Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 528: Käynnistyy todella huonosti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bematic
    Newbiemmer
    • Aug 2006
    • 11
    • Turku

    E39 528: Käynnistyy todella huonosti

    Potilas: BMW E39 528 -96

    Oireet: Pemari ei tahdo millään lähteä käyntiin. Kun sahaa ja sahaa niin joskus voi lähtee kovasti yskien. Tulpat vaihdettu, bensaa saa. Häiriövalot eivät pala. Kylmänä tuntuis lähtevän hiukan paremmin ku lämpimänä.

    Olisko ehdotuksia missä vika?
    Entä osaako vikakoodeja lukea Turussa muut kuin Metro-auto?
  • soldia
    Banned
    • Feb 2006
    • 725
    • Planet X

    #2
    Originally posted by Bematic View Post
    Potilas: BMW E39 528 -96

    Oireet: Pemari ei tahdo millään lähteä käyntiin. Kun sahaa ja sahaa niin joskus voi lähtee kovasti yskien. Tulpat vaihdettu, bensaa saa. Häiriövalot eivät pala. Kylmänä tuntuis lähtevän hiukan paremmin ku lämpimänä.

    Olisko ehdotuksia missä vika?
    Entä osaako vikakoodeja lukea Turussa muut kuin Metro-auto?
    No veikkaan näin alkuun nokka-akselin asentotunnistinta, n.100€.

    Ja vika-koodit pystyy lukea muutkin mutta tuonne tunnistimeen asti ei perus-laitteella pääse.

    Comment

    • Vee-eit
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 709
      • Turku

      #3
      ME-autossa pitäisi pystyä lukemaan koodit.
      Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

      Comment

      • mikron
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 2170
        • Himas

        #4
        Todennäköisesti nokka- tai kampiakselin asentotunnistin. Itellä meni vaihtoon kampiakselin tunnistin, sammui liikennevaloissa ja sen jälkeen sai sahata käyntiin.
        F11 530dA xDrive M-sport -13
        Ex:E39 525i Touring M-sport -03
        Ex: E38 740iA -98
        Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
        Ex: E39 523i -96
        Ex: E34 520i -89

        Comment

        • fastandfurious
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 1731
          • Tampesteri

          #5
          Originally posted by soldia View Post
          No veikkaan näin alkuun nokka-akselin asentotunnistinta, n.100€.

          Ja vika-koodit pystyy lukea muutkin mutta tuonne tunnistimeen asti ei perus-laitteella pääse.
          Kyllä ainakin e46:ssa nokka-akselin asentoanturin vikakoodi näkyi ihan kotikonstein.:think
          ---------------------------------------------------
          E91 325d M-Sport
          ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
          E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

          Comment

          • Bematic
            Newbiemmer
            • Aug 2006
            • 11
            • Turku

            #6
            nokka-akselin asentotunnistin kunnossa

            Nokka-akselin asentotunnistin vaihdettu. Ei vaikutusta.

            Kampiakselin asentotunnistinta sit kokeilla vaihtaa seuraavaks?

            Comment

            • fastandfurious
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 1731
              • Tampesteri

              #7
              Originally posted by Bematic View Post
              Nokka-akselin asentotunnistin vaihdettu. Ei vaikutusta.

              Kampiakselin asentotunnistinta sit kokeilla vaihtaa seuraavaks?
              Eikös ne vikakoodit kannattas lukea ensin? Tulee kalliiksi vaihtaa antureita mutuna

              Nimimerkillä: kokemusta on
              ---------------------------------------------------
              E91 325d M-Sport
              ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
              E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

              Comment

              • superb
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 2827

                #8

                Comment

                • okko
                  BTCF Honorary Member
                  • Apr 2005
                  • 1763
                  • Honkajoki

                  #9
                  Saako se varmasti sitä bensaa->suodatin. Käytä se narun päässä lähimmallä BOSCH CAR SERVICELLÄ siellä saa tyypillisimmät vikakoodit luettua. Maksaa n.20€ Mitenkäs nää täysin "räjähtäneet" katalysaattorit, muistaakseni on jollain tukkinut pakoputken, niin ettei auto enää käy. Oliko vaan legendaa??
                  When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                  Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                  Comment

                  • Lanttu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 1643

                    #10
                    Kannattaa naputella katalysaattorit kumivasaralla tms. Jollei helise, ei kannata miettiä niitä enempää. Olisin kyllä ollut kampiakselin asentoanturin kannalla.

                    Comment

                    • JH2003
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2003
                      • 362
                      • Vantaa

                      #11
                      Kampiakselin asentotunnistimen ollessa rikki, mulla oli juuri noi oireet. Huono käynnistyvyys ja tehot hukassa.

                      Comment

                      • Bematic
                        Newbiemmer
                        • Aug 2006
                        • 11
                        • Turku

                        #12
                        Vika löytyi!

                        Kampiakselin asentotunnistinhan se siellä nikotteli. Tunnistimen johto oli melkein poikki. Nyt toimii taas jee jee! Kiitos kaikille jelppaajille!

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎