Tuttu juttu monelle Touring-E39:n omistajalle: Viileällä kelillä luukkua pitää auttaa hieman alkuun ennen kuin hydrauliikka jaksaa hoitaa loput. Toisella yrittämisellä se jo onnistuu pelkältä hydrauliikaltakin.
Purin pumpun ja venttiilistön kohtuupitkälle ja tutkin osia. Omaan silmääni vaikuttaisi että itse pumppu ei juurikaan kulu, vaan se "korkeakierrostyyppisenä" korvaa välykset nopeudellaan. Etsin painerajoja ja venttiililohkon kanavien epäselvyyden vuoksi jouduin arvaamaan mikä toimii ohivirtauksena. Venytin jousia pari milliä mutta silllä ei ollut vaikutusta toimintaan. Edelleen yön seisomisen jälkeen luukku kaipaa hieman apua ensimmäisellä avautumiskerralla.
Onko joku vaihtanut tilalle ihan uutta pumppua? Toimiiko se pakkasessakin?
Onko pumppuun olemassa korjaussarjaa? Mitäköhän se sisältää?
Purin pumpun ja venttiilistön kohtuupitkälle ja tutkin osia. Omaan silmääni vaikuttaisi että itse pumppu ei juurikaan kulu, vaan se "korkeakierrostyyppisenä" korvaa välykset nopeudellaan. Etsin painerajoja ja venttiililohkon kanavien epäselvyyden vuoksi jouduin arvaamaan mikä toimii ohivirtauksena. Venytin jousia pari milliä mutta silllä ei ollut vaikutusta toimintaan. Edelleen yön seisomisen jälkeen luukku kaipaa hieman apua ensimmäisellä avautumiskerralla.
Onko joku vaihtanut tilalle ihan uutta pumppua? Toimiiko se pakkasessakin?
Onko pumppuun olemassa korjaussarjaa? Mitäköhän se sisältää?
Comment