auto on saksan tuonti vm -99 ja ajettu 200tkm. ongelmana on huono käynnistyvyys puolilämpimänä.
-lähtee käyntiin erinomaisesti kun motti kylmä ja hehkut menee päälle
-lähtee hyvin käyntiin kun suoraan sammutuksen jäkeen heti (max 5min) starttaa käyntiin. vieteri n.1-2sek.
-Ongelmana n. 2-3sek startti puolilämpimänä kun hehkut ei vielä mene päälle. Sahaus parkkipaikalla ei oikein ole edustavaa tämä tason autolle.
Vikadiagnostiikka on tyhjä ja auto käy ja kukkuu muuten erinomaisesti. Eikä ole ilmakuplia letkuissa.
-pitäskö hehkujen hehkuttaa myös lyhyempiä aikoja puolilämpimänä? Autossani hehkutusaika on milestäni melkolailla vakio kunhan kone vain on riittävän kylmä että ne menevät pälle.
-Olen lukenut kokolailla kaikki foorumin jutut vastaavista ongelmista ja päätynyt siihen että ne vastaa aikalaila tuota jakoketjun venymis juttua. Kun kävin arvostetussa paikallisessa diesel korjaamossa he olivat diagnostiikan tutkimisen jälkeen vahvasti sitä mieltä, että ruiskupumppu antaa liian vähän kakkua käynnistys vaiheessa. Pumpun vaihto remontille tuli n.1,5k€:n hinta-arvio joka ei oikein lämmitänyt kun takaraivossa oli kuitenkin pelko siitä jos se ei autakkaan.
saisko neuvoa kohtalotovereilta siinä, että onko tuo jakopään ketju todellakin noin venyväistä sorttia vai lähdenkö pumpunvaihto hommaan mukaan.
Onko pumpun ajoituksen säätö helppo homma ammatilaiselle ? Jos se on kerran ketjun venymisestä kiinni.
-lähtee käyntiin erinomaisesti kun motti kylmä ja hehkut menee päälle
-lähtee hyvin käyntiin kun suoraan sammutuksen jäkeen heti (max 5min) starttaa käyntiin. vieteri n.1-2sek.
-Ongelmana n. 2-3sek startti puolilämpimänä kun hehkut ei vielä mene päälle. Sahaus parkkipaikalla ei oikein ole edustavaa tämä tason autolle.
Vikadiagnostiikka on tyhjä ja auto käy ja kukkuu muuten erinomaisesti. Eikä ole ilmakuplia letkuissa.
-pitäskö hehkujen hehkuttaa myös lyhyempiä aikoja puolilämpimänä? Autossani hehkutusaika on milestäni melkolailla vakio kunhan kone vain on riittävän kylmä että ne menevät pälle.
-Olen lukenut kokolailla kaikki foorumin jutut vastaavista ongelmista ja päätynyt siihen että ne vastaa aikalaila tuota jakoketjun venymis juttua. Kun kävin arvostetussa paikallisessa diesel korjaamossa he olivat diagnostiikan tutkimisen jälkeen vahvasti sitä mieltä, että ruiskupumppu antaa liian vähän kakkua käynnistys vaiheessa. Pumpun vaihto remontille tuli n.1,5k€:n hinta-arvio joka ei oikein lämmitänyt kun takaraivossa oli kuitenkin pelko siitä jos se ei autakkaan.
saisko neuvoa kohtalotovereilta siinä, että onko tuo jakopään ketju todellakin noin venyväistä sorttia vai lähdenkö pumpunvaihto hommaan mukaan.
Onko pumpun ajoituksen säätö helppo homma ammatilaiselle ? Jos se on kerran ketjun venymisestä kiinni.
Comment