Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 sylkee nesteet pihalle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • snoub
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 220
    • Oulu

    e39 sylkee nesteet pihalle

    Jo pari-kolme kertaa tehnyt moisen tempun, eli pukkaa nesteet paisarin korkista (ainakin) pihalle, eli ilmeisesti painetta järjestelmässä. Tämän tapahtumasarjan huomaa yleensä siitä että alkaa tulla matkustajan puoleisista suuttimista ensimmäisenä kylmää, tässävaiheessa kun sammuttaa auton ei lämmöt ehdi juuri yli puolenvälin nousta.

    Kummallista tässä on se, että kun ilmailee järjestelmän auto toimii pari-kolmekin viikkoa ilman ongelmia ja sitten taas sama juttu.

    Saksanpään kuiteista toukokuulta:
    1EIN60 Wasserpumpe erneuern 69,50e (Vesipumppu vai joku pesurin pumppu?)

    BH2190 Thermostat BMW 22,54e

    Eli jokin ilmeisesti aiheuttaa paineen järjestelmään, mutta mikä?
    Voiko vajaa nesteinen kone käydä takapäästään vaarallisen kuumana vaikka lämpömittari on suurinpiirtein puolessa välissä?
    Last edited by snoub; 22-12-2006, 12:00.
    BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
    BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
    BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand

    Ex.
    BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
    BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz
  • Lanttu
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 1643

    #2
    Tuollaista on sattunut tuttavapiirissä parikin kertaa viallisen termostaatin johdosta. Olisiko valmistusvirhe termarissa, jos on mukamas vaihdettu?

    Comment

    • Guest's Avatar

      #3
      Syyläri tukossa! Tutkin ja vaihdoin yhteen 520i e39. Vesipumpun siivet irti ei välttämättä nosta lämpöjä mutta sylkee nesteet pihalle molemmissa tapauksissa

      Comment

      • snoub
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2006
        • 220
        • Oulu

        #4
        Nuo saksanpään jutut on tämän vuoden toukokuulta siis, ja tarkoittanee vesipumppua, vai?

        Tuskin nuo näin nopeasti rikki on mennyt? :think

        Edit: Syyläri on käytetty irti ja laskettu vettä läpi ja ei vaikuttanut tukossa olevan.
        Last edited by snoub; 22-12-2006, 15:42.
        BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
        BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
        BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand

        Ex.
        BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
        BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz

        Comment

        • cicero
          Newbiemmer
          • Nov 2006
          • 5

          #5
          Mulla oli '97 E39 523:ssa vasta äskettäin samantyyppinen ongelma. Ensin hävitti vettä vaan vähän, sitte ajossa ei enää puhaltanu lämmintä suuttimist ja nosti lämmöt ylös, (ei kerenny punaselle asti).
          Oli työntänyt vedet pihalle jostain. Syynä oli kiero kansi ja palanut kannentiiviste. 0,30mm joutui kantta oikasemaan. Sanoivat korjaamolla ,että on joskus päästetty keittämään kunnolla ja ilmeisesti vaihdettu vaan tiiviste silloin ja jätetty kansi työstämättä.

          Comment

          • snoub
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 220
            • Oulu

            #6
            Miten tuo kansihomma sitten selvisi?
            Kun auto pelaa täysin taas nesteiden lisäyksen jälkeen ja lämmintä tulee, monta sataa km kärsii ajaa :think
            BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
            BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
            BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand

            Ex.
            BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
            BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17797
              • Jämsä

              #7
              juttua löytyy paljon haulla... joko ilmaus ei ole onnistunut, tai sitten yritetty vaan korjata vikaa vesipumpulla ja termostaatilla, vaikka kannessa tai tiivisteessä vikaa lämpöjen nousun takia. noita vesi ongelmaisia E39 528i:tä on saksassa tosi paljon myynnissä, jos lähtee halvimpia katselemaan. saa olla tarkkana :think
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • Valkman
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2006
                • 712
                • Helsinki

                #8
                Onko sitten käynny juuri niin legendaarisesti, että hajonneella pumpulla ajettu kansi kieroksi ja vika korjattu pelkällä vesipumpun ja termostaatin vaihdolla?

                Comment

                • okko
                  BTCF Honorary Member
                  • Apr 2005
                  • 1768
                  • Honkajoki

                  #9
                  syylärin korkki? Käsittääkseni toi järjestelmä toimii tietyllä paineella ja sitä säätää toi korkki? Korkki rikki niin tuottaa liikaa painetta ja alkaa hukkaan vettä. Termostaatti vois kannattaa kuitenkin katsoa, vaikka tuskin ne tarvikesälää on saksan malla sinne tunkenut, alkuperäinenhän jumittuu pääsääntöisesti auki? Tää korkkijuttu kait korjattu jossain face liftissä. Onko muuten varma että hukkaa vettä juuri korkin kautta, siellä voi olla vuoto muualla ja siksi hukkaa nestettä.
                  When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                  Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                  Comment

                  • snoub
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2006
                    • 220
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by bemu2000 View Post
                    juttua löytyy paljon haulla... joko ilmaus ei ole onnistunut, tai sitten yritetty vaan korjata vikaa vesipumpulla ja termostaatilla, vaikka kannessa tai tiivisteessä vikaa lämpöjen nousun takia. noita vesi ongelmaisia E39 528i:tä on saksassa tosi paljon myynnissä, jos lähtee halvimpia katselemaan. saa olla tarkkana :think
                    Kaikki on kahlattu läpitte, mutta lähinna tuo ihmetyttää kun vesipumppu ja termari pitäis olla uusia ja pelaa aina monta viikkoa täysin normaalisti kun lisää nestettä. Ilmaus tehtiin keula yli puoli metriä ilmassa ja suppilon avulla..

                    Joo, tosin tääkin yksilö taisi olla autoscoutin kallein 96-97 sillä hetkellä, ja tarkimmalla huoltohistorialla. Mutta eipä sekään aina riitä :think
                    Tosin on sillä ajettu noin 5tkm saksasta tulon jälkeen ilman ongelmia.
                    BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
                    BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
                    BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand

                    Ex.
                    BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
                    BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz

                    Comment

                    • snoub
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2006
                      • 220
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by okko View Post
                      syylärin korkki? Käsittääkseni toi järjestelmä toimii tietyllä paineella ja sitä säätää toi korkki? Korkki rikki niin tuottaa liikaa painetta ja alkaa hukkaan vettä. Termostaatti vois kannattaa kuitenkin katsoa, vaikka tuskin ne tarvikesälää on saksan malla sinne tunkenut, alkuperäinenhän jumittuu pääsääntöisesti auki? Tää korkkijuttu kait korjattu jossain face liftissä. Onko muuten varma että hukkaa vettä juuri korkin kautta, siellä voi olla vuoto muualla ja siksi hukkaa nestettä.
                      Ainakin korkkin ympäristö on aivan nesteessä aina kun ko. tempun tekee.
                      Tarttee vielä ilmailla ja seurata oikein tarkasti häviääkö sitä pikkuhiljaa aluksi vai pukkaako kaikki aina kerralla, vaikuttaisi kyllä siltä että kerralla puhaltaa ne sitten ulos.
                      BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
                      BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
                      BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand

                      Ex.
                      BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
                      BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz

                      Comment

                      • okko
                        BTCF Honorary Member
                        • Apr 2005
                        • 1768
                        • Honkajoki

                        #12
                        vaihda se korkki
                        When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                        Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                        Comment

                        • ihu412
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 263
                          • Tampere/Rovaniemi

                          #13
                          Samaa mieltä kun okko...korkkia vaihtoon..

                          Comment

                          • cicero
                            Newbiemmer
                            • Nov 2006
                            • 5

                            #14
                            Samalla tavalla hävitti vettä vaan vähän. Kesti ajaa parituhattakin ennekö tarvi lisätä nestettä. Toivoin vian olevan joku pikkuvuoto jossain letkussa tms. Mut sitte ei yhten aamun puhaltan lämmintä ja lämpömittari rupes n. 20 km:n ajon jälkeen nousee yli normaalin. Sitte auto korjaamolle hinauksessa ja ei löytyny ns. ulkoisiavuotoja moottorissa, letkustoissa, vesipumpussa,eikä syylärissä. Kehitti painetta ja työnsi vedet syylärin (paisuntasäiliön) korkista ulos. Välillä toimi ihan normaalisti. Oli pikkuhiljaa syöny tiivistettä ja nyt sitte kehitti sellasen paineen ettei vesi kiertäny koneessa. Alempi sylärille tuleva letku oli ihan kylmä vaikka oli 20km ajettu ja koneen lämmöt normaalissa. Eli muut mahdolliset viat saatiin poissuljettua, paitsi kansi ja tiiviste. Kansi auki , venttiilit hiottiin kaikki yläkerran tiivisteet vaihdettiin (venttiilinvarren kumit yms.) kansi oikastiin ja nyt on toiminu ihan ok.

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17797
                              • Jämsä

                              #15
                              Originally posted by snoub View Post
                              Kaikki on kahlattu läpitte, mutta lähinna tuo ihmetyttää kun vesipumppu ja termari pitäis olla uusia ja pelaa aina monta viikkoa täysin normaalisti kun lisää nestettä. Ilmaus tehtiin keula yli puoli metriä ilmassa ja suppilon avulla..

                              Joo, tosin tääkin yksilö taisi olla autoscoutin kallein 96-97 sillä hetkellä, ja tarkimmalla huoltohistorialla. Mutta eipä sekään aina riitä :think
                              Tosin on sillä ajettu noin 5tkm saksasta tulon jälkeen ilman ongelmia.
                              kyllä, mutta itse en ikinä ostaisi ko. peliä, jos historiassa on tuoreita tietoja termarin ja vesipumpun vaihdosta, kun ei voi koskaan tietää paljonko kuumalla koneella on ajettu pumpun hajoamisen jälkeen :think
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎