Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 sähköongelmaa (sisävalo, jarruvalot, soitin yms.)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fastandfurious
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1731
    • Tampesteri

    #16
    Ei tosiaankaan....Joskus miettii, onko bemarin omistaminen OIKEESTI näiden kaikkien tuskien arvosta... Onhan se, ainakin toistaseksi.

    Toivottavasti tuli nyt kuntoon! Katselin, että muutaman kuukauden oot asiaa jo ihmetellytkin...
    ---------------------------------------------------
    E91 325d M-Sport
    ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
    E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

    Comment

    • jounim
      Bimmer Rookie
      • Aug 2006
      • 58
      • Kuopio

      #17
      Reilu kuukausi ajettu virtalukon pohjan vaihdon jälkeen, eikä ainakaan toistaiseksi ole sama vika uusiutunut. Nyt voi keskittyä muihin vikoihin...
      BMW 116DA M-Sport -15
      Ford Mustang fastback -69

      Comment

      • 535bmw
        Bimmer Rookie
        • Oct 2004
        • 49
        • keminmaa

        #18
        omassa E39 540:ni samoja sähkö häiriöitä ollut n. 2 kk ajan, muuten auto käy ja kukkuu.
        eli: radio ja monitoimiratin toiminnot pimeinä, takalasin rullaverho, hf-puhelin (ei kytkeydy käynnistäessä autom. päälle), airbag -valo palaa välillä himmeänä ym.
        muutamia kertoja ajon aikana yhtäkkiä kaikki alkaa toimia aivan normaalisti, mutta vain seuraavaan käynnistykseen saakka.
        vein auton vikakoodin lukuun viikko sitten, jolloin huoltomies huomasi myös jarruvalojen jäävän palamaan (vaikka virta-avaimet poissa lukosta) tuota en itse ollut aiemmin ainakaan huomannut.
        sitten auto piuhoihin: ilmoitti jotain jarruvalo katkaisimeen liittyvästä häiriöstä, sekä monitoimiratin virhesignaalista, moottorin asentotunnistimen virh. toiminnasta (???).

        tilasin uuden jarruvalokatkaisimen, käytin ratin airbag -modulin irti, tarkastin liittimet ym. - ei mitään NÄKYVÄÄ ongelmaa. ajelin viikonloppuna parinsadan km lenkin, jona aikana kokeilin aurinkosuojan "meikkivaloja" jotka eivät heti syttyneet palamaan vaan hetken viiveellä, jolloin kaikki viat ja häiriöt olivat jälleen poissa!
        myös seuraavan käynnistyksen jälkeen viat "palasivat" ja kokeilin jälleen noita meikkivaloja, ja taas kaikki alkoi toimiin (mystistä) näin tapahtui muutaman kerran viikonl. aikana ja luulin jo paikallistaneeni vian. käytin molemmat em. valot ja kuskin puoleisen aurinkosuojan kokonaan irti - ei NÄKYVÄÄ vikaa, myöskään jarruvalokatkaisimen uusiminen ei poistanut ongelmaa.
        vein auton tänään uudelleen samaiseen huoltoon ja sanoin huoltomiehelle: mä jätän tän tänne - soittele väliaikatietoja. Et sillee. kerron jatkossa miten homma eteni.........

        Comment

        • [BMW]
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2003
          • 700
          • Joensuu

          #19
          Originally posted by 535bmw View Post
          omassa E39 540:ni samoja sähkö häiriöitä ollut n. 2 kk ajan, muuten auto käy ja kukkuu.
          eli: radio ja monitoimiratin toiminnot pimeinä, takalasin rullaverho, hf-puhelin (ei kytkeydy käynnistäessä autom. päälle), airbag -valo palaa välillä himmeänä ym.
          muutamia kertoja ajon aikana yhtäkkiä kaikki alkaa toimia aivan normaalisti, mutta vain seuraavaan käynnistykseen saakka.
          vein auton vikakoodin lukuun viikko sitten, jolloin huoltomies huomasi myös jarruvalojen jäävän palamaan (vaikka virta-avaimet poissa lukosta) tuota en itse ollut aiemmin ainakaan huomannut.
          sitten auto piuhoihin: ilmoitti jotain jarruvalo katkaisimeen liittyvästä häiriöstä, sekä monitoimiratin virhesignaalista, moottorin asentotunnistimen virh. toiminnasta (???).

          tilasin uuden jarruvalokatkaisimen, käytin ratin airbag -modulin irti, tarkastin liittimet ym. - ei mitään NÄKYVÄÄ ongelmaa. ajelin viikonloppuna parinsadan km lenkin, jona aikana kokeilin aurinkosuojan "meikkivaloja" jotka eivät heti syttyneet palamaan vaan hetken viiveellä, jolloin kaikki viat ja häiriöt olivat jälleen poissa!
          myös seuraavan käynnistyksen jälkeen viat "palasivat" ja kokeilin jälleen noita meikkivaloja, ja taas kaikki alkoi toimiin (mystistä) näin tapahtui muutaman kerran viikonl. aikana ja luulin jo paikallistaneeni vian. käytin molemmat em. valot ja kuskin puoleisen aurinkosuojan kokonaan irti - ei NÄKYVÄÄ vikaa, myöskään jarruvalokatkaisimen uusiminen ei poistanut ongelmaa.
          vein auton tänään uudelleen samaiseen huoltoon ja sanoin huoltomiehelle: mä jätän tän tänne - soittele väliaikatietoja. Et sillee. kerron jatkossa miten homma eteni.........

          Vaihda siihen virtalukon pohja niin alkaa pelittää. Katos vaikka googlesta "e39 ignition switch", myös youtubessa on videoita missä kerrotaan oireet jos virtalukonpohja ei toimi oikein.
          Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
          -----------------------------
          VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
          BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
          Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
          Ford Sierra Cosworth Sapphire -90

          Comment

          • 535bmw
            Bimmer Rookie
            • Oct 2004
            • 49
            • keminmaa

            #20

            eli linkistä löytyvä kuvan mukainen osa, taidanpa tilata heti huomenna. totta on että foorumia lukiessa tulee samaan päätelmään....varmaan löytyy näiltä sivuilta ohje ko. toimenpiteeseen.

            Comment

            • 535bmw
              Bimmer Rookie
              • Oct 2004
              • 49
              • keminmaa

              #21
              kaikki mainitut viat näyttää poistuneen virtalukon pohjan vaihdon myötä!!! kiitokset keskusteluun osallistuneille ja sivujen ylläpitäjille!

              Comment

              • heijani
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2006
                • 220
                • Turku

                #22
                Täälläkin on ilmennyt vähän ihmeellisiä sähkövikoja. Viikonloppuna moottoritiellä pimeni radio, navin näyttä yms. ja tilanteesta teki entistä mielenkiintoisemman se, että samalla ratti nousi ylos hetkeksi ja taas takaisin alas. Tämän jälkeen syttyi aluksi airbagin valo, sitten joku jarrujen valo ja sitten ilmestyi näyttöön teksti trans. failasafe program. Hetken kuluttua syttyi vielä kaupan päälle ABS- ja DSC-merkkivalot. Pysähdyttiin seuraavalle P-paikalle ja hetken odottelun jälkeen kaikki toimi normaalisti ja valot olivat poissa.

                Akku oli vanhahko ja tuli uusittua varmuuden vuoksi ja vika pysyikin jonkun aikaa poissa. Kotimatkalla sitten lävähti ABS- ja DSC-merkkivalot tauluun. Vikakoodi-luvussa ilmeni, että etuoikea ABS-anturi oli rikki ja eipä sieltä tosiaan signaalia tullut ja vaihtoon meni. Lisäksi oli vikakoodeja liian alhaisesta jännitteestä. Lataus kuitenkin oli ok. Ajateltiin, että liittyi vanhaan akkuun ja siihen, että plus-napa oli vähän heikonlaisesti kiinni. Tämän jälkeen meni päivä ja homma jatkuu. Nyt palaa vanha tuttu airbagin valo, ja se joku jarruvalo ja näytössä lukee taas trans. failsafe program.

                Tämän ketjun perusteella vaikuttaa vahvasti siltä, että virtalukon pohja on viallinen ja uusi onkin jo tilattu. Muistin meinaan, että samalla kun virrat katosi moottoritiellä, niin vaimo avasi juuri meikkipeilin ja jollain ihmeen keinolla juuri sen valo kadottaa autosta virrat. Näin on näköjään tapahtunut muillakin. Melko mystistä touhua. Äsken testasin kotiparkissa ja matkustajan meikkipeilin valon sytyttäminen tosiaan kadottaa autosta hetkeksi virrat. Täytyy toivoa, että uudella virtalukon pohjalla tulee kuntoon.
                Last edited by heijani; 02-12-2009, 19:44.
                BMW e61 525dA 2006
                ex BMW e39 530dT 2000
                ex Volvo V70 2.4T AWD :think
                ex BMW e39 540iA sedan 1999
                ex BMW e28 520i Bavaria 1987
                ex BMW e46 316i sedan 2000

                Comment

                • heijani
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2006
                  • 220
                  • Turku

                  #23
                  Edellisten vikojen lisäksi myös ratin valot, näppäimet ja töötti tippui pois pelistä muutama päivä sitten. Nyt on virtalukon pohja vaihdettu uuteen ja kaikki vikakoodit nollattu. Ainakin toistaiseksi kaikki sähköviat loistavat poissaolollaan. Eli jos e39 vaikuttaa riivatulta niin kannattaa ainakin tuo vika sulkea pois. Näyttää aiheuttavan vaikka mitä.
                  BMW e61 525dA 2006
                  ex BMW e39 530dT 2000
                  ex Volvo V70 2.4T AWD :think
                  ex BMW e39 540iA sedan 1999
                  ex BMW e28 520i Bavaria 1987
                  ex BMW e46 316i sedan 2000

                  Comment

                  • hugeli92
                    Newbiemmer
                    • Jul 2010
                    • 3
                    • huittinen

                    #24
                    Bmw 525d msport 01

                    Joo mullakin heittisähkö häikkää! Eli pesin auton painepesurilla ja sen jälkeen huomasin että takapoksi ei aukee ja sitte kattelin ni avaimesta eikä sisältä saanu ovia lukkoon enää ja pyyhkijät ei pelaa ja lasit ei aukea ja ei huomauta valoista enää jos jää päälle (saksasta tuotu) eikä huomauta ovista jos auki ! Missäköhän mahtaa olla vikaa ? Katoin kaikki sulakkeet edestä ja takakontista ryömein katsomaan. Vähän huono sateella kun ei pyyhkijät pelaile eikä saa kaupungissa ovia lukkoon :/ Ollut nyt 4 päivää toimimatta !

                    Comment

                    • Nahkamarakatti
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2005
                      • 38
                      • Jyväskylä

                      #25
                      Originally posted by 535bmw View Post
                      omassa E39 540:ni samoja sähkö häiriöitä ollut n. 2 kk ajan, muuten auto käy ja kukkuu.
                      eli: radio ja monitoimiratin toiminnot pimeinä, takalasin rullaverho, hf-puhelin (ei kytkeydy käynnistäessä autom. päälle), airbag -valo palaa välillä himmeänä ym.
                      muutamia kertoja ajon aikana yhtäkkiä kaikki alkaa toimia aivan normaalisti, mutta vain seuraavaan käynnistykseen saakka.
                      vein auton vikakoodin lukuun viikko sitten, jolloin huoltomies huomasi myös jarruvalojen jäävän palamaan (vaikka virta-avaimet poissa lukosta) tuota en itse ollut aiemmin ainakaan huomannut.
                      sitten auto piuhoihin: ilmoitti jotain jarruvalo katkaisimeen liittyvästä häiriöstä, sekä monitoimiratin virhesignaalista, moottorin asentotunnistimen virh. toiminnasta (???).

                      tilasin uuden jarruvalokatkaisimen, käytin ratin airbag -modulin irti, tarkastin liittimet ym. - ei mitään NÄKYVÄÄ ongelmaa. ajelin viikonloppuna parinsadan km lenkin, jona aikana kokeilin aurinkosuojan "meikkivaloja" jotka eivät heti syttyneet palamaan vaan hetken viiveellä, jolloin kaikki viat ja häiriöt olivat jälleen poissa!
                      myös seuraavan käynnistyksen jälkeen viat "palasivat" ja kokeilin jälleen noita meikkivaloja, ja taas kaikki alkoi toimiin (mystistä) näin tapahtui muutaman kerran viikonl. aikana ja luulin jo paikallistaneeni vian. käytin molemmat em. valot ja kuskin puoleisen aurinkosuojan kokonaan irti - ei NÄKYVÄÄ vikaa, myöskään jarruvalokatkaisimen uusiminen ei poistanut ongelmaa.
                      vein auton tänään uudelleen samaiseen huoltoon ja sanoin huoltomiehelle: mä jätän tän tänne - soittele väliaikatietoja. Et sillee. kerron jatkossa miten homma eteni.........
                      Kerrankin löyty joku jolla on ollut täsmälleen sama sähkövika kun itsellä. Korjaamot levittelee käsiään kun tuntuu, että samaan aikaan kun airbagin merkkivalo jää HIMMEÄNÄ palamaan niin häipyy puolet koko auton sähköistä, mutta onneks btcf pelastaa. Eli siis virtalukon pohja itselläkin vaihtoon. Kiitos!

                      Comment

                      • 325E
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 1227
                        • LAHTI

                        #26
                        Miten vaihdoit virtalukonpohjan..ohjeet

                        Originally posted by 535bmw View Post
                        kaikki mainitut viat näyttää poistuneen virtalukon pohjan vaihdon myötä!!! kiitokset keskusteluun osallistuneille ja sivujen ylläpitäjille!
                        Mikä on purkamisjärjestys virtalukon pohjan vaihdossa onko siitä ohjeet...

                        Comment

                        • aripaa
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2006
                          • 520
                          • Kuhmo

                          #27
                          Originally posted by 325E View Post
                          Mikä on purkamisjärjestys virtalukon pohjan vaihdossa onko siitä ohjeet...
                          Ei kait siinä mitään ihmeempää, akkukaapeli irti,,ohjaus pylvään suojat irti, itse otin myös airbagin liittimen irti, virtalukon pistoke irti, virtalukon alta kaksi (2) pientä ruuvia löysälle ja virtalukon kaksi torxsia irti jolloin pitäisi lähteä irti, näin ainakin e39:ssä. jos meni väärin korjatkaa.
                          Ext. bmw:t
                          e28 518i -87
                          e34 518i -92
                          e39 540ia sedan 7/98
                          e39 540ia sedan 9/98
                          e39 540ia tour. 12/98
                          E34 525i Touring 7/92

                          Vikakoodien lukua/nollausta.

                          e39 540 ia sedan 7/96

                          Comment

                          • SamBa
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2011
                            • 29
                            • Kiiminki

                            #28
                            Sähkövikoja mullakin..

                            Takalasin pyyhin oli jumissa. Rasvaus ja vähän pyörittelyä niin taas toimii mutta.. Moottori ei pyöri.. virtojen katkaisujen jälkeen toimii, ei toimi, toimii ei toimi.. tässä alkaa ilmeisesti ilmeneen samanlaisia ongelmia :think

                            Comment

                            • deezaye
                              Bimmer Rookie
                              • May 2005
                              • 185
                              • Turenki Rock City

                              #29
                              Originally posted by SamBa View Post
                              Takalasin pyyhin oli jumissa. Rasvaus ja vähän pyörittelyä niin taas toimii mutta.. Moottori ei pyöri.. virtojen katkaisujen jälkeen toimii, ei toimi, toimii ei toimi.. tässä alkaa ilmeisesti ilmeneen samanlaisia ongelmia :think
                              Ongelma voi olla myös johtosarjassa siellä takaluukun saranan paikkeilla.:think
                              E53/M54B30 -04
                              E39/M57D30 -99
                              E34/M30B35 -88
                              E28/M10B18 -85

                              Comment

                              • SamBa
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2011
                                • 29
                                • Kiiminki

                                #30
                                Tutkitaan ja sitten hutkittaan, alkoi muuten pelaamaan kun latas akun täyteen

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎