memebuy23buy

530d E39 kone ei lämpiä, termostaatti vaihdettu jo !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Tapi
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 3121
    • Välisuomi

    #31
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Sen putken sisällä oli joku jousi ja tappi (muistaakseni) eli kai niillä oli jokin tarkoitus??
    Se on termostaatti.
    ---

    Comment

    • harossi
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 619
      • Haukipudas

      #32
      Mulla oli sama ongelma pakkasilla, eli lämmöt ei nousseet juuri sinisen yläpuolelle. Vaihdoin viikko pari sitten termarin, mutta se ei vaikuttanut mitään koneen lämpenemis ongelmaan. Tänään vaihdoin egr:n termostaatin ja nyt lämmöt nousevat kiltisti puoleenväliin!
      e39 M5

      Comment

      • VolvoTDi
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1576
        • Tampere - Pori

        #33
        Originally posted by -Tapi View Post
        Se on termostaatti.
        Niin olisko tuo ollut sitten se egr:n termostaatti!! Se aiempi termostaatti olikin aika mohkäle tuohon verrattuna!!
        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
        Check:
        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
        Tampere 044-5867096

        Comment

        • Clavurion
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 9159
          • Oulu

          #34
          Tuossa näkyvät EGR:n jäähdytin ja sen termostaatti. KLIK Siinähän ne on heti moottorin keulilla ja näkyvät ilman purkamistakin muovien välistä.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • -Mage-
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 295
            • Vantaa

            #35
            Originally posted by teropa View Post
            Tottakai olen clitoris män... eli linkille siis

            Eli luultavimmin Testi 7:n "KTMP" arvo on jäähdytinnesteen lämpö (kühlmittel temperatur) ? Tuolla sivulla kaveri arveli "engine core" lämpötila... 108*C, lol... tuskin

            Tero
            Tekstissä kerrotaan e39 540:stä, eli bensakone. Kokemuksesta voin todeta 8-koneen normaaliksi käyntilämmöksi 105-110 astetta (katsottu mittariston piilovalikosta).
            Onko jollain kenties ns. tuulisuojaa autossa, diiseli kun ei pahemmin tuota hukkalämpöä.
            Auttanee ongelmiin varsinkin kovilla pakkasilla.:think

            Edit: en sitten lukenut riittävän tarkasti.
            Eli on siis todellakin kyse jäähdytinnesteen lämmöstä...

            Comment

            • VolvoTDi
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2006
              • 1576
              • Tampere - Pori

              #36
              Jaahas, mites tuo piilovalikko saadaan esiin?
              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
              Check:
              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
              Tampere 044-5867096

              Comment

              • Hiski
                Bimmer Rookie
                • Jun 2006
                • 33

                #37
                Originally posted by VolvoTDi View Post
                Jaahas, mites tuo piilovalikko saadaan esiin?
                Tuolta saat ohjeet piilovalikon käyttöön: http://netti.ton.tut.fi/mybmw528/obc.html

                Ja noista lämpötiloista vielä, että bensakutosen (M54B30) tapauksessa normaalilämmöt tuon valikon kautta ovat 100-105, pätee myös alle -20 C lämpötiloissa kun malttaa ajaa tarpeeksi kauan.

                Comment

                • Magic530dAT
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2004
                  • 119
                  • Porvoo

                  #38
                  Originally posted by harossi View Post
                  Mulla oli sama ongelma pakkasilla, eli lämmöt ei nousseet juuri sinisen yläpuolelle. Vaihdoin viikko pari sitten termarin, mutta se ei vaikuttanut mitään koneen lämpenemis ongelmaan. Tänään vaihdoin egr:n termostaatin ja nyt lämmöt nousevat kiltisti puoleenväliin!
                  No niin, nyt on EGR:n termari vaihdettu ja lämmöt nousee taas sinne minne pitääkin. 98 Euroa osat + työ !
                  E93 330d -09
                  F11 M550d Touring -12
                  E61 LCI 530xDA Touring -07
                  E39 LCI 530DA Touring -01

                  Comment

                  • tuomkiti81
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2005
                    • 1162
                    • Seinäjoki

                    #39
                    Originally posted by Magic530dAT View Post
                    No niin, nyt on EGR:n termari vaihdettu ja lämmöt nousee taas sinne minne pitääkin. 98 Euroa osat + työ !
                    minkä hintanen työ oli?tai tarkemmin että onko toi puolentunnin työ vai 2tunnin?
                    Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                    Opel Insignia 2.0 Cdti
                    Scania R560 8x4

                    Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                    Ex. E60 530dA -05
                    Ex. E39 530dA -01
                    Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                    Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                    Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                    Comment

                    • Magic530dAT
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2004
                      • 119
                      • Porvoo

                      #40
                      Originally posted by tuomkiti81 View Post
                      minkä hintanen työ oli?tai tarkemmin että onko toi puolentunnin työ vai 2tunnin?
                      Osat yhteensä 36,- työt sisältäen jäähdytysjärjestelmän toiminnan tarkastuksen ja koeajon 62 euro joten lienee ollut kaikenkaikkiaan n. tunnin työ.
                      E93 330d -09
                      F11 M550d Touring -12
                      E61 LCI 530xDA Touring -07
                      E39 LCI 530DA Touring -01

                      Comment

                      • harossi
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2004
                        • 619
                        • Haukipudas

                        #41
                        Originally posted by tuomkiti81 View Post
                        minkä hintanen työ oli?tai tarkemmin että onko toi puolentunnin työ vai 2tunnin?
                        tallissa vaihdoin n. puoleen tuntiin. en ollut aiemmin sitä vaihtanut.
                        e39 M5

                        Comment

                        • tuomkiti81
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2005
                          • 1162
                          • Seinäjoki

                          #42
                          Originally posted by harossi View Post
                          tallissa vaihdoin n. puoleen tuntiin. en ollut aiemmin sitä vaihtanut.
                          no laitas ny vähä ohjeita että miten homma tehdään?ja missä koko egr-termari yleensä on edes?ja pitääkö ton vaihdon jälkeen jäähdytysjärjestelmä ilmata....
                          Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                          Opel Insignia 2.0 Cdti
                          Scania R560 8x4

                          Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                          Ex. E60 530dA -05
                          Ex. E39 530dA -01
                          Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                          Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                          Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                          Comment

                          • harossi
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2004
                            • 619
                            • Haukipudas

                            #43
                            Originally posted by tuomkiti81 View Post
                            no laitas ny vähä ohjeita että miten homma tehdään?ja missä koko egr-termari yleensä on edes?ja pitääkö ton vaihdon jälkeen jäähdytysjärjestelmä ilmata....
                            se termari löytyy koneen edestä aika ylhäältä, eipä ole kuvaa tähän hätään. Etummainen koneen muovisuojus (ei flektin suojus) irroitetaan ja siinä se näkyy. Taisi olla kiinni kahdella 10mm pultilla ja letku on pikakiinnityksellä. Vanokselle menevä letku piti irroittaa etta taaimmaisen pultin sai irti, takaisin kiinni klemmarilla. Vettä ei valu juurikaan pois, pari desiä ehkä.
                            e39 M5

                            Comment

                            • jardahl
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2005
                              • 176
                              • Jyväskylä

                              #44
                              x30d-malleissahan on se sähkövastus vesikierrossa joka pitää lämpöjä yllä, voisiko se olla "pimeänä" ?
                              Model S

                              Comment

                              • VolvoTDi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2006
                                • 1576
                                • Tampere - Pori

                                #45
                                Ei sillä vastuksella ole mitään merkitystä jos näilläkään keleillä ei lämpiä! Mulla parin kilsan ajon jälkeen lämmöt normaalissa ja pari terävää lähtöä valoista niin lähtee jo visko mukaan ulisemaan! Lämpiää kauhean nopeasti kun vertaan edelliseen V70 TDi:hin tai Passat TDi:hin!!

                                Mulle vaihdettiin kummatkin termarit ja johan alkoi lämpenemään! Vaikka ulkona on n. 7-10 astetta niin webasto lähtee silti lämmittämään, kunnes lämmöt on normaalissa ja sitten se sammuu, liekö tuo syy nopeaan lämpenemiseen!! Lähteekö teillä näillä keleillä weba pöhisemään??
                                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                                Check:
                                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                                Tampere 044-5867096

                                Comment

                                Working...
                                X