Eli mikä öljy ja viskositeetti -96 mallisen 520i manuaali askiin? Onko esim. mobilin ATF220 sopiva vai mikä..?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mikä öljy E39 manuaali vaihdelaatikkoon??
Collapse
X
-
Brotofobia
Se selviää lootan kyljessä olevasta tarrasta ja sen väristä. Kato castrolin sivut:
Käsivaihteistot: yksiköt, joiden oranssissa tarrassa on merkintä 'ATF Oil', TRANSMAX Z / TQ DEXRON III; yksiköt, joiden vihreässä tarrassa on merkintä 'Special Oil', BMW Part No. 81 22 9 407 305. Tarrat sijaitsevat öljyntäyttötulpan vieressä
. Käsivaihteistoyksiköt, joissa on keltainen tarra merkinnällä 'MTF-LT-1': BMW Part No. 83 22 9 408 942, yksiköt, joissa on keltainen tarra merkinnällä 'MTF-LT-2': BMW Part No. 83 22 0 309 031; yksiköt, joissa ei ole tarraa: EP 80W / SYNTRAX UNIVERSAL. Tarrat sijaitsevat öljyntäyttötulpan vieressäLast edited by Guest; 28-12-2006, 13:40.
-
Mulla on oranssi ATF-lätkä vaihteiston kyljessä ja tarjottiin MOBILIN ATF220 öljyä sinne laitettavaksi mutta mietin että mitenköhän saman valmistajan ATF SHC sopisi olisi kuitenkin täyssynteettinenöljy,onko kellään kokemuksia? Yritin etsiskellä mutten löytänyt aikasempaa keskustelua aiheesta.
Auto E39 523 -96 manuaalivaihteinen
Comment
-
-
Originally posted by T.H.O.M.A.S View PostMietityttää vielä tuon Mobilin SHC:n laatikkoon laittaminen mutta luulisi synteettisenöljyn tekevän vaihteistosta vielä jouheemman kun ei vaan hajoittaisi mitään,tällä hetkellä laatikossa Mobilin ATF 220 ja hieman vaihteet kakistelee varsinkin kylmänä.
Comment
-
-
Originally posted by eizzi View PostMeinaatko kokeilla SHC:tä? Mikä auto ja vm kyseessä? Minkä värinen plommi on laatikon kyljessä?
Comment
-
-
Minun autossani (alkuperinen) öljysuositus on ATF Dexron-II "luokitus".Nykyäänhän ne on Dexron-III luokan öljyjä.Eräältä BMW-sivuilta luin,että kun noiden tilalle vaihtaa vastaavat synteettiset,niin laatikon toiminta herkistyy ja synkronointi toimii paremmin.
Koska puimurin laatikko on aina nihkeähkö,niin päätin viime talvena kokeilla.Ei ainakaan omani parantunut .Vaihdekeppi tuli hieman herkemmäksi käsitellä,mutta synkronointi ongelmat alkoivat.2:n ja 3:n alkoivat hieman rusahtelemaan kylmiltään isommalta pienempään vaihdettaessa.Vaihdettiin Castrolin tavalliset ATF:t laatikkoon niin taas toimii.Kallis kokeilu,joten kaikkea lukemaansa ei kannata uskoa.Niin ja auto ei ole E39 vaan E36 M3,mutta kuitenkin asiaa sivuten.
Comment
-
-
Originally posted by anton_nokelainen View PostAuto: 523i 1999 manuaali.
Laatikon kyljessä on keltainen tarra jossa lukee:
MTF-LT-1 BMW part Nr: 23 00-1 434 404
Mitä öljyä sinne voisi laittaa ja kuinka paljon?
Mutta hyvä vaihtoehto saattais olla Castrol SMX-S 75W-85, 1,2l sanoo Castrolin suositus.Last edited by Tuiske; 12-03-2009, 15:24.Corvette C4 LT4 TURBO
Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i
Comment
-
-
Originally posted by Tuiske View PostEtkö just ite vastannu kysymykseesi? Öljyä menee todennäkösesti reilu litra eli vaikka litrahinnassa olisi eroa jonku halpisöljyn ja "orkkis-öljyn" välillä niin ero on minimaalinen
Mutta hyvä vaihtoehto saattais olla Castrol SMX-S 75W-85, 1,2l sanoo Castrolin suositus.
Laakkosella 26€/ litra ja Fixus:ssa tuo Castrol SMX-S 75W-85 17 €/L.
Kiitos kuitenkin
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostMinun autossani (alkuperinen) öljysuositus on ATF Dexron-II "luokitus".Nykyäänhän ne on Dexron-III luokan öljyjä.Eräältä BMW-sivuilta luin,että kun noiden tilalle vaihtaa vastaavat synteettiset,niin laatikon toiminta herkistyy ja synkronointi toimii paremmin.
Koska puimurin laatikko on aina nihkeähkö,niin päätin viime talvena kokeilla.Ei ainakaan omani parantunut .Vaihdekeppi tuli hieman herkemmäksi käsitellä,mutta synkronointi ongelmat alkoivat.2:n ja 3:n alkoivat hieman rusahtelemaan kylmiltään isommalta pienempään vaihdettaessa.Vaihdettiin Castrolin tavalliset ATF:t laatikkoon niin taas toimii.Kallis kokeilu,joten kaikkea lukemaansa ei kannata uskoa.Niin ja auto ei ole E39 vaan E36 M3,mutta kuitenkin asiaa sivuten.
Suositustaulukossa Castrol ei erittele oranssia tai keltaista tarraa, vaan tarjoaa yhtä laatua (SMX-S 75W-85), joka on täyssynteettinen:
Omassa laatikossa kuitenkin on oranssi tarra, joten ainoa vaihtoehto lienee 'vanhan-ajan' Mobil ATF 220.
Onko muilla kokemuksia Dexron-III luokan synteettisistä öljyistä, vai mitä tuonne kannattaa kaataa?
E: toisessa Castrolin suositustaulukossa näköjään tarjotaan Z TQ Dex III:sta.
Last edited by Lakeson; 29-08-2009, 11:53.Ei mopolla mahottomia..
Comment
-
Comment