Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikander
    Newbiemmer
    • May 2004
    • 25

    E39 530d ei käynnisty

    Hei arvon asiantuntijat!
    Ongelma on seuraavanlainen:
    Autoni 530dA vm. 2003 E39 ei käynnisty.
    Starttaa hyvin, virtaa on riittävästi. Viime aikoina esiintynyt nykimistä kiihdytettäessä, ei anna tehoa kuin murto-osan ulos. Nyt auto jätti parkkipaikalle, kun ei suostunut käynnistymään lämpimänä.

    Ilmamassamittari?

    Polttoainepumppu? (välipumppu?)

    Mikähän mahtanee olla vikana?

    Kiitos jo etukäteen
  • saulih
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 208
    • Jyväskylä

    #2
    Kampiakselin asentotunnistin?

    Käytä ihmeessä searchia! Ongelmat osioon ja sinne hakusanaksi vaikka "530*".

    esim. http://www.btcf.fi/forum/showthread....ghlight=530%2A

    Comment

    • Nelikko
      Bimmer Rookie
      • Feb 2005
      • 60

      #3
      Lähteekös yön seisonnan jälkeen käyntiin. Eli kylmänä lähtee, mutta älä sit sammuta, jos matkan on takoitus jatkua. Epäilen nokka-akselin kierrostunnistinta. Osa hinta vajaa 100€, itsekin helppo vaihtaa

      Comment

      • JonasG
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 2160
        • Porvoo/Helsinki

        #4
        Oma e39 525dllä oli tismalleen samoja oireita kun kuvailet ja siihen vaihdettiin siirtopumppu mikä siaitsee auton pohjassa kuskinpenkin alla.

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9139
          • Oulu

          #5
          Siirtopumppu se omasta kokemuksesta rikastuneena tulee mieleen. KLIK

          Ilmamassamittari voisi aiheuttaa puutumista, mutta ei tietääkseni täydellistä käynnistymättömyyttä. Sen osuuden voi myös helposti testata ottamalla massamittrin piuhan kokeeksi irti.

          Kampuran ja nokkien asentotunnistimet ovat enemmänkin näitä toimii/ei toimi vehkeitä varsinkin lämpötilariippuvaisina. Harvemmin muuten vaikuttaa kulkupuoleen.

          Laitas virrat II-asentoon, odottelet kun pumput keräävät PA-paineita ylös. Kuuluuko samalla omituisia ääniä pohjasta kuskin penkin alta. Voit kokeilla PA-paineiden nostoa muutamaan kertaan virrat II-asentoon(1 min) ja pois. Ja vasta sitten yrittää tulille. Jos auton saa diagnostiikan päähän, herjaa todennäköisesti PA:n esipaineista. Syyllinen voi tietysti olla myös tankin pumppu. Yksi tarkistettava kohde on vielä commonrail-kiskon päässä olevan paineanturin liitos. Irrota ja putsaa, uusi yritys.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • GTO
            Bimmer Rookie
            • Jan 2006
            • 50

            #6
            Ensimmäiset hommat ensin, joten autosta pitäisi lukea vikakoodit. Hommaa auto testerin luo tai testeri auton luo. Itse veikkaan kyllä lattian alla olevaa siirtopumppua syypääksi.

            Comment

            • jjv
              Bimmer Rookie
              • Nov 2004
              • 92
              • Oulu

              #7
              Siirtopumppu jos käy niin kuuluu vaimea surina kuskin kohdalta auton alta. Toinen tapa on että otat pa-letkun irti esim suodattimen päästä ja starttaat, pitäis lentää kuin nuorella uroksella jos pumppu toimii.

              Näillä siis jos et testeriin kehtaa hinauttaa voi jo jotain selvitä...

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎