Eilen -15 asteessa lämpömittari pysyi ensimmäisen neljänneksen osalla kun ajelin moottoritiellä. Kun lähestyin ramppia, niin annoin rullata eteenpäin. Välittömästi lämpömittari laski vielä alle sen ensimmäisen neljänneksenkin eli ihan kuin termaria ei edes olisi?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530d E39 kone ei lämpiä, termostaatti vaihdettu jo !
Collapse
X
-
Originally posted by Keimo View PostEilen -15 asteessa lämpömittari pysyi ensimmäisen neljänneksen osalla kun ajelin moottoritiellä. Kun lähestyin ramppia, niin annoin rullata eteenpäin. Välittömästi lämpömittari laski vielä alle sen ensimmäisen neljänneksenkin eli ihan kuin termaria ei edes olisi?ei kai tuo paska lämpene ton kummemmin näillä pakkasilla joten kesää odotellessa
eilen kosahti koslasta siirtopumppu joten eipä ny tarvi ennen keskiviikkoa edes ajella koko toosallaLast edited by tuomkiti81; 29-01-2007, 15:38.Mercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
Ex. E60 530dA -05
Ex. E39 530dA -01
Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i -99
Comment
-
-
Originally posted by anttij View PostMiten teit tulppauksen?
ja auto lämpenee ihan normaalisti, kovilla pakkasilla yhtä nopeasti kuin alle 10 asteen pakkasillakin. Talvella hieman hitaammin kuin kesällä, mutta kohtuunopeasti kuitenkin. Viisari ei enää laske maantienopeuksilla pintakaasulla, niin kuin se laski viallisella EGR-termostaatilla.---
Comment
-
-
Originally posted by tuomkiti81 View Postmulla samaa vikaa 530d:ssä eli lämpömittari huitelee siinä ekalla neljänneksellä,välillä vähän yli.ajotietokoneelta katsottuna lämmöt näillä pakkasilla korkeintaa 72astetta ajeli sitte kaupungissa tai maantiellä.ja termari vaihdettu pari viikko sitteei kai tuo paska lämpene ton kummemmin näillä pakkasilla joten kesää odotellessa
eilen kosahti koslasta siirtopumppu joten eipä ny tarvi ennen keskiviikkoa edes ajella koko toosalla
Comment
-
-
Originally posted by Keimo View PostKyllä sen pitäisi pysyä siinä puolessa välissä. Näin siis aiemmin, mutta ei enää. Kele.Mercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
Ex. E60 530dA -05
Ex. E39 530dA -01
Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i -99
Comment
-
-
Originally posted by tuomkiti81 View Postno katoin sitte ajotietokoneelta todellisen lämpötilan niin se oli sen 72 astetta.eli tota viisaria on periaattees turha tuijottaa.ootsä keimo kattonu ajotietokoneelta paljo sulla lämmöt?E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostBensakoneessa 88-90 astetta näyttäs olevan keskellä mittaria. 72 on vielä selvästi vajaa.Mercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
Ex. E60 530dA -05
Ex. E39 530dA -01
Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i -99
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostEnsimmäinen versio oli sorvattu rst-tulppa pakokaasukanavassa juuri ennen egr-venttiiliä. Tein myöhemmin laipallisen putken ahtopaineanturin yhteen kanssa, jolloin lyhensin pakokaasukanavaa sijoittamalla em. tulpan kanavaan ennen pakokaasujäähdytintä ja poistin ylimääräiset putket turhina. Jäähdytin piti jättää paikalleen, koska tulppasin sen sisältä. Jos olisi jaksanut väkertää, olisi myös jäähdyttimen voinut korvata tulpilla ja saanut lisää tilaa esim termarin vaihtoa varten mutta tämä oli 5x helpompi tapa. Kaikkien näiden versioiden aikana alipainekellon letku oli tulpattuna ja se yksistään riittää hommaan jos EGR ei ole niin tukossa että se ei sulkeudu kunnolla.
ja auto lämpenee ihan normaalisti, kovilla pakkasilla yhtä nopeasti kuin alle 10 asteen pakkasillakin. Talvella hieman hitaammin kuin kesällä, mutta kohtuunopeasti kuitenkin. Viisari ei enää laske maantienopeuksilla pintakaasulla, niin kuin se laski viallisella EGR-termostaatilla.
Miten toteutit jäähdyttimen vesikierron tulppaamisen EGR-jäähdyttimen sisältä?- E70 X5 3.0d Sport 2009
- ex. E61 535dA M-Sport 2005 -
- ex. E60 530dA 2004 -
- ex. E46 318i 2002 -
- ex. E60 525dA M-Sport 2005 -
- ex. E39 525dA 2002 -
Comment
-
-
Originally posted by anttij View PostMiten toteutit jäähdyttimen vesikierron tulppaamisen EGR-jäähdyttimen sisältä?---
Comment
-
-
Onkos kukaan saanut auton lämpimäksi vaihtamalla tuon EGR-termarin? Nyt oli -24 pakkasta ja jäädytysnesteen lämmöt oli 13km matkan jälkeen 57 astetta ja pitäisi olla 85-90 astetta.
Webasto toimii ihan ok, kun ajoin ensin lyhyen matkan, niin webasto ainakin kärysi siihen malliin, että se toimi. Jäi myös hurisemaan ajon jälkeen.
Comment
-
-
Originally posted by Keimo View PostOnkos kukaan saanut auton lämpimäksi vaihtamalla tuon EGR-termarin? Nyt oli -24 pakkasta ja jäädytysnesteen lämmöt oli 13km matkan jälkeen 57 astetta ja pitäisi olla 85-90 astetta.
Webasto toimii ihan ok, kun ajoin ensin lyhyen matkan, niin webasto ainakin kärysi siihen malliin, että se toimi. Jäi myös hurisemaan ajon jälkeen.tulis se kesää vaan pikkuhiljaa jo....
Mercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
Ex. E60 530dA -05
Ex. E39 530dA -01
Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i -99
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostMistäs kautta sen nesteen lämmön pysty E39:ssä (iso OBC) kattoa ?
En muista... enää.
TeroMercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
Ex. E60 530dA -05
Ex. E39 530dA -01
Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i -99
Comment
-
-
Tottakai olen clitoris män... eli linkille siis
Eli luultavimmin Testi 7:n "KTMP" arvo on jäähdytinnesteen lämpö (kühlmittel temperatur) ? Tuolla sivulla kaveri arveli "engine core" lämpötila... 108*C, lol... tuskin
TeroLast edited by teropa; 07-02-2007, 19:32.E60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Mulla oli myös ongelmia lämpöjen kanssa kun webasto sammui liian aikaisin ja lämmöt jäivät sinisen yläreunaan kun pakkasta oli -32 astetta. Noh vaihdettiin termostaatti ja sama homma edelleen. Sitten huomasin sen mustan kovan vesiputken vuotavan liitoksesta egr:n päältä ja se vaihdettiin, nyt kaikki kunnossa!! Oli pakkasta vaikka-35 niin webasto hörisee niin kauan kun lämmöt on viisarin mukaan pystyasennossa ja lämmöt pysyy siinä vaikka ajaa miten!! Sen putken sisällä oli joku jousi ja tappi (muistaakseni) eli kai niillä oli jokin tarkoitus?? BMW:n mukaan kulutustavaraa!!Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
Comment