ja ei sahaa kylmänä tai kuumana... polttoaineen määrä eikä ulkolämpötila vaikuta asiaa...
525 tds käynnistyy huonosti
Collapse
X
-
Eikös tämäkin kone ole automaattisesti ilmaava? Jos siis pa-letkuissa on kuitenkin ilmaa, pitäisi auttaa, jos ei starttaakaan heti vaan odottaa vaikka 10 tai 20 s virrat päällä ennen starttausta. Itsellä starttaus on aika pitkä jos sen tekee heti virtojen kytkemisen jälkeen jos auto on seissyt yli tunnin. Jos odottelen yllämainitulla tavalla ja ilmaan koneen ensin, ei starttimoottorin ääntä ehdi oikeastaan edes kuulemaan kun käynnistyy välittömästi. Omani tosin 320d vuosimallia 2000. Täytynee varata aika huoltoon, jotta saavat katsoa mistä ilmaa putkiin pääsee (jos pääsee). Mutta siis kannattaa kokeilla tuota "pikailmausta"!X1 18d sDrive -18
320i GT xDrive -13
i3 BEV -13
X1 18dA xDrive -16
X5 3.0iA -00
320d Touring -00
528iA Touring -97
325 CiA -93
316i -94
316 -88
Comment
-
-
Originally posted by bemari525tds View Postauto on saksan tuonti vm -99 ja ajettu 200tkm. ongelmana on huono käynnistyvyys puolilämpimänä.
-lähtee käyntiin erinomaisesti kun motti kylmä ja hehkut menee päälle
-lähtee hyvin käyntiin kun suoraan sammutuksen jäkeen heti (max 5min) starttaa käyntiin. vieteri n.1-2sek.
-Ongelmana n. 2-3sek startti puolilämpimänä kun hehkut ei vielä mene päälle. Sahaus parkkipaikalla ei oikein ole edustavaa tämä tason autolle.
-pitäskö hehkujen hehkuttaa myös lyhyempiä aikoja puolilämpimänä? Autossani hehkutusaika on milestäni melkolailla vakio kunhan kone vain on riittävän kylmä että ne menevät pälle.
saisko neuvoa kohtalotovereilta siinä, että onko tuo jakopään ketju todellakin noin venyväistä sorttia vai lähdenkö pumpunvaihto hommaan mukaan.
Onko pumpun ajoituksen säätö helppo homma ammatilaiselle ? Jos se on kerran ketjun venymisestä kiinni.
Mikäli en anna hehkuttaa loppuun, on sahausta odotettavissa melkein aina riippumatta moottorin lämpötilasta.
Lämpimänä hehkuvalo vain välähtää (n 1s) jonka jälkeen lähtee hienosti joka kerta.
Kokeilepa sellaista että annat hehkun olla päällä 2-3s valon sammumisen jälkeen puolilämpimänä ja katso, auttaako tämä tai vaikuttaako muutenkaan.
Niin joo, mulla kyllä hehkuttaa aina kun kääntää virrat päälle, oli lämmintä tai ei, hehkutusaika vain vaihtelee.
Tuo hehkuvalo siis näyttäisi indikoivan sitä MINIMIhehkutusaikaa minkä kone haluaa helppoon käynnistymiseensä.
E61 525d M-sport -2006
(Ex)E46 330xd -2001,(Ex)E39 525tds -1997,(Ex)E36 323i -1995
Comment
-
-
Ja hehkuillehan menee täysi virta kun startataan... tuo käynnistys puoli lämpimänä on jokaisen tds:n ominaisuus mitä olen nähnyt/ajanut/omistanut..-Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
-Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
-Voimaa.com Ohjelmoinnit
-Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
-Ilmastointi huolto alkaen 69€
Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
GMC Topkick C6500 rollback -95
Ford F-350 4X4 Wrecker -97
E46 330xiA -02
Chrysler neon -99
Comment
-
-
Originally posted by ongelmalapsi View Post... tuo käynnistys puoli lämpimänä on jokaisen tds:n ominaisuus mitä olen nähnyt/ajanut/omistanut..
Siirtopumpun vaihdon yhteydessä huomasin, että pumppu toimii ainoastaa kun hehkuvalo palaa ---> olisko paine puolella jotain vajausta.
Mahtasko toi lämpärin pihan irroitus saada koneen hekuttaan aina....
Timppa
525 tdsa -95E34:sen osia http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=15373
Comment
-
-
Originally posted by sivulti View PostSiirtopumpun vaihdon yhteydessä huomasin, että pumppu toimii ainoastaa kun hehkuvalo palaa ---> olisko paine puolella jotain vajausta.
Timppa
525 tdsa -95
Olen pannut myös sellaisen merkille, että ilmaongelmia on vain kesällä.
Tuohon puolilämpimänä käyntiinlähtöön olen antanut lääkkeeksi hammermodea eli pumpun perussäätöä hieman rikkaammalle.
Comment
-
-
Otetaas tätä aihetta taas ylös. Eli alkaa rassaan pikkuhiljaa puolilämpöisenä pitkä starttaus. Joskus jopa yli 10 sek.. Ja kun vihdoin lyö tulille, niin savupilvi on mahtava ja haisee ihan kuin ennenvanhaan kun starttipilotilla käynnisteltiin dieseleitä. Se nyt on ainakin varmaa, että polttoaineen puutteesta tuo vaiva ei johdu. Ilmeisesti M51D25(-98 E39) koneessa ei ole erillistä nokka-akselin asentotunnistinta? En ainakaan real-oem: ista löytänyt. Yksi mahdollinen aiheuttaja löytyi YouTuben videoista, siellä joku dieselpumppujen korjaaja kertoi vian aiheuttajan olevan polttoaineen lämpötunnistin, mikä on pumpun kannen alla kahdella ruuvilla kiinni oleva ilmeisesti vastuksen tapainen osa. Kuulemma sen pystyy toteamaan jos jäähdyttää pumpun kylmällä vedellä ja sitten lähtee normaalisti käyntiin, on vika anturissa. Suora lainaus dieselgeegin sivulta: Also known as the G81, this sensor has a direct effect on start of injection. A bad sensor can make your timing unstable. Kävis kyllä täysin järkeen toi kuvaus.Ex-525TDSa Touring -98
Ex-MB E220T CDi -02
E61 520D -09
F11 518d -16
Comment
-
-
Kokeilin tuota pumpun viilentämistä kylmällä vedellä. Auto oli seissyt reilun puoli tuntia, eli melkein se pahin aika. Yllätys, yllätys, eipä sahuuttanut, vaan lähti nätisti käyntiin. Nyt koitan metsästää sitä lämpöanturia.(edellinen postaus)
Kuinkas muiden käynnistysongelmat? Ilmeisesti poistuneet, kun kukaan ei ole postannut mitään puoleen vuoteen..Ex-525TDSa Touring -98
Ex-MB E220T CDi -02
E61 520D -09
F11 518d -16
Comment
-
-
Juuei auttanu lämpötunnistimen vaihto, seuraavaksi sitten jossain vaiheessa on pumpun irroitus ja nestepään tiivisteen vaihto.Samalla sitten määränsäätö tarkistaa kohdalleen penkissä, ja tietty ajoituskin tulee paikalleen laittaessa kohdilleen.
Ex-525TDSa Touring -98
Ex-MB E220T CDi -02
E61 520D -09
F11 518d -16
Comment
-
-
Originally posted by Raine View PostMistä muuten sait hommattua sen lämpötunnistimen? Ja mitä se kustansi? Oliko millainen operaatio vaihtaa? Ajatuksissa ollut käydä dieselkorjaamolla mutka kysäsemässä juuri tuota lämpötunnistinta ja mitä se maksaa, ja onko heillä tietoa tuosta käynnistysongelmasta.
Kävin tuossa Dieselpojilla Sarankulmassa ja selitin käynnistysvaikeudet puolilämpöisenä, niin diagnoosi on todennäköisimmin kulunut pumpun runko. Uusi runko + työ n. 700€, jos vie irtopumpun. Ei mikään älytön summa.Ex-525TDSa Touring -98
Ex-MB E220T CDi -02
E61 520D -09
F11 518d -16
Comment
-
-
Pumpun alemman kannen asento
Itse tappelin hiljattain pumpun alemman kannen asennon kanssa. Tuli piestyä sitä moukarilla (hammer mod) suuremman tehon toivossa.
Muutaman epäonnistuneen siirron seurauksena alavääntö hävisi liki kokonaan, tehoja ja savuja löytyi uskomattomat määrät kun turbo heräsi 2000 kierroksen paikkeilla ja startatessa kone sahautti pahimmillaan toista kymmentä sekunttia. Samoin tyhjäkäynti kävi ontuen.
Sain vihdoin yritys-erehdys-menetelmällä kannen kohdalleen. Säädössä puhutaan millin kymmenyksistä. Alavääntöä tuli sen verran että kytkin parahtelee ja auto starttaa laakista. Kylmänäkin alle 2 sekunnin. Persdymolla kiihtyvyys ja teho parani reilusti alkuperäiseen verrattuna.
Kaikki tämä kannen asentoa säätämällä.-x-x-x-x-x-x-x-x-
MFG RiteCo
W211 and 944
ex E21, ex E30, ex E39
Comment
-
-
Miekii tappelin aika pitkään samanlaisen ongelman kanssa. Kylymänä laakista käyntiin, mutta lämpimänä ei lopulta oikein millään. Starttihan se lopulta oli paskana. Ei saanu tarpeeks jengaa käynnistykseen. Siirtopumppukin on pois pelistä, mutta eipä tuo käynnistystä haittaa. Kun löpöä alle puoli tankkia, niin alkaa starttiaika piteneen. Täytynee pistää pumppu uusiks.
Comment
-
-
Dodii! Nyt on sitte pumppu peruskorjattu, eli uus runko ja määränsäädön kara, ja jotain muutakin hilua uutta. Suuttimet tarkistettiin samalla, ne olivat virheettömät. Johdollisen suuttimen olen joutunut uusimaan pari vuotta sitten vuodon takia. Hintaa tuli irtopumpulle Dieselpojilla Tampereella 750€. Eli lämpöisenä pitkä starttaus johtuu nimenomaan kuluneesta määränsäädön karapesästä. Polttoainetta ei tule tarpeeksi että syttyisi. Aivan turhaa hommaa alkaa vaihteleen nokkaketjuja kun vika on käytännössä aina pumpussa. Ajoitus vain laitetaan +20tmk ajomäärän mukaan 0,9 +-0,02 kun uuden ketjun kanssa ajoitus on 0,95 +-0,02. Mullakin on lähes 300tkm ajettu kone. Jos epäilee ketjun venymistä, kannattaa ensin tarkastaa pumpun ajoitus, ja säätää se kohdalleen. Tosin koneessa taitaa silloin olla todelliset kilometrit reilusti päälle 500tkm.Ex-525TDSa Touring -98
Ex-MB E220T CDi -02
E61 520D -09
F11 518d -16
Comment
-
-
Originally posted by 525TDS Touring View PostDodii! Nyt on sitte pumppu peruskorjattu, eli uus runko ja määränsäädön kara, ja jotain muutakin hilua uutta. Suuttimet tarkistettiin samalla, ne olivat virheettömät. Johdollisen suuttimen olen joutunut uusimaan pari vuotta sitten vuodon takia. Hintaa tuli irtopumpulle Dieselpojilla Tampereella 750€. Eli lämpöisenä pitkä starttaus johtuu nimenomaan kuluneesta määränsäädön karapesästä. Polttoainetta ei tule tarpeeksi että syttyisi. Aivan turhaa hommaa alkaa vaihteleen nokkaketjuja kun vika on käytännössä aina pumpussa. Ajoitus vain laitetaan +20tmk ajomäärän mukaan 0,9 +-0,02 kun uuden ketjun kanssa ajoitus on 0,95 +-0,02. Mullakin on lähes 300tkm ajettu kone. Jos epäilee ketjun venymistä, kannattaa ensin tarkastaa pumpun ajoitus, ja säätää se kohdalleen. Tosin koneessa taitaa silloin olla todelliset kilometrit reilusti päälle 500tkm.
Jäikö sulle se määränsäädin osa vanha, vai uusitko senkin? Oliko muita häröilyjä, vai pelkästään tuo starttaus?
Comment
-
Comment