Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ajonesto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2314
    • Uusimaa

    E39 ajonesto

    Kuinka mahtaa toimia E39 (vm.1997) ajonestosysteemi? Minulla on autossani vain sellaisia avaimia, joissa ei ole keskuslukituksen kauko-ohjausta. Ainoastaan nappi, josta syttyy valo. Joten tilasin mielenkiinnosta TÄLLAISEN paketin.

    Sen ymmärsin tuosta tekstistä, että kauko-ohjauksen saa toimimaan, mutta kuinka on ajoneston laita? Osaisiko joku sen verran saksaa, että voisi suomentaa minulle tekstistä olennaisen? Onnistuuko koodaaminen tuohon aihioon suoraan, vain täytyykö orggis avaimesta purkaa jokin siru? Kaiverrus ei varmaan vielä riitä?
    BMW G30 530e X-Drive

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin
  • Guest's Avatar

    #2

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2314
      • Uusimaa

      #3
      Avain

      Tänään tuli tuo sarja, ja hämmästykseksi "linkkarin" mukana ei tullut kaivertamatonta avaimen runkoa laisinkaan? Kauko-ohjaimen avaimen juuriosassa on leveä reikä, johon on tarkoitus vissiin työntää kaiverrettu avainosa, joka kiristetään pienellä ruuvilla sivusta. Onko BMW:n alkuperäinen linkkariavain tällainen? Jos ette tästä ymmärrä mitä tarkoitan, voin ottaa kuvan avaimesta. Ilmeisesti on tarkoitus, että avaimen runko ostetaan merkkiliikkeestä, ja asennetaan tähän kauko-ohjaimeen?

      ps. onko kukaan kaivanut alkuperäisestä avaimesta ajoneston sirua irti? Missä kohtaa sellainen on, ja kuinka sen saa irti ehjänä?
      BMW G30 530e X-Drive

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        #4
        Originally posted by JKK View Post
        Tänään tuli tuo sarja, ja hämmästykseksi "linkkarin" mukana ei tullut kaivertamatonta avaimen runkoa laisinkaan? Kauko-ohjaimen avaimen juuriosassa on leveä reikä, johon on tarkoitus vissiin työntää kaiverrettu avainosa, joka kiristetään pienellä ruuvilla sivusta. Onko BMW:n alkuperäinen linkkariavain tällainen? Jos ette tästä ymmärrä mitä tarkoitan, voin ottaa kuvan avaimesta. Ilmeisesti on tarkoitus, että avaimen runko ostetaan merkkiliikkeestä, ja asennetaan tähän kauko-ohjaimeen?

        ps. onko kukaan kaivanut alkuperäisestä avaimesta ajoneston sirua irti? Missä kohtaa sellainen on, ja kuinka sen saa irti ehjänä?
        BMW ei käytä linkkariavaimia, ne kuuluu mm.VAG konsernin laitteisiin yms..

        Ajoneston siru löytyy sieltä avaimen sisältä muistaakseni mutta en ole koskaan irroittanut sitä.
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • Lanttu
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 1643

          #5
          Muistin perukoilta olisin kaivelevinani, että E32 750:ssä olisi ollut linkkarimallinen avain (ainakin optiona)?

          Comment

          • TFV
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 3080
            • Nurmijärvi

            #6
            Originally posted by Lanttu View Post
            Muistin perukoilta olisin kaivelevinani, että E32 750:ssä olisi ollut linkkarimallinen avain (ainakin optiona)?
            Mulla oli -88 735ia:ssa sellainen.
            E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

            Comment

            • Kentsu
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 1397
              • Tuusula

              #7
              Tuossa ´97 E39:n "linkkari" kaukosäädöllä. Avaimella siis tuollainen nahkakotelo.
              Last edited by Kentsu; 07-06-2009, 20:21.
              Ex: 523iA '97, 520iA '89
              /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

              Comment

              • superb
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 2827

                #8
                Väännän tuon avaimen purkamisesta ja sirun irroituksesta ohjeet kuvineen tänään illemmalla.

                Comment

                • superb
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 2827

                  #9
                  BMW-orkkisavaimen purku ja putsaus:

                  Kohteena vm. 8/96 EWS-piirillä varustettu ilmeisesti E36:sta peräisin oleva avain:


                  Takakansi kammetaan pois, kaksi ristipääruuvia ruuvataan auki:



                  Painetaan lukitusnäppäintä aika syvälle, jolloin koko piiri pullahtaa irti:


                  Irroitetaan EWS-piiri:


                  Tässä vaiheessa kannattaa kaikki osat käydä läpi esim käytetyllä hammasharjalla, kuoret voi vaikka huuhtoa hellästi hanan alla.
                  Samalla tuohon voi vaihtaa uuden CR2016 -tyyppisen patterin.
                  Avain kootaan käänteisessä järjestyksessä.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎