Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 sylkee nesteet pihalle

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • snoub
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 220
    • Oulu

    #16
    Originally posted by bemu2000 View Post
    kyllä, mutta itse en ikinä ostaisi ko. peliä, jos historiassa on tuoreita tietoja termarin ja vesipumpun vaihdosta, kun ei voi koskaan tietää paljonko kuumalla koneella on ajettu pumpun hajoamisen jälkeen :think
    Tuo on kyllä totta, tosin sillon aattelin vaan että hyvä kun on nuo perusosat vaihdettu, niin ei tarvi olla heti tienposkessa vesipumpun levittyä. Mutta asioilla on toki monta puolta.
    BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
    BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
    BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand

    Ex.
    BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
    BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz

    Comment

    • hoikkas
      BTCF Member
      • Oct 2005
      • 1579
      • TURKU

      #17
      mulla kanssa nesteet pihalle!

      Autoni on 540i, valmistettu 4/97 ja tuotu saksasta pari päivää sitten. Ja ..ttu, heti nesteet pihalle.
      Mitähän mahtoi käydä: lähdin liikennevaloista (loiva ylämäki) kovaa kaasuttaen, sitten näkyi peräpeilistä katsoen "savua" tai "höyryä" ja konepellin alta kuskin puolelta myös samaa "savua/höyryä". Sen jälkeen ajoin noin 500m ja tien sivuun. Lämmöt näytti viimemetreillä nousseen sen keskiviivan ja punaisen viivan puoliväliin. Avasin konepellin ja tosiaan kuskinpuolelta nousi höyryä ja sitä höyrysi vielä 30min. Jäähdytinnestettä oli roiskunut juuri siinä kuskin puoleisen etulampun kohdilla. Mikä perhana mahtoi mennä; vesipumppu, termari tai sen kotelo, joku letku irti tms.? Autosta ei tiettääkseni ole vaihdettu aiemmin ko. osia ja saksassa tuontifirma ajanut sen etelä-saksasta pohjoisen satamaan ja minä yhden vuorokauden. Auto ostettu BMW-liikkeestä täydellisellä huolto ja omistaja historialla.
      (OT: Mulle esitetty ettei autossa ole mitään vikaa, kaikki toimii, mutta kyllä siinä pikselivika oli ilmeinen! Sen saa hoitaa myyjäliike tai tuontifirma, minulle kun auto myytiin "kaikki toimivana")
      Last edited by hoikkas; 25-12-2006, 07:24.
      BMW i4M50

      Comment

      • Lanttu
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 1643

        #18
        Etkö näe, mikä on mennyt? Onko ylävesiletkun muovinen liitos ratkennut jäähdyttimestä? Onko paisuntasäiliön korkki ehjä? Noita jäähdyttimiä on vaihdettu tukuttain, tsekkaisin ensin sen. Et sitten voinut heti pysäyttää, kannattaa ajella puoli kilometriä keittävällä moottorilla! :think

        Comment

        • hoikkas
          BTCF Member
          • Oct 2005
          • 1579
          • TURKU

          #19
          Originally posted by Lanttu View Post
          Etkö näe, mikä on mennyt? Onko ylävesiletkun muovinen liitos ratkennut jäähdyttimestä? Onko paisuntasäiliön korkki ehjä? Noita jäähdyttimiä on vaihdettu tukuttain, tsekkaisin ensin sen. Et sitten voinut heti pysäyttää, kannattaa ajella puoli kilometriä keittävällä moottorilla! :think
          En nähnyt ja en tiennyt mitä etsiä. Pitää korjaamon sedän tutkia asia keskiviikkona. Itsellä ei ole mitään hajua autoista... sen vain tiedän millä merkillä ajonautinto on huippuluokkaa.
          Oli vähän paha paikka pysäyttää, ja juu, ehkä olisin voinut 200m aikaisemmin voinut juuri pysäyttää (kyllä toki joku ajatus oli ettei tälläisellä autolla voi kovin pitkää matkaa ajaa), mutta tietämättömänä ajattelin vain ajavani vähän parempaan kadun kulmaa, mistä hinuri sen sitten voi hakea.
          BMW i4M50

          Comment

          • Valkman
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2006
            • 712
            • Helsinki

            #20
            Originally posted by Lanttu View Post
            Et sitten voinut heti pysäyttää, kannattaa ajella puoli kilometriä keittävällä moottorilla! :think
            Eihän se nyt heti kiehu... eikä tekstin perusteella ollut edes punasella mittari kun pysäytti.

            Comment

            • hoikkas
              BTCF Member
              • Oct 2005
              • 1579
              • TURKU

              #21
              Ei se kerenny tosiaan punaselle, vain pikkasen yli sen normaali pystysuoran asennon.
              Mutta mistä se pirun moinen "höyry" on tullut? Onko jäähdytinneste valunut pikku hiljaa kuumille moottorin osille, vai kuin. Pitää tosiaan pyyttä tsiigaan; jäähdytin, termari ja sen kotelo, vesipumppu ja kaikki mahdolliset letku ja liittimet missä jäähdytinneste virtaa.
              Kannattako muuten näin vanhaan ja paljon ajettuun autoon vaihtaa ne kannen tiivisteet. Sen tyyppisia postauksia ollut, jossa siitä puhuttu ja joissain kehoitettu vaihtamaan jo varmuuden vuoksi...
              Onko muuten jotain osia mitä kannattaisi ko. autosta vaihtaa juuri varmuuden vuoksi?
              Antakaa vinkkiä, että tietäisi vähän mitä toiveita antaisi korjaajalle, kun autoa siellä duunataan. Vien auton ME-autoon Raisioon, jossa palvelu vaikuttaa paremmalta kuin Metro-autossa.
              BMW i4M50

              Comment

              • red devil
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1843
                • monaco

                #22
                itsellä oli just samat oireet viime talvena ja sillon oli mennyt vesipumpumppu ihan paskaksi. uus vesipumppu ja termari ja taas mentiin.
                peliähän se vain on mitä elämäksi kutsutaan...

                Comment

                • Guest's Avatar

                  #23
                  Olipas maalattu mustia kuvia ... moottorinohjauksen boksiin on rakennettu sisään mooottorin lämpötilalle valvonta. Eli kun lämpö menee vaaralliselle alueelle, boksi laittaa auton "nilkuta kotiin" - moodiin. Ei sillä pysty ajaan lämä pohjassa pohjoisnavalle jos lämmöt on punasella. ECU Boksin mittaamaa Lämpötilaa voi itsekin tutkia sieltä "salavalikosta". Ei näissä M52:ssa enää ole sellasta kansiongelmaa kuin vanhoissa M50:ssä. Toki tämänkin kannen saa rikki kun paahtaa kahtasaa, vesipumppu poks---> lämmöt tappiin sitten mennään huoltoasemalle ja kipataan kone täyteen kylmää vettä...

                  Kuuma M52 pylläyttää höyryt heti koneesta kun järjestelmän paineistus katoaa. Eli siihen riittää vuotava klemmari, halkeama syylärissä / termarin kotelossa. Ja edelleen se paisarin korkki. Samaten jos ilmausruuvin /ruuvit avaa tulikuumassa koneessa, heittää se höyryt naamalle.

                  Älkää nyt vaan turhanpäiten availko kansia / tiivisteitä heti. Vedestä pystyy kunnon huollossa mittaamaan häkäarvot. Joka kertoo suoraan sen onko vesi ollut tekemisissä palokaasujen kanssa. Eli onko kansi halki/ tiiviste sökö...tuskin on...
                  Last edited by Guest; 26-12-2006, 09:51.

                  Comment

                  • hoikkas
                    BTCF Member
                    • Oct 2005
                    • 1579
                    • TURKU

                    #24
                    No, eli vaihtoehtoja on paljon ja useimmat eivät kuitenkaan tarkoita sitä että kansi paskana. Mutta kerron keskiviikon tai torstain jälkeen mitä sieltä oli mennyt mäsäksi. Joka tapauksessa pitännee vaihtaa vesipumppu ja sitten kyllä vaihan myös termarin&kotelon. Viimeksi en sitä tehnyt ja 2kk kului aikaa ja meni termarin kotelo. Tällä hyvällä foorumilla sitä kyllä suositeltiin tehtäväksi...
                    BMW i4M50

                    Comment

                    • jarkkil
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 264

                      #25
                      Originally posted by hoikkas View Post
                      Autoni on 540i, valmistettu 4/97 ja tuotu saksasta pari päivää sitten. Ja ..ttu, heti nesteet pihalle.
                      Mitähän mahtoi käydä: lähdin liikennevaloista (loiva ylämäki) kovaa kaasuttaen, sitten näkyi peräpeilistä katsoen "savua" tai "höyryä" ja konepellin alta kuskin puolelta myös samaa "savua/höyryä". Sen jälkeen ajoin noin 500m ja tien sivuun. Lämmöt näytti viimemetreillä nousseen sen keskiviivan ja punaisen viivan puoliväliin. Avasin konepellin ja tosiaan kuskinpuolelta nousi höyryä ja sitä höyrysi vielä 30min. Jäähdytinnestettä oli roiskunut juuri siinä kuskin puoleisen etulampun kohdilla. Mikä perhana mahtoi mennä; vesipumppu, termari tai sen kotelo, joku letku irti tms.? Autosta ei tiettääkseni ole vaihdettu aiemmin ko. osia ja saksassa tuontifirma ajanut sen etelä-saksasta pohjoisen satamaan ja minä yhden vuorokauden. Auto ostettu BMW-liikkeestä täydellisellä huolto ja omistaja historialla.
                      (OT: Mulle esitetty ettei autossa ole mitään vikaa, kaikki toimii, mutta kyllä siinä pikselivika oli ilmeinen! Sen saa hoitaa myyjäliike tai tuontifirma, minulle kun auto myytiin "kaikki toimivana")
                      Mulla on nyt ollut kaksi e39 bimua ja molemmista on jäähdytin haljennut samasta paikasta eli ylävesi letkun juuresta. Se on ollut molemmissa hiushalkeama jota ei ole huomannut paljaalla silmällä. Korkki paisarista kiinni ja puristeleen ylävesi letkua niin luulisin halkeaman kohdalta tulevan pieniä ilma kuplia. Tätä minä epäilen vahvasti. Itseasiassa pitäs huomenna mennä hakeen uutta jäähdytintä. Ja autohan on -99 540.

                      Comment

                      • hoikkas
                        BTCF Member
                        • Oct 2005
                        • 1579
                        • TURKU

                        #26
                        Syy selvisi

                        Jäähdytin haljennut juurikin sieltä ylävesiletkun juuresta. Samalla vaihdan kyllä vesipumpun, termarin ja sen kotelon, koska se homma on joka tapauksessa edessä! Pikkaisen maksaa euroja... Sama se on vaidetaanko nyt vai vuoden sisällä!?
                        Nyt sitten pitää kysyä saksalaisesta bmw-liikkeestä tuosta jäähdyttimestä sekä siitä aiemmin mainitusta pikseliviasta samalla.
                        BMW i4M50

                        Comment

                        • jarkkil
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 264

                          #27
                          Joo on nää sillee hauskoja vehkeitä että nää viat tulee "varmasti" jokaiseen yksilöön. Onkos jo tietoa paljonko uudet himmelit maksaa?

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #28
                            9/98-uudemmissa on ihan erilainen jäähdytysjärjestelmä, eli erilaiset syylärit+pikakiinnitteiset letkusysteemit kuin tätä vanhemmissa, joita nuo syyläriongelmat pääosin koskee.

                            Comment

                            • hoikkas
                              BTCF Member
                              • Oct 2005
                              • 1579
                              • TURKU

                              #29
                              Originally posted by jarkkil View Post
                              Joo on nää sillee hauskoja vehkeitä että nää viat tulee "varmasti" jokaiseen yksilöön. Onkos jo tietoa paljonko uudet himmelit maksaa?
                              Kustannusarvio uudelle jäähdyttimelle(500e), vesipumpulle(119e) ja termarille (?e) sekä niiden työlle on 1 000e. Josta osa tullee saksalaisen BMW-liikkeen maksettavaksi (hajonnut jäähdytin+työ) ja se pikselivika myös heidän piikkiin.
                              Nyt vaan ke tilatut osat eivät tulleet tänään suomeen, joten auton saa vasta huomenna iltapäivällä, kirjoitellaan sitten lisää tarkennuksia.
                              BMW i4M50

                              Comment

                              • hoikkas
                                BTCF Member
                                • Oct 2005
                                • 1579
                                • TURKU

                                #30
                                jäähdytin kolhittu matkalla!!

                                ##rkele! Jäähdytin oli kolhittu matkalla! Nyt pitää tilata uusi, koska sitä kolhittua ei todellakaan voi laittaa paikalle! Eli auton kuntoon saattaminen menee taas pyhien vuoksi rutkasti eteenpäin, eli saan ehkä sen ensi viikon tiistaina tai keskiviikkona... No, ME-auto Raisio on syytön jäähdyttimen kolhimiseen, mutta lupasivat sijaisauton siihen asti kunnes homma on kunnossa. Mukava asioida ko. firmassa kun asiat hoidetaan ja huomioidaan myös asiakas!
                                BMW i4M50

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎