Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d E39 kone ei lämpiä, termostaatti vaihdettu jo !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Keimo
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2032
    • Kekkoslovakia

    #16
    Eilen -15 asteessa lämpömittari pysyi ensimmäisen neljänneksen osalla kun ajelin moottoritiellä. Kun lähestyin ramppia, niin annoin rullata eteenpäin. Välittömästi lämpömittari laski vielä alle sen ensimmäisen neljänneksenkin eli ihan kuin termaria ei edes olisi?

    Comment

    • tuomkiti81
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2005
      • 1162
      • Seinäjoki

      #17
      Originally posted by Keimo View Post
      Eilen -15 asteessa lämpömittari pysyi ensimmäisen neljänneksen osalla kun ajelin moottoritiellä. Kun lähestyin ramppia, niin annoin rullata eteenpäin. Välittömästi lämpömittari laski vielä alle sen ensimmäisen neljänneksenkin eli ihan kuin termaria ei edes olisi?
      mulla samaa vikaa 530d:ssä eli lämpömittari huitelee siinä ekalla neljänneksellä,välillä vähän yli.ajotietokoneelta katsottuna lämmöt näillä pakkasilla korkeintaa 72astetta ajeli sitte kaupungissa tai maantiellä.ja termari vaihdettu pari viikkoa sitte ei kai tuo paska lämpene ton kummemmin näillä pakkasilla joten kesää odotellessa

      eilen kosahti koslasta siirtopumppu joten eipä ny tarvi ennen keskiviikkoa edes ajella koko toosalla
      Last edited by tuomkiti81; 29-01-2007, 15:38.
      Mercedes Benz Cls 350cdi W218
      Opel Insignia 2.0 Cdti
      Scania R560 8x4

      Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
      Ex. E60 530dA -05
      Ex. E39 530dA -01
      Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
      Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
      Ex. Opel Vectra 1.6i -99

      Comment

      • -Tapi
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 3117
        • Välisuomi

        #18
        Originally posted by anttij View Post
        Miten teit tulppauksen?
        Ensimmäinen versio oli sorvattu rst-tulppa pakokaasukanavassa juuri ennen egr-venttiiliä. Tein myöhemmin laipallisen putken ahtopaineanturin yhteen kanssa, jolloin lyhensin pakokaasukanavaa sijoittamalla em. tulpan kanavaan ennen pakokaasujäähdytintä ja poistin ylimääräiset putket turhina. Jäähdytin piti jättää paikalleen, koska tulppasin sen sisältä. Jos olisi jaksanut väkertää, olisi myös jäähdyttimen voinut korvata tulpilla ja saanut lisää tilaa esim termarin vaihtoa varten mutta tämä oli 5x helpompi tapa. Kaikkien näiden versioiden aikana alipainekellon letku oli tulpattuna ja se yksistään riittää hommaan jos EGR ei ole niin tukossa että se ei sulkeudu kunnolla.

        ja auto lämpenee ihan normaalisti, kovilla pakkasilla yhtä nopeasti kuin alle 10 asteen pakkasillakin. Talvella hieman hitaammin kuin kesällä, mutta kohtuunopeasti kuitenkin. Viisari ei enää laske maantienopeuksilla pintakaasulla, niin kuin se laski viallisella EGR-termostaatilla.
        ---

        Comment

        • Keimo
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2032
          • Kekkoslovakia

          #19
          Originally posted by tuomkiti81 View Post
          mulla samaa vikaa 530d:ssä eli lämpömittari huitelee siinä ekalla neljänneksellä,välillä vähän yli.ajotietokoneelta katsottuna lämmöt näillä pakkasilla korkeintaa 72astetta ajeli sitte kaupungissa tai maantiellä.ja termari vaihdettu pari viikko sitte ei kai tuo paska lämpene ton kummemmin näillä pakkasilla joten kesää odotellessa

          eilen kosahti koslasta siirtopumppu joten eipä ny tarvi ennen keskiviikkoa edes ajella koko toosalla
          Kyllä sen pitäisi pysyä siinä puolessa välissä. Näin siis aiemmin, mutta ei enää. Kele.

          Comment

          • tuomkiti81
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2005
            • 1162
            • Seinäjoki

            #20
            Originally posted by Keimo View Post
            Kyllä sen pitäisi pysyä siinä puolessa välissä. Näin siis aiemmin, mutta ei enää. Kele.
            niinhän se PITÄIS.viime perjantaina täälä seinäjoella oli vaan muutama aste pakkasta ja sillon lämpömittari oli tasan puolessa välissä...no katoin sitte ajotietokoneelta todellisen lämpötilan niin se oli sen 72 astetta.eli tota viisaria on periaattees turha tuijottaa.ootsä keimo kattonu ajotietokoneelta paljo sulla lämmöt?
            Mercedes Benz Cls 350cdi W218
            Opel Insignia 2.0 Cdti
            Scania R560 8x4

            Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
            Ex. E60 530dA -05
            Ex. E39 530dA -01
            Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
            Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
            Ex. Opel Vectra 1.6i -99

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7456
              • Oulu

              #21
              Originally posted by tuomkiti81 View Post
              no katoin sitte ajotietokoneelta todellisen lämpötilan niin se oli sen 72 astetta.eli tota viisaria on periaattees turha tuijottaa.ootsä keimo kattonu ajotietokoneelta paljo sulla lämmöt?
              Bensakoneessa 88-90 astetta näyttäs olevan keskellä mittaria. 72 on vielä selvästi vajaa.
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • tuomkiti81
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2005
                • 1162
                • Seinäjoki

                #22
                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                Bensakoneessa 88-90 astetta näyttäs olevan keskellä mittaria. 72 on vielä selvästi vajaa.
                bmw liikkeen huoltoneuvojan mukaan uudella termarilla 530d:s pitäis lämmöt olla 84-92astetta :think
                Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                Opel Insignia 2.0 Cdti
                Scania R560 8x4

                Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                Ex. E60 530dA -05
                Ex. E39 530dA -01
                Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                Comment

                • anttij
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2005
                  • 56

                  #23
                  Originally posted by -Tapi View Post
                  Ensimmäinen versio oli sorvattu rst-tulppa pakokaasukanavassa juuri ennen egr-venttiiliä. Tein myöhemmin laipallisen putken ahtopaineanturin yhteen kanssa, jolloin lyhensin pakokaasukanavaa sijoittamalla em. tulpan kanavaan ennen pakokaasujäähdytintä ja poistin ylimääräiset putket turhina. Jäähdytin piti jättää paikalleen, koska tulppasin sen sisältä. Jos olisi jaksanut väkertää, olisi myös jäähdyttimen voinut korvata tulpilla ja saanut lisää tilaa esim termarin vaihtoa varten mutta tämä oli 5x helpompi tapa. Kaikkien näiden versioiden aikana alipainekellon letku oli tulpattuna ja se yksistään riittää hommaan jos EGR ei ole niin tukossa että se ei sulkeudu kunnolla.

                  ja auto lämpenee ihan normaalisti, kovilla pakkasilla yhtä nopeasti kuin alle 10 asteen pakkasillakin. Talvella hieman hitaammin kuin kesällä, mutta kohtuunopeasti kuitenkin. Viisari ei enää laske maantienopeuksilla pintakaasulla, niin kuin se laski viallisella EGR-termostaatilla.


                  Miten toteutit jäähdyttimen vesikierron tulppaamisen EGR-jäähdyttimen sisältä?
                  - E70 X5 3.0d Sport 2009
                  - ex. E61 535dA M-Sport 2005 -
                  - ex. E60 530dA 2004 -
                  - ex. E46 318i 2002 -
                  - ex. E60 525dA M-Sport 2005 -
                  - ex. E39 525dA 2002 -

                  Comment

                  • -Tapi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 3117
                    • Välisuomi

                    #24
                    Originally posted by anttij View Post
                    Miten toteutit jäähdyttimen vesikierron tulppaamisen EGR-jäähdyttimen sisältä?
                    Purin sen ja korvasin lämpötilan mukaan pituuttaan muuttavan osan kuusiokolohylsyllä, kun se sattui olemaan sopiva ko. tilaan. Siellä on osia ja muotoja sen verran paljon että tukkimisosien muotoja voi kehittää kymmeniä..
                    ---

                    Comment

                    • Keimo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 2032
                      • Kekkoslovakia

                      #25
                      Onkos kukaan saanut auton lämpimäksi vaihtamalla tuon EGR-termarin? Nyt oli -24 pakkasta ja jäädytysnesteen lämmöt oli 13km matkan jälkeen 57 astetta ja pitäisi olla 85-90 astetta.

                      Webasto toimii ihan ok, kun ajoin ensin lyhyen matkan, niin webasto ainakin kärysi siihen malliin, että se toimi. Jäi myös hurisemaan ajon jälkeen.

                      Comment

                      • tuomkiti81
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2005
                        • 1162
                        • Seinäjoki

                        #26
                        Originally posted by Keimo View Post
                        Onkos kukaan saanut auton lämpimäksi vaihtamalla tuon EGR-termarin? Nyt oli -24 pakkasta ja jäädytysnesteen lämmöt oli 13km matkan jälkeen 57 astetta ja pitäisi olla 85-90 astetta.

                        Webasto toimii ihan ok, kun ajoin ensin lyhyen matkan, niin webasto ainakin kärysi siihen malliin, että se toimi. Jäi myös hurisemaan ajon jälkeen.
                        mulla tänään samat kokemukset... -25 pakkasta,maantieajoa n.20km ja lämmöt 58astetta tulis se kesää vaan pikkuhiljaa jo....
                        Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                        Opel Insignia 2.0 Cdti
                        Scania R560 8x4

                        Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                        Ex. E60 530dA -05
                        Ex. E39 530dA -01
                        Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                        Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                        Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                        Comment

                        • teropa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 3855
                          • Oulu

                          #27
                          Mistäs kautta sen nesteen lämmön pysty E39:ssä (iso OBC) kattoa ?

                          En muista... enää.

                          Tero
                          E60 520dA M-sport
                          ---Ex
                          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                          E90 330iA, 325iA, 320dA
                          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                          PPL(A)

                          Comment

                          • tuomkiti81
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2005
                            • 1162
                            • Seinäjoki

                            #28
                            Originally posted by teropa View Post
                            Mistäs kautta sen nesteen lämmön pysty E39:ssä (iso OBC) kattoa ?

                            En muista... enää.

                            Tero
                            jos oot kielimiehiä (klitorisman) niin tuolta löytyy infoa http://www.ideaphile.com/bmw/540-obc.html
                            Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                            Opel Insignia 2.0 Cdti
                            Scania R560 8x4

                            Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                            Ex. E60 530dA -05
                            Ex. E39 530dA -01
                            Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                            Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                            Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                            Comment

                            • teropa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 3855
                              • Oulu

                              #29
                              Tottakai olen clitoris män... eli linkille siis

                              Eli luultavimmin Testi 7:n "KTMP" arvo on jäähdytinnesteen lämpö (kühlmittel temperatur) ? Tuolla sivulla kaveri arveli "engine core" lämpötila... 108*C, lol... tuskin

                              Tero
                              Last edited by teropa; 07-02-2007, 19:32.
                              E60 520dA M-sport
                              ---Ex
                              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                              E90 330iA, 325iA, 320dA
                              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                              PPL(A)

                              Comment

                              • VolvoTDi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2006
                                • 1576
                                • Tampere - Pori

                                #30
                                Mulla oli myös ongelmia lämpöjen kanssa kun webasto sammui liian aikaisin ja lämmöt jäivät sinisen yläreunaan kun pakkasta oli -32 astetta. Noh vaihdettiin termostaatti ja sama homma edelleen. Sitten huomasin sen mustan kovan vesiputken vuotavan liitoksesta egr:n päältä ja se vaihdettiin, nyt kaikki kunnossa!! Oli pakkasta vaikka-35 niin webasto hörisee niin kauan kun lämmöt on viisarin mukaan pystyasennossa ja lämmöt pysyy siinä vaikka ajaa miten!! Sen putken sisällä oli joku jousi ja tappi (muistaakseni) eli kai niillä oli jokin tarkoitus?? BMW:n mukaan kulutustavaraa!!
                                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                                Check:
                                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                                Tampere 044-5867096

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎