään niin toimii täysin normaalisti.

    voiko tuon sivuhuomautuksen (crankshaft sensor signal dynamic plausible) perusteella todeta että vika olisi kampuran tunnistimessa vai voiko vika olla silti kummassa vaan? pikaista apua toivoen!

    Comment

    • Jozpen
      Bimmer Rookie
      • May 2010
      • 40
      • Itävalta

      #32
      itselleni vastaten: vika taitaa olla nokan tunnistimessa.
      auto seisoi pari tuntia ja anturi tuntui käteen vielä hieman lämpöiseltä --> ei lähtenyt käymään.
      kylmäsprayta nokka akselin tunnistimen juureen, ei lähtenyt käymään. otin koko anturin irti ja jäähdytin anturin päätä kylmäspraylla ja nopeasti takaisin kiinni ja strarttaamaan.. kas kummaa lähti käymään. käytin n.15s ja sammutin ja vieläkin lähti käymään.:think

      Comment

      • merrunranta
        Bimmer Rookie
        • Nov 2003
        • 57
        • Saarijärvi

        #33
        E39 jätti tielle....

        Oman E39(530d 2001) meno katkesi kesken kaiken - "fuel injection fault" virheilmoituksen kera. Tankissa n.50litraa ainetta. Irroitin suodattimelle(uusi) tulevan letkun, sen minkä jälkeen ei ole T-haaraa ja sieltä ei tule mitään vaikka virrat on päällä ja surina kuskin penkin alta kuuluu noin 30sek ajan virran laiton jälkeen. Voiko silti olla tuo siirtopumppu finaalissa? Mikä neuvoksi?
        Timppa63

        Comment

        • BreeZi
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2004
          • 2371
          • Jyväskylä

          #34
          Originally posted by merrunranta View Post
          Oman E39(530d 2001) meno katkesi kesken kaiken - "fuel injection fault" virheilmoituksen kera. Tankissa n.50litraa ainetta. Irroitin suodattimelle(uusi) tulevan letkun, sen minkä jälkeen ei ole T-haaraa ja sieltä ei tule mitään vaikka virrat on päällä ja surina kuskin penkin alta kuuluu noin 30sek ajan virran laiton jälkeen. Voiko silti olla tuo siirtopumppu finaalissa? Mikä neuvoksi?
          Tankin pumppu död? Vai oliko se että jaksaa ruokkia jos yli1/4 osa on löpöä tankissa. Ota takapenkin istuinosa irti ja kuuntele pitääkö tankissa oleva pumppu ääntä.
          - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
          - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
          - E- ja F- sarjan avaimet.
          - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
          - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
          .

          Finmodi oy
          050-3063926
          [email protected]

          Comment

          • merrunranta
            Bimmer Rookie
            • Nov 2003
            • 57
            • Saarijärvi

            #35
            Minä ostin tänään sen siirtopumpun KL:ltä(Pierburg) ja asennetaan se nyt sinne ensiksi. Jos pa-mittari näyttää yli 3/4 osaa niin pitäisihän sitä olla molemmissa puoliskoissa ja näin ollen sama käykö puoliskojen välinen pumppu vai ei, olenko oikeassa?? Täytyy sitten alkaa kuuntelemaan penkin alle seuraavana, jollei eka pumppu osunut oikeaan.
            Mittariston kautta ei taida onnistua nyt se eri pa tankin puoliskojen pinnan korkeuden lukeminen, siellä kun tapittaa info osiossa se "fuel injection fault" itsepäisesti??
            Timppa63

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #36
              Voi käydä niinkin, että molemmat pumput surisevat, mutta tankinpumpusta ei tule mitään läpi.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • merrunranta
                Bimmer Rookie
                • Nov 2003
                • 57
                • Saarijärvi

                #37
                NO nyt se kutonen jyrähti tulille viimein;-> Se (keskimmäinen) pääsiirtopumppu oli minulta levinnyt. Mutta, mutta...ostin sen KL:ltä ja laatikon päällä luki tekstit Pierburg ja Germany, mutta itse pumpussa oli vain numeroita ja teksti "Made in Poland". Taidan käydä KL:lla "kyselyllä". Pitääköhän jostain ostaa se "oikea" pumppukin vielä? Jossain tällä saitilla oli noista polandin pumpuistakin juttua, etteivät ne kestä pitkään? Onko kellään kokemuksia, ovatko kaikki Pierburgit nykyään Puolassa tehtyjä? Se vaan jättää tielle, jos tuo pumppu kilahtaa...nyt on kokemusta siitäkin
                Timppa63

                Comment

                • BreeZi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2004
                  • 2371
                  • Jyväskylä

                  #38
                  Originally posted by merrunranta View Post
                  NO nyt se kutonen jyrähti tulille viimein;-> Se (keskimmäinen) pääsiirtopumppu oli minulta levinnyt. Mutta, mutta...ostin sen KL:ltä ja laatikon päällä luki tekstit Pierburg ja Germany, mutta itse pumpussa oli vain numeroita ja teksti "Made in Poland". Taidan käydä KL:lla "kyselyllä". Pitääköhän jostain ostaa se "oikea" pumppukin vielä? Jossain tällä saitilla oli noista polandin pumpuistakin juttua, etteivät ne kestä pitkään? Onko kellään kokemuksia, ovatko kaikki Pierburgit nykyään Puolassa tehtyjä? Se vaan jättää tielle, jos tuo pumppu kilahtaa...nyt on kokemusta siitäkin
                  Sama takuu se tuolla Polakin pumpulla. Muistaakseni KL antaa 2v takuun noillekkin osille. Taitaapi tuo Pierburg olla tehty Puolassa. Pitää vielä tsekata, kun sattuu tuo alkuperäisen pumpun laatikko löytymään. Rupesi tarvikepumppu vuotamaan päästä.
                  - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                  - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                  - E- ja F- sarjan avaimet.
                  - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                  - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                  .

                  Finmodi oy
                  050-3063926
                  [email protected]

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎