Pitäisi vaihtaa kyseiseen härpättimeen eteen uudet iskarit kun toinen on luovuttanut elämän nesteensä.. Varmasti moni tätä foorumia lukeva on kyseisen operaation suorittanut. Voisiko joku valaista asian tiimoilta ohjeistamalla hommaa.. Tarviiko ottaa koko joustin tuki irti autosta pumppujen vaihtamisen ajaksi? Varmasti helpottaa ainakin hommaa..?? yms.. juttuja..?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 iskunvaimentimen vaihto
Collapse
X
-
Jep,ja painat jalalla vaikka jarrulevystä lujaa että saat tolpan pullautettua lokarin ulkopuolelle niin loppu kay kuin itsestään.Tosin kannattaa päästää ABSien johdot ensin irti tolpasta ja jos tuntuu et ei mahdu tuleen,niin laita puristimet jousiin ei se ole kuin sentistä parista kiinni jos vakioalusta.
Comment
-
-
Uudet iskarit saapuivat ja viikonloppuna pitäisi alkaa vaihtamaan. Olen jostain lukenut että jousen asettuminen jousi lautaselle ei ole symmetrinen. Eli jousen pää ei asetu jommasta kummasta päästä jousi lautasessa olevaan "lähtökoloon"..??
Onko tässä hommassa nyt jotain vielä mitä pitää ottaa huomioon ku alkaa hommiin ettei sit mee kasaus vaiheessa sormi suuhun.. :think
Comment
-
-
Originally posted by eizzi View PostUudet iskarit saapuivat ja viikonloppuna pitäisi alkaa vaihtamaan. Olen jostain lukenut että jousen asettuminen jousi lautaselle ei ole symmetrinen. Eli jousen pää ei asetu jommasta kummasta päästä jousi lautasessa olevaan "lähtökoloon"..??
Onko tässä hommassa nyt jotain vielä mitä pitää ottaa huomioon ku alkaa hommiin ettei sit mee kasaus vaiheessa sormi suuhun.. :think
Jousi asettuu kyllä lautaselle ihan nätisti, muistaakseni kumminpäin jousi on ei ole merkitystä.
Comment
-
-
Originally posted by peltivanne View Postirroita vain ne iskarin kiinnitykset ylhäältä ja alhaalta sekä sen jälkeen irroitat vakaajantangon iskarista, seuraavaksi raidetangonpään pyörän-navasta niin saat nostettua iskarin pois kolostaan.
Comment
-
-
Originally posted by Sami View PostJoo ei tarvii ottaa kun iskarin ja kallistuksen vakaimen pultit irti ja tietysti yläpään mutterit.. Sitten löysätä hieman pohjalevyjä ja rautakangella hieman avittaa alaspäin tukivarsista niin koko tolppa tulee lokasuojan yli ja siitä helppo sitten vaihtaa...Sitten vaan muistaa laittaa ne L ja R merkit puolellaan loven kohdalle eli L vasemmalla jne...
Tuo kannattaisi tehdä kunnolla (siis raidetangon päät irti) ja unohtaa rautakanki.
Comment
-
-
Do dii. Iskarien vaihto suoritettu onnistuneesti. Irrotin raidetangon pään ja painoin jalalla pyörän navasta alaspäin ja mahtuihan se tulemaan sieltä pois. Uutta paikalle laitettaessa sain puristettua vielä enemmän jousta kasaan ja paikalle laitto meni vieläkin helpommin kuin purkaminen. Loppui kolina oikeasta pyörästä joka olikin aivan finaalissa. Keula nousi ehkä hieman ja ajettavuus parani huomattavasti.
Kiitos kaikkille neuvoista..
Comment
-
-
Originally posted by eizzi View PostDo dii. Iskarien vaihto suoritettu onnistuneesti. Irrotin raidetangon pään ja painoin jalalla pyörän navasta alaspäin ja mahtuihan se tulemaan sieltä pois. Uutta paikalle laitettaessa sain puristettua vielä enemmän jousta kasaan ja paikalle laitto meni vieläkin helpommin kuin purkaminen. Loppui kolina oikeasta pyörästä joka olikin aivan finaalissa. Keula nousi ehkä hieman ja ajettavuus parani huomattavasti.
Kiitos kaikkille neuvoista..F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
-
Mulla on sellaiset puristimet jossa on kaksi koukkua kummassakin päässä. Maksoivat muistaakseni jotain satasen luokkaa markka aikana. Avain väli on 21mm tai räikänkin saa suoraan kiinni ilman hylsyä. Pois otettaessa jousta on paha puristaa ku kahdesta kierroksesta. Takaisin laitettaessa kannattaa ottaa puristimet irti ja puristaa niin että 3kierrosta jää puristusvaraan niin helpottaa mukavasti eikä tarvi punnata liikaa. Puristimet saa helposti pois ku tolppa on paikallaan pyöräkotelossa.
Comment
-
-
Me irroteltiin alapäästä koko paketti irti eli raidetangon, tukivarren ja reaktiotangon päät. Vakaaja piti tietysti ottaa myös irti, koska se on iskarissa kiinni. Samoin johtoja piti vähän siirrellä ja tulihan siinä jarrusatulakin irrotettua. Sitten vain yläpäästä ne kolme mutteria pois konehuoneen puolelta ja jousi-iskari paketti jäikin käteen. Ei ollut ainakaan siitä kiinni, ettei mahtuisi tulemaan.
Maassa sitten puristettiin jousi lyttyyn ja vaihdettiin romut uuden iskarin ympärille. Iskarin yläpään pultti lähti toisesta nätisti, toinen piti rälläköidä irti.
Sitten vain vapautettiin puristimet ja nostettiin paketti paikallaeen. Ei muuta kuin nivelet kiinni ja avot. Yläpään pultti saatiin kiinni, kun kaveri piti iskaria vähän pihdeillä paikallaan, kangas välissä tietenkin ettei uusi tolppa naarmutu.
Comment
-
Comment